Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Wkładam "Lite-y" do szybowców - bez problemu ! Nawet kołpak pełny, nie "turbo"... Ale sprawdzam logi regulatora, w tym temperaturę, pomimo zabezpieczenia termicznego. W tym wypadku już się nie dowiesz jaka była temperatura w feralnym momencie. W modelu F5B pewnie bym tego nie zrobił - zbyt małe przerwy pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika. Jakoś nie jestem przekonany, że zawiodły 2 zabezpieczenia jednocześnie, nawet w budżetowym regulatorze. YEP ? Całkiem fajne ! Na 6 szt. kupionych - 3 padły jeszcze na stole....W tym 2 szt 35A. Jeden po rozpakowaniu nawet nie mrugnął.... Więc te hymny brzmią mi jakoś fałszywymi nutami. W locie nie padł jeszcze ani jeden. 100 amperowy na granicy przeciążenia pracuje w Virusie bez zarzutu. Natomiast brakuje mi w nich logów. Jedyny "-" to programowanie ! Jeśli też zerżnięte z niemieckiego to nie zazdroszczę użytkownikom takim jak ja... - Jurek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArabaT Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Po co dwa? Wystarczy jedno, termiczne. A i to nie koniecznie. Przy takiej wrędze kołpak "turbo" jest zbędny. Nie zauważyłem, żeby było coś tu zmienione. Jak słusznie Jurek zauważył **The Phoenix Ice Lite 200 controller is only intended to be used in applications where the controller is placed in a very high airflow. A 20mph airflow over the controller is required in order to achieve the advertised ratings.Use the standard Ice 200 or Ice HV 160 wherever possible. A te 20mph to już kawałek przeciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 No widzisz, a łódkarze mają dobre doświadczenia z YEP, co prawda używamy tych największych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Full Carbon wersja zawodnicza...RIP. Choc nawet takiego modeli tez szkoda, bez względu na przyczynę niezbyt miękkiego lądowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Każdego z naszych modeli szkoda. Toz to dla każdego z nas każdy model to marzenia, kawał pracy no i często spora kasa. No i kazdy z nas dobrze wie jak taka strata boli. Bez względu na przyczynę kraksy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArabaT Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Ale przyczynę trzeba znaleźć, żeby więcej już nie bolało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Z kraksy jeden pozytyw! mianowicie dużo sie dowiedziałem o budowie swojego modelu który miał być czysto węglowy. Ale widzę ,ze farbowanie szkła się pięknie sprawdza. Więc następnym razem zamówie model w wersji imitacja WYNGIEL! PO co przepłacać Oczywiscie był i węgiel,ale zamówienie było 100%. Mogę zrobić dokładną sekcję zwłoki dowiedzieć sie wszystkiego,ale brakuje mi trochę wiedzy na ten temat co powinno być? Zdziwiła mnie np grubość tego czegoś węgla czy farbowanego szkła na płacie.Ale chyba tylko zywica trzyma to w całosci,bo mata to błona.Płat to dla mnie dno technologiczne.Z drugiej strony jestem pod wrazniem ,ze przy ciasnych nawrotach nie złozyło się to i nie plasneło skrzydłami. Co do wentylacji.NIe było zadnej! Co do temperatury esc.? Nie odpowiem bo nie mogłem sciągnąc logów z niewiadomych przyczyn. Byłem pewny ,ze gdy przekroczy temperature poprostu odetnie jak w innych chinczykach. Czy to nie była inna przyczyna ? Kurcze też chciałbym wiedzieć,ale chyba ja tego w 100% sie nie dowiem. Silnik mam zamiar sprawdzić tylko poradzcie czy mogę go np umyć w myjce ultradzwiękowej? Bo tak wali wszystko kablami i jest tyle brudu ze szkoda go dotykać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Wyślij zwłoki do Kamyczka. On zrobi sekcje o wystawi właściwa recenzje firmie (tfu) Mavi....