Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe rozwiązania techniczne.

 

Cały czas śledzę Twój wątek o Wicherku, dla początkującego jak ja to świetna nauka.

 

Plany Wicherka mam już skserowane, czekam na wolny czas aby go zacząć budować.

 

A na razie wchłaniam teorię czytając posty o budowie.

 

Pozdrawiam i obserwuję Adam

Opublikowano

Wspaniały pomysł. Pasowałby idealnie do "umakietowienia" np. RWD 5 (tak sądzę), który miał regulowany kąt zaklinowania statecznika poziomego. Jestem ciekaw czy sprawdzi się w praktyce.

Opublikowano

Napisz, albo pokaż, jak ten element będzie zamocowany do statecznika.

 

Pokażę za dwa dni :-)

 

Wspaniały pomysł. Pasowałby idealnie do "umakietowienia" np. RWD 5 (tak sądzę), który miał regulowany kąt zaklinowania statecznika poziomego. Jestem ciekaw czy sprawdzi się w praktyce.

 

Pomysł nie jest mój. Zobaczyłem coś takiego w makiecie-gigancie MIGa 29. W ten sposób były napedzane obydwie połówki płytowego SW. Z tym, że były napędzane bezpośrednio przez serwa, bez żadnych popychaczy, wprost z dźwigni serwomechanizmów zamontowanych w ogonie. Widziałem też w ten sposób napędzane klapy, też bezpośrednio z serwomechanizmów zamontowanych na bokach kadłuba.

 

Ciekawe rozwiązania techniczne.

 

Cały czas śledzę Twój wątek o Wicherku, dla początkującego jak ja to świetna nauka.

 

Plany Wicherka mam już skserowane, czekam na wolny czas aby go zacząć budować.

 

A na razie wchłaniam teorię czytając posty o budowie.

 

Pozdrawiam i obserwuję Adam

 

Polecam Ci przeczytanie wątku o budowie wicherka przez Piotra. http://pfmrc.eu/inde...wicherka-25-ep/

 

....a czy z czasem ten element wykonany ze sklejki się nie "wyrobi" ? i będą luzy na sterze wysokości... ?

 

No własnie, mam ostatnią szansę zmienić materiał. Duralu nie mam, ale mam płytę z tkaniny weglowej 1mm. Tylko się zastanawiam, czy taka płyta po wycięciu szczeliny będzie bardziej wytrzymała niż sklejka lotnicza 1,5mm? Węgiel po cięciu zaczyna się sypac i kruszyć, więc jestem w rozterce. Może ktoś coś doradzi, jestem otwarty na wszelkie propozycje :-)

===================================================================================================================================

Proces rekrutacji został zakończony, kilkadziesiąt CV przeczytane, internet zharvestowany. Oto drugi pilot, jutro zostanie zainstalowany na pokładzie Wicherka.

 

13252437765_24c90e3767_c.jpg

Opublikowano

No własnie, mam ostatnią szansę zmienić materiał. Duralu nie mam, ale mam płytę z tkaniny weglowej 1mm. Tylko się zastanawiam, czy taka płyta po wycięciu szczeliny będzie bardziej wytrzymała niż sklejka lotnicza 1,5mm? Węgiel po cięciu zaczyna się sypac i kruszyć, więc jestem w rozterce. Może ktoś coś doradzi, jestem otwarty na wszelkie propozycje :-)

 

 

Dokleić węgiel po obu stronach sklejki?

Opublikowano

Nie mam tyle miejsca. Wykorzystałem metalową część snapa kulowego i obecnie mam jeszcze 0,5mm luzu. Tęsknię za tokarką precyzyjną :-)

Opublikowano

Na wszelki wypadek w SW przewidziałbym wzmocnienie na napęd bezpośredni. Płytowy SW (jestem teoretykiem) ma bardzo dużą sprawność i małe luzy mogą być istotne.

 

Dlaczego nie zrobisz dźwigni przy osi obrotu i tam nie zapniesz popychacza?

Opublikowano

Dlaczego nie zrobisz dźwigni przy osi obrotu i tam nie zapniesz popychacza?

1. Bo to by było zbyt banalne.

2. Bo ramię dźwigni musiało by mieć dobre kilka centymetrów.

Opublikowano

Ja lubię niekonwencjonalne rozwiązania. Będę latać z tym suwakiem, zobaczymy jak się spisze :-) Skoro RC jety z tym latają, to i w spacerowym Wicherku powinno się sprawdzić.

Opublikowano

Grzegorz, rozważam. Ale tu chodzi o odporność na ścieranie, nie na zginanie czy rozciąganie. Sklejka lotnicza nie jest taka zła. Myślę cały czas.

Opublikowano

Jednak uważałbym, że sklejka mimo wszystko szybciej się zetrze na krawędzi niż taki laminat i dostanie luz. Nie mniej kombinuj dalej :) .

Opublikowano

Jeżeli nie ma odpowiedniego materiału to podlać sklejkę twardym po zaschnięciu klejem żeby zmniejszyć szorstkość sklejki i ją wzmocnić i wtedy będzie się wolniej wycierała.

Opublikowano

Pokażę za dwa dni :-)

 

 

 

Pomysł nie jest mój. Zobaczyłem coś takiego w makiecie-gigancie MIGa 29. W ten sposób były napedzane obydwie połówki płytowego SW. Z tym, że były napędzane bezpośrednio przez serwa, bez żadnych popychaczy, wprost z dźwigni serwomechanizmów zamontowanych w ogonie. Widziałem też w ten sposób napędzane klapy, też bezpośrednio z serwomechanizmów zamontowanych na bokach kadłuba.

 

 

 

Polecam Ci przeczytanie wątku o budowie wicherka przez Piotra. http://pfmrc.eu/inde...wicherka-25-ep/

 

 

 

No własnie, mam ostatnią szansę zmienić materiał. Duralu nie mam, ale mam płytę z tkaniny weglowej 1mm. Tylko się zastanawiam, czy taka płyta po wycięciu szczeliny będzie bardziej wytrzymała niż sklejka lotnicza 1,5mm? Węgiel po cięciu zaczyna się sypac i kruszyć, więc jestem w rozterce. Może ktoś coś doradzi, jestem otwarty na wszelkie propozycje :-)

===================================================================================================================================

Proces rekrutacji został zakończony, kilkadziesiąt CV przeczytane, internet zharvestowany. Oto drugi pilot, jutro zostanie zainstalowany na pokładzie Wicherka.

 

13252437765_24c90e3767_c.jpg

 

Ciekawy jestem czy będziesz z tego systemu gyro zadowolony ? Ja z zintegrowanymi w 3 osie takimi urządzeniami nie mam dobrych doświadczeń. Źle wyregulowany system może sprawić duży kłopot wprowadzając model w flatter. Układ elektroniczny tych układów wygląda na podobny, różnią sie tylko obudowami. Poza tym moim zdaniem Wicherek nie potrzebuje wspomagania w locie a jeżeli już to na sterze kierunku, aby uniezależnić się od kierunku wiatru przy starcie i lądowaniu.

Opublikowano

Takie pojedyncze gyro na kierunek też mam, identyczne jak Twoje :-) Jeszcze nie wiem, które zastosuję.

Opublikowano

Takie pojedyncze gyro na kierunek też mam, identyczne jak Twoje :-) Jeszcze nie wiem, które zastosuję.

 

To od razu załóž gyro Futaby na kierunek a tym scalonym daj sobie spokój. Widziałem Twój film z lotu Jaskółką dajesz sobie b.dobrze radę z lataniem to i dasz radę z Wicherkiem.:-)

Opublikowano

Dziś kończę napęd sterów. Prowadzenia popychaczy wykonałem z rurki węglowej kwadratowej z okrągłym otworem. Ostatecznie zastosowałem popychacze węglowe 1,8mm.

 

13286675373_ee7883b20f_c.jpg

 

 

13286521555_c516f1918d_c.jpg

 

 

13286879994_ce764c4b6e_c.jpg

 

Tylne zamknięcie kadłuba. Pozostawiłem otwór 15x35mm, będzie służył do wentylacji kadłuba, w przedniej części za silnikiem jest wlot powietrza do komory elektroniki.

 

13286896285_fe9ccf01fa_c.jpg

 

Na koniec na tylnym zamknięciu kadłuba zainstalowałem 3 LEDy. 2 boczne czerwone jako sygnalizacja włączenia żyra, środkowa biała migajaca jako sygnalizacja wypuszczenia klap.

 

13289635843_1939e2886f_c.jpg

 

Opublikowano

Powiedzcie mi, czy to jest dobry kąt zaklinowania statecznika poziomego? Niby tak wyczytałem z planów (równolegle do dolnej płaszczyzny kadłuba), ale mam wątpliwości. Czy ktoś z Wicherkowców mógłby popatrzyć na swój model i mi doradzić?

 

13288972073_b774783980_c.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.