RomanJ4 Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 ...wyłączył zapłon, okazało się, że silnik pracuje nadal! Ooo... nieraz zdarzało się to w starych Komarkach i WueSKach z potężnym nagarem na tłoku lub deklu cylindra... kluczyk ze stacyjki, a silnik pyrka dalej... ...świecę żarową, która pozwalała na wyrzucenie całej instalacji zapłonowej z modelu.. A teraz dzięki miniaturyzacji elektroniki wracamy do starej dobrej benzynki... Jak to się historia kołem toczy nawet w modelarstwie.. Ciekawa stronka, choć pewnie znacie... http://flickrhivemind.net/User/Miniature%20Engineering%20Museum/Interesting Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Ze względu na olbrzymie zainteresowanie tematem wątpię w sens dalszego podkarmiania tego wątku. Może rzeczywiście nie warto zaśmiecać forum jakimiś starociami Spróbujmy jeszcze raz. Ktoś rozpoznaje tę dalekowschodnią familję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msp-elektronik Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 To żadne "zaśmiecanie". Ja bynajmniej na bieżąco przeglądam temat, bo konstrukcje są niesamowicie ciekawe. Tylko nie mam się jak odezwać, bo dotychczasowa moja wiedza w tej dziedzinie jest dość uboga ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 24 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2016 To jest chyba rodzinka Fuji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2016 Ze względu na olbrzymie zainteresowanie tematem wątpię w sens dalszego podkarmiania tego wątku. Może rzeczywiście nie warto zaśmiecać forum jakimiś starociami To żadne "zaśmiecanie". Ja bynajmniej na bieżąco przeglądam temat, bo konstrukcje są niesamowicie ciekawe. Tylko nie mam się jak odezwać, bo dotychczasowa moja wiedza w tej dziedzinie jest dość uboga ???? Marcin ten wątek przegląda wiele osób. Tak jak poprzednik napisał wielu z nas nie ma wiedzy żeby się tu odzywać. Ja jako humanista tym bardziej. Wątek ten oglądam prawie jak program popularno-naukowu . Niema w naszym języku z byt wielu tego typu wątków z tak ciekawymi zdjęciami. Ty i kilku innych chłopaków macie wiedzę i pasję, więc dzielcie się nią z nami. Pokazujcie to co macie i to co wam się podoba. Uwierz, że naprawdę bardzo przyjemnie się ogląda ten wątek i nie wyobrażam sobie, że zostanie zamknięty z takiego czy innego powodu. PS. A że niewielu tu cokolwiek pisze właśnie dla tego żeby tak fajnego wątku nie zaśmiecać, "ładnie", "fajne", "podoba mi się", ekstra" i innymi przymiotnikami czy przysłówkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Zagadka dla wodniaków Chyba jeszcze nikt nie próbował, więc ja się podejmę. Jak na moje oko to Sea Fury Outboard 0.49 Engine :-)) Obstawiam, że model z 1955 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Chyba masz Pawle rację, a były jeszcze wersje dwucylindrowe oraz niezaburtowe.. http://www.modelenginecollecting.com/Engine-Profiles/K&B-outboard.html Jeśli chodzi o "zaśmiecanie"... przyłączę się tu do wypowiedzi kolegów HISTORII NIGDY ZA DUŻO, zwłaszcza ciekawej.. P.S. Komu by się chciało dzisiaj robić takie cudeńka... Szkoda.. Jeszcze jeden kwiatuszek: http://www.ebay.com/itm/Vintage-Atwood-Toy-Outboard-Motor-051-Model-Gas-Powered-Boat-R-C-Engine-NR-yqz-/291824576012?hash=item43f219a60c:g:gVsAAOSwRgJXkTHL Atwood 051 Model Gas Powered Boat R/C Engine NR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 27 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2016 Śliczne te motorki. A ja nam takie dwa. Może żadna rewelacja ale ładnie razem wyglądają ☺ Paweł może by je tak zakręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 No to szykuj model, zawody w Dąbrowie już wkrótce, a te silniczki nadają się do klasy Rodeo idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 31 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Taki też mam plan. Szykuje sie do palenia Cstkama a do tajfuna muszę jeszcze wytoczyć stożek pod piaste śmigła bo ten fabryczny jakimś cudem nie pasuje i piasta buja się na boki. Ot taki urok produkcji z tego kraju ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 No proszę, coś się jednak ruszyło To jest chyba rodzinka Fuji. Zagadka dla wodniaków Chyba jeszcze nikt nie próbował, więc ja się podejmę. Jak na moje oko to Sea Fury Outboard 0.49 Engine :-)) Obstawiam, że model z 1955 roku. Tak jest Paweł. Romek, tego Atwooda też mam. Poluję na dwucylindrowego K&B, póki co ceny nie zachęcają do zakupu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Koledzy pokazują tu różne cudeńka ze swiata motorków. A mi ostatnio został przekazany przez kolegę z Czech motor już dość rzadki egzemplarz dużo ich nie wyprodukowano... Pytanie co to za motor? Ponieważ FSRowcy powinni to wiedzie,ć więc proszę kolegów z branży o niepodpowiadanie, choć i tu nie każdy z nich mógł się takim motorem spotkać. Tym silnikiem mam osobiste wspomnienia.... A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Zupełnie nie moja bajka - podpowiedz chociaż z jakiego kraju pochodzi :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Nie sądzę,żeby moja podpowiedź pomogła Silnik pochodzi częściowo z Rosji, ale też i z Czech oraz w mniejszym stopniu z Niemiec. Nie wyprodukowano ich zbyt wiele i już nie są produkowane. Silnik w takim stanie to już zabytek, choć nadal w niczym nie ustępuje nowszym silnikom innych firm. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 No to teraz już wiem, że nie wiem :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 28 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2016 Это не Калистратов (K90)? http://www.rchobby.ru/rchobby/ https://www.google.pl/search?q=Kalistratov+K90&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=oOYV-DEWjS0IJM%253A%253BVG30XEtjN7jd6M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.powerboatworld.de%25252Fmissfreek90.htm&source=iu&pf=m&fir=oOYV-DEWjS0IJM%253A%252CVG30XEtjN7jd6M%252C_&usg=__TRAu2luSkMjOUC-iE5c1E1txstM%3D&biw=1214&bih=750&ved=0ahUKEwiLobmfhP7PAhVECywKHS-XDOYQyjcIKQ&ei=D4wTWMvdOcSWsAGvrrKwDg#tbm=isch&q=Kalistratov+K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 W sumie trudne to nie było. to jest K-90. Silnik ciekawy w swojej historii. Silnik produkcji początkowo radzieckiej. Później rosyjskiej. A następnie międzynarodowej. silniki były produkowane w różnych pojemnościach. K-21(tych jest najmniej i to na prawdę jest rarytas dla kolekcjonera, bo było ich bardzo mało), K-45 (7,5 w różnych odmianach) i K-90 . Stworzył te silniki wspaniały rosyjski modelarz i zawodnik, nieżyjący już- Genadij Kalistratow. Na jednym z prototypów Gena zdobył tytuł Mistrza Świata w kat FSR15 w 1977 roku we Włoszech i od tego się zaczęło. W owych czasach w ZSSR modelarze mieli duże możliwości i mogli tworzyć i realizować swoje konstrukcje przy pomocy tamtejszych zakładów pracy i tzw instytutów. I tworzyli Zubry, Voki i parę innych... rodzina silników K okazała się być konstrukcją bardzo udaną i w owym czasie skutecznie rywalizowała z najlepszymi silnikami z zachodu. Na tych silnikach wielu zawodników z całego świata miało wiele bardzo dużych osiągnięć, (min mi także udało się wywalczyć tytuł Mistrza Europy na motorku K-45 w 1999 roku). W owym czasie bardzo mocno współpracowaliśmy z kolegą Genadijem, i można powiedzieć, że w klasie FSR7,5, byłem "jeźdźcem firmowym". Tuż przed