wapniak Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Napisz, albo pokaż, jak ten element będzie zamocowany do statecznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamOld Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Ciekawe rozwiązania techniczne. Cały czas śledzę Twój wątek o Wicherku, dla początkującego jak ja to świetna nauka. Plany Wicherka mam już skserowane, czekam na wolny czas aby go zacząć budować. A na razie wchłaniam teorię czytając posty o budowie. Pozdrawiam i obserwuję Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Wspaniały pomysł. Pasowałby idealnie do "umakietowienia" np. RWD 5 (tak sądzę), który miał regulowany kąt zaklinowania statecznika poziomego. Jestem ciekaw czy sprawdzi się w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Napisz, albo pokaż, jak ten element będzie zamocowany do statecznika. Pokażę za dwa dni :-) Wspaniały pomysł. Pasowałby idealnie do "umakietowienia" np. RWD 5 (tak sądzę), który miał regulowany kąt zaklinowania statecznika poziomego. Jestem ciekaw czy sprawdzi się w praktyce. Pomysł nie jest mój. Zobaczyłem coś takiego w makiecie-gigancie MIGa 29. W ten sposób były napedzane obydwie połówki płytowego SW. Z tym, że były napędzane bezpośrednio przez serwa, bez żadnych popychaczy, wprost z dźwigni serwomechanizmów zamontowanych w ogonie. Widziałem też w ten sposób napędzane klapy, też bezpośrednio z serwomechanizmów zamontowanych na bokach kadłuba. Ciekawe rozwiązania techniczne. Cały czas śledzę Twój wątek o Wicherku, dla początkującego jak ja to świetna nauka. Plany Wicherka mam już skserowane, czekam na wolny czas aby go zacząć budować. A na razie wchłaniam teorię czytając posty o budowie. Pozdrawiam i obserwuję Adam Polecam Ci przeczytanie wątku o budowie wicherka przez Piotra. http://pfmrc.eu/inde...wicherka-25-ep/ ....a czy z czasem ten element wykonany ze sklejki się nie "wyrobi" ? i będą luzy na sterze wysokości... ? No własnie, mam ostatnią szansę zmienić materiał. Duralu nie mam, ale mam płytę z tkaniny weglowej 1mm. Tylko się zastanawiam, czy taka płyta po wycięciu szczeliny będzie bardziej wytrzymała niż sklejka lotnicza 1,5mm? Węgiel po cięciu zaczyna się sypac i kruszyć, więc jestem w rozterce. Może ktoś coś doradzi, jestem otwarty na wszelkie propozycje :-) =================================================================================================================================== Proces rekrutacji został zakończony, kilkadziesiąt CV przeczytane, internet zharvestowany. Oto drugi pilot, jutro zostanie zainstalowany na pokładzie Wicherka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konktenbit Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 No własnie, mam ostatnią szansę zmienić materiał. Duralu nie mam, ale mam płytę z tkaniny weglowej 1mm. Tylko się zastanawiam, czy taka płyta po wycięciu szczeliny będzie bardziej wytrzymała niż sklejka lotnicza 1,5mm? Węgiel po cięciu zaczyna się sypac i kruszyć, więc jestem w rozterce. Może ktoś coś doradzi, jestem otwarty na wszelkie propozycje :-) Dokleić węgiel po obu stronach sklejki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Nie mam tyle miejsca. Wykorzystałem metalową część snapa kulowego i obecnie mam jeszcze 0,5mm luzu. Tęsknię za tokarką precyzyjną :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Na wszelki wypadek w SW przewidziałbym wzmocnienie na napęd bezpośredni. Płytowy SW (jestem teoretykiem) ma bardzo dużą sprawność i małe luzy mogą być istotne. Dlaczego nie zrobisz dźwigni przy osi obrotu i tam nie zapniesz popychacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Dlaczego nie zrobisz dźwigni przy osi obrotu i tam nie zapniesz popychacza? 1. Bo to by było zbyt banalne. 2. Bo ramię dźwigni musiało by mieć dobre kilka centymetrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 To może zrób na dwóch kulach i popychaczu? Ten suwak ... jakoś tak mi "nie leży..