MASK Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 A to są dwa najbardziej odpustowe silniki jakie mam Ale za to oba wykonane w krótkich seriach: Saito ma numer 662 (wyprodukowano 1000), a Fox 35 na numer 169 (wyprodukowano 500). Oba powstały w 50 rocznicę powstania firmy.
symon5 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 saito to chyba pozłacany tak w tej chwili przyszło mi do głowy że na tym zdjęciu widać jaką drogę przeszły silniki modelarskie ,od prostego w zasadzie silnika do uwięzi do czterosuwa .
Paweł Prauss Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 O ile się nie mylę to ten jubileuszowy Fox ma również pozłacane elementy. Ładne motorki, ale mnie osobiście szkoda byłoby w ogóle je uruchamiać, zdecydowanie najlepszym dla nich miejscem jest gablota.
MASK Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Tymczasem dopadłem silnik, na który od dawna polowałem. Wyprodukowano niewiele, z czego sporo trafiło z powrotem do fabryki ze względu na problemy ze szczelnością. Może ktoś wie co to za silniki? I jeszcze jedna zagadeczka na Święta. Co to za kołek w denku tłoka? Na razie nie powiem z jakiego silnika pochodzi ten tłok, powiem tylko, że silnik był produkowany na przełomie lat 40. i 50.
Ciachoband Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Co to za silnik nie wiem. Ale ta nadbudowa denka to chyba zabezpieczenie przed wypalaniem. Ale ręki nie dam uciąć, bo to egzotyk. Do głowy też przyszedł mi pomysł, że to może do prężenie półkulistej komory spalania? Ale to jest mało logiczne...
symon5 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 a może komuś dziure wypaliło bo za dużo nitra wlał i po prostu zanitował nieżyjący kolega jak mu w tłoku wypaliło dziure zalepiał ją distalem i całe zawody wytrzymywało a co do zdjecia motorku a nie jest to jakiś fox made in usa lub może enya , na pewno łatwo z niego wyciągnąc tłok z korbą
wapniak Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Wygląda na otwór technologiczny do łapania tłoka przy wytaczaniu wnętrza.
Paweł Prauss Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Tymczasem dopadłem silnik, na który od dawna polowałem. Wyprodukowano niewiele, z czego sporo trafiło z powrotem do fabryki ze względu na problemy ze szczelnością. Może ktoś wie co to za silniki? I jeszcze jedna zagadeczka na Święta. Co to za kołek w denku tłoka? Na razie nie powiem z jakiego silnika pochodzi ten tłok, powiem tylko, że silnik był produkowany na przełomie lat 40. i 50. A nie jest to przypadkiem przykład zastosowania płukania fontannowego?
symon5 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 także o tym myślałem ,ale byłby w tym miejscu zaworek jednokierunkowy
wapniak Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Zdaje się , że to zworka zamykająca obwód instalacji zapłonowej ( iskrowej) po dojściu tłoka do góry. Albo zderzak zaworka napełniania cylindra na sprężony gaz albo CO2.
MASK Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Łohoho, nie spodziewałem się aż takiego zainteresowania kołkiem w tłoku No więc dopowiem, że tłok pochodzi z silnika żarowego, a tłok nie był modyfikowany. Jeden z postów był całkiem blisko A ten silnik, to rzeczywiście Fox jak zauważył Marek. To jest Fox 19 "Split Case" - rozkręcę i dam zdjęcia. Do tej pory Fox produkuje silniki o nietypowym dostępie do "jelitaliów".
symon5 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 pamietam u amerykanów w combacie fox-a 15 z dużym deklem karteru, bodajże na trzech śrubach .a te nitowanie tłoka wygląda mi na samoróbke podyktowaną potrzebą chwili
Ciachoband Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 A co z tym tłokiem bo ciekawy jestem?
MASK Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 A co z tym tłokiem bo ciekawy jestem? Na dobrą sprawę, to byłeś bardzo blisko. To był bezpiecznik termiczny silnika. Kołek miał się wytapiać po przekroczeniu bezpiecznej temperatury. Po takim zdarzeniu rozbierało się silnik, czyściło i kołkowało ponownie. Jak wiemy rozwiązanie się nie przyjęło Tłok pochodzi z silnika OS 29 Twin Stack: W międzyczasie wpada mi w ręce głowica samozapłonowa do silnika Super Tigre S3000. Trzydziestocentymetrowy samopał to nie przelewki zdjęcia w towarzystwie jednocentymetrowego Węgra.
Paweł Prauss Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Ten bezpiecznik to raczej niebezpiecznik jakiś jest, bo co się stanie z motorkiem jak przy pełnych obrotach, w jego wnętrzu zacznie sobie żyć własnym życiem taki kawał metalu?? Wolę o tym nie myśleć. Ładny ten Twój FOczeK, mam też takiego ale niestety w gorszej kondycji.
Major Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 A widział ktoś NSU WANKLA 34.7cm ? Znalazłem na Ebay ,
Paweł Prauss Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Przyznam się szczerze, że jeszcze nie widziałem, choć wiem, że takie były. Ciekawe czy znajdzie nabywcę...
MASK Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Czas sprzątania piwnic i strychów. Efekt? garść samopałów I zagadeczka: co to za jeden?
Rekomendowane odpowiedzi