Mistrzostwami Europy dostałem od Genadija dwa nowe motory całkowicie zmienione i okazało się że motory te pobiły na głowę OPSy, czy CMB. Później było różnie. Po rozpadzie ZSSR już tam nie było tak różowo, Gena zamieszkał w Czechach, a że i tam są bardzo dobrzy fachowcy od silników, więc produkcja częściowo przeniosła się do Czech. I już było to przedsięwzięcie międzynarodowe. Kartery tuleje i tłoki nadal były sprowadzane z Rosji lub z Białorusi a reszta produkowana była w Czechach. Dystrybucją i dostarczaniem różnych potrzebnych materiałów i łożysk zajmował się znany modelarz z Niemiec i to już było to przedsięwzięcie całkowicie międzynarodowe. Do niespodziewanej śmierci kol Geny w 2009r. silniki były produkowane. Później już coraz mniej i mniej. K-90 próbowano produkować Rosji w Niemczech ale jak na razie nic z tego nie wyszło. Tworzone są aktualnie silniki o pojemności 7,5 w nieco zmienionej wersji pod nazwą FW ale produkcja jest śladowa i złożonych zostało zaledwie kilka sztuk. Ze względu na brak dostępu do części zamiennych silników K-90 już prawie nikt nie używa. Ten ze zdjęć już także zakończył swój żywot ze względu na pęknięty karter. Można powiedzieć ,że w swoim czasie motory serii K były jednymi z najlepszych na świecie, choć nie była to wielka produkcja, to jednak zapisały się w historii kat. FSR. Z tego co widać na aukcjach motorki uzyskują dość wysoką cenę, a z racji tego ,że nie ma już produkcji i pewnie nie będzie ,więc cena będzie rosła,... Mogę się pochwalić, ze kilka mam w swojej kolekcji, choć tego najmniejszego nie posiadam Na fotografiach pokazanych przez kol. Romana silnik nie ma oryginalnego gaźnika... Modelarze zza wschodnich granic dorabiali różne elementy do tych motorów min także gaźniki. Bardzo dobra jakość miały także tłumiki rezonansowe produkowane przez G. Kalistratowa. Te nadal są często uzywane przez zawodników we wszystkich kategoriach FSR V i Hydro. A.C. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Dziękujemy za bardzo ciekawą historię, i to można powiedzieć, "z pierwszej ręki"... Nieraz przyszło mi polemizować nie tylko na tym forum z lekceważącym machnięciem ręki " e, co to tam warte, - to "ruskie"..", bo zapatrzeni w zachód często nie doceniamy niektórych, wcale niemałych, osiągnięć zza wschodniej granicy. Na różnych polach. Wystarczy przejrzeć roczniki interdyscyplinarnego "Моделист-конструкторa", innych czasopism(np. <a data-ipb="nomediaparse" data-cke-saved-href="http://publ.lib.ru/ARCHIVES/M/''M-Hobbi''/" href="http://publ.lib.ru/ARCHIVES/M/''M-Hobbi''/" 'm-hobbi''="" _''m-hobbi''.html"="">«М-Хобби» ), czy internet, by przekonać się o politechnicznym bogactwie pomysłów. Ongiś, kiedy "ruscy" wozili po targowiskach swoje "Сделанo в СССР" towary, zapewne niejeden z kolegów skusił się na jakieś wcale porządne czy pomysłowe narzędzie, bo Rosjanie "nie żałowali materiału", a żądali nieraz śmiesznie tanio... Sam używam wielu do dzisiaj.. <a data-ipb="nomediaparse" data-cke-saved-href="http://publ.lib.ru/ARCHIVES/M/" href="http://publ.lib.ru/ARCHIVES/M/" 'm-hobbi''="" _''m-hobbi''.html"=""> Ale dość dygresji, życzę koledze dalszych sukcesów "na niwie", i pewnie nie nadużyję zaufania kolegów zachęcając by może jeszcze kiedy podzielił się z nami swą bogatą wiedzą i doświadczeniami.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 30 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2016 A takiego OS Max 40 SR kto widział? A to moje ostatnie cukiereczki w zbiorze, chce kto jednego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Ohlsson .56 Gold Seal comemorative 24k ładne :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi