dariuszj Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 15 godzin temu, flyszman napisał: Spróbuję wyważyć z pakietem 3s 1800mah jak przyjdzie. Patrząc na zdjęcia to ten pakiet 2S na wyważenie ma raczej minimalny wpływ. Przecież on będzie niewiele za środkiem ciężkości. Moim zdaniem lepiej dać te kilka gram na ogonie. Zyskasz sporo na masie i uprościsz obsługę pozbywając się problemu z ładowaniem drugiego pakietu i jego wsuwaniem w głąb kadłuba. Odbiornika też bym tak głęboko nie wciskał tylko dał bliżej i krótkie przewody. Naprawdę nie rozumiem takiego kombinowania jak jest banalnie proste i lepsze rozwiązanie kwestii wyważenia poprzez dodanie dosłownie paru gramów balastu na ogonie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Jantar Themisto przerobiony z f3j na f5j też ważył ponad 2,2 kg rtf, stare dzieje. Ale i tak latał fajnie... do puki nie polatał razem z typową f5j-ką ? no ale nie czarujmy się, to nie ta klasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 34 minuty temu, dariuszj napisał: Patrząc na zdjęcia to ten pakiet 2S na wyważenie ma raczej minimalny wpływ. Przecież on będzie niewiele za środkiem ciężkości. Moim zdaniem lepiej dać te kilka gram na ogonie. chyba coś sie pomieszało. Albo nie doczytałem. Jeśli nie da sie jedynym pakietem wyważyć, to znaczy że tył ma za ciężki. Więc po co doważać ogon? 35 minut temu, Elvis napisał: Jantar Themisto przerobiony z f3j na f5j też ważył ponad 2,2 kg rtf, stare dzieje. Ale i tak latał fajnie... do puki nie polatał razem z typową f5j-ką ? no ale nie czarujmy się, to nie ta klasa. ja mam Maxe co waży 1800+. Też lata. I jest to krowa. Dlatego spokojnie mogę nazwać model co waży 2400 ... Ale krowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Oczywiście że możesz, nie zaprzeczam. Będzie żwawej latać ? Ale my tu nie o tym, jak pisałem każdy bawi się za swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 48 minut temu, cZyNo napisał: chyba coś sie pomieszało. Albo nie doczytałem. Jeśli nie da sie jedynym pakietem wyważyć, to znaczy że tył ma za ciężki. Więc po co doważać ogon? Właśnie przód jest za ciężki i po to jest tam wpychany drugi pakiet w okolice krawędzi spływu, żeby nieco przesunąć SC do tyłu. Przynajmniej tak mi to wygląda ze zdjęć, ale w sumie to już faktycznie nie wiem ... Jak jest odwrotnie to też albo bym włożył balast, bo nos jest długi i wiele nie potrzeba albo bym dał dwa takie same pakiety połączone równolegle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Lis Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Jak to model z drugiej ręki . Warta łby go trochę zważyć ! Na początku odkręciłbym całe stery ogonowe zważyć czy aby przypadkiem nie były naprawiane przez poprzedniego właściciela . Skrzydła też , sam kadłub bez bebechów też zważyć . Porównać to z danymi Pike na forach czy się zgadza waga elementów . Myślę, ze coś chyba było kombinowane w ogonie , ale to tylko moje takie przypuszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Dziękuję za kolejne uwagi. Możliwe że przód jest za ciężki z powodu jak na foto. Model nie był naprawiany i więcej leżał niż latał. Waga mi nie przeszkadza sama w sobie choć zdecydowanie warto odchudzić model. Dla mnie najwazniejsze to ulotnić go , poobserwować a potem z wniosków wyciągniętych pozmieniać co się da na lepsze. Pozdrawiam. ROLAND Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Jak możliwe? To nie wiesz czy za ciężki na przód czy na tył???!!!??? No proszę cię… Przecież przed zmiana pakietu czy jakakolwiek modernizacją to jest podstawowa informacja która się sprawdza. On powinien mieć SĆ ustawiony na 108mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Wie, że dziób jest za ciężki i domyśla się, że pewnie też z powodu wręgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Poprzedni właściciel stosował dodatkowy pakiet do zasilania awioniki który był umieszczony za środkiem ciężkości więc musiał dobalastować przód i zrobił taką "balastowręgę". Ciekawe z jakiego materiału jest wykonana oraz ile waży ta balastowręga. Wygląda na dość masywną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 17 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2023 Tak SC ma być na 108 mm i tak ustawię. Dam znać dla zaspokojenia ciekawości jak wyszło . R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 18 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2023 Dowiedziałem się że wręga została zrobiona mosiądzu a wzmocniona kevlarem i wzmocniona karbonem