gregory Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Rozpoczynam relację z reaktywacji 25 letniego modelu RWD5 Bis. Zapraszam zainteresowanych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miałczek Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 czekamy Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 Cześć Wszystkim moja przygoda z modelarstwem zaczeła się od sklejania modeli kartonowych ,i cała przygoda z lotnictwem zaczeła sie w Aeroklubie Lubelskim w Radawcu Dużym od pracy jako kierowca a pózniej po kursie i egzaminie jako mechanik lotniczy do 5700kg. Po wojsku oczywiście restrukturyzacja i młodzi pracownicy na bruk i pozostało mi tylko modelarstwo w tamtym roku zaczołem sam a pózniej dołączył do mnie syn i tak mój pierwszy model Art Tech Mustang P 51 następny dobry zakup od kolegi Piotra ( Pioterek) na forum EXTRA 300 elektryk.Syn zaczął od Sky Surfera obecnie jestem w trakcie dokańczania budowy po 25 latach RWD 5 BIS z planów Shiera konwersja spaliny na elektryka z pomocą kolegi Piotra doświadczonego modelarza w dziedzinie elektryków i nie tylko. Model RWD 5 był wcześniej tylko ozdobą w domu do któregoś remontu i żona wysadziła go na strych a nie było mnie stać wcześniej na radio i cały osprzęt teraz sie doczekał a i już umiejętności lotne rc sie zwiekszają i tu podziekowania dla kolegi Krzysia i oczywiście Kolegi Piotra u którego to tak bardzo mi sie spodobały trzy lata temu jego modele samolotów przekonwertowanych z spaliny na elektryka. Super sprawa nic nie smrodzi brudzi i nie gaśnie , nie obrażając kolegów ze spalinami każdy lubi swoje może kiedyś z biegiem doświadczeń i ja spróbuję ? i tak zamieszczam pare fotek z odbudowy. (Large).jpg]Obdarty z papieru japońskiego przerabianie łoża silnika pod elektryka. zamontowny próbnie silnik Robbe Roxy 4250/06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Tak, Piotr jest chyba mistrzem w takich konwersjach. Z przyjemnością ogląda się jego budowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 Tak to prawda sam śledze codziennie jego poczynania a czasami osobiście na żywo w Piotra warsztacie a raczej pożądnej wytwórni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Chyba zrobiłeś miejsce na pakiety pod silnikiem? Pakiety LiFe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 I jeszcze fotki z motażu podstawy pod serwa SK i SW jak też popychaczy,jak coś źle robie to prosze o podpowiedzi bo jestem nowym forumowiczem i wstawiam tu pierwszy raz opisy i fotki Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 Tak pod pakiety ale raczej lipole bo ten silnik nie obsługuje tych life jak się myle to poprawcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 25 lat, kawał czasu... wstawiaj, wstawiaj jak najwięcej fotek (może podejrzę co nieco w rozwiązaniach w modelu). u mnie leży kadłub do 5-tki i czeka na lepsze czasy, ale w wersji GP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 To będzie śliczny modelik, mimo że wykonany w dawnych czasach to z przyjemnością oglądałem finezyjną i porządną robotę Grzegorza jak mi pokazał ten model pierwszy raz. I będzie biało-czerwony z tego co wiem więc z PZL 24 będzie nas już dwóch . Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 Tak tak Piotr bedzie biało czerwony . a bedzie to wyglądało tak jak na tym rysunku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Tak tak Piotr bedzie biało czerwony . a bedzie to wyglądało tak jak na tym rysunku. Jak Ci to nie sprawi kłopotu, spróbuj do zdjęć dodawać króciutkie komentarze, będzie jeszcze ciekawiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Tak wiem że nie wyszlo to najlepiej ale trening czyni mistrza bede się uczył Piotrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Tak pod pakiety ale raczej lipole bo ten silnik nie obsługuje tych life jak się myle to poprawcie. Twój regulatorek silnika B ZTW 65A to porządna sztuka, obsługuje też i pakiety LiFe . Tak że w przyszłości do tych pakietów droga otwarta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Dzieki Piotrek to dla mnie dobra wiadomość że takie pakiety przyszłościowo będę mógł zastosować, jeszcze dużo wiedzy do wchłonięcia przedemna. No jak juz mówiłem elektryka w modelach dla mnie to trochę trudna sprawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 Dziś skonczylem pokrycie powtorne SW i SK szyfonem tylko mam teraz problem z doborem farby próbki robilem akrylem w spray ale fałdy się po nim robią i teraz zostały próby z akrylem wodorozcienczalnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Dziś skonczylem pokrycie powtorne SW i SK szyfonem tylko mam teraz problem z doborem farby próbki robilem akrylem w spray ale fałdy się po nim robią i teraz zostały próby z akrylem wodorozcienczalnym. WODO ROZCIĘCZALNY! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 15, 2014 Author Share Posted January 15, 2014 WODO ROZCIĘCZALNY! tak Piotrze jeszcze taką próbkę z akrylem wodorozcieczalnym chce zrobic tak dla doświadczenia a jutro jade do majsterklepki po konkretne farby o których rozmawialiśmy. Robilem kilka i po tym akrylu aqua nic sie nie pofaldowalo ale kolor niestety nie bialy tylko jakiś wpadający w żółty, tak ze musze to dopracować żeby skrzydla i kadłub wyszedł dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioterek Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 tak Piotrze jeszcze taką próbkę z akrylem wodorozcieczalnym chce zrobic tak dla doświadczenia a jutro jade do majsterklepki po konkretne farby o których rozmawialiśmy. Robilem kilka i po tym akrylu aqua nic sie nie pofaldowalo ale kolor niestety nie bialy tylko jakiś wpadający w żółty, tak ze musze to dopracować żeby skrzydla i kadłub wyszedł dobrze. Możesz spróbować też z bialym w spraju nitro ale na jakiejś próbce z boku. Ale wedlug mnie najbezpieczniej to akryl wodorozcięczalny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregory Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 wreszcie udało się pomalować ster SW i SK farbą akrylową wodorozcienczalną jako podkład a następnie sprayem akrylowym i teraz nic sie nie pomarszczyło a wyszło to tak. to jest napreżone po nitrocelonie. . tu stery już po malowaniu i dziś jak zdąże to próbnie je zamontuje i sprawdze jak to działa pierwszy raz z odbiornikiem i serwami hi-tec HS 225MG Zrobiłem mocowanie skrzydeł do kadłuba na cztery śuby plastikowe 4mm . skrzydła razem z kadłubem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts