Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, AndrzejC napisał:

Normalny silnik ma jeden cykl pracy na obrót wału (dwusów) a 4-sów ma jeden cykl pracy na dwa obroty wału.

Normalnie moje GRATULACJE!!! Kol. Grzegorzu. Dochodzenie do wiedzy zawsze popłaca:)

Zadanie domowe odrobione?

I TAK TRZYMAĆ!

A.C.

Czy coś wedlug ciebie napisałem źle?Dwa obroty wału na jeden cykl pracy.

 

Opublikowano

Właśnie od tego to zależy. Najbardziej typowy silnik to 4cyl. 4suw, więc na jeden obrót ma dwa cykle pracy. A np. silnik detroit diesel w wersji V24 ma już 24 cykle pracy na jeden obrót wału.

Opublikowano
5 godzin temu, Adam P. napisał:

Właśnie od tego to zależy. Najbardziej typowy silnik to 4cyl. 4suw, więc na jeden obrót ma dwa cykle pracy. A np. silnik detroit diesel w wersji V24 ma już 24 cykle pracy na jeden obrót wału.

No ciekawa teoria z tymi 24 cyklami pracy.  Mógłbyś wymienić w kolejności te cykle pracy?

 

Opublikowano (edytowane)

Tu poniżej  tak dla informacji kolejność pracy cylindrów dla silnika czterosuwowego - różne konfiguracje :

- rzędowej 4

1-3-4-2
1-2-4-3
1-3-2-4
1-4-3-2

 

- rzędowej 6

1-5-3-6-2-4

1-4-3-6-2-5
1-6-5-4-3-2
1-2-3-4-5-6
1-4-2-5-3-6

 

- V 8-cylindrowego

1-3-6-8-4-2-7-5

 

- V 16 -cylindrowego

1-12-8-11-7-14-5-16-4-15-3-10-6-9-2-13

 

oraz zwróćcie proszę uwagę na fakt, że w trakcie dwóch pełnych obrotów wału korbowego - jeden pełny cykl pracy 4T - odpalają WSZYSTKIE CYLINDRY , niezależnie ile ich jest !! ?

Cshaft.gif

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

Nie wystarczyło napisać po prostu,  że normalny silnik jednocylindrowy czterosuwowy ma tyle i tyle cykli na obrót, a wielocylindrowy na tyle i tyle na jeden obrót wału korbowego. Zawsze się musicie przekonywać do "moje jest mojsze"? Ludzie popatrzcie co robicie!!! Qrna dorośli faceci, a zachowują się jak dzieciaki. Przepychanki słowne, łapanie za słówka, naprawdę nie szkoda Wam na to czasu?

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, Paweł Praus napisał:

Wracając jednakże do meritum załączam zdjęcie kolejnego niedawno pozyskanego egzemplarza. 

20200123_070759.jpg

no no no , Pawle gratulacje...nówka sztuka nie smigana  czy replika ??

ale co by nie było "ładna  sztuka"

Opublikowano
19 godzin temu, Paweł Praus napisał:

Wracając jednakże do meritum załączam zdjęcie kolejnego niedawno pozyskanego egzemplarza, również dzięki pomocy Jarka :-)))

20200123_070759.jpg


Piękności, gratuluję!

Opublikowano
W dniu 24.01.2020 o 02:31, Paweł Praus napisał:

Jeśli jesteś zainteresowany to Jarek ma namiary na kolejnego :-))

 

Na razie muszę ogarnąć to, co mam. Zrobiłem sobie bana na zakupy silników, chyba, że będzie jakaś MEGA okazja :D

A tu przykład HP 61 CL Speed :) Silnik przebudowany przez Dona Jehlika w 1968 roku:

 

 

DSC_1749.jpg

DSC_1748.jpg

DSC_1752.jpg

Opublikowano

No fachowcy , do roboty !

Klient sprzedaje , ale NIE iw co to za silnik . Pomozecie ?  Pisze , ze ma ca 6 cm wysokosci .......

 

https://www.tradera.com/item/302065/383955145/renoveringsobjekt-flygplansmotor-f-

 

Tutaj jeszcze fajny obiekt . Hiszpanska PAYA z 1951 roku ( nowy z pudelkiem ! ) 

https://www.tradera.com/item/302065/383156433/payà-2cc-diesel-model-engine-spain-in-1951-new-in-box

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.