Skocz do zawartości

FOKKER D VIII SKALA 1/5


JacekK

Rekomendowane odpowiedzi

Nieee, nie jest tak źle znowu. Samolot mały, a powierzchnie płaskie. Ja się tylko boję w koverallu tego nieustannego cellonowania milion razy. To mnie odstręcza.

 

Ale z drugiej strony na Oratexie martwi mnie przyczepność do folii właśnie.

 

Jest jeszcze opcja druku UV na Oratexie np. tylko drukarki UV mocno grzeją i jest po pierwsze szansa że naciągnie folię za wcześnie ( przed położeniem), po drugie

 

przyczepność, a po trzecie czy to nie będzie pękać? Nadrukować sobie napisik na usterzeniu to co innego a pełne pokrycie aplą to co innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Oratex-em kryłem RWD-4 i Albatrosa. Materiał zachowuje się super. Klei się do balsy i sam do siebie idealnie choć trzeba nieco mocniej przygrzewać niż zwykłą folię.

Naciąga się znacznie mniej niż zwykła folia ale pokrycie po roku nic się nie odprężyło, trzyma doskonale.

 

Może nadruk na oratex-ie a potem natrysk zabezpieczającego lakieru w spray-u to jest jakieś rozwiązanie.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem z kolegą który ma ploter UV i metr kwadratowy nadruku w tzw niskim nakładzie to około 50zł, ja do swojego PUPA nadrukowywałem u niego napis - logo na gotowym stateczniku i jak na razie nic się z nim złego nie dzieje, co prawda to benzyna ale mogę spróbować potraktować to paliwem żarowym. Nie sądze żeby temperatura pracy plotera była aż tak wysoka żeby folia zaczełą się kurczyć, ale mogę spytać.

 

tak więc nadruk na rolce oratexu, czy solartexu to niewiele ponad 60 zł może warto spróbować, ploter UV ma tą zaletę, że dysponuje też kolorem białym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku, tchnąłeś we mnie nowe życie ( Mirek - Ty też ) :D Bo zamówiłem oratex w kolorze antique, i popróbuję z tym drukiem UV, tym bardziej że Adam coś tam obiecywał :)

 

Co do ataków paliwem - lepiej by było E95 :P zresztą dwutakty raczej nie plują na około...

 

Mirek - ale Balsaloc pod oratex też? czy wystarczy odkurzyć dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę go położyć tłumikiem pod brzuszek, cylindrem w prawo. Ale pomysłu na schowanie to ja nie mam. Chyba żeby samemu coś polutować...

 

PS. są tłumiki pasujące Pitts style, np.

 

ten: http://www.gravesrc.com/BISSON_CUSTOM_MUFFLERS_OS_40_46SF_FX_ASP46_PITTS_p/bis04046.htm

 

ale powiedzcie mi gdzie coś takiego nabyć bliżej???

 

Ten jest fajny bo ma wyjście ciśnienia na zbiornik ( to Evo nie ma pompy)

 

jest też w Parkzone: http://www.parkzone.com/Products/Default.aspx?ProdID=BIS04046

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć niekoniecznie właśnie. Przewaliłem wątek na rc groups i ludzie na nich latają. Własnie usiłuję się dopytać o rozstaw śrub - na stronie którą podał Wojtek napisano 47 mm, choć chyba powinno 37. Mają oddzwonić.

 

EDIT: mieli błąd na stronie a ja mam tłumik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie po długiej przerwie...

 

Model cały czas powstaje w lepszym i gorszym tempie. Nie tak dobrym jak bym chciał, ale cóż - takie życie.

 

Po pierwsze dzięki Markowi zdobyłem namiary na czeskiego dostawcę karabinów Spandau z f-my Williams Bros

 

 

20140213_064717_zpsffe8d94c.jpg

 

 

Na razie wstępnie pomalowane, będą jeszcze retuszowane. Taśm amunicyjnych nie użyję, jak wiadomo wszystkie Fokkery z końca wojny

 

miały zabudowane przed kokpitem puszki na amunicję, z krytymi prowadnicami aż do zamka km-u.

 

Po drugie za bezcen w Castoramie nabyłem idealne koła fi = 140mm. Koszt 11 pln/szt :) Co prawda z lanymi gumowymi oponami ważyły

 

166g/ szt, jednak po wywaleniu gumy i zastąpieniu oponkami z pianki ważą po 37,8 g/ szt.... Do tego łożyska maszynowe z otworem na oś

 

fi = 4 i voila! Oczywiście będą okryte płótnem.

 

20140223_195154_zpsfb2b10a3.jpg

 

20140223_195220_zps382c2e74.jpg

 

Dzięki takim kółeczkom nie przewiduję problemów z kołowaniem :D

 

 

Do kompletu Fokker otrzymał płozę ogonową, amortyzowaną na patencie Marka.

 

20140122_182116_zps8ffbd4a1.jpg

 

Na koniec zacząłem kryć model. Oratex vintage - najbardziej idiotoodporna folia jaką znam. Coś wspaniałego. Nie należy tylko

 

przesadzać przy naprężaniu bo ciągnie jak szatan :)

 

Tak to wygląda:

 

20140223_195053_zps1cd7df20.jpg

 

W tym tygodniu kadłub również otrzyma poszycie.

 

Uff - się napisałem :) - jak widzicie idzie, powoli ale idzie. Wkrótce cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.