żal dupę ściska. Ja uzywam prostych słow do opisu takich rzeczy...tu sie nasuwa jedno...na Z Oczywiście jesli była zamówiona wersja caloweglowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabork Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Hexodus - niestety wentylacja esc to bardzo ważna rzecz, długo mnie serce bolało gdy musiałem nacinać nowiutki kadłub, wiele zdjęć oglądałem jak robią to inni by było skuteczne. Częstym zabiegiem jest też obieranie ESC z koszulki i zabezpieczenie taśmą kaptonową, która lepiej przewodzi ciepło niż fabryczna obudowa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Wszystko to rozumiem,ale dalej to nie tłumaczy przyczyny zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Jak nie? Regiel pracujący poza zakresem prądu i temperatury. Myślisz ze zabezpieczenie jest na kazdy tranzystor? Nie. Przeciazyles elektronikę i tyle. Zdrowo przeciazyles. Miała prawo sie zjarac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Wyślij zwłoki do Kamyczka. On zrobi sekcje o wystawi właściwa recenzje firmie (tfu) Mavi....żal dupę ściska. Ja uzywam prostych słow do opisu takich rzeczy...tu sie nasuwa jedno...na Z Oczywiście jesli była zamówiona wersja caloweglowa Oczywiscie ,ze zamawiałem full wegiel.Miałem wczesniej naprawiany kadłub który strzelił na 1/2 obwodu i okazało się ze to wszystko szkło + węglowy rowing. Od taka niespodzianka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Gaz miałeś na drazku czy na pstryczku? Jaki czasmiales włączony silnik? O taka firma...a nie niespodzianka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Jak nie? Regiel pracujący poza zakresem prądu i temperatury. Myślisz ze zabezpieczenie jest na kazdy tranzystor? Nie. Przeciazyles elektronikę i tyle. Zdrowo przeciazyles. Miała prawo sie zjarac No własnie to mnie boli,ze jesli ma prawo się zajarac ogniem to do d...y z takimi zabezpieczeniami. Bo na dualsky mam temperature to odcina mi obroty i po sprawie. Na drążku. Za długo koło 5sek. Tu akurat trochę przegiełem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Nie zwalaj swoich błędów na elektronikę. Kazdy regiel moze sie zjarac gdy jest przeciążony. Szczegolnie gdy sa to duże przeciążenia chwilowe. Zabezpieczenia nie zdążą zadziałać i tyle. Aku oddaje taki prąd ze wszystko przepali gdy pójdzie zwarcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Jak to tylko moja wina to ok.Biorę to na klate.Ale jakoś do konca nie mogę się z Tobą zgodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Do tego wszystko ugniecione w malej przestrzeni bez przepływu powietrza wiec tam mogla temp rosnac bardzo gwałtownie A czas silnikowy miedzy szybowcowym byl za krotki i w koncu go upaliles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Na to nie jestem w stanie nic poradzić. Na początek mozesz poczytać o odprowadzaniu ciepła z półprzewodników. Na prawdę nie jest to takie proste i bezproblemowe. Poszczególne elementy elektroniczne tez sie różnią parametrami. Miejsce w ktorym siedzi taki tranzystor w reglu tez jest istotne i nie bez wpływu na różnice temperatur. Itp itd. Upierdliwość. A elektronice lepiej nie ufać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Jeszcze raz powtarzam niech nikt nie dziwi się ,że temperatura była w zenicie,bo dawałem ognia i była na 100%!!! Mnie tylko irytuje to ,ze zabezpieczenia mogą nie zadziłać. To wszystko na co jestem zły. A to ,ze inni zgłaszali podobne wypadki to już poszło w zapomnienie. Wczesniej latałem na 18x24 i nie było tragedii ,a teraz miałem 16x17 czyli śmigiełko! Dlatego mam duzo niewiadomych. A tak wogóle to jaka temperatura jest dopuszczalna dla takich regulatorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabork Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 znam przypadki, w których płynęły luty po locie....kiepskie połączenie z dużą rezystancją + duży prąd=... taki sport (parafrazując panią minister;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi