silesia_system Opublikowano 30 Czerwca 2024 Opublikowano 30 Czerwca 2024 Można powiedzieć że został w rodzinie 😉 1
jarek996 Opublikowano 30 Czerwca 2024 Opublikowano 30 Czerwca 2024 W dniu 27.06.2024 o 18:13, Paweł Prauss napisał: U mnie przybyło 😎 Moze jakis turniej boxerski? 😉 1
Paweł Prauss Opublikowano 22 Lipca 2024 Opublikowano 22 Lipca 2024 Dzięki koledze Marcinowi K. z Rogoźna Wlkp. nabyłem wczoraj kolejną gwiazdkę😎 tak wygląda na zdjęciu rodzinnym😁 4
Marcin K. Opublikowano 22 Lipca 2024 Opublikowano 22 Lipca 2024 A tak jakoś mi się udało pomóc, cieszę się że trafił we właściwe ręce i "między swoich"☺️ 2 1
Paweł Prauss Opublikowano 30 Lipca 2024 Opublikowano 30 Lipca 2024 Dziś dotarł do mnie taki oto motorek, a historia jego o tyle ciekawa co śmieszna zarazem. Kupiony w maju w Singapurze, ale przez pomyłkę zamiast do siebie to wysłałem go do Marcina w Stanach, dziś dotarł do mnie 🙂 Wyprodukowany z pewnością w ZSRR i tym sposobem okrążył prawie całą kulę ziemską... . A ten trafił do mnie wczoraj dzięki pomocy Jarka z Malmö. Nówka sztuka nie śmigana. 2
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Paweł Prauss Opublikowano 25 Sierpnia 2024 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 25 Sierpnia 2024 Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem takiego oto motorka, wraz z modelem w którym jest zamontowany. Łódeczka to piękna klasyczna modelarska robota. 6
Paweł Prauss Opublikowano 2 Października 2024 Opublikowano 2 Października 2024 Ciekawą stronkę znalazłem: https://hangflygning.se/tag/vintage-engines/
MASK Opublikowano 13 Października 2024 Opublikowano 13 Października 2024 Ładne rybki mi trafiły ostatnio: 2
MASK Opublikowano 11 Grudnia 2024 Opublikowano 11 Grudnia 2024 Jeszcze jeden silnik, który kupiłem jakiś czas temu z kolekcji Dunkina - eksperymentalny Nelson frezowany z klocka. 3
Paweł Prauss Opublikowano 11 Grudnia 2024 Opublikowano 11 Grudnia 2024 Gratuluję piękny i cenny egzemplarz!!!
MASK Opublikowano 15 Grudnia 2024 Opublikowano 15 Grudnia 2024 W dniu 11.12.2024 o 15:46, Paweł Prauss napisał: Gratuluję piękny i cenny egzemplarz!!! Dzięki Paweł!
AndrzejC Opublikowano 20 Grudnia 2024 Opublikowano 20 Grudnia 2024 Odnośnie Webry Racing 61 marine z tego wątku , to silniczek został zakonserwowany, koło zamachowe odzyskało dawny blask i trafił na półkę z innymi moimi motorkami "wodnymi", a parę ich na półce mam. Podobno ten RACING to już nawet "rarytasik" jest, bo wodnych fabryka zrobiła o wiele mniej. A.C. 2
AndrzejC Opublikowano 22 Grudnia 2024 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Się tu koledzy chwalą, to i ja się pochwalę. Dotarła do mnie przesyłka, a w niej dwa motorki. MOKI M7 10ccm i S15 Pylon 6,5. Jeden z kumpli z branży obiecał mi kiedyś te silniki i teraz wreszcie do mnie dotarły. 0 złotych🙂. W sumie niespodzianka, bo nie nalegałem. Jak się ma dobrych kumpli, na świecie, to się tak ma...Traktuję te motorki jako świąteczny prezent.🎄 O ile ten M7, to trochę ruszany, o tyle ten S15, silniczek dziewiczy z pudełkiem i dokumentacją. Jeden nowy M7 już u mnie na półce stoi, tak ten S15 jest super zdobyczą do mojej kolekcji. To jest silnik wyczynowy, ale w sumie trochę mnie dziwi, że pierścień na tłoku ma. PYLON RACING, to jest konkurencja wyścigowa i myślę, że ten MOKI był chyba intensywnie użytkowany w tej kategorii. Ale dlaczego nie stosowali ABC? Ktoś z wtajemniczonych w pylonach coś wie? A.C. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. stan_m Opublikowano 22 Grudnia 2024 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 22 Grudnia 2024 2 godziny temu, AndrzejC napisał: (...) To jest silnik wyczynowy, ale w sumie trochę mnie dziwi, że pierścień na tłoku ma. PYLON RACING, to jest konkurencja wyścigowa i myślę, że ten MOKI był chyba intensywnie użytkowany w tej kategorii. Ale dlaczego nie stosowali ABC? Ktoś z wtajemniczonych w pylonach coś wie? (...) Lata temu wstecz jeździłem służbowo do Zbrojovka-Brno i miałem okazję widzieć produkcję MVVS-ów jak też rozmawiać z konstruktorami. Ale