ahaweto Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 W siedemdziesiątych latach w Modelarzu była publikowana w odcinkach pełna dokumentacja wraz z rysunkami technicznymi poszczególnych części składowych, modelarskiego silnika spalinowego z wirującym tłokiem (system Wankla). Były też chyba zdjęcia. Niestety nie pamiętam tego czy ktoś z ówczesnych modelarzy podjął się wykonania tego silnika na podstawie tej dokumentacji. Może ktoś z kolegów ma takie wiadomości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Dokumentacja została udostępniona przez inż. Foltyńskiego, konstruktora tegoż silniczka...nota bene jeden egzemplarz widziałem niedawno w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. post # 914 w tym wątku: https://pfmrc.eu/index.php/topic/76502-replika-polskiego-silniczka-sim-2b-ambitny-projekt/page-46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Dokumentacja została udostępniona przez inż. Foltyńskiego, konstruktora tegoż silniczka...nota bene jeden egzemplarz widziałem niedawno w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. post # 914 w tym wątku: https://pfmrc.eu/index.php/topic/76502-replika-polskiego-silniczka-sim-2b-ambitny-projekt/page-46 Miałem Pawle ten silnik , wprawdzie niekompletny , ale na bazie tej dokumentacji udało sie go skompletować...pozostał po nim dośc ciekawy gumowy wydech . (pogłęb Twoje zródło IZ 5- tam go znajdziesz ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 No to o TYM pewnie tez wiecie : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Panowie się tu chwalą różnymi zdobyczami to i ja się pochwalę Z przedostatnich zawodów przywiozłem parę silników, i z ostatnich z Jawora także. Jak się ma dobrych kolegów, to się ma To co widać otrzymałem w prezencie i nawet przysłowiowej flaszki kolega z Niemiec nie chciał przyjąć... Będę się musiał jakoś w przyszłym roku zrewanżować Pierwszy motorek to MOKI 6,5 S-15 PYLON wraz z pudełkiem i dokumentacją. Sztuka nówka. A te dwa? To może mały konkursik ogłoszę? Kto wie co to za motorki? Obydwa nowe z dokumentacją. W pudełkach i możliwością użycia tak w samolocie, jak i w łódce lub w autku. Detale dodane do kompletu oryginalne fabryczne...Żaden paliwa nie wąchał A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 to są DREMO KOlego Andrzeju jedna z ostatnich produkcji DDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Odpowiedź poprawna w połowie Fakt. Jedna z ostatnich produkcji. Z dokumentacji wynika, że jeden z nich został wyprodukowany 27.10. 1989 roku. Czyli ma równo 30 lat. Ale DREMO to to nie jest Kolego Jacku A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Odpowiedź poprawna w połowie Fakt. Jedna z ostatnich produkcji. Z dokumentacji wynika, że jeden z nich został wyprodukowany 27.10. 1989 roku. Czyli ma równo 30 lat. Ale DREMO to to nie jest Kolego Jacku A.C. no dobra ... BWF 3,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 No to sobie musiał Kolega Jacek zadać trud i poszperać troszkę w internetach...Czyż nie? W sumie to tak po prawdzie nawet nie wiedziałem, że takie motorki istniały. Kiedyś dawno temu zawodnicy z DDR pływali na tych silnikach, ale wtedy myślałem, że to jakieś samoróbki są... A tu proszę, silnik produkowany przez VEB KOMBINAT "7 OKTOBER" i to w kilku wersjach. Nawet pół roku gwarancji Werkzeugkombinat dawał . A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 No to sobie musiał Kolega Jacek zadać trud i poszperać troszkę w internetach...Czyż nie? AS.C. nie, musiałem odkopać go.... bo mam taki silnik ale wzorem dla tego BWF-a 3,5 było Dremo G 2,5ccm ABC ( na zdjęciach poniżej ) i z tego co wiem to BWF pod koniec lat 80-tych przejęło produkcje "Dremo Modelltechnik" No to sobie musiał Kolega Jacek zadać trud i poszperać troszkę w internetach...Czyż nie? W sumie to tak po prawdzie nawet nie wiedziałem, że takie motorki istniały. Kiedyś dawno temu zawodnicy z DDR