Jump to content
lekarz

Xtra 300 NineEagles (drające serwa)

Recommended Posts

Positadam samolot Xtra 300 firmy Nine Eegles. Samolot już trochę przeszedł. Niestety ale w momencie uruchomienia aparatury serwa zaczynają drgać (ster wysokości/lotki). Co może być tego przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie potencjometry w serwach są już zabrudzone/zużyte.

Rozkręć serwa i przemyj potencjometry spirytusem. Jak to kwestia brudu to powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak 'rozkręcić' tak malutkie potencjometry?

Poniżej link do filmiku HD z dźwiękiem:

http://www.youtube.com/watch?v=K4OkgdeCKCE&feature=youtu.be

Dodam może iż minimalnie mniej drgają serwa gdy zmienie trymowanie, ale to tak naprawdę nic mi nie daje bo wtedy mam źle ustawnione lotki. No i popewnym czasie jeśli nie porusza się drążkiem aparatury wszystko przestaje drgać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozkręć serwa i przemyj potencjometry spirytusem.

Lepiej nie. Spirytus usunie smar i potencjometry będą miały duży opór. Najlepiej użyj płynu Kontakt PR, ewentualnie WD-40, ale co do niego, opinie są podzielone. Można spróbować spirytusem, a następnie nałożyć nieco smaru, ale najlepszy będzie specjalny płyn. Lekarz, zaobserwowałeś objaw we wszystkich serwach od tego samego czasu, czy zaczęło się to dziać z każdym po kolei? Może trzymacz aparaturę zbyt blisko odbiornika lub masz zbyt małe napięcie w Li-Pol'u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwa tak się zachowują tylko na sterze wysokości i na lotkach. Ster kierunku jest ok ( jak latam to go nie używam ). Li - Pol nie ma tu nic do gadania. Niezależnie czy jest świeżo naładowany czy już ledwo zipie.

 

Psiknąłem CX-80. Odziwo chodzą jak nowe:) Jeśłi do jutra się nie rozpuszczą to będzie git. Dzięki za pomoc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Exu
      Witam 
       
      Na sprzedaż dwa serwa Frsky-D25SA
       
       
      SERWA - Frsky-D25SA x2 , serwa sprzedaje z uwagi że serwa robią się po jakimś czasie dość ciepłe - zamontowane (w kadłubie) sterują wysokością w szybowcu stąd decyzja o wymianie na inne serwa z obawy o przegrzanie.
       
       
      Nowe kosztują 95zł - proponuje 45zł za sztukę = 90zł za oba plus darmowa wysyłka po mojej stronie.   
       
       
       
      Dodatkowe informacje:
       
      Frsky-D25SA szt2 kompletne
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 90zł
       
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       
       

       

       

       
       
    • By GAM
      PROWADZISZ MODELARNIĘ ZAJĘCIA Z MŁODZIEŻĄ
                                                    ZOBACZ CO PROPONUJE
       
                         GAM Model Hobby
      Modele samolotów szybowców wycięte z bardzo lekkiej a zarazem twardej pianki XPS. Latające zabawki dla najmłodszych do zabawy w domu,hali lub na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej pogodzie.Bardzo łatwa budowa dzięki której mogą być wykorzystane na zajęciach praktycznych prowadzonych przez instruktorów modelarstwa w szkołach i świetlicach.
       
                                                        
       
      WIĘCEJ INFORMACJI:http://gammodel.pl/
       
                                               

    • By Miguel
      Witam,
      Posiadam FunCuba i szukam do niego jakichś serw. Zależy mi na dobrej jakości wykonania oraz niezawodności. Jakich marek serwa polecacie i jaki konkretny model? Zastanawiałem się nad wsadzeniem tam Hitec HS-81 (ponoć jest to to samo co Multiplex Tiny-S), ale słyszałem kilka negatywnych opinii o nich - co Wy o nich sądzicie? A może inna marka niż Hitec? Jakich producentów serwomechanizmy posiadacie i jak z ich niezawodnością? Pozdrawiam.
    • By AMC
      Witam Panów  ,
       
      zaczęło się od tego, że jesienią kolega skretował sporego piankolota na środku dość ruchliwej drogi. Na szczęście bez złych następstw, nawet go nie rozjechali - kierowcy, którzy się zatrzymali na ten niecodzienny widok życzliwie i pewną ciekawością odnieśli się do tego drobnego incydentu lotniczego.
      Przyczyna: serwo. I to dość dobrej firmy... Padł klucz mocy (mosfety w serwie) i zwarł cały obwód BEC-a, napięcie zniknęło. Model bez kontroli, radio z niego zasilane też umarło w powietrzu.
      W sumie nic nowego, na Forum są fotki takich popalonych serw ze stopioną obudową. Na szczęście to nieczęste zdarzenia. Jednak lepiej byłoby, żeby i takich nie było wcale.
      Kolega zwrócił się do mnie o poradę, jak na przyszłość zabezpieczyć się od takich niespodzianek. No i zabił mi klina... 
       
      Da się zrobić takie urządzenie, które rozwiąże ten problem. Przy okazji także kilka innych dość dobrze znanych z tym powiązanych.
      Tak więc wziąłem się za robotę.
      Prototyp, w którym możliwe są zmiany jest już gotowy i działa, wykazując zadowalające cechy i parametry. Czekam z oblotem na odpowiednią pogodę, bo jest -12*C za oknem.
      Teraz potrzebna jest Wasza opinia i uwagi.
      Urządzenie na tę chwilę posiada / zawiera:
       
      - możliwość dołączenia jako żródło zasilania instalacji modelu dwóch odseparowanych, ale współpracujących pakietów 2S, 3S lub 4S (nawet do 12S) w dowolnej kombinacji, nie muszą być jednakowe. Może to być np. pakiet napędowy i dowolny pomocniczy. Mogą pracować oba na raz lub wybrany z nich jako zasadniczy, po jego wyczerpaniu bądż awarii przełączenie na ten drugi nastąpi samoczynnie. Tu jest dość dużo możliwości / wariantów i nie da się zrealizować wszystkich na raz jedną wersją wykonawczą urządzenia, jedynie te kilkanaście najbardziej prawdopodobnych co do przydatności praktycznej.
       
      - wielodrożny SBEC 7A lub 14A (realne te ampery, nie chińskie...Chińskich to mniej więcej w przeliczeniu 15...25). Wielodrożność zapewnia niezawodność, awaria któregoś z torów (lub nawet dwóch) nie przerywa lotu i może być niezauważona od razu, chyba że system kontroli napięć i powiadomienia o odchyłce od normy jest aktywny.
       
      - 8 przyłączy JR do serw HV, zabezpieczone grupami po dwa w grupie. Ustawiłem wstępnie zabezpieczenia nadprądowe na 3A.
       
      - 8 przyłączy JR do serw 5V. Tu każde serwo ma osobny stabilizowany zasilacz ze wszystkimi niezbędnymi zabezpieczeniami - nadprądowym, przeciwzwarciowym i termicznym (bilans mocy wydatkowanej). Zabezpieczenia nadprądowe są wystarczająco szybkie jak na to, aby celowe "chamskie" zwarcie klucza mocy w serwie (na bramkach mosfetów!!! - nie na kabelkach, tu chodzi o testową prowokację najgorszej ewentualności) nie powodowało złych następstw i zwykle... przechodziło niezauważone w praktyce. Czyli ratuje serwo po błędzie jego sterowania, który to błąd zwykle doprowadza do zniszczenia serwa i modelu czasem też - przypadek mojego Kolegi.
      Zabezpieczenia nadprądowe można ustawić na 1...4A max dla pojedynczego serwa, dla każdego indywidualnie.
        Można podłączać serwa obydwu typów równocześnie w dowolnej kombinacji.
       
      - monitoring obydwu napięć zasilających z kilkustopniową sygnalizacją opadania napięcia. Na razie zrobiłem optyczną, wykorzystując do tego światła pozycyjne modelu - migają w określony, nie wymagający skupiania na nich uwagi sposób, intuicyjnie czytelny. Okazać się to może bardzo przydatne dla świadomości stanu pakietu napędowego, nie trzeba będzie może latać na stoper albo wkurzać na hałas otoczenia, gdy nie słychać pisków ostrzeżenia z telemetrii. Pomiar jest wykonywany na bieżąco, chwilowy spadek napięcia pakietu trakcyjnego od obciążenia silnikiem też może być sygnalizowany, jeżeli napięcie zejdzie poniżej górnego progu powiadomienia. Początek powiadamiania ustawiłem wstępnie na 3,75V / ogniwo.
       
      - niezbędne filtry p-zakłóceniowe.
       
      Ponieważ muszę przewidzieć i układowo zaprojektować niezbędne minima zapotrzebowania prądowego serw i pogrupować je jakoś logicznie, potrzeba mi wiedzy o siłach praktycznie najczęściej występujących na powierzchniach sterowych przeciętnego modelu RC. Gdzie są największe w danym rodzaju modelu (trenerek, akrobat, platforma FPV, holownik, śmigłowiec) : na lotkach, na SW czy na SK ? No bo klap na prędkości to się nie otwiera... Chociaż, różnie to bywa  ...
      A w heliku cyklika czy ogonek ? A może ogólny ? No bo przepustnica w spaliniaku to raczej dużo nie potrzebuje...
       
      Model przygotowany do oblotu urządzenia to Sky Cruise 2400. On nie jest miarodajny dla wszystkich możliwości, ma dość mały SK i długaśny kadłub.
       
      Chyba nie jest już tajemnicą, że rozważam wykonanie więcej niż tylko prototypu i w wersji profi , żeby wstydu nie było  .
      Wasze uwagi i spostrzeżenia widzę jako (bez)cenne  .
    • By Pripcio
      Posiadam odbiornik eLeReS v2 od dluzszego czase z ktorym jest chyba cos nie tak ostatnimi czasy
      A wlasciwie o co chodzi:
      Pali serwa (najprawdopodobniej) tylko lotki, za pierwszym razem padly obydwa serwa w doslownie tym samym czasie, gdy je wlaczam sa baaaaardzo wolne, wolniejsze niz wskazowka zegarka (jak w ogole sie rusza) Jak sa wylaczone i chce je przestawic recznie chodza ciezko, wg mnie pala sie silniczki.
       
      Wiec wymienilem serwa na lepsze i tym razem cyfrowe, po jakis 3 dniach lotnych.....buum znowu ale tym razem tylko 1 serwo i ma troche lagodniejsze uszkodzenie bo bardziej sie rusza ale tak czy siak tragedia.
       
      Serwa lotek podlaczone pod kanal 2 i 5 (nie poprzez kabel Y, ze wzgledu ze uzywam klapolotek)
       
      Model to RCH Elipsoid Evolution
       
      Dziwne jest to ze latalem do tamtego czasu rowniez z tak podlaczonymi serwami Soliusem z MPX i tam czegos podobnego nigdy nie mialem, teraz w Soliusie na wypadek podlaczam przez kabel Y (bo juz nie wiem co robic)
       
      Ktos sie spotkal z takimi objawami? Co robic?
       
      Serwa ktore padly pierw:
      TW MG90S analog z metal trybami
       
      Serwo ktore padlo nastepnie:
      Turnigy TSS-10MG cyfrowe z metal trybami
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.