R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 18 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2023 Ile waży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 18 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2023 Nie mam pojęcia ile ważyła ta wręga bo nie ja ją wykonywałem Ale jedno jest pewne postaram się ulotnić i wyważyć model większym pakietem jednym z tyłu a po pierwszych latach docelowo będą zmiany. pewnie wręga pójdzie w odstawkę i przy okazji macie pomysł jak się jej pozbyć nie uszkadzając kadłuba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariuszj Opublikowano 18 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2023 2 godziny temu, flyszman napisał: Nie mam pojęcia ile ważyła ta wręga bo nie ja ją wykonywałem Ale jedno jest pewne postaram się ulotnić i wyważyć model większym pakietem jednym z tyłu a po pierwszych latach docelowo będą zmiany. pewnie wręga pójdzie w odstawkę i przy okazji macie pomysł jak się jej pozbyć nie uszkadzając kadłuba? Możliwe, że wręgi nie da się jakoś łatwo pozbyć. Pewnie prościej będzie obciąć kawałek nosa razem z tą wręgą. Ja bym jednak nie dodawał sobie roboty tylko dał pakiet z tyłu i ewentualnie doważył na ogonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 18 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2023 To jest typowa "J".... Ma długi nos bo ma się wyważyć minim. ilością ołowiu. Silnik, za duży (ciężki) regulator i accu (2200 ?) spowodowały improwizację w postaci 2-go akumulatora do zasilania elektroniki. Bezpieczniejsze toto jest, ale jak chcesz zbić wagę to trzeba by to zmienić. Kadłub obciąłbym m/w w okolicach tej czarnej taśmy na zdjęciu. Siłą rzeczy wręga i kołpak - nowe ! Unikaj metalowej wręgi. Swego czasu zrobiłem z dwustronnie miedziowanego laminatu. Miedź przeniosła ciepło na żywicę i po kilku minutach od wyłączenia silnika, podczas krążenia w termice, wymaszerował z mojego 1-ego Jantara przerobionego na elektro razem z kołpakiem oczywiście i regulatorem... Pewnikiem nie będziesz chciał inwestować, ale rozejrzałbym się za dobrym napędem na 4s. Talon 35A zupełnie wystarczy, BEC ma wystarczający i powinno się to fajnie wyważyć. I powinno zejść z masą < 2kg. Były Pike-i 1400g - ale to nie ten ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 19 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2023 Łooooł dziękuję za konkret. Najgorzej jest inwestować czas w przebudowy, którego mam mało (lepiej latać). Mam czym latać a to niebieskie ptaszysko zrobię pod siebie by cieszzylo nie tylko wyglądem. Z drugiej strony waga nie jest problemem bo to nie o zawody chodzi a frajdę ze zwykłego amatorskiego RC. 3maj się ROLAND Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 19 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2023 Frajda jest zawsze. Ale - gdybyś miał możliwość pobawić się takim modelem 1700-1800g a potem przesiadł się na swojego 2200-2300g, to stwierdzisz, że Twój to cegła ! Ten model projektowali i robili ludzie, którzy naprawdę się na tym znają. I to jest model pod niskie obciążenie skrzydła. Temu podporządkowane są zastosowane w nim rozwiązania technologiczne. Wytrzymałość konstrukcji poszczególnych elementów. Ot - parę sugestii do przemyślenia przed robotą. Przeróbka przeróbki nie zawsze odbija się korzystnie na modelu... Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 19 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2023 ... wszystko przede mną zwłaszcza, że każdy etap rozwoju bawienia się modelami RC daje frajdę. Dzięki za odzew. Roland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flyszman Opublikowano 10 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2023 Tak informacyjnie model oblatany ... to niebieskie ptaszysko jest bajecznie przyjemne...euforia x1000. Wszedł jeden pakiet 2200mah 3S I wyważył model prawie idealnie. Prawie bo o dziwo na przód muszę mu po tym locie dołożyć z 10g. Waga wyszła 2320g i nie musi być lekki bo lotny i tak jest baaaardzo. CG ustawione idealnie na 108 mm ale wolę go mieć lekko na przód w locie. I co ważne lata przemieszczając się a nie wisi w powietrzu (brak efektu gazety). Na tą chwilę nic w nim nie zmieniam i czekam na termikę bo dziś była cisza z nikąd + wilgotno w powietrzu. A co bym zmienił to tylko silnik + pakiet 4s ale tylko dlatego że wszystkie moje modele mają rakietowe stary a ten ma tylko a może aż dostojne wznoszenie. Załączam kilka fotek bo filmiku brak. Dziękuję za wszelką pomoc w poradach. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi