Pioterek Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Tak mnie Koledzy zachęcili że pojechałem do "OBI tak to robi" i tam nabyłem potrzebne akcesoria. Głównym składnikiem płynu do lutowania jest chlorek cynku - więc coś tam pamiętałem że domowym sposobem kwas solny z blachą cynkowaną dawał w rekakcji clorek cynku - to jak ktoś nie wierzy nie było kiedyś OBI Tak więc Wicherkowe podwozie będzie z drutu stalowego.
Pioterek Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Po malutku do przodu. Porobiłem wszystkie luki i jedno skrzydełko
GrzesiekII Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Super wygląda, ciekawy jestem czy te powiększenie statecznika pionowego podniesie jego własności pilotażowe.Pewnie twórca wicherka cieszy się że są ludzie którzy starają się go dostosować do wymagań współczesności. Trzymam kciuki od samego początku. Pozdrawiam.
Pioterek Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Statecznik pionowy ma podnieść stabilność kierunkową modelu. Z opisów zamieszczonych na forum wynikało że modelowi takiej stateczności brakuje jeżeli korzysta się z oryginalnego profilu skrzydła. A jak wyjdzie sam jestem bardzo ciekawy. Dziękuję za pozdrowienia. Dzisiaj uruchomiłem prawe skrzydło. Zdjęcia załączam: Klapa wychylona: Lotka wychylona - różne wychylenia do dołu mniejsze. Napędy: Przyszedł mi do głowy pomysł. Jestem ciekawy opinii Kolegów ? - zdjęcie załączam niżej oczywiście zamiast nart, koła
Pioterek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Drugie skrzydło gotowe. Skrzydła dla mnie były najbardziej pracochłonne. Wiele elemnentów (10 części, 4 sewa) konieczne indywidualne pasowania i montaże, dokładne porywanie folią wielu płaszczyzn. Efekt przedstawiam poniżej:
TOMEK.CEKALA Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Znakomicie się prezentuje,bardzo nowoczesny,jestem bardzo ciekawy jakie będzie zachowanie modelu w locie z tą całą mechanizacją. Ja już poskładałem swoją emeczkę po czyszczeniu i konserwacji,w sobotę lub niedzielę będą pierwsze próby odpalenia,jeśli zakończą się powodzeniem a na to się zapowiada bo silnik ma bardzo dobrą kompresje to zacznę budowę Wicherka 15.
Pioterek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Dzięki za uznanie. Chciałbym też żeby ten model równie fajnie latał jak wygląda. Życzę powodzenia w budowie Wicherka 15. Jutro zaczynamy podwozie.
Pioterek Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Podwozie Wicherka gotowe. Wykonałem je z drutu fi 4mm (segment z osiami) i drutu fi 3mm segment usztywnienie. Boki wypełniłem balsą 4mm, oszlifowałem i okleiłem folią . Mocowanie pod kadłubem na plastikowych obejmach. Efekt jak na zdjęciach: 1
Pioterek Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Model otrzymał radio i oszkloną kabinę. Załączam parę zdjęć detali: Widok oszklonej kabiny Luk dolny na radio i widok mocowania podwozia Widok na końcówkę napędu steru wysokości Luk górny, podłączenia lotek i klap Luk na akumulatory. Mocowanie pokrywy komory na magnesie i polączeniu kształtowym. Pod podłogą widoczny fragment regulatora. Mocowanie silnika ze skrzynką balastową na ok 100g. Zastrzał węglowy Model został dzisiaj ukończony. Pozostały drobne regulacje i sprawdzenia oraz napawanie się widokiem dzieła. Przeprowadzone dzisiaj pomiary modelu dały następujące wyniki: Waga modelu do lotu z 8 ogniwami Life 2300 mAh wyszła 2,880 kg (dwa pakiety po 4S połączone równolegle) Max. prąd pobierany przez napęd 44 A przy śmigle APC 14x7 przy silniku 800 U/min/Volt Ciąg zmierzony 2,200 kg /44A Stosunek ciągu do wagi modelu 2,2/2,88=0,76 coś w pobliżu akrobata Jest możliwość zwiększenia ciągu do 2,4 kg przy śmigle 15x8 ale wtedy prąd wzrasta nie współmiernia do 55 A więc nie jest to ekonomiczne. Obciążenie powierzchni nośnych ok. 75 g/dcm2 Czekam z modelem na dobrą pogodę bez wiatru, może uda mi się wypróbować model w poniedziałek. 1
Pioterek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Jeszcze parę zdjęć gotowego modelu: 1
robertus Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Ale ładny ten Wicherek. Fajnie, że tak wszystko opisujesz i dajesz mnóstwo zdjęć. 1
Pioterek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Tak się złożyło że mam sporo czasu więc robię i dokumentuję powstawanie modelu. Jeżeli ktoś na forum czytając ten post zostanie zachęcony, pozytywnie zakręcony i rozpocznie budowę swojego własnego modelu Wicherka będzie mi bardzo miło. Przed modelem (i pilotem ) najważniejsze - oblot. Ciekawy jestem jak sprawdzą się w praktyce moje założenia i czy uzyskam to po co ten model budowałem - rekreacja, pełna serowność modelem i niepowtarzalne wrażenia z lotu. Oczywiście pociągnę ten post do samego końca i zrobię podsumowanie całej roboty. Dziękuję wszystkim Kolegom za ich opinie, pytania i wyrażane wątpliwości oraz oczywiście za pochwały. Załączam jesze jedno zdjęcie ilustrujące mocowanie skrzydeł do kadłuba. Były od Kolegów pytania o ten szczegół i został on rozwiązany przeze mnie jak niżej: Skrzydła mocowane są do kadłuba na aluminiowym prostym bagnecie. Aby uzyskać kąt podniesienia skrzydeł ok 2 stopnie zastrzały zostały wykonane jako ciut dłuższe. Aby więc zapiąc całość, najpierw skręca się skrzydła do modelu i wkłada akumulatory (obciązenie) . Następnie opieramy jedną połówkę skrzydła o zienię a drugą o głowę (w pozycji klęczącej). Skrzydła modelu uginają się pod ciężarem modelu na tyle że można swobodnie wkręcić dolną śrubę zastrzału - drugi zastrzał tak samo. Po postawieniu modelu na ziemię otrzymujemy wznios na skrzydłach i bardzo sztywne (napięte wstępnie) ich mocowanie - i co ważne można to zrobić samemu na lotnisku.
kmada Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Świetnie wygląda, pozostaje życzyć udanego oblotu Przy takiej masie i mocnym silniku będzie dość żwawy jak sądzę?
olo Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Czy taki sposób mocowania skrzydeł to Twój wynalazek ? Widzę w nim parę minusów a może jednak ma coś na + Motylki z tyłu a z przodu zwykłe śruby? O co tu chodzi w tam mocowaniu skrzydeł? Prostszych i lepszych rzeczy nie widziałeś?
wapniak Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Na pewno jest to sposób, aby przy twardszym lądowaniu wyłamało całą "kabinkę". Dodatkowo napięty wstępnie bagnet w tym pomoże. Innych "zalet" nie widzę. Sorry za krytykę , ale tak to wygląda. "Betonowa" góra wisi na paru patyczkach.
Pioterek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Czy taki sposób mocowania skrzydeł to Twój wynalazek ? Widzę w nim parę minusów a może jednak ma coś na + Motylki z tyłu a z przodu zwykłe śruby? O co tu chodzi w tam mocowaniu skrzydeł? Prostszych i lepszych rzeczy nie widziałeś? Mocowanie skrzydeł na śruby to skopiowane rozwiązanie z moich makiet. Z przodu gdzie profil skrzydła jest gruby w skrzydle zostały wklejone gniazda M4 i wtedy wkręca się śruby w skrzydło. Śruby do wkręcania wklelone są w podkładki więc wkręca się je łatwo palcami (można też użyć śrub plastikowych M4 z "łopatką") Z tyłu profil skrzydła jest niższy i gniazda się nie mieszczą więc zastosowałem wklejone śrubo kołki i tam są motylki - niestety nie mogłem znaleźć motylków plastikowych. Montarz skrzydeł jest pewny, łatwy i szybki. Ale zapewnie są inne prostrze i lepsze rzeczy
wapniak Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Plastiki nic tu nie zmienią, bo skrzydło nie może ich ściąć, gdyż bagnet je trzyma w kupie, że się tak wyrażę. Oryginalne rozwiązanie polegało na elastyczności. Wymieniało się kawałek japońca i było po problemie w razie "W"
Pioterek Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Świetnie wygląda, pozostaje życzyć udanego oblotu Przy takiej masie i mocnym silniku będzie dość żwawy jak sądzę? No niestety masa mi wyszła większa niż się spodziewałem - głównie przez za ciężki tył. Jedyną zaletą ciężkiego modelu jest to że nie będzie się bał tak wiatru. Mam nadzieję że dzięki klapom lądowanie będzie spokojne i w miarę wolne. Na codzień latam modelami o obciążeniu powyżej 100g/dcm2 na ich tle Wicherek powinien być mimo wszystko dostojny i wolny. Dzięki za ocenę.
wapniak Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Aż tak wolny nie będzie. Po tym profilu nie należy się spodziewać oszałamiającego współczynnika siły nośnej.
Rekomendowane odpowiedzi