Skocz do zawartości

Spitfire z DeAgostini


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Podoba mi się wprowadzona dieta Twojego Spita i muszę dobrze ze swoim porozmawiać :) . Czuję , że sporo skorzystam z tych ukrytych przeróbek , aby Spit został Spitem . Odchudzanie przyniesie większy spokój w trakcie lotu . Model będzie stabilniejszy , a można pakietem przedłużyć miłe chwile w powietrzu .

Choć cały czas jeszcze myślę odnośnie napędu . Mój silniczek Evo 10 sprawuje się bardzo dobrze , nie mam z nim żadnych problemów . Widocznie trafiają się lepsze i gorsze egzemplarze . Muszę zmierzyć jego siłę ciągu , czy poradzi sobie z tym modelem . Mam go w trenerku , a wiadomo , to dwa inne modele i w Spicie potrzebny jest zapas mocy . Wszystko przede mną , a to zależne od pogody . Jeśli są warunki , to wolę pobawić się na lotnisku :) , a budowę wtedy odkładam na gorsze dni .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobór napędu to indywidualna sprawa każdego modelarza. Ja wybrałem elektryka ze względu na niezawodność napędu i czystość modelu. Poza tym w swoim egzemplarzu zrezygnowałem z wielu elementów, które były w zestawie dla oszczędzenia na wadze. Dzięki temu mam model gotowy do lotu o ciężarze 2200g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Dostałem ten model w spadku. Częściowo złożony. Kadłub oklejony folia. Skrzydło surowe nieoklejone. Chciałbym założyć napęd elektryczny. Nie wiem tylko czy da radę. model waży ok. 2100g .

Bez elementów do spaliny. Nie mam doświadczenia z elektryką. Liczę, że może ktoś mi doradzi , jaki silnik da radę z takim ciężarem. Na razie zaczynam mysleć o czymś lżejszym, żeby trochę opanować latanie. Miałem bardzo długa przerwę. Teraz mi ten model przypomniał jaka to frajda coś poskladać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, micsur napisał:

 Chciałbym założyć napęd elektryczny. Nie wiem tylko czy da radę. model waży ok. 2100g .

 

Da radę. Celuj w silnik o mocy 800-900W i kV ok. 800obr/V i akumulator 4S.

Tutaj masz przykład takiego silnika: http://www.nastik.pl/dualsky-3520c-kv820-p-7859.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A końcówka jest ubrudzona ziemią? albo porysowana... nie zawsze się ułamie, ale w takim układzie to u mnie często śmigło albo jest złamane albo sam wał w silniku wykrzywiony! Jak w ogóle silnika nie wyrwie podczas lądowania. Dlatego robię teraz płozy ślizgowe aby śmigło nie miało możliwości dotknięcia ziemi.

12 minut temu, kesto napisał:

Latam tym modelem już 7 lat ...cały czas na tym samym śmigle.:)

A jakie jest śmigło? ile ma cali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie... malutkie ! W moim spitfire 2021 jest 14x7 dobrane pod silnik i pakiet. Wtedy mam największy ciąg na 3s, ale powinienem może zamontować 12x6 i dać pakiet 4s tak jak to teraz robię w A6M ZERO. Model na 3s lata dość wolno ale mocy nie brakuje na pętlę czy inne akrobacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem się zastanawiać, czy można by ten model trochę odchudzić?. Kadłub jest oklejony, więc raczej nie będę go ruszał, ale skrzydła może dałoby radę. Tak sobie myślę, że cześci skrzydeł, które są poza podwoziem, mógłbym wykonać z pianki. Tylko czy gra warta świeczki? Teraz wygląda tak. 

IMG_20210822_102514.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.