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Ja lubię niekonwencjonalne rozwiązania. Będę latać z tym suwakiem, zobaczymy jak się spisze :-) Skoro RC jety z tym latają, to i w spacerowym Wicherku powinno się sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 A może płytka laminatowa od elektroniki, bez miedzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Grzegorz, rozważam. Ale tu chodzi o odporność na ścieranie, nie na zginanie czy rozciąganie. Sklejka lotnicza nie jest taka zła. Myślę cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Jednak uważałbym, że sklejka mimo wszystko szybciej się zetrze na krawędzi niż taki laminat i dostanie luz. Nie mniej kombinuj dalej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Jeżeli nie ma odpowiedniego materiału to podlać sklejkę twardym po zaschnięciu klejem żeby zmniejszyć szorstkość sklejki i ją wzmocnić i wtedy będzie się wolniej wycierała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Pokażę za dwa dni :-) Pomysł nie jest mój. Zobaczyłem coś takiego w makiecie-gigancie MIGa 29. W ten sposób były napedzane obydwie połówki płytowego SW. Z tym, że były napędzane bezpośrednio przez serwa, bez żadnych popychaczy, wprost z dźwigni serwomechanizmów zamontowanych w ogonie. Widziałem też w ten sposób napędzane klapy, też bezpośrednio z serwomechanizmów zamontowanych na bokach kadłuba. Polecam Ci przeczytanie wątku o budowie wicherka przez Piotra. http://pfmrc.eu/inde...wicherka-25-ep/ No własnie, mam ostatnią szansę zmienić materiał. Duralu nie mam, ale mam płytę z tkaniny weglowej 1mm. Tylko się zastanawiam, czy taka płyta po wycięciu szczeliny będzie bardziej wytrzymała niż sklejka lotnicza 1,5mm? Węgiel po cięciu zaczyna się sypac i kruszyć, więc jestem w rozterce. Może ktoś coś doradzi, jestem otwarty na wszelkie propozycje :-) =================================================================================================================================== Proces rekrutacji został zakończony, kilkadziesiąt CV przeczytane, internet zharvestowany. Oto drugi pilot, jutro zostanie zainstalowany na pokładzie Wicherka. Ciekawy jestem czy będziesz z tego systemu gyro zadowolony ? Ja z zintegrowanymi w 3 osie takimi urządzeniami nie mam dobrych doświadczeń. Źle wyregulowany system może sprawić duży kłopot wprowadzając model w flatter. Układ elektroniczny tych układów wygląda na podobny, różnią sie tylko obudowami. Poza tym moim zdaniem Wicherek nie potrzebuje wspomagania w locie a jeżeli już to na sterze kierunku, aby uniezależnić się od kierunku wiatru przy starcie i lądowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Takie pojedyncze gyro na kierunek też mam, identyczne jak Twoje :-) Jeszcze nie wiem, które zastosuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Takie pojedyncze gyro na kierunek też mam, identyczne jak Twoje :-) Jeszcze nie wiem, które zastosuję. To od razu załóž gyro Futaby na kierunek a tym scalonym daj sobie spokój. Widziałem Twój film z lotu Jaskółką dajesz sobie b.dobrze radę z lataniem to i dasz radę z Wicherkiem.:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Tak zrobię. Ale ten scalony tak czy inaczej wypróbuje, ale później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Dziś kończę napęd sterów. Prowadzenia popychaczy wykonałem z rurki węglowej kwadratowej z okrągłym otworem. Ostatecznie zastosowałem popychacze węglowe 1,8mm. Tylne zamknięcie kadłuba. Pozostawiłem otwór 15x35mm, będzie służył do wentylacji kadłuba, w przedniej części za silnikiem jest wlot powietrza do komory elektroniki. Na koniec na tylnym zamknięciu kadłuba zainstalowałem 3 LEDy. 2 boczne czerwone jako sygnalizacja włączenia żyra, środkowa biała migajaca jako sygnalizacja wypuszczenia klap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Powiedzcie mi, czy to jest dobry kąt zaklinowania statecznika poziomego? Niby tak wyczytałem z planów (równolegle do dolnej płaszczyzny kadłuba), ale mam wątpliwości. Czy ktoś z Wicherkowców mógłby popatrzyć na swój model i mi doradzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi