bzik4 Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Znalazłem sporo tematów o konwerski silników żarowych na benzynę ale nie znalazłem nic na temat przeróbki silnika benzynowego na metanol. Mam samolot z silnikiem 26cm i chciałbym latać nim na metanolu a to dlatego że po pierwsze benzyna śmierdzi a po drugie metanol kosztuje 3 pln/l. Chcę oczywiście pozostać przy zapłonie iskrowym. No i jaki olej i w jakich ilościach lać do metanolu?
f-150 Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 I myślisz że wyjdzie Ci taniej niż na benzynie?Gotowe paliwo to nie tylko metanol i olej.
Irek M Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 A ten metanol z chemicznego sklepu jest gorszej jakości niż ten wystepujący jako paliwo modelarskie.
bzik4 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 I myślisz że wyjdzie Ci taniej niż na benzynie?Gotowe paliwo to nie tylko metanol i olej. Powiedzmy że to jak to mówią "skórka za wyprawkę" ale tu bardziej chodzi o smród. Wystarczy że w zostawię wężyk po benzynie w samochodzie (jeżdżę kombi) to od razu wiadomo że byłem na lotnisku Nitrometan też musi byś? A ten metanol z chemicznego sklepu jest gorszej jakości niż ten wystepujący jako paliwo modelarskie. tu akurat się z Tobą nie zgodzę.
japim Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Powiedzmy że to jak to mówią "skórka za wyprawkę" ale tu bardziej chodzi o smród. Wystarczy że w zostawię wężyk po benzynie w samochodzie (jeżdżę kombi) to od razu wiadomo że byłem na lotnisku Nitrometan też musi byś? tu akurat się z Tobą nie zgodzę. Chyba kombinujesz nie znajac wlasciwosci paliwa. Cytat za strona elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1817669.html): "Metanol ma mniej niż połowę wartości energetycznej benzyny (benzyna 34MJ/litr, metanol 15,6MJ/litr), a to znaczy, że albo - nie zmieniając dysz w gaźniku - będziesz miał mniej niż połowę mocy, albo - po zmianie dysz na większe - będziesz miał ponad 2 razy większe zużycie przy takich samych osiągach." Do metanolu dodaj jeszcze ok 20% oleju (60zl/litr EDL w Riku) i robi sie cena na poziomie 14zl/litr. Najtansze paliwo z rycyna chodzi po ok 10zl/litr. Ze wzgledu na wartosc opalowa bedziesz mial 2 x wieksze zuzycie i masz min 20zl (latanie na metanolu) vs. 6.5 zl na benzynie (wliczajac olej do mieszania).
f-150 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 I dlatego opłacalne jest przerabianie silników żarowych na benzynę a nie odwrotnie.A paliwo i tak będzie śmierdzieć.I już nie wytłumaczysz że byłeś właśnie na stacji i trochę się rozlało przy tankowaniu
Irek M Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Co do śmierdliwości benzyniaków - trzymam w pokoju gościnnym łódż z silnikiem 26cm i często nkadłub Nieuporta z silnikiem 30cm. Gdby to tak śmierdziało to dawno wyrzuciliby mi modele z domu. Może masz jakies nieszczelności.
AndrzejC Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Z Ta jakością metanolu, to bym się nie zgodził. Kupujemy beczkę 200 kg, Natychmiast rozlewamy do mniejszych pojemników, wkładamy do szafy pancernej zamykanej... I mamy dobry metanol na czas ok 1roku, bo póżniej trzeba kupic następną beczkę Przynajmniej ja tak robię. i nigdy na naszym metanolu sie nie zawiodłem A,fakt , faktem... benzyna smierdzi Można kupić bezynkę bezzapachową, częsciowo, pod nazwą "ASPEN" Do kupienia w np niemieckich marketach budowlanych. Droższa jest, ale jej smród jest jeszcze do przyjęcia A.C.
bzik4 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 japim dlaczego miałbym lać 20% oleju skoro silnik pracując na benzynie wymaga tylko 3%? A przy zwiększonym zużyciu paliwa tego oleju faktycznie w silniku będzie więcej. Irek M - jeden ma słuch absolutny drugi sokoli wzrok a ja mam świński węch AndrzejC - opieram się na doświadczeniu, małym ale zawsze coś. Kupiłem w Riku zupę 80/20 ani moja Webra 3,5cm ani MVVS Junior 2 nie chciały na tym chodzić, a ostatnio kupiłem kilka litrów czystego metanolu, wymieszałem z rycyną i Juniorek chodzi jak marzenie . A może w końcu napisze ktoś kto robił przynajmniej próby?
sly1954 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Witaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/10386-przerobka-z-kosy-25ccmprzerobienie-na-zarowy/ Pozdrawiam
bzik4 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Ten temat czytałem wieki temu. Różnica jest taka że ja zostawiam zapłon iskrowy.
instruktor Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 "Kupiłem w Riku zupę 80/20 ani moja Webra 3,5cm ani MVVS Junior 2 nie chciały na tym chodzić, a ostatnio kupiłem kilka litrów czystego metanolu, wymieszałem z rycyną i Juniorek chodzi jak marzenie ." Moja Webra nie cierpi rycyny 80/20 i kupuję Paliwo Sport 5% (o zawartości 18% olej klotz i 5%nitrometan.) Kiedyś zatankowałem to 80/20 i moja Webra kopciła i krztusiła się niemiłosiernie zreszta Os podobnie
AndrzejC Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie wiem , co Panowie z tą rycyną... Może ,rzepakowego używacie? U nas w klasie STANDARD tylko i wyłącznie olej rycynowy jest używany regulaminowo, i silniki ani nie kopcą, nie krztuszą się, ani się nie psują... I możecie mi wierzyć, ze "wodne" motorki o wiele bardziej dostają w tyłek niż te powietrzne A.C.
Marcin K. Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 A nie mozna dodać metanolu do benzyny? Oczywiście tez mieszając to z olejem. Czy mozna zrobic taki myk?
esceta Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 A metanol miesza się z benzyną ? Chyba nie bardzo
MASK Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Moja Webra nie cierpi rycyny 80/20 i kupuję Paliwo Sport 5% (o zawartości 18% olej klotz i 5%nitrometan.) Kiedyś zatankowałem to 80/20 i moja Webra kopciła i krztusiła się niemiłosiernie zreszta Os podobnie Miałem dokładnie takie same objawy i to na silnikach które były wręcz konstruowane do pracy na takim paliwie (Webra do takich też należy), dodatkowo silniki jakie testowałem oddawały tylko 70% tego co powinny. Ale to nie z rycyną jest problem, tylko z paliwem MT 80/20, albo z jakąś jego partią. Po zastosowaniu zupy "własnego chowu" problemy ustępują.
Paweł Prauss Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Ja nigdy nitrometanu nie stosowałem, a silniczki ganiają jak trzeba.....kwestia odpowiedniego ustawienia stopnia sprężania w motorku się kłania. Jeśli natomiast o zmianę paliwa chodzi, to przejście na paliwo metanolowe pozwala z motorka więcej wyciągnąć niż na benzynie, jak inaczej wytłumaczyć fakt używania metanolu np. w żużlu czy rasowych samochodach wyścigowych, nie ma jednak nic za darmo, wzrasta wtedy dosyć poważnie zużycie paliwa, co jednak korzystnie wpływa na chłodzenie silnika....
instruktor Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 "nie ma jednak nic za darmo, wzrasta wtedy dosyć poważnie zużycie paliwa," I to sie zgadza ,moc z czegoś sie musi brać. .Poza tym po rycynie trzeba myć silniki na zimę bo gaźnik moze się zakleić
bzik4 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Paweł to jeszcze mi powiedz ile rycyny mam dodać? Silnik 26cm z dmuchawy do liści - do benzyny producent zaleca 3% a do metanolu?
Paweł Prauss Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Dla bezpieczności zaczął bym od 20% olejku i ewentualnie próbował obniżać jego zawartość doświadczalnie, grozi to jednak zatarciem motorka.
Rekomendowane odpowiedzi