pływali na tych silnikach, ale wtedy myślałem, że to jakieś samoróbki są... A tu proszę, silnik produkowany przez VEB KOMBINAT "7 OKTOBER" i to w kilku wersjach. Nawet pół roku gwarancji Werkzeugkombinat dawał . A.C. w naszej swiadomości istniały tylko silniki ZEISSA a w DDR produkowano wiele silników na całkiem przyzwoitym poziomie , bardzo dobre były BWF 2,5 szczególnie wersja RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 To co Kolega Jacek pokazuje na tym zdjęciu, to jest i owszem DREMO lecz nie 2,5, ale troszkę większe bo 3,5 cm. Akurat jestem w posiadaniu identycznego, ale, że aparat został w pracy, więc zdjęcie zrobię jutro. Co do historii tych motorków, poszperam i się dowiem A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Po raz kolejny Jacku imponujesz mi zakresem wiedzy i zgromadzonych materiałów. Chciałbym po skończeniu archiwizacji materiałów otrzymanych od Antoniego Sulisza i u Ciebie na dobre zagościć w wiadomym celu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 To co Kolega Jacek pokazuje na tym zdjęciu, to jest i owszem DREMO lecz nie 2,5, ale troszkę większe bo 3,5 cm. Akurat jestem w posiadaniu identycznego, ale, że aparat został w pracy, więc zdjęcie zrobię jutro. Co do historii tych motorków, poszperam i się dowiem A.C. tak to jest DREMO 3,5 Dremo 2,5 wyglada identycznie... żeby było ciekawiej to do wiadomości Kolegi Andrzeja.....moje BWF 3,5 to stricte wersja wodna.... ma troszkę inna głowicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Możliwe, ale w źródłach, do których udało mi się dotrzeć i które przeglądałem nie znalazłem DREMO 2,5 w takim wykonaniu. Jest ich trochę, ale tą wersję znam tylko w wykonaniu 3,5. http://www.meca-region16.de/motoren/show.php?id=63 Na moim zdjęciu JEST wersja wodna BWF. Ten silnik powyżej na zdjęciu ma głowicę wodną. Dziwnie wykonaną, ale to jest głowica wodna. Jest powietrzna luzem, i "autkowa" na tym drugim silniku + te dodatki w postaci kół zębatych koła zamachowego itp A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Możliwe, ale w źródłach, do których udało mi się dotrzeć i które przeglądałem nie znalazłem DREMO 2,5 w takim wykonaniu. Jest ich trochę, ale tą wersję znam tylko w wykonaniu 3,5. http://www.meca-region16.de/motoren/show.php?id=63 A.C. "Reference Book of International .15/2.5cc Model Airplane Engines" by James E. Dunkin...strona 70 # 481 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 A czy ta publikacja jest gdzieś dostępna tak,żeby można było do niej zajrzeć? Albo, czy ktoś z kolegów ma to u siebie? A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 A czy ta publikacja jest gdzieś dostępna tak,żeby można było do niej zajrzeć? Albo, czy ktoś z kolegów ma to u siebie? A.C. no ja mam ....u siebie.. kupic mozna na eBay-u ( amerykańskim) odnośnie zdjęcia tych BWF-ów, ten wodny silnik pracował z przekładnią i wydaje mi się że taka przekładnię mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 https://www.facebook.com/mariusz.brozek.5/media_set?set=a.2468015683257049&type=3 tych fotografii przekazanych mi jest dużo, dużo więcej. I na pewno obrobię i opublikuję wszystkie modelarskie jakie dostałem od starszego Kolegi Antoniego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Po raz kolejny Jacku imponujesz mi zakresem wiedzy i zgromadzonych materiałów. Chciałbym po skończeniu archiwizacji materiałów otrzymanych od Antoniego Sulisza i u Ciebie na dobre zagościć w wiadomym celu. zawsze jesteś mile widzianym Gościem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Po raz kolejny Jacku imponujesz mi zakresem wiedzy i zgromadzonych materiałów. Chciałbym po skończeniu archiwizacji materiałów otrzymanych od Antoniego Sulisza i u Ciebie na dobre zagościć w wiadomym celu. W wiadomym celu powiadasz ? I Pawel pewnie dowiezie armenski koniaczek Do ataku Panowie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi