darqo Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Pomalutku budowa idzie do przodu , centropłat już jest oklejony balsą , brak tylko natarcia i będzie gotowy do oklejania włóknem szklanym. Mocowanie centropłata jest zmienione , od tyłu rurka węglowa wchodzi w dorobioną pół wręgę , z przodu jest mocowany na śrubę. Statecznik poziomy i pionowy okleiłem balsą 1,5mm i jest przygotowany do oklejania włóknym. Wystarczy tego pisania , gdyż widzę że piszę to tylko sam do siebie , no ale przyda mi się to kiedyś pooglądać jak budowałem ten model. Henryk co tu komentować? można tylko podziwiać Twoja robotę , ledwo tydzień minął a już połowa modelu gotowa a ten pisze że " pomalutku budowa idzie "
Henryk S. Opublikowano 29 Listopada 2015 Autor Opublikowano 29 Listopada 2015 Darek. Jako prosty model do latania na naszym lotnisku i piknikach , to budowa idzie powoli , budowałem już w tym roku Madnesa , budowa zajęła mi dziesięć dni , zbudowałem też Sopwith Pup w skali 1:4 w półtora miesiąca , a P11c buduje już ponad miesiąc i jeszcze zejdzie mi kilka miesięcy , więc nie jest tak szybko. No i teraz Wam pokaże kilka zdjęć z dalszej budowy , przykleiłem listwy balsowe na natarcia do centropłata i płatów , zakończenie płata też jest wystrugane z balsy , lotki też są gotowe i dżwignie z duraluminium 2mm , półki serw też są zrobione tylko brak popychaczy.
Emhyrion Opublikowano 29 Listopada 2015 Opublikowano 29 Listopada 2015 półki serw też są zrobione tylko brak popychaczy. To aż tyle tych serw na półkach będzie, że aż trzeba było całe pułki ich kupić?
Henryk S. Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2015 W Giełdzie jest ciekawa oferta , kołpak do PZL P-11c do modelu o rozpiętości 2,5m , będą też sprzedawane kołpaki do 2m. Jest to bardzo dobrze wykonany kołpak , gdyż miałem go w poprzednim modelu i teraz też kupiłem.
Gość horn3t Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Może się skusze na ten mniejszy Henryk orientujesz się jaką średnicę ma kołpak do wersji 2 m?
Henryk S. Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Kołpak będzie odpowiedni do skali modelu z mojego wyliczenia wychodzi średnica 100mm , ale te kołpaki będą dostępne , dopiero po nowym roku.
Gość horn3t Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Henryk ładnie Ci idzie kołpak to daleka sprawa jeszcze raz dziękuje za zdjęcia i mam pytanie Piotr blaszkę do poszycia balsowego kleił jakim klejem?
Henryk S. Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 Piotr używa do klejenia blachy butaprenu.
Henryk S. Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 Budowa pomalutku idzie do przodu , ale jak mówi przysłowie . skleroza nie boli ale trzeba się nachodzić , a w modelarstwie trzeba się narobić. Podczas budowy pierwszego modelu zwróciłem uwagę Panu Suchockiemu o wzniosie płatów , które według planu były na minusie , ale przy poprzednim modelu miałem centropłat w dwóch częściach , tylko wystarczyło przedłużyć zastrzały i wszystko było w porządku. Teraz centropłat zrobiłem w całości według planu , dopiero po przymiarce płatów zauważyłem że płaty idą w dół , więc przeciąłem centropłat na połowę i zrobiłem poprawkę , przy takim minusie płatów w dół , model byłby nielotem. Właśnie tak zrobił kolega Piotr i ciągle walczył z modelem , podczas zakrętów model chciał wchodzić w korek , nie zakręcał przy użyciu lotek , tylko się pochylał , musiał używać przy każdym zakręcie kierunku. Teraz znowu rozmawiałem z Panem Suchockim i mówił że zapomniał zrobić poprawę w modelu 2,5m , ale teraz już zrobił tą poprawkę , więc następne plany będą już poprawione. Teraz kilka fotek co mi się udało w tak długim czasie ulepić , poprawka centropłata który był już gotowy, domek pod silnik , luki na karabiny , oklejenie modelu włóknem szklanym przy użyciu żywicy i szlifowanie , cały model pomalowałem podkładem samochodowym dwuskładnikowym , no i teraz szlifowania i malowania aż do gładkiej powierzchni. Pierwszy raz oklejałem model przy użyciu żywicy , była to do mnie straszna męczarnia , zajęło mi to dziesięć dni , gdyż robiłem to żywicą LH 288 i utwardzacz H283 Nikomu bym nie polecił oklejanie modelu włóknem szklanym przy użyciu żywicy , tylko Ezy Kote , tak oklejałem pierwsze P11i jest to wspaniały środek do takiego oklejania. 1
Eugeniusz Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Witaj Henryku. To co Ty budujesz jest rozkoszą dla oczu. Jestem również pełen podziwu dla Twoich rozwiązań. Miałbym prośbę, jeśli będziesz montował końcowe wyposażenie - zamieść również kilka fotek - aby można było zobaczyć gdzie umieścisz akumulatory, odbiornik być może power menager, zbiornik itp. Cieszę się, że jest tak doświadczony modelarz z którego można brać wzór. Pozdrawiam.
Henryk S. Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Miał być prosty model do latania jak poprzedni , ale zima jest długa więc wziąłem się za zabawę , zrobiłem imitację łączenia blach , na tym miał być koniec zabawy z drobiazgami. Do imitacji poszycia blachą użyłem folii samoprzylepnej , aby była odpowiednia grubość imitacji blachy , skleiłem dwie folie do kupy i pociąłem na paski , po naklejeniu pasków na model wziąłem się za szpachlowanie , do tego szpachlowania użyłem szpachlówki samochodowej miękkiej wykończeniowej , tak miało już pozostać do malowania a nity miałem zrobić flamastrem jak w poprzednim modelu. Myślałem że tą imitacja blachy będę długo robił , ale bardzo szybko mi to szło , więc wziąłem się za robienie imitacji nitów z kleju pattex , do tego celu użyłem strzykawki dużej 10cm3 i igły 0,7 mm średnicy zewnętrznej. Użyłem tak dużej strzykawki gdyż po jednym naciśnięciu i zrobieniu ciśnienia można zrobić około 200 nitów , więc bardzo szybko idzie robienie nitów. Na imitacji nitów jednak się nie zakończyło zrobiłem też imitacje wkrętów , tak małych wkrętów z nacięciem na śrubokręt nie znalazłem aby kupić , więc zrobiłem je z gwoździ 1,4mm z łebkiem kulistym 2,8mm , nacięcia robiłem pilnikiem trójkątnym iglakiem. Jak już tyle tego zrobiłem to jeszcze przyszło mi na myśl aby zrobić imitacje łączenia blach , na statecznikach i płatach od spodu , kolega Mariusz naciął mi listewek z topoli 1,5x3mm i wziąłem się za klejenie. Pozostały mi jeszcze do zrobienia na końcówkach płatów imitacja łączenia blach , nity i imitacja łączenia blach z listewek no i jeszcze kilkanaście drobiazgów , a malowanie dopiero na wiosnę. Teraz jeszcze kilka zdjęć do oglądania , na zdjęciach imitacja nitów jest mało widoczna , gdyż klej po wyschnięciu jest bezbarwny , ale po powiększeniu zdjęcia jest tam cos widoczne. 1
herkristo Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Pięknie wszystko wyszło! i ,,blachy i nity'' jak marzenie Model od razu nabrał wyrazu. A co do laminowania balsy? To jest bardzo przyjemna czynność, jeśli na wstępnie polakieruje sie powierzchnie .Ja lubię te ,,robotę" Gratuluje pięknych efektow pracy nad modelem!
Gość horn3t Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Bardzo ładnie, świetny efekt.
pacek Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 No to mnie Heniu natchnąłeś siedziałem sobie i myślałem jak podziały na moim "mikrusie" zrobić a tu proszę
Henryk S. Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2016 Dalszy ciąg z budowy modelu , doszedłem już do wprawy i nawet szybko mi to poszło , zrobiłem imitację łączenia blachy od góry płatów i od dołu , oraz setki nitów , tak to wygląda na zdjęciach. 1
pacek Opublikowano 18 Stycznia 2016 Opublikowano 18 Stycznia 2016 próbowałem robić podziały blach tą metodą i nie wiem jak nałożyć szpachlę, żeby później nie trzeba było jej szlifować pół dnia i nie było widać przejścia od strony całej blachy, moje podziały, na szczęście zrobione na próbę na kawałku sklejki wyglądają jak smarki brak im płynności i często widać uskok od strony całej blachy. czy mógłbyś jakoś bardziej lopatologicznie wyjawić technikę nakładania szpachli i wykańczania od strony całej blachy ?
Henryk S. Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2016 Arku. Nie wiem czy dobrze Ci to wytłumaczę , ja tak nakładam szpachlówkę że bardzo mało szlifuję , a mogło by to pozostać nawet bez szlifowania , gdyż wszystko wychodzi mi bardzo gładkie. Pisałem już że do tego celu używam szpachlówki samochodowej miękkiej wykończeniowej. Do nanoszenia szpachlówki używam szpachelek takich jak używają lakiernicy samochodowi , jedna szeroka a druga wąska , nabieram bardzo małą ilość szpachlówki i troszkę utwardzacza , na dużej szpachli mieszam masując szpachlówkę małom szpachlą , po wymieszaniu szpachlówki z utwardzaczem nabieram małą szpachelką odrobinkę szpachlówki , nanoszę wąski pasek wzdłuż przyklejonej folii niezbyt długi kawałek , później małą czystą szpachelką przeciągam wzdłuż przyklejonej folii , szpachelka musi być lekko odchylona od pionu , nadmiar szpachlówki pozostaje ściągnięty i zostaje równiutkie przejście do zera. Zamieszczam kilka zdjęć jaką używam szpachlówkę i szpachelki oraz jak to robię , nie jest to tak jak na modelu , gdyż do pokazania Wam użyłem blachy gdyż miałem to pod ręką.
pacek Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 wielkie dzięki, jaśniej się nie dało będę musiał jeszcze raz spróbować.
Henryk S. Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2016 Budowa mojego modelu pomalutku idzie do przodu , narazi nie mam wam co pokazać z budowy mojego modelu , gdyż jest to kilka drobiazgów. Zawsze gdy ja buduję model PZL P11c to kolega Piotr też buduje , był wczoraj u mnie z modelem który buduje i zrobiłem kilka zdjęć , jego budowa jest całkiem inna niż moja , cały model będzie pokryty blachą na razie jest to widoczne tylko na kadłubie.
Rekomendowane odpowiedzi