Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Polatałem dziś Extrą.  Coś mi się wydaje że SC mam za bardzo do tyłu. Wg obliczeń powinien być zlokalizowany pomiędzy 58 a 73mm od natarcia przy kadłubie. U mnie była ta druga wartość. Zrobiłem cztery loty, start z ręki a lądowanie w wysokiej trawie. Owiewki dają radę tak samo jak i golenie podwozia. Muszę przesunąć SC do przodu bo przy podejściu bez silnika sytuacja jest nieciekawa. Model zaczyna wchodzić na dodatni kąt natarcia a że nie ma napędu korekta SW nie bardzo daje rezultaty. W ostateczności dochodzi do przeciągnięcia ale machania skrzydłami co prawda nie ma ale lądowanie wychodzi przed zamierzonym punktem przyziemienia. Harrier z dużej wysokości na zaciągniętym na maxa SW wychodzi niemal pionowy. Jutro może uda się polecieć raz jeszcze ale zastosuję bardziej przednie wyważenie, pakiet 1300 mAh pozwala na przekroczenie skrajnych punktów położenia SC więc obejdzie się bez dodatkowego ciężarka. Zauważyłem że, zapewne wynika to z małej masy, Extra jest bardzo podatna na niewielkie nawet podmuchy wiatru które są nawet nie wyczuwalne na poziomie ziemi. Obciążenie pow nośnej na ten moment to 34g na dm2. Ni to dużo ni to mało. Wymiana paru dupereli na inne (niekoniecznie tanie) pewnie by dała efekt 31-32g na dm2.  Zobaczymy co będzie po przesunięciu SC, wszak to aż 15mm co przy tak małym modelu jest dużą wartością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś polatałem Extrą, przesunąłem SC z 73mm na 63. Czuć poprawę, trymowania nie potrzebowałem, skłon i wykłon zdają się być odpowiednie-Extra nie schodzi z kursu przy pionowym wznoszeni.Przy przyśpieszaniu nie opada ani nie nabiera wysokości. W spokojnym powietrzu bardzo fajnie lata. Muszę zaprogramować hamulec w nadajniku ponieważ obracające się śmigło stawia dość duży opór  co przy takim lekkim jest problemem bo niemal natychmiast traci on prędkość. Latałem na pakiecie 1300mAh 3s z zamiarem wymiany na 2200mAh 3s ale dałem ciała i nie naładowałem nadajnika. Efektem był sygnał alarmu o zbyt niskim napięciu pakietu zasilającego nadajnik co pociągnęło za sobą konieczność lądowania. Szkoda bo nie wylatałem nawet tego 1300mAh do końca.

 Muszę sobie wyszukać lepsze miejsce do lotów bo to co mam jest kiepskawe.

 Polatałem trochę na minimalnych obrotach tuż nad wysoką trawą z dość ostrymi nawrotami. Fajna sprawa. Ten model naprawdę potrafi wolno latać. Raczej nie ma sensu grzebać w profilach i konstrukcji skrzydeł, zwiększenie ich pow o 1,5dm2 spowoduje zmniejszenie obciążenia pow nośnej o zaledwie 1.5g. Na wtorek wstępnie umówiłem się z Marcinem na loty. Jeżeli wszystko pójdzie ok to zrobię dwa próbne zestawy z czego jeden jest już zarezerwowany. Standardem w Kitach będą: wytłoczki osłonek kół, kabiny,maska, ośki kół, frezowane z laminatu dźwignie, elementy węglowe w tym łącznik skrzydła, laminatowe golenie i kieszenie na łącznik, zawiasy, magnesy kabiny, plastikowe lekkie snapy, wygięta z drutu płoza ogonowa, nakrętki kłowe, śruby poliamidowe, węgiel na popychacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat latałem w Bodzechowie, wymieniają nawierzchnię i  od strony Ostrowca jakiś idiota postawił zakaz ruchu ( co ciekawe od drugiej strony go nie ma) Jeżdżę więc przez Przyborów.  Byłem na Romanowie ale tam loty kompletnie odpadają, trawa po pas i nie ma nawet gdzie nawrócić samochodem. Latałem kiedyś w Rudzie Kościelnej na lotnisku p.poż ale teraz jest zamykane na kłódkę. Przydało by się gdzieś lotnisko z asfaltem. Do Ożarowa nie chce mi się jeździć bo to aż 20 km (wystarczy że jeździłem tam przez kilka lat do szkoły). W związku z w/w szukam w okolicy Ostrowca.

 

Robert, poniżej kilka danych:

 

Waga do lotu 642g- realną jaką można uzyskać to 610-620 używając lżejszego odbiornika i lżejszych serw.

Pow nośna (realna) 18,6dm2

serwa- 3 x redox s9 i 1xHS55 (cieniutkie to serwo ale było pod ręką)

silnik-Dualsky XM2834CA9

regler-Dualsky 22A Lite

pakiet - Dulasky 11,1V 3S 1300mAh

Śmigło- podróbka APC 11x5E

 

Do wywalenia : odbiornik Futaba 6014 HS (22g), trzeba załatwić lżejszy. Przedłużki serw- z 10g wszystkie, można przedłużyć same przewody. Z konstrukcji modelu nie bardzo się już da coś urwać.

 

Marcin, zdzwonimy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam za bardzo czym nakręcić tego filmu. Moja Sony MiniDV coś szwankuje a poza tym Win8 nie rozpoznaje jej i nie ma sterowników. To dość stary model kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to jak będę kupował kamerę to już zwykłą kamerę Video na kary SD, przynajmniej będzie do "domowych" celów. Póki co mam inne wydatki.

 Marcin, jutro rano jadę do Płocka ale na 16.00 powinienem być już w Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z Płocka, jestem na dzień dzisiejszy po pracy. Andrzej, jutro będę się kręcił w okolicach MParku od 9:00. Zdaje się że pracujesz gdzieś w tych okolicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatr uspokoił się koło 19:00 i bez sensu było już jechać.

 Siadłem do komputera, powiększyłem już wcześniej Extrę 1030 do 1460mm. Taki wymiar pozwala zmieścić boczek kadłuba na jednej desce balsy. Zabrałem się za skrzydło, wyszło na to że konwencjonalne  balsowe natarcia lotek blokowały by wychylenia do 28st (po 28) więc przekombinowałem je na szczelinowe które będą obracać się na trzech zawiasach palcowych. W takim wykonaniu lotka może się wychylić bez problemu do 65 st na stronę a na upartego można jeszcze więcej.

 Marcin wjechał mi trochę na ambicję w kwestii wagi więc siłą rzeczy węgla będzie dość dużo, jednak bez obaw, stosuję węgiel tylko tam gdzie uważam że jest niezbędny  i do tego takie profile które są powszechnie dostępne i tanie. Gniazda serw  będą pod standardy ale spokojnie można wkręcić płytkę z innym, mniejszym serwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Marcin wjechał mi trochę na ambicję w kwestii wagi 

I bardzo dobrze :)

Jestem pod dużym wrażeniem Twoich i Andrzeja umiejętności, a jako że latanie modelami coraz większymi coraz bardziej mi się podoba, więc chętnie już bym zobaczył tę większą extrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie z kolei Marcin podpuszcza do latania coraz to większymi i cięższymi modelami (choć chcąc udoskonalić latanie wykorzystywałem wcześniej przede wszystkim Yaka z EPP).

 

I też dobrze!

Otóż okazuje się, że zbyt duże "chuchanie na zimne" sprawia, iż odkładałem tę przyjemność zawsze na "jutro"

Najwyżej wytnę sobie zapasowe skrzydła...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.