Skocz do zawartości

przeróbka Pike'a na electro


pietka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, flyszman napisał:

Spróbuję wyważyć z pakietem 3s  1800mah jak przyjdzie.

 

Patrząc na zdjęcia to ten pakiet 2S na wyważenie ma raczej minimalny wpływ. Przecież on będzie niewiele za środkiem ciężkości. Moim zdaniem lepiej dać te kilka gram na ogonie. Zyskasz sporo na masie i uprościsz obsługę pozbywając się problemu z ładowaniem drugiego pakietu i jego wsuwaniem w głąb kadłuba. Odbiornika też bym tak głęboko nie wciskał tylko dał bliżej i krótkie przewody. 

Naprawdę nie rozumiem takiego kombinowania jak jest banalnie proste i lepsze rozwiązanie kwestii wyważenia poprzez dodanie dosłownie paru gramów balastu na ogonie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, dariuszj napisał:

 

Patrząc na zdjęcia to ten pakiet 2S na wyważenie ma raczej minimalny wpływ. Przecież on będzie niewiele za środkiem ciężkości. Moim zdaniem lepiej dać te kilka gram na ogonie.

chyba coś sie pomieszało. Albo nie doczytałem. Jeśli nie da sie jedynym pakietem wyważyć, to znaczy że tył ma za ciężki. Więc po co doważać ogon?

35 minut temu, Elvis napisał:

Jantar Themisto przerobiony z f3j na f5j też ważył ponad 2,2 kg rtf, stare dzieje. Ale i tak latał fajnie... do puki nie polatał razem z typową f5j-ką 😉 no ale nie czarujmy się, to nie ta klasa.

ja mam Maxe co waży 1800+. Też lata. I jest to krowa. Dlatego spokojnie mogę nazwać model co waży 2400 ... Ale krowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, cZyNo napisał:

chyba coś sie pomieszało. Albo nie doczytałem. Jeśli nie da sie jedynym pakietem wyważyć, to znaczy że tył ma za ciężki. Więc po co doważać ogon?

 

Właśnie przód jest za ciężki i po to jest tam wpychany drugi pakiet w okolice krawędzi spływu, żeby nieco przesunąć SC do tyłu. Przynajmniej tak mi to wygląda ze zdjęć, ale w sumie to już faktycznie nie wiem ... Jak jest odwrotnie to też albo bym włożył balast, bo nos jest długi i wiele nie potrzeba albo bym dał dwa takie same pakiety połączone równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to model z drugiej ręki .

Warta łby go trochę  zważyć !

Na początku odkręciłbym całe stery ogonowe zważyć czy aby przypadkiem nie były naprawiane przez poprzedniego właściciela .

Skrzydła też  , sam kadłub bez bebechów  też zważyć .

Porównać to z danymi  Pike na forach czy się zgadza waga elementów .

Myślę, ze coś chyba było kombinowane  w ogonie , ale to tylko moje takie przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za kolejne uwagi. Możliwe że przód jest za ciężki z powodu jak na foto. Model nie był naprawiany i więcej leżał niż latał. 

Waga mi nie przeszkadza sama w sobie choć zdecydowanie warto odchudzić model. Dla mnie najwazniejsze to ulotnić go , poobserwować a potem z wniosków wyciągniętych pozmieniać co się da na lepsze. 

Pozdrawiam. 

ROLAND

Screenshot_20230919-185521-1.png

Screenshot_20230919-185440.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel stosował dodatkowy pakiet do zasilania awioniki który był umieszczony za środkiem ciężkości więc musiał dobalastować przód i zrobił  taką "balastowręgę". Ciekawe z jakiego materiału jest wykonana oraz ile waży ta balastowręga. Wygląda na dość masywną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia ile ważyła ta wręga bo nie ja ją wykonywałem Ale jedno jest pewne postaram się ulotnić i wyważyć model większym pakietem jednym z tyłu a po pierwszych latach docelowo będą zmiany.  pewnie wręga pójdzie w odstawkę i przy okazji macie pomysł jak się jej pozbyć nie uszkadzając kadłuba?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, flyszman napisał:

Nie mam pojęcia ile ważyła ta wręga bo nie ja ją wykonywałem Ale jedno jest pewne postaram się ulotnić i wyważyć model większym pakietem jednym z tyłu a po pierwszych latach docelowo będą zmiany.  pewnie wręga pójdzie w odstawkę i przy okazji macie pomysł jak się jej pozbyć nie uszkadzając kadłuba?

 

 

Możliwe, że wręgi nie da się jakoś łatwo pozbyć. Pewnie prościej będzie obciąć kawałek nosa razem z tą wręgą. Ja bym jednak nie dodawał sobie roboty tylko dał pakiet z tyłu i ewentualnie doważył na ogonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest typowa "J".... Ma długi nos bo ma się wyważyć minim. ilością ołowiu. Silnik, za duży (ciężki) regulator i accu (2200 ?) spowodowały improwizację w postaci 2-go akumulatora do zasilania elektroniki.  Bezpieczniejsze toto jest, ale jak chcesz zbić wagę to trzeba by to zmienić.

Kadłub obciąłbym m/w w okolicach tej czarnej taśmy na zdjęciu. Siłą rzeczy wręga i kołpak - nowe ! Unikaj metalowej wręgi. Swego czasu zrobiłem z dwustronnie miedziowanego laminatu. Miedź przeniosła ciepło na żywicę i po kilku minutach od wyłączenia silnika, podczas krążenia w termice, wymaszerował z mojego 1-ego Jantara przerobionego na elektro razem z kołpakiem oczywiście i regulatorem... 

Pewnikiem nie będziesz chciał inwestować, ale rozejrzałbym się za dobrym napędem na 4s. Talon 35A zupełnie wystarczy, BEC ma wystarczający i powinno się to fajnie wyważyć. I powinno zejść z masą < 2kg. Były Pike-i 1400g - ale to nie ten !

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooooł dziękuję za konkret. Najgorzej jest inwestować czas w przebudowy, którego mam mało (lepiej latać).

Mam czym latać a to niebieskie ptaszysko zrobię pod siebie by cieszzylo nie tylko wyglądem. Z drugiej strony waga nie jest problemem bo to nie o zawody chodzi a frajdę ze zwykłego amatorskiego RC.

3maj się 

ROLAND 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frajda jest zawsze. 

Ale - gdybyś miał możliwość pobawić się takim modelem 1700-1800g a potem przesiadł się na swojego 2200-2300g, to stwierdzisz, że Twój to cegła ! Ten model projektowali i robili ludzie, którzy naprawdę się na tym znają. I to jest model pod niskie obciążenie skrzydła. Temu podporządkowane są zastosowane w nim rozwiązania technologiczne. Wytrzymałość konstrukcji poszczególnych elementów. 

Ot - parę sugestii do przemyślenia przed robotą. Przeróbka przeróbki nie zawsze odbija się korzystnie na modelu...

Powodzenia - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak informacyjnie model oblatany ... to niebieskie ptaszysko jest bajecznie przyjemne...euforia x1000. Wszedł jeden pakiet 2200mah 3S I wyważył model prawie idealnie. Prawie bo o dziwo na przód muszę mu po tym locie dołożyć z 10g. Waga wyszła 2320g i nie musi być lekki bo lotny i tak jest baaaardzo. CG ustawione idealnie na 108 mm ale wolę go mieć lekko na przód w locie. I co ważne lata przemieszczając się a nie wisi w powietrzu (brak efektu gazety). 

Na tą chwilę nic w nim nie zmieniam i czekam na termikę bo dziś była cisza z nikąd + wilgotno w powietrzu. A co bym zmienił to tylko silnik + pakiet 4s ale tylko dlatego że wszystkie moje modele mają rakietowe stary a ten ma tylko  a może  aż dostojne wznoszenie.

Załączam kilka fotek bo filmiku brak.

Dziękuję za wszelką pomoc w poradach.

20231107_185348.jpg

20231110_152210.jpg

20231110_151732.jpg

20231110_151612.jpg

20231110_150800.jpg

20231110_150155.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.