Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, Paweł Praus napisał:

Tymczasem dzięki międzynarodowej (a w zasadzie międzykontynentalnej) współpracy z Marcinem przybyło u mnie co nieco ?

Ja również dzieki Marcinowi stałem się posiadaczem takiego staruszka. Zaznaczam,że nie jestem kolekcjonerem i zamierzam normalnie go eksploatować :) 

20210705_181407.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Fajny bokserek mam też takiego tylko połowę:D::D:D

A ja też powiększyłem kolekcję .

Wynalazkiem do FSR.

IMG_20210717_194915.jpg

IMG_20210717_194858.jpg

IMG_20210717_194853.jpg

IMG_20210717_194847.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, Nastin napisał:

Fajny bokserek mam też takiego tylko połowę:D::D:D

A ja też powiększyłem kolekcję .

Wynalazkiem do FSR.

IMG_20210717_194915.jpg

IMG_20210717_194858.jpg

IMG_20210717_194853.jpg

IMG_20210717_194847.jpg

DDR Dremo 3,5 ?

Opublikowano

Nigdy na zawodach tego cuda nie widziałem , moduł duży, w przekładniach stosuje się m-1 ,a który to rok produkcji ?

Opublikowano
13 minut temu, symon5 napisał:

który to rok produkcji

lata osiemdziesiąte

mam trochę róznych DREMO, niektóre z nich  jak grzejniki wygladają ,ale solidna niemiecka robota...wrzuce zdjęcia

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kiedyś samozapłony były popularniejsze , w większości doświadczeń był to pierwszy silnik .W moim przypadku MK 16

 

Opublikowano
5 godzin temu, d9Jacek napisał:

Marku, a gdzie były  bardziej popularne ?:)

Nie gdzie a kiedy , w moim przypadku od połowy lat 70

Opublikowano
Godzinę temu, symon5 napisał:

Nie gdzie.....

nie bez kozery napisałem "gdzie " ?

bo w takim kraju jak USA nigdy nie były popularne a w GB wręcz przeciwnie

w tzw KDL-ach  praktycznie same  samopały...ponieważ metanol wzbudzał strach u władców....bo to spiryt a nade wszystko trucizna

  • Lubię to 1
Opublikowano

 W takim razie nie zrozumiałem pytania , w  USA najszybciej przekonali się do żarowych silników , oni tam zawsze idą swoją drogą ,

Opublikowano

Spotkała mnie dzisiaj nie miła niespodzianka z zakupionym wcześniej nowym novarossim r91f. Wyjąłem silnik z fabrycznego zgrzanego woreczka i silnik nie chciał się przekręcić w GMP. Myślę co jest, więc zdjąlem dekiel karteru, patrzę wszystko dobrze. Zdejmuję radiator głowicy, myślę co on nie dokręcony. Ku mojemu zdziwieniu w silniku była głowica od r61f?. Jak te makarony to poskładali, no jak?

No i znając życie, będę musiał się znowu iść w łaski do symon5.

16277631331137782415873339900176.jpg

16277631760148507439824750820871.jpg

1627763235794819406304946314535.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, symon5 napisał:

(...) w  USA najszybciej przekonali się do żarowych silników , oni tam zawsze idą swoją drogą ,


A w zasadzie, to nawet nie mieli się do czego przekonywać Marku, bo w chwili wynalezienia świecy żarowej, powstawały dopiero pierwsze udane konstrukcie samozapłonów. A w przypadku świecy żarowej, wystarczyło po prostu wymienić świecę iskrową na żarową, zdemontować niepotrzebny balast i wlać nowe paliwo. W ten sposób używano jeszcze przez lata istniejące silniki benzynowe bez wywracania wszystkiego do góry nogami. 
W Europie wtedy wszystko zaczynało się od nowa, był lepszy grunt pod samopały.

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Opublikowano

Temat jest mi znany ,zauważono że  silniki iskrowe  pomimo braku prądu dalej pracują no i 2 dodać 2 równa się zapłon żarowy , tak w skrócie .

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 31.07.2021 o 22:29, losko_rafal napisał:

Spotkała mnie dzisiaj nie miła niespodzianka z zakupionym wcześniej nowym novarossim r91f. Wyjąłem silnik z fabrycznego zgrzanego woreczka i silnik nie chciał się przekręcić w GMP. Myślę co jest, więc zdjąlem dekiel karteru, patrzę wszystko dobrze. Zdejmuję radiator głowicy, myślę co on nie dokręcony. Ku mojemu zdziwieniu w silniku była głowica od r61f?. Jak te makarony to poskładali, no jak?

No i znając życie, będę musiał się znowu iść w łaski do symon5.

16277631331137782415873339900176.jpg

16277631760148507439824750820871.jpg

1627763235794819406304946314535.jpg

no to muszę mojego makarona sprawdzić, dalej tkwi w woreczku

Opublikowano
21 godzin temu, Grzesiek napisał:

Troche Nova widzialem nawet dilera z zielonej góry znam.Nie słyszałem nigdy o takiej wpadce.

 

W dniu 9.08.2021 o 14:29, Nastin napisał:

Czemu się dziwisz to novarossi:D:D:

 

Wcale się nie dziwię. 91 i 60 są na jednym bloku, więc głowica i radiator pasował z dychy do 15 bez problemu. Z piętnastki do dychy by nie założył.

Opublikowano
11 godzin temu, losko_rafal napisał:

więc głowica i radiator pasował z dychy do 15 bez problemu. Z piętnastki do dychy by nie założył.

Co ty tu piszesz za teorie?Jak głowica z dychy do 15-stki?Nie ma możliwosci aby to pasowało,za duza rożnica w srednicy cylindrów obu silników.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.