Gość horn3t Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Jurku rozwiń się,bo jestem ciekaw jak to zrobić? Załóżmy,ze mamy na lotnisku stół jak lustro. Co dalej? Ciekawe czy ktoś napisze jak to robi w praktyce a podłoże nie musi być równe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Ciekawe czy ktoś napisze jak to robi w praktyce a podłoże nie musi być równe Proszę bardzo... http://www.f3a.com.pl/pomiarykatow.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 No już ustaliliśmy,ze mamy blat gładki jak pupa niemowlaka i prosty jak struna Mam nadzieje,ze ktoś mnie oświeci,bo chce chłonąć wiedzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Ja robię to tak: ustawiam model na podłożu w ten sposób aby na usterzeniu poziomym uzyskać kąt zerowy (poziom) za pomocą poziomnicy z kątomierza, ( w V może być ciut trudniej) a potem kątomierzem robię pomiar na skrzydle i tyle. Przy takim wypoziomowaniu modelu można pomierzyć spokojnie kąty na obu płatach. Kątomierz mam swojej produkcji ale jest zbliżony do tego : http://www.nastik.pl/miernik-katow-ustawienia-plata-p-2786.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Chodziło nam o pomiar w warunkach polowych,ewentualnie z prostym blatem a w tym linku mamy przyrządy do tego potrzebne,narzędzia i wiemy jak dokładnie przebiega oś modelu.Więc pomiar jest jak najbardziej prawdziwy. Proszę bardzo... http://www.f3a.com.pl/pomiarykatow.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Piotr Piechowski dawno (czyli lata temu) opisał metodologię na swojej stronie. Zamiast kompa wystarczy kalkulator z telefonu. Trochę prostsza metoda niz ta, ktorą podał Stanisław. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Ja robię to tak: ustawiam model na podłożu w ten sposób aby na usterzeniu poziomym uzyskać kąt zerowy (poziom) za pomocą poziomnicy z kątomierza, ( w V może być ciut trudniej) a potem kątomierzem robię pomiar na skrzydle i tyle. Przy takim wypoziomowaniu modelu można pomierzyć spokojnie kąty na obu płatach. Kątomierz mam swojej produkcji ale jest zbliżony do tego : http://www.nastik.pl...ata-p-2786.html Wczesniej mówiłem,ze również tak mierze,ale któryś z kolegów zarzucił mi,ze statecznik nie musi być w osi i pomiar jest wtedy do du...y.W sumie miał racje.ale zakładając ,ze statecznik jest w osi to też mam wrazenie,ze pomiar będzie własciwy Piotr Piechowski dawno (czyli lata temu) opisał metodologię na swojej stronie. Zamiast kompa wystarczy kalkulator z telefonu. Trochę prostsza metoda niz ta, ktorą podał Stanisław. Pozdrawiam Czyli to proste wystarczy mieć telefon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Potrzebny fragment kątomierza Krzyśka - tylko ten do zapięcia na natarciu i spływie oraz telefon z androidem i programikiem Smart Tools Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Wczesniej mówiłem,ze również tak mierze,ale któryś z kolegów zarzucił mi,ze statecznik nie musi być w osi i pomiar jest wtedy do du...y.W sumie miał racje.ale zakładając ,ze statecznik jest w osi to też mam wrazenie,ze pomiar będzie własciwy Taki słaby szkic poglądowy nie wiem co ma oś kadłuba do pomiarów kąta zaklinowania skrzydła względem statecznika poziomego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Taki słaby szkic poglądowy nie wiem co ma oś kadłuba do pomiarów kąta zaklinowania skrzydła względem statecznika poziomego Oba katy - zaklinowania skrzydła i zaklinowania statecznika są właśnie mierzone od osi konstrukcyjnej kadłuba - na co już wcześniej zwrócił uwagę w tym wątku stan_m. Metody pomiarów opisane powyżej tak naprawdę mierzą różnicę kątów zaklinowania skrzydła i statecznika, ponieważ oba kąty są odnoszone do jednej osi więc można je mierzyć w ten sposób, poza dwoma wyjątkami - nie można tak zmierzyć steru pływającego oraz nie można tak zmierzyć kąta usterzenia V. ps. co rozumiesz pod pojęciem oś kadluba? Wczesniej mówiłem,ze również tak mierze,ale któryś z kolegów zarzucił mi,ze statecznik nie musi być w osi i pomiar jest wtedy do du...y.W sumie miał racje.ale zakładając ,ze statecznik jest w osi to też mam wrazenie,ze pomiar będzie własciwy W osi czego?? Osi konstrukcyjnej kadłuba nie widzisz bo jej fizycznie nie ma więc jak dokonasz pomiaru? Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Czuje sie przywolany do tablicy co chyba mnie cytowales Krzysiek Taki słaby szkic poglądowy nie wiem co ma oś kadłuba do pomiarów kąta zaklinowania skrzydła względem statecznika poziomego A no ma ale nie w modelarstwie wiec watku nie bede rozwijal, jednym slowem dobrze miec w rzeczywistosci jakas wirtualna baze zeby wiedziec co sie nie zgadza co bylo zle wykonane. Wczesniej napisales ale dalej nie wiem jaki jest oryginalny kąt zaklinowania płata, i czy był modyfikowany przez producenta? Waldemar zaproponowal pomiar, ja zapytalem sie tylko jak i wzgledem czego bo mowa byla o kacie zaklinowania plata. W Falconie jak i w kazdej Vce nalezalo by jeszcze zmierzyc kat wzniosu statecznika (nastepne wyzwanie) i z niego przejsc na rzut tego kata (SCA statecznika) na plaszczyzne symetrii. W skrzydle ze wzgledu na maly wznios mozna to spokojnie zaniedbac. A czy kat byl modyfikowany ? - Nowy foremnik nowy kat. Z tym pytaniem nalezalo by sie zwrocic do producenta lub osoby/osob blisko zwiazanych z nim i tyle chyba w tym temacie. Kąt zaklinowania skrzydła względem statecznika poziomego. Dziękuję za pomocne i istotne informacje na temat tego mistycznego modelu . W modelu mozna mierzyc sobie wszytko - co komu potrzebne. Dla mnie osobiscie wspomniany kat nie ma zadnego racjonalnego sensu istnienia, ale jak komus jest potrzebny to prosze bardzo. Z punktu widzenia konstruktora lub osoby wykonujacej obliczenia kat zaklinowania statecznika wzgledem skrzydla jest jak najbardziej potrzebny i istotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Taki słaby szkic poglądowy nie wiem co ma oś kadłuba do pomiarów kąta zaklinowania skrzydła względem statecznika poziomego Masz racje Krzyśku oś nie ma nic do pomiaru kąta wzgledem statecznika,w sumie nie rozumiem po co tu mieszac oś modelu. Głównie chyba nam chodzilo o pomiar kąta w usterzeniu typu T i podejrzewam,ze producent podając kąt odnosił się do zaklinowania płata względem statecznika.Mowa o firebird. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Od miesiąca latam Falconem uzbrojonym w bagnet aluminiowy z rurki. Waga "wynalazku" 5,6g. Kto bawi się w termice - polecam. Latałem Falconem z w/w bagnetem. Robiłem kilka akrobacji. Wszystko wytrzymuje, jest ok. Piszę to ku rozwadze "Kibicowi" L.K z Kalisza. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Do Piotralski...ten falkonik nówka full wypas to nabytek chyba z ostatniej produkcji. Ma wloty w przodzie kadłuba,kryte serwa w skrzydłach ,które musiałem / klapy/ otworzyć i wymienić serwa 125-ki-dlatego go gościu sprzedał bo nie wiedział co ma zrobić. Jest bardzo ładny - ma supr dobrany kolpak ale to-to nie lata mimo wszelkich zmian / śr ciezkosci-podkładki itp/ jak falkon ze świnski ryjem. Ten nowy bede przerabiał ale wstawkę by przedłużyć mu / ryj / zrobię za kabinką. Będę przygotowywał kopyto-laminowanie i wstawka na zamek ale to chyba pozną jesienią Dziwi mnie bardzo sposób wykłonu wregi pod silnik wklejany u producenta-odwrotnie -po starcie model robił swiece. Musiłem wszystko wypruć i wklić od nowa. W kadłubie pełne umeblowanie.tzn. polka pod serwa wysokości -bowdeny - to wszystko do wywalenia i robię na 1-nym serwie na popychaczu weglowym . co do sworda jak nie sprzedam to niech sobie jest na dni bezwietrzne do polatania / tak jeszcze nie polatałem nim na maxa zawsze jak silniejszy wiatr to na zbocze , mam piekne tereny w pradolinie WARTY...cisza -spokój-towarzystwo jastrzebi i bocianów.a pogoda i pora roku bajeczna tylko brak czasu . Wieka szkoda ,ze producent falkonu nie jest wytrawnym pilotem bo np. Wistmodel-czy od RESPEKT-a startują w zawodach / dokonują zmian dorogą doswiadczen/ w produkcji modelów zajmuja czołowe miejsc- stad popyt na ich modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Janku, u mnie różnica pomiędzy starym kadłubem a tym co ostatnio przyszedł ogromna. Jak tylko znajdę troszkę oddechu to wkleję fotki (też niestety ostatnio jestem w niedoczasie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 "W kadłubie pełne umeblowanie.tzn. polka pod serwa wysokości -bowdeny - to wszystko do wywalenia i robię na 1-nym serwie na popychaczu weglowym ." Jak dla mnie to takie rozwiązanie jest kompletnie do d.... testowałem to na Starlingu tegoż autora i stwierdziłem że kierunek jest mi potrzebny , szczególnie przy podtrzymywaniu w krążeniu na termice.Zresztą zawsze przy zakręcie pomagam sobie kierunkiem (stary nawyk z dużych szybowców) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Ano jest to bardzo złe rozwiązanie. Również do latania na zboczu, które Jan preferuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Do PIOTRALSKI...zapomniałem ci dopisac,ze w tym nowym falkonie w "fabryce " ktoś chyba spity wklejał bagnecik do motylka- koślawy jak ruska onuca=poprawiłem. Instruktorze do latania w termice pewnie ,że kierunek w motylku potrzebny...mam w tym nowym 2 serwa w motylku przed demontarzem popróbuje latania w ten sposób posłucham starszych . Ogólnie modelik bardzo łady i atrakcyjna kolorystyka=biało granatowa-bardzo ladnie sie prezentuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 W temacie SWORD koledzy pisali o tłuczeniu modeli, naprawach to uwazam tez przyjemnośc, postykać to co się pozamiatało i jak lata to wielka radocha. kazdy z nas miał wizytę u "kreta" ale nie wszyscy sie do tego przyznają bo to nie honorowo. Ja moim świnskim ryjem ,który spisuje się rewelacyjnie/ nówke bede przerabiał/ mialem takie "kataklizmy ,że robilem fotki..ba nawet musiałem go odkopywać-ha..ha..ale lata znakomicie wyglada śmiesznie bo mam zamontowane biale po naprawie od KONRADA skrzydło-wszystko z innej parafii drugie skrzydło- żołte oryginalnae. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Ogólnie modelik bardzo łady i atrakcyjna kolorystyka=biało granatowa-bardzo ladnie sie prezentuje. To tak jak mój. Ze względu na moją postępującą "ślepotę" nakleiłem sobie biały napis na granatową stronę. Troszkę lepiej go widać w mniej słoneczny dzień... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi