Skocz do zawartości

Zamiast Piperka zróbmy Wicherka 25 EP


Pioterek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Tak mnie Koledzy zachęcili że pojechałem do "OBI tak to robi" i tam nabyłem potrzebne akcesoria. Głównym składnikiem płynu do lutowania jest chlorek cynku - więc coś tam pamiętałem że domowym sposobem kwas solny z blachą cynkowaną dawał w rekakcji clorek cynku - to jak ktoś nie wierzy nie było kiedyś OBI :)

Tak więc Wicherkowe podwozie będzie z drutu stalowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wygląda, ciekawy jestem czy te powiększenie statecznika pionowego podniesie jego własności pilotażowe.Pewnie twórca wicherka cieszy się że są ludzie którzy starają się go dostosować do wymagań współczesności. Trzymam kciuki od samego początku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statecznik pionowy ma podnieść stabilność kierunkową modelu. Z opisów zamieszczonych na forum wynikało że modelowi takiej stateczności brakuje jeżeli korzysta się z oryginalnego profilu skrzydła. A jak wyjdzie sam jestem bardzo ciekawy. Dziękuję za pozdrowienia.

 

Dzisiaj uruchomiłem prawe skrzydło. Zdjęcia załączam:

 

post-5634-0-33994600-1365366958_thumb.jpg

Klapa wychylona:

post-5634-0-21888700-1365366971_thumb.jpg

Lotka wychylona - różne wychylenia do dołu mniejsze.

post-5634-0-68966100-1365366984_thumb.jpg

Napędy:

post-5634-0-93921600-1365366995_thumb.jpg

 

 

Przyszedł mi do głowy pomysł. Jestem ciekawy opinii Kolegów ? - zdjęcie załączam niżej oczywiście zamiast nart, koła

post-5634-0-03346000-1365369178_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znakomicie się prezentuje,bardzo nowoczesny,jestem bardzo ciekawy jakie będzie zachowanie modelu w locie z tą całą mechanizacją.

Ja już poskładałem swoją emeczkę po czyszczeniu i konserwacji,w sobotę lub niedzielę będą pierwsze próby odpalenia,jeśli zakończą się powodzeniem a na to się zapowiada bo silnik ma bardzo dobrą kompresje to zacznę budowę Wicherka 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model otrzymał radio i oszkloną kabinę. Załączam parę zdjęć detali:

 

Widok oszklonej kabiny

post-5634-0-15988600-1365788754_thumb.jpg

Luk dolny na radio i widok mocowania podwozia

post-5634-0-47029800-1365788765_thumb.jpg

Widok na końcówkę napędu steru wysokości

post-5634-0-04969200-1365788778_thumb.jpg

Luk górny, podłączenia lotek i klap

post-5634-0-33988700-1365788791_thumb.jpg

Luk na akumulatory. Mocowanie pokrywy komory na magnesie i polączeniu kształtowym. Pod podłogą widoczny fragment regulatora. Mocowanie silnika ze skrzynką balastową na ok 100g.

post-5634-0-63848500-1365788806_thumb.jpg

Zastrzał węglowy

post-5634-0-28062400-1365791344_thumb.jpg

 

Model został dzisiaj ukończony. Pozostały drobne regulacje i sprawdzenia oraz napawanie się widokiem dzieła.

 

Przeprowadzone dzisiaj pomiary modelu dały następujące wyniki:

Waga modelu do lotu z 8 ogniwami Life 2300 mAh wyszła 2,880 kg (dwa pakiety po 4S połączone równolegle)

Max. prąd pobierany przez napęd 44 A przy śmigle APC 14x7 przy silniku 800 U/min/Volt

Ciąg zmierzony 2,200 kg /44A

Stosunek ciągu do wagi modelu 2,2/2,88=0,76 coś w pobliżu akrobata

Jest możliwość zwiększenia ciągu do 2,4 kg przy śmigle 15x8 ale wtedy prąd wzrasta nie współmiernia do 55 A więc nie jest to ekonomiczne.

Obciążenie powierzchni nośnych ok. 75 g/dcm2

 

Czekam z modelem na dobrą pogodę bez wiatru, może uda mi się wypróbować model w poniedziałek.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się złożyło że mam sporo czasu więc robię i dokumentuję powstawanie modelu. Jeżeli ktoś na forum czytając ten post zostanie zachęcony, pozytywnie zakręcony i rozpocznie budowę swojego własnego modelu Wicherka będzie mi bardzo miło. Przed modelem (i pilotem :blink: ) najważniejsze - oblot. Ciekawy jestem jak sprawdzą się w praktyce moje założenia i czy uzyskam to po co ten model budowałem - rekreacja, pełna serowność modelem i niepowtarzalne wrażenia z lotu. Oczywiście pociągnę ten post do samego końca i zrobię podsumowanie całej roboty. Dziękuję wszystkim Kolegom za ich opinie, pytania i wyrażane wątpliwości oraz oczywiście za pochwały.

 

 

Załączam jesze jedno zdjęcie ilustrujące mocowanie skrzydeł do kadłuba. Były od Kolegów pytania o ten szczegół i został on rozwiązany przeze mnie jak niżej:

post-5634-0-37422800-1365870403_thumb.jpg

 

Skrzydła mocowane są do kadłuba na aluminiowym prostym bagnecie. Aby uzyskać kąt podniesienia skrzydeł ok 2 stopnie zastrzały zostały wykonane jako ciut dłuższe. Aby więc zapiąc całość, najpierw skręca się skrzydła do modelu i wkłada akumulatory (obciązenie) . Następnie opieramy jedną połówkę skrzydła o zienię a drugą o głowę (w pozycji klęczącej). Skrzydła modelu uginają się pod ciężarem modelu na tyle że można swobodnie wkręcić dolną śrubę zastrzału - drugi zastrzał tak samo. Po postawieniu modelu na ziemię otrzymujemy wznios na skrzydłach i bardzo sztywne (napięte wstępnie) ich mocowanie - i co ważne można to zrobić samemu na lotnisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki sposób mocowania skrzydeł to Twój wynalazek ?

Widzę w nim parę minusów a może jednak ma coś na + :)

beztytuufxz.jpg

beztytuu33r.jpg

 

Motylki z tyłu a z przodu zwykłe śruby? :D

O co tu chodzi w tam mocowaniu skrzydeł?

Prostszych i lepszych rzeczy nie widziałeś? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taki sposób mocowania skrzydeł to Twój wynalazek ?

Widzę w nim parę minusów a może jednak ma coś na + :)

 

 

 

Motylki z tyłu a z przodu zwykłe śruby? :D

O co tu chodzi w tam mocowaniu skrzydeł?

Prostszych i lepszych rzeczy nie widziałeś? :D

 

Mocowanie skrzydeł na śruby to skopiowane rozwiązanie z moich makiet.

post-5634-0-42836500-1365953841_thumb.jpg

 

Z przodu gdzie profil skrzydła jest gruby w skrzydle zostały wklejone gniazda M4 i wtedy wkręca się śruby w skrzydło. Śruby do wkręcania wklelone są w podkładki więc wkręca się je łatwo palcami (można też użyć śrub plastikowych M4 z "łopatką") Z tyłu profil skrzydła jest niższy i gniazda się nie mieszczą więc zastosowałem wklejone śrubo kołki i tam są motylki - niestety nie mogłem znaleźć motylków plastikowych. Montarz skrzydeł jest pewny, łatwy i szybki.

 

Ale zapewnie są inne prostrze i lepsze rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie wygląda, pozostaje życzyć udanego oblotu :) Przy takiej masie i mocnym silniku będzie dość żwawy jak sądzę?

No niestety masa mi wyszła większa niż się spodziewałem - głównie przez za ciężki tył. Jedyną zaletą ciężkiego modelu jest to że nie będzie się bał tak wiatru. Mam nadzieję że dzięki klapom lądowanie będzie spokojne i w miarę wolne. Na codzień latam modelami o obciążeniu powyżej 100g/dcm2 na ich tle Wicherek powinien być mimo wszystko dostojny i wolny. Dzięki za ocenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.