Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Koledzy pokazują swoje zdobycze, to i ja pokażę mój nowy nabytek :) .

Czeski IKAR z wojennych lat. pojemność 10cm (jeszcze nie mierzyłem ale tak mi się wydaje, bo takie były produkowane ) W zasadzie w dobrym stanie. brak tylko iglicy i świecy :( . I tu pytanie do szanownych Kolegów kolekcjonerów: Czy może ktoś z Was ma na zbyciu świecę do tego silnika. Może być uszkodzona. Silnik, choć nadający się do uruchomienia i tak trafi po konserwacji na półkę. Ten otwór po świecy jednak razi, i motorek traci na wyglądzie. Jeżeli ktoś posiada takiego IKARA, kompletnego, to prośba moja jest, o zamieszczenie fotografii iglicy, którą sobie wg zdjęcia dorobię.Ten silnik będzie perełką w mojej niedużej kolekcji, choć ostatnio jeszcze parę innych udało mi się zdobyć :)

A.C.

ikar.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że SPRINT to taki rarytas :) Tez takiego mam. Ale pochawle się tymi co na zdjęciu ;)

Panowie Szukałem w sieci czegoś o tym moim czeskim IPRO-IKAR i niewiele znalazłem. Owszem są, ale inne niż ten mój. Może ktoś coś wie...? Jeszcze raz zamieszczę zdjęcie:

no i ponawiam prośbę o świecę z epoki. Może komuś zbywa? :)

A.C.

post-197-0-24057000-1389890124_thumb.jpg

post-197-0-07393200-1389890428_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję ciekawego zbioru. Jeśli chodzi o Sprinta wyprodukowanego w połowie lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku przez Stanyslava Jidkov'a - to jest on rosyjską kopią słynnego TWA .15 Billa Wiśniewskiego (naszego rodaka). Silniczek dedykowany do mojej klasy F2A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tak!

Dziękuję Paweł. To, że węgierski pamiętałem i pamiętałem, że były też węgierskie MOKI, ale jego nazwę ALAG, zapomniałem.

Nie chcę się go pozbyć. Chcę go uruchomić.

Miał napędzać F4B Bloch MB 152. Model powstał, ale nie został skończony i oblatany.

Silnik odpalałem, ale nie został do końca dotarty.

Potem koledzy rozszabrowali mi gaźnik i świecę, Były "na gwałt" potrzebne na jakieś zawody.

Pawle, może jakieś sugestie dla mnie dla uruchomienia go?

Ty jesteś na bieżąco z silnikami, a ja obecnie dość daleko.

 

ED: ten Twój to 2,5 czy 3 ccm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 2,5cm3, a nazywa się Y-3 nigdy jeszcze nie pracował, mam też do niego pudełeczko, niestety brakuje mi oryginalnej instrukcji, Twój to Y-2, były jeszcze wersje X - samozapłony, Y - to oznaczenie dla żarowych...

Jeśli chodzi o uruchomienie Twojego motorka to w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś, "na gwałt" potrzebna Ci świeca i rozpylacz do gaźnika, jako paliwo proponuję zwykłą zupę 80/20 zdecydowanie bez nitrometanu!!! Poza tym przyda się prąd i klips do żarzenia świecy, polecam uruchamiać ręką, ale jeśli nie czujesz się na siłach to możesz użyć rozrusznika....przydałoby się zrobić porządną hamownię, no i jeszcze trochę galanterii, zbiorniczek, przewody paliwowe najlepiej silikonowe, oraz jakieś śrubki (M3 x 20 powinny pasować) do zamocowania motorka w hamowni....myślę, że o niczym nie zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Szukałem w sieci czegoś o tym moim czeskim IPRO-IKAR i niewiele znalazłem. Owszem są, ale inne niż ten mój. Może ktoś coś wie...? Jeszcze raz zamieszczę zdjęcie: no i ponawiam prośbę o świecę z epoki. Może komuś zbywa? :) A.C.

 

Przejrzałem swoje szpargały na temat silników i nie znalazłem nic o Twoim Ikarze Andrzeju. Nie ma go też w książce "Czech Model Engines". Jesteś pewien, że to czeski silnik? Pod jaki gwint jest świeca?

Ładna kolekcja polskich silników. Cały czas się zastanawiam skąd bierzecie takie ładne Cezasy? Szukam od dłuższego czasu tego silnika, ale jakoś nie mam szczęścia. Mam nadzieję, że w końcu coś ładnego trafię. A ten Pk-1, to składak, czy oryginał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My bierzemy takie Cezasy z różnych źródeł :) przeważnie od kolegów, którzy nie zbierają, lub od takich co mają, a im w ogóle na tym nie zależy, albo od takich co nie potrafią odróżnić silnika, od pompki do akwarium (kiedyś jedną Jenę kupiłem na bazarku właśnie jako pompkę :D ) Na tej fotografii z polskimi silniczkami nie ma motorka PK-1. jest tylko głowiczka od tego silnika dokręcona do "zwykłej" Jaskółki :).

Co do tego IKARA, to tak do końca pewny nie jestem, czy jest czechosłowacki. Nazwa wskazuje ,że jest, A o innych "IKARACH" nie słyszałem. Jeżeli chodzi o gwint to zmierzę i poinformuję :) ( dzięki za zainteresowanie). W razie czego to mogę się zrewanżować polskimi świecami żarowymi (nowymi, oczywiście), które w dzisiejszych czasach są już bardzo rzadkie.

A teraz z innej beczki: motorek jak najbardziej współczesny :) I smiem twierdzić, że jest to jeden z najmocniejszych silników jakie człowiek kiedykolwiek stworzył :) będzie napędzał naszą nową łódkę. Nowość, to to,że do tak dużej pojemności zastosowana zostanie przekładnia zmniejszająca obroty, ponieważ w tym przypadku bardziej zależy mi na większym momencie niż na obrotach, które i tak są już bardzo wysokie.

A.C.

post-197-0-00842900-1390646513_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie IKARA, to średnica otworu mierzona suwmiarką, to 8,8mm głębokość 4,5mm. jako,że nie mam większego doświadczenia w silnikach iskrowych,więc na razie w temacie swiecy też, nie wiele mogę powiedzieć. W kazdym razie jakby gdzieś tam znalazła się taka świeca to chętnie ją wkręce do mojego "zabytku" :)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.