Skocz do zawartości

RWD 5 Bis EP 1,7m reaktywacja


gregory
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No może nie caly czas ale zdarza sie ostatnio często latanie jak pogoda dopisuje ,ostatnio byly u nas w sobotę zawody modeli f3a i f5j czy jakoś tak impreza przednia podobało mi sie i mojemu synowi nawet nie wiedzialem ze mamy takiego mistrza w sekcji jak Tomasz Frąk . Powiem tak Adam do oblotu coraz blizej jak wszystko pojdzie dobrze to może w dlugi weekend z kolegą Piotrem oblatamy model i filmik zrobimy a na chwile obecna wstawiam fotki oswietlenia i prawie cały złożony RWD 5post-14061-0-64855700-1398804249_thumb.jpg

model od dołu]post-14061-0-99198900-1398804414_thumb.jpgpost-14061-0-40204500-1398804737_thumb.jpg

I tak waga do lotu wyszla 2600g a ciag jest 1,87 i przy moich dwóch pakietach 2600 laczonych równolegle to może być za mało i chyba bedzie potrzebny pakiet 4S tak około 4000.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj odbył się pierwszy lot modelu RWD5 Bis. Po blisko 20 latach model wzbił się po raz pierwszy w powietrze. Z  oblotu uzyskaliśmy niezbędne informacje dla wprowadzenia paru korekt i myślę że model będzie latał jak po sznurku. Załączamy parę zdjęć zrobionych przed oblotem modelu:

 

 

 

 

post-5634-0-12620600-1400443827_thumb.jpg

 

post-5634-0-26224900-1400443828_thumb.jpg

 

post-5634-0-41237900-1400443829_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skosilibyscie ta trawe ;) o malo nie spadl przy starcie a i ladowanie do idealnych nie nalezalo

 

na naszym lotnisku najpierw kosimy potem latamy ;)

 

 

No cóż z trawą to pełna racja, ale nie do końca mam wpływ na to - jak się okazuje czasami to skomplikowany u nas "proces". Dlatego większość moich modeli ma "trawo-odporne" podwozie. Poza tym nie bardzo było kiedy skosić trawy -  cały czas padało i to były pierwsze chwile po opadach a trawa wyrosła już bujna.

 

To był pierwszy lot samolotu Grzegorza  i przyznam się, że model zaskoczył mnie trochę nie miło - mimo poprawnego wyważenia  bardzo ostro darł cały czas do góry. Ale po regulacji powinno być już dobrze.  

Piotrze - a co to za historia przez 20 lat nie pozwalała 'erwudziakowi' polecieć?

Samolot został wykonany ponad 20 lat temu i nigdy nie latał. W międzyczasie uszkodziło się pokrycie modelu i trzeba było założyć nowe. Po latach Grzegorz wrócił do modelarstwa, odbudował, wyposażył model i przygotował do lotu.

 

Ale to jest wątek Grzegorza ja jestem tylko gościem więc  - Grzesiek tłumacz się  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał tak model byl wykonany ponad 20 lat temu i cała historie opisałem na poczatku watku tak tak wiem watek dla wiekszosci kolegów modelarzy pewnie byl mało ciekawy a to z powodu moich początków ale w przyszlosci sie postaram bardziej. Ale prace przy modelu będą trwaly az do oblotu kiedy model będzie bardziej słuchał się pilota , potrzebuje koret a na poczatek zmniejszę wznios skrzydła bo taki to był wskazany ale bez lotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski z oblotu:

 

Model mimo prawidłowego wyważenia zadzierał mocno do góry (przy starcie był na granicy przeciągnięcia) i trzeba było wprowadzić b.dużą korektę SW w dół, żeby otrzymać spokojny lot poziomy. Przy lądowaniu po zdjęciu gazu z silnika  korekcja SW zadziałała tak, że przydusiła model do ziemi. Przypuszczenie jest takie, że silnik ciągnie mocno model do góry (i trzeba to z kontrować) a po zdjęciu gazu gdy ciąg silnika w górę maleje do zera, skorygowany SW ściąga model w dół. Dlatego zwiększamy pochylenie silnika w modelu w dół i przy okazji likwidujemy wznios skrzydeł, który był przewidziany do płatów bez lotek. Model do drugiego oblotu dostanie też "terenowe" koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie pracowity tydzień myślę że dam rade poprawić wszystko do wekkendu i ponowny oblot. Już zwiekszyłem skłon i wykłon silnika podwozie naprawione teraz zostało zmniejszyć wznios łatwe to nie bedzie na tym etapie ale bedę sie starał i może trawa już bedzie wykoszona to i start i lądowanie bedzie łatwiejsze :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie pracowity tydzień myślę że dam rade poprawić wszystko do wekkendu i ponowny oblot. Już zwiekszyłem skłon i wykłon silnika podwozie naprawione teraz zostało zmniejszyć wznios łatwe to nie bedzie na tym etapie ale bedę sie starał i może trawa już bedzie wykoszona to i start i lądowanie bedzie łatwiejsze :) .

Model juz gotowy do lotu wznios poprawiony minimalnie na plus zbliżony wygladem do oryginału sklon i wyklon silnika też już zrobiony , ,podwozie naprawione koła zamontowane wieksze może nie takie jak w paiprze tundra ale terenowe jak tu napisal kolega Piotr .Trawka wykoszona koledzy kosili aż do późnych godzin nocnych teraz trzeba czekać tylko aż sie wiatr uspokoi bo dmucha strasznie i ponowny oblot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model został oblatany ponownie z sukcesem przez kolegtę Piotra ale ja tzn .właściciel też chciał polecieć i poleciał ale niestety nie wyszło lądowanie spanikowałem przy przyziemnieniu i podparłem się gazem no i niewiedzieć czemu wysokością też i delikatnie model zwalił się na skrzydło co skutkowało podłamaniem końcówki skrzydła i co mnie zaskoczyło całe mocowanie skrzydła przy kadłubie się skruszyło jak wafel ale to niestety wina długiego przebywania modelu na strychu starość ponad 24 lata :(. Elementy mocowania skrzydła już wycięte prace remontowe trwają, a w miedzy czasie ćwiczę latanie nowo nabytym Spitfirem od kolegi z lotniska konstrukcyjnym o rozpiętości 120cm fajna maszyna lata super widowiskowo z wojskową akrobacją  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model trochę przepadł i faktycznie uszkodzenia były niewspółmierne do siły uderzenia. Model ląduje bardzo długo, przy samym końcu lubi przepadać  (podobnie jak PZL P.24) więc jest większym wyzwaniem dla pilota niż dotychczas latające modele Grzegorza. 

 

Nowy model Grzegorza Spifire 1,35 m EP.

 

Film z lotów poprzedniego właściciela oraz nauka w systemie Trener-Uczeń:

 

 

i film z lotu modelu sterowanego przez Grzegorza:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam po długiej przerwie remontowej RDW 5 zostało naprawione i nawet oblatane tylko niestety nie było kamerzysty :(  oto kilka fotek po poprawieniu wzniosu i po remoncie.post-14061-0-04595700-1403812029_thumb.jpg

post-14061-0-32881800-1403812115_thumb.jpg

post-14061-0-69593200-1403812180_thumb.jpg

post-14061-0-18470700-1403812259_thumb.jpg

RWD 5 miał towarzystwo Wicherek 25M Kolegi Piotra

post-14061-0-04227700-1403812316_thumb.jpg

RWD 5 i wiele innych modeli kolegi Piotra , bedzie  też Karaś Grześka i nie tylko  w Wekkend  28-29.06.2014 na Pikniku Modelarskim w Radawcu pod nazwą "Polskie Skrzydła" bo ma być dużo i jak najwiecej samolotów polskiej konstrukcji :)  Zapraszamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.