Konrad_P Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Paczka od 5 dni w drodze więc mam nadzieję że za tydzień będzie już u mnie. Z Minimoa to trochę mi się nie chce w tych warunkach za mokro. Ale z Falkonem mam nadzieję że za tydzień lub półtora to z pewnością się pojawię. A za te serwa bardzo dziękuję. Troche dziwnie by mi się latało jak by na jednym były takie jak mam a na drugim zupełnie inne. Nie wiem jaka będzie pogoda w grudniu bo mam 2 tygodnie urlopu . Do tego czasu może skończę składać jeszcze Albatrosa 3.0 z TM.
cZyNo Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Każde mam po dwa...więc będzie symetrycznie. KDSy całkiem fajne. A .... jeszcze mam InoLaby aaa...chyba że wszystkie 4 chcesz mieć takie same Tylu nie mam. Chyba że HS'y wyjmę z Falcona ...ale da sie zrobić
Konrad_P Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Nie no nie będziemy demolować Twojego Falcona. A tak z ciekawości to nie będzie przeszkadzać jak na skrzydłach będą serwa o różnej prędkości.?
cZyNo Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 na klapach mogą być wolniejsze (choć powinny byc silniejsze). Z zasady wychylają sie miej/wolniej niż lotki. Tym bardziej w Falconie, gdzie ciężko jest zrobić SnapFlapa przy locie w dół lub "relaxa" (bez ingerencji/szifowania klap)
Konrad_P Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Chwilę poczekajmy zobaczymy jak paczka będzie szła. Jak utknie to się na pewno zgłoszę bo już mnie palce świerzbią.
cZyNo Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Ja sie wcale nie dziwie Os sierpnia to już trochę czasu minęło Szczególnie że sokół już Cie drażnił na niebie
Konrad_P Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Nie no w sierpniu zamawiałem. Zbiegi okoliczności sprawiły, że go dopiero pod koniec września dostałem.
cZyNo Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Czyli od sierpnia już Cie męczyło/świeżbiło
heksodus Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Jak myslicie czy na tym filmie użył klapolotek do góry,bo zastanawia mnie kąt kadłuba przy lądowaniu mimo tak ciężkiego silnika chyba 350gram i tak malych gabarytów powinien silą rzeczy być bardziej pochylony do przodu,a jednak nie. Może ktoś bardziej doświadczony,by powiedział czego to była zasługa czy sc czy kalpolotek. pozdrawiam.
Viader Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Użył. Mój stary Falcon bez klap, na spoilerach ląduje tak samo.
heksodus Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 No własnie z tymi klapolotkami zawsze mialem zagwostkę mianowicie kiedy należy dawac je w dół a kiedy lepiej w góre?Bo z reguły nośność będzie lepsza kiedy się da lekko w dół.To dlaczego na tym filmie dał w góre? Od czego to zależy?będe wdzięczny jeśli ktoś konkretnie wyjasni mi tą kwestie.
Konrad_P Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Jak daje lotki do góry to model spada mi praktycznie prosto do ręki. Jak daje lotki w dół to model mocno zwalnia (trzeba bardzo uważać na prędkość modelu) i ląduje płasko do nogi.
heksodus Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Czyli jak w góre leci do ręki,a jak w dół leci do nogi A to cwana bestia
Konrad_P Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Jak podnosisz lotki do góry to zrywasz strugi i model zaczyna tracić wysokość, czyli zaczyna szybko opadać. Jak opuszczasz do dołu to zwiększasz siłę nośną a tym samym model zaczyna wolno opadać przy zmniejszaniu swojej prędkości. I dla tego wprawny pilot ląduje do nogi.
heksodus Opublikowano 14 Listopada 2012 Opublikowano 14 Listopada 2012 Ale same opadanie można regulowac SW więc po co zrywać strugi? musi być jeszcze jakaś dodatkowa korzysc chyba uniesienie dzioba jak na filmie..nie mówiąc o lekkim wychamowaniu.
Konrad_P Opublikowano 16 Listopada 2012 Opublikowano 16 Listopada 2012 Opadanie czy lot w dół chcesz regulować SW. Jak podniesiesz lotki do góry to model opada poziomo a SW tylko regulujesz szybkość tego opadania.
janegab Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Witaj Konradzie. Falkony mam szt -2 -tak się złożylo....1 szt z nowym kadłubem EVO- z otworkami do chłodzenia napędu Ten model to na "PONIEWIRKI"-tłuczenie na kopalnianych zboczach juz kilkakrotnie naprawiany-znam dokładnie dzieki temu budowę-sposob naprawy. 2-szt na "niedziele do kościola"..raczej do lotów na lotnisku-oszczedzany. Ostatniego przygotowalem jak najlżejszego tzn. motylek sterowany / głębokość/ 1 serwem na rurce węglowej../ odpodło zamocowanie ze sklejki 2 serw oraz bowdeny oraz 1 serwo/ w przedniej częśći zkasowalem podłogę z dość grubej i długiej sklejki-zastapiłem na wymiar płytką z balsy= uzyskalem na minusie ok 60 g . Chcialbym silnik wymienić na lżejszy- ale to po dzisiejszych próbach. Proszę napisz jaki wpakowałeś balast w swoim falkoniku-serdecznie pozdrawiam Janek
Konrad_P Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Witaj Janie. Mój Falcon niestety wyszedł ciężko. Masa do lotu to 1755g. W Falcona wstawiłem: - 2 szt. BMS 385DMAX na V-kę. - na lotki i klapy to TGY-777MG . - pakiet Turnigy 3000mAh (ten niebieski) - Silnik Dualsky 3548CA5 850kv - latam na 12x6,5 aero-naut Moje pierwsze wrażenia są mieszane i entuzjastyczne. Dlaczego mieszane ano dla tego, że jestem przyzwyczajony do szybowców termicznych a to trochę inna konstrukcja. Jeszcze nie mogę się przestawić, że model potrzebuje prędkości, zwłaszcza przy lądowaniu. Parę razy już mi przepadł (na szczęście udało się wyjść z opresji) ale przy ostatnim lądowaniu niestety spadł mi na dziób z 2m. Bo kurde wciąż zapominam, że to nie termiczny no i zabrakło trochę prędkości Straty niewielkie - wpadła wręga do środka i mam dwa małe odpryski na dziobie. Mam problemy ze startami modelu ponieważ starty są kompletnie inne niż w poprzednich moich modelach. Tam dawałem silnik na maksa otwierałem dłoń i modele se odlatywały . Z Falconem tak się nie da - to też do wyćwiczenia. To tyle jeśli chodzi o te mieszane wrażenia. Model wykonany perfekcyjnie (porównuję go do np. Albatrosa 3.0 z TM.cz) lata świetnie - fantastyczna zabawa. Jeszcze czeka mnie sporo pracy przy ustawieniach, ale już teraz widzę, że to będzie mój ulubiony model. Jak zacząłem trochę ostrzej latać to model od razu zaczął się słuchać. Cóż też mam bardzo trudne warunki do lądowania. Łąka jest zarośnięta tak na 1,5 m chaszczami i 10 m od siebie nic już nie widzę od wysokości 2-2,5m. Tak więc ląduję na wyczucie. Modelami termicznymi to nie problem ale z Falconem to inna bajka. Muszę coś zrobić z tą łąką na wiosnę. Reasumując wrażenia kapitalne i bardzo pozytywne.
janegab Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 Ja latałem onego czasu również termikiem GRACE...w maju mi zwiał i do sierpnia leżał na polu-szukałem go kilka razy o 5-6 rano różnie- na te poszukiwania reagowali ludzie ZłODZIEJ ALBO ŻE COŚ MA Z GŁOWĄ...model miał na szeście podpisany nr telefonu dlatego znalazca mnie powiadomił. Byłoby gorzej gdyby modelem / rozpietość 3m dostał ktoś w łeb lub glowe. Model odnowiłem spisuje sie doskonale/ jestem z nim na fotce/ ale kolego.... po dotarciu w Mechelinkach- barakudą- termik już mnie nie interesuje ZA WOLNY-można nim latać i dłbać w ...nosie.Miałem nim kilka przygód termicznych w towarzystwie ptakow ALE TO NIE TO...mnie interesują- tylko loty na zboczu i to już odchodze od napedu... TO JAK MASLO A NIE MARGARYNA...pozdrowionka- Janek
cZyNo Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Im wiecej latam Vką tym bardziej sie dziwie, że można latać z jednym serwem. Talanie bez kierunku jest jakieś kwadratowe i dziwne. I na pewno nie jest szybsze. Jakbym chciał ograniczyć wagę (do termiki) to wybrał bym mniejszy pakiet lub słabszy silnik. Zresztą czy latam czymś większym czy mniejszym to większego pakietu niż 2600 nie uzywam (głównie mam pakiety 1800, 2200 i 2400 -w zależności od modelu). Zawsze mam 2 pakiety wiec latania az za duzo Wystarcza na 8-10 wyciągów na 200m czyli min 40 minut lotu w słabych warunkach. No chyba ze ma być hotliner lub spawarka. Wtedy większy pakiet jest wskazany. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.