Skocz do zawartości

FALCON "rozciągnięcie kadłuba i klap"


janegab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Marek,

 

Z tego co mi sie wydaje wczesniej bylo pisane o kacie zaklinowania skrzydla, a nie statecznika wzgledem skrzydla lub skrzydla wzgledem statecznika (jak piszesz)

Wg tego co piszesz kat nie byl by konstrukcyjny a zalezal by od np rozkladow mas. Wez sobie sytuacje samolotu ze statecznikiem plytowym. Dla roznych polozen SC wg twojego sposobu kat zaklinowania byl by inny a przeciez on sie nie zmienil.

Wg mnie (nie musi to byc prawda) kat zaklinowania mierzy sie wg jakies osi ktora przewaznie jest wirtualna.

Kojani dal lepszy przyklad niz usterzenie plytowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

Wg mnie (nie musi to byc prawda) kat zaklinowania mierzy sie wg jakies osi ktora przewaznie jest wirtualna.

....

Oś najmniejszego oporu aerodynamicznego kadłuba.

Kąt zaklinowania skrzydła w stosunku do kadłuba ma wpływ tylko na położenie kadłuba w trakcie lotu, a co za tym idzie na opór aerodynamiczny generowany przez kadłub.

Ponieważ z reguły zależy nam na minimalizowaniu oporów w locie należy dążyć do takiego doboru kąta zaklinowania aby ów opór byl minimalny, poza oczywiście konstrukcjami specjalnymi.

Wszystkie opisywane tutaj tricki z podkładkami pod krawędź spływu czy natarcia skrzydła tak naprawdę skutkują zmianą wzajemnego kąta skrzydła i statecznika poziomego i właśnie od wzajemnych kątów tych powierzchni zależy efekt uzyskiwany w locie.

 

Kojani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś najmniejszego oporu aerodynamicznego kadłuba.

Kąt zaklinowania skrzydła w stosunku do kadłuba ma wpływ tylko na położenie kadłuba w trakcie lotu, a co za tym idzie na opór aerodynamiczny generowany przez kadłub.

 

 

Kojani

 

Nie.

Osią bazową wg której mierzy się kąt zaklinowania płata jest OŚ KADŁUBA (zupełnie umowna linia prosta, która jest jako pierwsza narysowana przez konstruktora). To wg tej umownej linii realizuje się wszelkie założenia projektu np. kąty zaklinowania, położenia płaszczyzn i inne nie mówiąc już o kształcie kadłuba co ma zasadnicze znaczenie przy ustalaniu opływu. OŚ KADŁUBA w dużym lotnictwie jest wyraźnie zaznaczona we wszelakich instrukcjach a także na elementach kadłuba i służy do niwelacji płatowca (po przeglądach, remontach, naprawach).

 

Opór kadłuba powstaje tak jak opór płata i zależy głównie od kąta jego natarcia. Z tego tez powodu konstruktorzy liczą oddzielnie biegunową samego kadłuba, samego płata i samego usterzenia by potem policzyć biegunową całego płatowca. To ogromne pole do popisu jeżeli chodzi o realizację założonych osiągów samolotu. W modelarstwie jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie.

Osią bazową wg której mierzy się kąt zaklinowania płata jest OŚ KADŁUBA (zupełnie umowna linia prosta, która jest jako pierwsza narysowana przez konstruktora). To wg tej umownej linii realizuje się wszelkie założenia projektu np. kąty zaklinowania, położenia płaszczyzn i inne nie mówiąc już o kształcie kadłuba..

Masz rację, aczkolwiek byłem przekonany iż konstrukcję prowadzi się w sposób zapewniający minimalny opór kadłuba w locie.

 

Kojani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Osią bazową wg której mierzy się kąt zaklinowania płata jest OŚ KADŁUBA (zupełnie umowna linia prosta, która jest jako pierwsza narysowana przez konstruktora). To wg tej umownej linii realizuje się wszelkie założenia projektu np. kąty zaklinowania, położenia płaszczyzn i inne nie mówiąc już o kształcie kadłuba co ma zasadnicze znaczenie przy ustalaniu opływu. OŚ KADŁUBA w dużym lotnictwie jest wyraźnie zaznaczona we wszelakich instrukcjach a także na elementach kadłuba i służy do niwelacji płatowca (po przeglądach, remontach, naprawach).

 

Opór kadłuba powstaje tak jak opór płata i zależy głównie od kąta jego natarcia. Z tego tez powodu konstruktorzy liczą oddzielnie biegunową samego kadłuba, samego płata i samego usterzenia by potem policzyć biegunową całego płatowca. To ogromne pole do popisu jeżeli chodzi o realizację założonych osiągów samolotu. W modelarstwie jest tak samo.

 

Zgadzam się w całej rozciągłości, lecz w tym wypadku chodzi tylko o kontrolę kątów /przyrządem, lub metodą pomiarową " na stole". Nic na oko w "warunkach polowych"/ , resztę niewdzięcznej, twórczej pracy już wykonał za nas konstruktor modelu i z pewnością odniósł wszystkie kąty do linii osi kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj Konradzie wkleiłem nowe zawiasy do klap skrzydla były do połowy urwane. Dzisiaj pokleilem dzwigary z poszyciem laminatow -gory i dolu wstawilem 2-dodatkowe żebra z balsy w miejscu pekniecia poszycia calość zamknieta...dziury zaszpachlowane..jutro szlif..malunek..Jak to będzie wygladało...chyba zajace na zboczu nie uciekną..hi hi .. Twój FALKON to chyba Szczapan dogladał przy wykonaniu sadzac po skrzydlach zastosowanych materiałow / nawet farba z laminatu nie schodzi !! / EXTRA.. Porobilem fotki jak bedzie final wysle Ci Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie :)

Chryste Panie! Toż to konstrukcyjne bluźnierstwo! Lub przynajmniej marnotrawstwo materiału! Jednym słowem masakrycznie się zawiodłem, bo do tej pory, wyroby Kwarcińskiego miałem za dobre jakościowo.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość horn3t

Powstaje pytanie tylko wzgledem czego? Czy jestes wstanie wyznaczyc jako baze teoretyczna os samolotu?

Kąt zaklinowania skrzydła względem statecznika poziomego.

Kąt zawarty pomiędzy cięciwą aerodynamiczną profilu skrzydła (nie mylić cięciwy aerodynamicznej do podstawy profilu w profilach płasko wypukłych) a cięciwą aerodynamiczną profilu statecznika poziomego.

Najważniejszy kąt w modelu. Odpowiedzialny za wytworzenie odpowiedniego kąta natarcia podczas lotu i więc za wytworzenie odpowiedniej siły nośnej. Więcej tu: http://pfmrc.eu/inde...post__p__317356

 

Czy pomiar woltomierzem napięcia pakietu w warunkach polowych znaczy na lotnisku jest na oko? czyli byle jak ? ;)

 

Dziękuję za pomocne i istotne informacje na temat tego mistycznego modelu ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt zaklinowania skrzydła względem statecznika poziomego.

Raczej odwrotnie czyli statecznika względem skrzydła.

Chociaż tak naprawdę oba kąty zaklinowania mierzy się od osi modelu lub smolotu.

 

....

Czy pomiar woltomierzem napięcia pakietu w warunkach polowych znaczy na lotnisku jest na oko? czyli byle jak ? ;)

...

Pomiar napięcia jest OK w warunkach polowych, ale pomiar kątów jest już sporym problemem, aczkolwiek możliwym do pokonania. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.