janegab Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Latajac falkonikiem na zboczu mam tylko jeden pakiet jako balast dokładnie zwazony ,,opisany waga na pakiecie . zaznaczone miejsce przyklejenia rzepem do spodu wnetrza kadłuba nie mam zadnych półeczek, pierdułek tylko serwo głebokosci na popychaczu węglowym nie używam silnika to wyposażenie stanowi wyważenie ..w zależnosci od siły wiatru dokładam balast opisałem j.w. nastepne modele na zbocze bez napedu..pozdrawiam.
Konrad_P Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Jurek daj polatać Dość mocno eksperymentuje ze SC. Muszę się dopracować jakiegoś standardu dla siebie. Pamiętam, jak mówiłeś mi, że latasz na bodaj 80mm. Obecnie mam 77mm i lata mi się bardzo przyjemnie. Idę małymi kroczkami w stronę tych 80mm. Wczoraj albo coś spier...niczyłem albo te 80mm nie dla mnie. Przepadał mi model cały czas zwłaszcza w nawrotach. Być może pomyliłem umiejscowienie pakietu. Dzisiejsza popołudniowa sesja na 77mm dała mi sporo satysfakcji. Latało mi się wyśmienicie. W nawrotach zarówno pod jak i z wiatrem model zachowywał się dość stabilnie. Ale jeszcze wymaga regulacji. Przy okazji skonfigurowałem "motyla" tak, że daje rade podczas silnego równego wiatru 5m/s - dziś 9-11 jak i podczas lekkiego 2m/s dziś 17-19. No bo dziś sporo polatałem. W końcu.
cZyNo Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Do 80mm trzeba by spływ trochę ruszyć w góre. 77 jest OK do termiki
cZyNo Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Zapisz sobie w aparaturze jeden model np Falcon77 i go ustaw od początku do końca, Stwierdzisz ze pora - na bazie tego modelu utwórz np Falcon80 i lataj i reguluj dla tego ustawienia. A potem zmiana będzie banalna. Nie kombinuj jednoczesnie z dwoma ustawieniami, szczególnie że wlatujesz sie w model dopiero. Najpierw jedno kompletne, potem drugie itd
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Pomysł dobry. Będzie trzeba tak zrobić. SC na tą chwilę zostawiam na 77mm. Muszę chwile na takim polatać.
instruktor Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 "Do 80mm trzeba by spływ trochę ruszyć w góre. 77 jest OK do termiki" Absolutnie tego nie rozumiem
piotralski Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 No właśnie jak z tym podnoszeniem spływu? Jedni o podkładkach, drudzy o patyczku? Model wtedy szybszy, bardziej przewidywalny - niech ktoś napisze jakie są plusy tego ćwiczenia. Uprasza się o łopatologiczne wytłumaczenie i jakieś fotki Będę dżwięczny, a i dla potomności zostanie
Shock Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Mocna dyskusja na ten temat ,czyli podkładania pod spływ była w którymś temacie o Falkonie..Oj byli zwolennicy jak i przeciwnicy Argumentów za i przeciw było że hoho..
kr3cik Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 A zmierzył ktoś w ogóle jaki jest kąt zaklinowania??? Może zdarza się, że w różnych egzemplarzach jest różnie i jedni potrzebują podkładki a inni nie. Zestaw zestawem, producent producentem. Ale zawsze warto pomierzyć i posprawdzać wszystko...
ArabaT Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Podobno od pewnego czasu kąt jest zmieniony i podnoszenie spływu nie jest konieczne ale sam tego nie doswiadczylem. Mam "starą" wersje z podkładką 4mm. Do zabawy w termice lotki klapy w dół o 1mm a jak sie znudzi to jedno pstrykniecie i mozna poszalec, bez ladowania i biegania z SC.
Gość horn3t Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 A zmierzył ktoś w ogóle jaki jest kąt zaklinowania??? Mierzyłem w warunkach polowych w Falkonie ArabaT-a po podłożeniu podkładki 4mm wyszło mi +1 st.
kr3cik Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Dawałoby to zmianę kąta z 2 0 na 1 0 . 2 0 nie wydają się jakąś przesadzoną wartością i więcej do powiedzenia miałyby tu raczej preferencje użytkownika Pozostaje kwestia jak bardzo polowe były to pomiary Z pobieżnej analizy rysunku na stronie producenta wynika, że kąt zaklinowania wynosi prawie 3,5 0 i podkładka zmieniła by ten kąt na 2,5 0 . Przy takich wartościach sprawa wygląda już nieco inaczej... Pozostaje oczywiście kwestia pobieżnośi mojej analizy jak i dokładnośi samego rysunku. Fajnie byłoby wiedzieć jaką wartość producent uznaje za właściwą i jak ma się to do faktycznych wartości w gotowych modelach.
heksodus Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Może mi ktoś powiedzieć jaki kąt jest najlepszym kompromisem? czyli chodzi mi o jakieś wzgledne noszenia jak również do szybkich przelotów..
buwi777 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Może mi ktoś powiedzieć jaki kąt jest najlepszym kompromisem? czyli chodzi mi o jakieś wzgledne noszenia jak również do szybkich przelotów.. FABRYCZNY tj. bez żadnych podkładek ...
cZyNo Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 A ja wole latać na tylnym środku ciężkości. A żeby poprawnie wyregulować model przy takim położeniu ŚĆ to musiałem zmniejszyć kąt zaklinowania. Model lata szybko i bardzo wolno, wręcz snuje się po niebie. Nie przepada w wolnym locie czy na wprost czy w zakrętach. Konrad widział. Jak ktoś chce zobaczyć jak lata szybko Falcon ze zmniejszonym kątem (poprzez podłożenie podkładki papierowej ) to zapraszam do Jeleniej. Sekator-Rafał tak się nim wozi ze aż miło popatrzeć. W sumie jak się pomyśli ze to tylko wolny i biedny Falcon, to można się moooocno zdziwić. Ja byłem zauroczony. Na fabrycznym kącie zaklinowania nie chciał tak latać. Jego Falcon nie ma klap.
Viader Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 FABRYCZNY tj. bez żadnych podkładek ... Nie zgadzam się
instruktor Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 "Mierzyłem w warunkach polowych w Falkonie ArabaT-a po podłożeniu podkładki 4mm wyszło mi +1 st. " W warunkach polowych to najlepiej grila się robi :) Mój Falcon też nie ma klap i o dziwo lata a podobno nie powinien :)Falcon ze ść 80 mm to ustawienie wybitnie na termikę.
heksodus Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 FABRYCZNY tj. bez żadnych podkładek ... Nie mialem na myśli Falcona tylko ogólnie motoszybowca. A każdy kreatywny modelarz reguluje zapewne cos pod siebie. Więc rozumiem,ze nigdy nic nie zmieniasz Widocznie jestes bardzo ugodowy
buwi777 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Widocznie jesteś bardzo ugodowy Ugodowy ?? Lepsze jest wrogiem dobrego ... Nikt Ci nie zabrania korekt a do wniosków / doświadczeń / przeżyć dojść musisz SAM ...
Gość horn3t Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 W warunkach polowych to najlepiej grila się robi :) Racja ale nie tylko pomiar ma jakiś błąd myślę że koło +/- 0,2 st. Skoro masz kontakt z producentem to chyba nie jest tajemnicą podanie faktycznej wartości kąta zaklinowania jaki stosuje się w Falkonie prosto z pudełka. Mój Firebird ma fabrycznie ustawiony kąt na 3 st. taką informacje podał mi producent. Da się latać bardzo fajnie ale ja zmieniłem dla siebie na 1,5 st, ponieważ tak mi się lepiej lata w moim odczuciu. Miłego długo weekendowego grylownia
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.