też z pilotami fabrycznymi latającymi w kategorii F3D Pylon, mistrzami świata i chyba najlepszymi pilotami w tej kasie braćmi Malina (zespół Malina-Malina). Zadałem im to samo pytanie: czy pierścienie czy ABC. Mechanik Malina odpowiedział mi, że u nich na szczeblu od mistrzostw Europy wzwyż jest zasada "jeden silnik=jeden wyścig" więc dlatego ABC (oczywiście specjalnie "dotarty", wyważony, błogosławiony itp.itd.). Mówili mi, że silniki pierścieniowe są używane w zawodach niższej rangi przez zawodników spoza czołówki światowej, oszczędnościowo i długoresursowo. Latanie w klasie F3D Pylon to latanie wokół trzech pylonów rozmieszczonych na wierzchołkach trójkąta i przypomina klasę F1V modeli pływających (startowałem w F1V-6,5). Pamiętam, że "bratri Malinove" pokazali mi show: inny zespół latał wokół pylonów "po trójkącie" a oni latali po obwodzie koła opisanego na tym trójkącie i byli o wiele szybsi. Tak mocne mieli motory ABC do dyspozycji. 5
AndrzejC Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 14 godzin temu, stan_m napisał: Mechanik Malina odpowiedział mi, że u nich na szczeblu od mistrzostw Europy wzwyż jest zasada "jeden silnik=jeden wyścig" więc dlatego ABC (oczywiście specjalnie "dotarty", wyważony, błogosławiony itp.itd.). Myślę, że to można , a nawet trzeba włożyć do działu "legend modelarskich". myślę, że nie chodziło o silnik, a o świece. I tu mogę się zgodzić, bo na każdy wyścig zwłaszcza finałowy, zawsze zakładam nową świecę. Ale na pewno nie zmieniam silnika, ani tulei z tłokiem. Co jakiś czas oczywiście łozyska. I tu szukam najlepszych jakie są na rynku. Z technologią ABC i (aktualnie AAC) mam do czynienia od lat 80-tych ubiegłego wieku i z doświadczenia wiem, że wymiana dobrze ułożonej tulei z tłokiem ABC pogarsza chwilowo osiągi silnika dość znacznie. Zanim taka tuleja zgra się z tłokiem musi minąć troszkę czasu bo silnik się bardzej grzeje, ma większe opory wewnętrzne i "część pary idzie w gwizdek" . Nawet jak jest wstępnie "specjalnie" dotarta przed włożeniem do silnika. W popularnych motorach nie ma to większego znaczenia, ale w tzw "wyczynie", już tak. A jak już się zgra, to nie kombinować, tylko używać aż do momentu jak naprawdę będzie potrzebna wymiana. Bo to widać gołym okiem. Mamy teraz telemetrie, GPSy i wszystko można sprawdzić bez problemu. Myślę,że na sukces składa się nie tylko dobry silnik, ale sam model i czynnik ludzki. A samoloty PYLON RACING latają wzdłuż dwóch pylonów, o ile wiem. I nie wiem czy przypadkiem latanie po okręgu nie jest zabronione w tej kategorii. Ciekawe czy jest na forum ktoś, kto staruje w pylonach A.C.
Paweł Prauss Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 (edytowane) W Polsce ta kategoria praktycznie nie istnieje. A silniczek do pylona fajny, mam już kilka innych firm, w tym Nelsony, MVVSy, OSMaxa, Rossiego, Picco, może uda mi się jutro zrobić fotki. A o tym Moki to chętnie z Tobą pogadam w sprawie wymiany 🙂 Andrzeju nie masz racji w zakresie trasy po której latają modele, to trójkąt ale bardzo wydłużony i stąd mogłeś kojarzyć, że latają wzdłuż dwóch pylonów. Dla chętnych do zapoznania się z tą klasą poniższy link: https://www.fai.org/page/f3-radio-control-pylon-racing Edytowane 23 Grudnia 2024 przez Paweł Prauss uzupełnienie
rkrzysztof Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 1 godzinę temu, AndrzejC napisał: Myślę, że to można , a nawet trzeba włożyć do działu "legend modelarskich". myślę, że nie chodziło o silnik, a o świece. I tu mogę się zgodzić, bo na każdy wyścig zwłaszcza finałowy, zawsze zakładam nową świecę. To prawda. Czynność wymiany świecy-niekiedy głowicy zintegrowanej w niektórych reprezentacjach na MŚ czy ME była przeprowadzana nie przez rozemocjonowanego zawodnika (którego często stresowała sytuacja,) ale przez wyznaczonego mechanika ekipy, po to aby w ferworze walki czegoś nie przeoczyć.
MASK Opublikowano Sobota o 02:58 Opublikowano Sobota o 02:58 - kochanie, paczka przyszła do ciebie. CO TO? - a takie tam pierdoły 4
Rekomendowane odpowiedzi