Kotar Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 A czemu nurkujesz z noszenia na pełnych "klapach"? Rzutki to całkiem odporne modele na przeciążenia. Łatwiej sie ucieka z podniesionym spływem. I to bez ostrego nurkowania. Trochę spanikowałem i wolałem obnizyć lot bez większego odlatywania w poziomie. Ucieczki "poziomo" też muszę popróbować, ale to trzeba widzieć dobrze model i nie przegiąć z poganianiem, bo sądze, że nie trudno o flatter. Zauważyłem, że jest to szczególnie kłopotliwe jak złapie się komin na nawietrznej, idealnie przed soba, wtedy model podczas wznoszenia przesuwa się "nad głowę" - w tych pozycjach cięzko mi ocenić kąt szybowania i prędkość. Zdecydowanie muszę jeszcze dużo się nauczyć. Dzięki za uwagę. Spróbuje wykorzystać ten pomysł w kolejnych lotach. Pewnie warto czasem wcześniej uciec w ten sposób, niż dać się zassać tak wysoko, że potem trzeba schodzić na klapach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Też polecam odlatywanie z centrum noszenia zamiast lotu na klapach w dół - w noszeniu będzie mniej efektywny niż szybki przelot/ucieczka.Co jakiś czas powstają kolejne ewolucje modelu NEXT dlg, poniżej wstawiam zdjęcia wersji węglowej z włókien typu spread-tow Dla porównania wersja szkło+wzmocnienia węglowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Cześć!Post pod postem, lecz ten dotyczy hydrografiki w modelu NEXT DLG.Szybowce ciągle powstają, ostatnio w zmodyfikowanej formie - 4 serwa umieszczam w kadłubie. Czasem modelom nadaję niepowtarzalnego malowania, w nieco przypadkowy i fantazyjny układ kolorów, nakładanych metodą hydrografiki. Jestem ciekawy co sądzicie o tego typu hydro-grafice na statecznikach - czy rozwiązanie się komuś z Was podoba i może chętnie zobaczyłby hydrografikę na całym skrzydle?P.S. Częściej informacje o Nextach DLG pojawiają się na facebooku: http://www.facebook.com/ncomposites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Nie założę konta w systemie, na którym mam tylko oglądnąć zdjęcie lub przeczytać "co nowego" udostępniając usługodawcy w zamian wszystko. Co do malowania to wygląda ciekawie w zbliżeniu i jak są wstawiane jaskrawe kolory. Przy zlewających się kolorach z odległości nawet 2m efekt będzie pomijalny. Dlatego chętnie oglądnę całe skrzydło ale z dodatkiem jaskrawego koloru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Chętnie zobaczyłbym na żywo. Na ten moment myślę, że to zbędny bajer. Ale dla niektórych efektowny wygląd jest ważny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Czołem Wszystkim!Jako, że w tym tygodniu powstał ostatni "NEXT DLG" wykonany metodą worka próżniowego na pozytywowym rdzeniu styrodurowym - pora na podsumowanie wątku Wszystkich wersji DLG NEXT powstało w przeciągu 5 lat przeszło 100 sztuk! W tym okrągłe 10 całowęglowych Carboline/Carbowave.Przeprowadziłem sporo testów i modyfikacji - część pomyślnych oraz część niestety błędnych (głównie przy układzie popychaczy). Od początku wszystkie modele posiadały 8 panelowe skrzydła (po 4 na stronę) cięte gorącym drutem, początkowo po szablonach stalowych ciętych CNC, kończąc na 4 osiowej maszynie tnącej profil Ostatni NEXT w starej technologii: Pierwsze sztuki z usterzeniem pływającym:+ lekkie usterzenie- zbyt mała powierzchnia statecznika poziomego- na ster wysokości potrzebne było bardziej precyzyjne serwo niż TowerPro Sg90 Zmiana usterzenia na tradycyjne:+ serwa TowerPro sg90 wystarczająco precyzyjne na początek zabawy z DLG Zmiana formy kadłuba:+ lepsze dopasowanie kadłub\skrzydło+ pylon statecznika laminowany w jednym procesieDodanie zdejmowanego noska:+ ułatwienie dostępu do wyposażenia+ łatwiejszy montaż serwWersja całowęglowa:+ wyższa sztywność - lepszy wynik rzutu+ brak konieczności rzucania na 70% możliwości Co dalej?Aby tworzenie modeli było opłacalne, nie można ich robić metodą oblaminowywania rdzenia - tą metodę pozostawię sobie tylko na jednostkowe modele, gdzie liczą się niskie koszty.Modele przeznaczone bardziej do sprzedaży niż własnego hobby - nawet te dla początkujących, muszą prezentować jakość kosztem wyższej ceny, na którą pozwalają tylko modele wykonane z foremnika.Rynek jest pełen modeli DLG dla początkujących, także jest i będzie w czym wybierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Wersja całowęglowa: + wyższa sztywność - lepszy wynik rzutu + brak konieczności rzucania na 70% możliwości IMG_6835.JPG Napewno brak konieczności rzucania na 70%? Czy dlatego na zdjęciu jest zielony a nie czerwony, gdzie i 50% to już za dużo? :-) Przykro mi, że od maja mamy niedogadaną sprawę, ale wciąż czekam na kontakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Góra Opublikowano 12 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 Cześć,W jednym z egzemplarzy Nexta zmodyfikowałem kadłub, także dla kompletności wątku dodaję informację Pod nasuwanym noskiem wykonałem płytę węglową ze sztywnym, lekkim rdzeniem - rozwiązanie odrobinę podobne do Snipe.Zmiana obejmująca przód kadłuba zapewnia łatwiejszy dostęp, montaż i ustawienie popychaczy serw. Od spodu jest miejsce na pręty dociążające model w zakresie 20-70g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi