Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś dotarł do mnie taki oto motorek, a historia jego o tyle ciekawa co śmieszna zarazem.

Kupiony w maju w Singapurze, ale przez pomyłkę zamiast do siebie to wysłałem go do Marcina w Stanach, dziś dotarł do mnie 🙂

Wyprodukowany z pewnością w ZSRR i tym sposobem okrążył prawie całą kulę ziemską...

A94992A0-7150-48D7-AEAA-E716BADB841C.jpeg

C2F3A927-AEDE-4A69-8A8C-BC51EE02565B.jpeg

76FCA5CB-B92C-424C-B7A8-CEBFD1DAEFCE.jpeg.

 

A ten trafił do mnie wczoraj dzięki pomocy Jarka  z Malmö.

Nówka sztuka nie śmigana.

F75EA5E1-EB75-45BF-BD71-BC805D82E79A.jpeg

  • Lubię to 2
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odnośnie Webry Racing 61 marine  z tego wątku

, to silniczek został zakonserwowany, koło zamachowe odzyskało dawny blask i trafił na półkę z innymi moimi motorkami "wodnymi", a parę ich na półce mam.

Podobno ten RACING to już  nawet "rarytasik" jest, bo wodnych fabryka zrobiła o wiele mniej.

A.C.

racing 2.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Się tu koledzy chwalą, to i ja się pochwalę.

Dotarła do mnie przesyłka, a w niej dwa motorki.

MOKI M7 10ccm i S15 Pylon 6,5.

Jeden z kumpli z branży obiecał mi kiedyś te silniki i teraz wreszcie do mnie dotarły. 0 złotych🙂.

W sumie niespodzianka, bo nie nalegałem.

Jak się ma dobrych kumpli, na świecie, to się tak ma...Traktuję te motorki jako świąteczny prezent.🎄

O ile ten M7, to trochę ruszany, o tyle ten S15, silniczek dziewiczy z pudełkiem i dokumentacją.

Jeden nowy M7 już u mnie na półce stoi, tak ten S15 jest super zdobyczą do mojej kolekcji.

To jest silnik wyczynowy, ale w sumie trochę mnie dziwi, że pierścień na tłoku ma.

PYLON RACING, to jest konkurencja wyścigowa i myślę, że ten MOKI był chyba intensywnie użytkowany w tej kategorii.

Ale dlaczego nie stosowali ABC?

Ktoś z wtajemniczonych w pylonach coś wie?

A.C.

MOKI.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
14 godzin temu, stan_m napisał:

Mechanik Malina odpowiedział mi, że u nich na szczeblu od mistrzostw Europy wzwyż jest zasada "jeden silnik=jeden wyścig" więc dlatego ABC (oczywiście specjalnie "dotarty", wyważony, błogosławiony itp.itd.).

Myślę, że to można , a nawet trzeba włożyć do działu "legend modelarskich". myślę, że nie chodziło o silnik, a o świece.

I tu mogę się zgodzić, bo na każdy wyścig zwłaszcza finałowy, zawsze zakładam nową świecę. Ale na pewno nie zmieniam silnika, ani tulei z tłokiem. Co jakiś czas oczywiście łozyska. I tu szukam najlepszych jakie są na rynku.

Z technologią ABC i (aktualnie AAC) mam do czynienia od lat 80-tych ubiegłego wieku i z doświadczenia wiem, że wymiana dobrze ułożonej tulei z tłokiem ABC pogarsza chwilowo osiągi silnika dość znacznie.

Zanim taka tuleja  zgra się z tłokiem musi minąć troszkę czasu bo silnik się bardzej grzeje, ma większe opory wewnętrzne i "część pary idzie w gwizdek" . Nawet jak jest wstępnie "specjalnie" dotarta przed włożeniem do silnika.

W popularnych motorach nie ma to większego znaczenia, ale w tzw "wyczynie", już tak.

A jak już się zgra, to nie kombinować, tylko używać aż do momentu jak naprawdę będzie potrzebna wymiana.

Bo to widać gołym okiem.

Mamy teraz telemetrie, GPSy i wszystko można sprawdzić bez problemu.

 

Myślę,że na sukces składa się nie tylko dobry silnik, ale sam model i czynnik ludzki.

A samoloty  PYLON RACING latają wzdłuż dwóch pylonów, o ile wiem.

I nie wiem czy przypadkiem latanie po okręgu nie jest zabronione w tej kategorii.

Ciekawe czy jest na forum ktoś, kto staruje w pylonach

A.C.

Opublikowano (edytowane)

W Polsce ta kategoria praktycznie nie istnieje.

A silniczek do pylona fajny, mam już kilka innych firm, w tym Nelsony, MVVSy, OSMaxa, Rossiego, Picco, może uda mi się jutro zrobić fotki.

A o tym Moki to chętnie z Tobą pogadam w sprawie wymiany 🙂

 

Andrzeju nie masz racji w zakresie trasy po której latają modele, to trójkąt ale bardzo wydłużony i stąd mogłeś kojarzyć, że latają wzdłuż dwóch pylonów.

Dla chętnych do zapoznania się z tą klasą poniższy link:

https://www.fai.org/page/f3-radio-control-pylon-racing

 

 

Edytowane przez Paweł Prauss
uzupełnienie
Opublikowano
1 godzinę temu, AndrzejC napisał:

Myślę, że to można , a nawet trzeba włożyć do działu "legend modelarskich". myślę, że nie chodziło o silnik, a o świece.

I tu mogę się zgodzić, bo na każdy wyścig zwłaszcza finałowy, zawsze zakładam nową świecę.

 

To prawda. Czynność wymiany świecy-niekiedy głowicy zintegrowanej w niektórych reprezentacjach na MŚ czy ME była przeprowadzana nie przez rozemocjonowanego zawodnika (którego często stresowała sytuacja,) ale przez wyznaczonego mechanika ekipy, po to aby w ferworze walki czegoś nie przeoczyć.

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.