Paweł Prauss Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Masz Kolego rację, 1ccm i 40000 obrotów/min bez rury....
MASK Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Tymczasem do mojej kolekcji wprowadziła się całkiem sympatyczna rodzinka
Paweł Prauss Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Cebula szczypie w oczy, szczególnie podczas krojenia Zdjęcie mojej wrzucę przy okazji, tymczasem dostałem fotki zrobione już 2 lata temu podczas Uwięziowych MŚ w Bułgarii... Kto zgadnie co to za motorki?
przytek Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Ło Matko jedyna..... Tez capierzasty wyżej to jak do jakiegoś napędu tunelowego. Ten na dole mnie rozwalił, dwa przeciwbierzne jednołopatowe smigła chyba do F1C ??????? (niczego sobie nie dam za to obciąć- wolę zostać w całości) U mnie to nazywają contra prop.
Paweł Prauss Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 A żeby było jeszcze ciekawiej, to ten pierwszy jest skonstruowany w układzie in-line. Co do drugiego masz całkowitą rację.
przytek Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 To że in liner to zauwazyłem od razu, teraz się przyglądnałem jeszcze raz, gaźnik jak dynamix od webry, tak wygląda na silnik zrobiony do napedu tunelowego- może extra projekt do jakiejs makiety? Tak czy inaczej- posadziły mnie na dłużej te zdjęcia- zaniemówiłem.
MASK Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Faktycznie gaźnik Dynamix, a napęd raczej śmigłowentylatorowy niż tunelowy. Tak, czy inaczej tylko pomacać takie cacka, to niezła frajda
RomanJ4 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 1 - Ivanko. tu też tej firmy http://www.go-cl.se/wch98engc/ poz. 32 http://www.go-cl.se/f2c_eng2.html poz.37 (poz. 47! ) 2 - Ivanko "Юлъка" http://modelenginenews.org/gallery/p2.html na dole strony A to co za "sikorka"? A tu do pooglądania.. Eduardo Almeida Santos Collection https://www.createspace.com/pub/file/community/review/createspace_preview_1150800_01gqacnmo9.pdf?msk=rm-1150800&dl=75e22eee91ff4d03f0f833c97af5fdde
Paweł Prauss Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Aero 35. Fajne były te motorki, niestety nie było mnie wtedy na nie stać...w końcu nie wszystko można mieć. Natomiast w tym roku poszło trochę lepiej i na MŚ we Włocławku nabyłem takie coś. Kto zgadnie co to za machina?
witekC Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Pawle, wygląda mi to na podwójny Zeiss Jena 2x 2,5 ccm. Witek.
Paweł Prauss Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Masz rację Witku, cylindry i tłoki oraz głowice były robione przez Jenę, jednakże w handlu występowało toto pod inną nazwą, związaną z dystrybutorem tego oraz innego sprzętu modelarskiego w byłym RFN.
witekC Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Nawet wiem jak się ten silnik nazywał - Robbe Duo. Witek.
MASK Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Fajowy, a pudełko też masz? Ale skoro zagadka rozwiązana, to ja wrzucę następną, pewnie trudniejszą. To mój ostatni nabytek, wszystko frezowane z klocka (śliczna robota zresztą), podobno w silniku wykorzystano zespoły tłok/cylinder i głowice McCoyów 15 (prawie to wykluczyłem), ale głowic brakuje. Na pokrywie skrzyni korbowej jest napisane WOELFEL 5 C.C. Może ktoś coś na temat tego silnika znajdzie w sieci, ja na razie nie znalazłem nic. I jeszcze jedna ciekawostka:
Paweł Prauss Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Niestety pudełka nie posiadam. Ten Twój boxer to chyba jakaś amatorska = krótkoseryjna (o ile w ogóle seryjna) robota, jeszcze takiego na oczy nie widziałem. Z tym Tigrem jest coś nie w porządku, czy przednia dysza jest zaślepiona? Daj jakąś fotkę.
Grzesiek Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 tiger to wyglada na jakis skladak ,karter od zasysania wałem ,ale dolozony dekiel do ssania mebranowego badz dyskiem.Zapewne ssanie wałem zakorkowane.
MASK Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 No właśnie. W latach 60. Super Tigre wypuściło zestaw do konwersji G15 na wersję RR. Zestaw zawierał pełny wał, korbowód i dekiel wraz z dyskiem. Ten silnik to przykład takiej właśnie konwersji. Ciekaw jestem jak to się miało do oryginalnego G15 RV
Major Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Nie wiem czy to bylo, ale przypadkowo znalazlem . Opis to : Silnik NO NAME, prd Rosyjskiej , wykonanych bylo tylko 10szt
RomanJ4 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ciekawa konstrukcja układu korbowego silnika do navi. Podejrzewam, że raczej kiepsko to pracowało (drgania 2 wałów), może nie był dopracowany albo za drogi w produkcji, bo pomysł się nie rozwinął.. Link do strony http://modelenginenews.org/gallery/p13.html
Paweł Prauss Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Pierwszy raz widzę takiego stwora, konstrukcja ciekawa, natomiast parametry wielce wątpliwe, dwukrotnie większa masa wirująca w porównaniu do "normalnego" silniczka i tarcie na przekładniach, cztery zamiast dwóch łożysk oraz dwa sworznie tłokowe i dwa czopy z pewnością osiągów nie polepszają....
Rekomendowane odpowiedzi