Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Zmieniłem regulator na większy i silnik zaczął wreszcie normalnie pracować. Ten dźwięk bardziej mi odpowiada niż "pierdzące żarówki".

  • 3 lata później...
Opublikowano

Podoba mi się wprowadzona dieta Twojego Spita i muszę dobrze ze swoim porozmawiać :) . Czuję , że sporo skorzystam z tych ukrytych przeróbek , aby Spit został Spitem . Odchudzanie przyniesie większy spokój w trakcie lotu . Model będzie stabilniejszy , a można pakietem przedłużyć miłe chwile w powietrzu .

Choć cały czas jeszcze myślę odnośnie napędu . Mój silniczek Evo 10 sprawuje się bardzo dobrze , nie mam z nim żadnych problemów . Widocznie trafiają się lepsze i gorsze egzemplarze . Muszę zmierzyć jego siłę ciągu , czy poradzi sobie z tym modelem . Mam go w trenerku , a wiadomo , to dwa inne modele i w Spicie potrzebny jest zapas mocy . Wszystko przede mną , a to zależne od pogody . Jeśli są warunki , to wolę pobawić się na lotnisku :) , a budowę wtedy odkładam na gorsze dni .

 

Opublikowano

Dobór napędu to indywidualna sprawa każdego modelarza. Ja wybrałem elektryka ze względu na niezawodność napędu i czystość modelu. Poza tym w swoim egzemplarzu zrezygnowałem z wielu elementów, które były w zestawie dla oszczędzenia na wadze. Dzięki temu mam model gotowy do lotu o ciężarze 2200g.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Dostałem ten model w spadku. Częściowo złożony. Kadłub oklejony folia. Skrzydło surowe nieoklejone. Chciałbym założyć napęd elektryczny. Nie wiem tylko czy da radę. model waży ok. 2100g .

Bez elementów do spaliny. Nie mam doświadczenia z elektryką. Liczę, że może ktoś mi doradzi , jaki silnik da radę z takim ciężarem. Na razie zaczynam mysleć o czymś lżejszym, żeby trochę opanować latanie. Miałem bardzo długa przerwę. Teraz mi ten model przypomniał jaka to frajda coś poskladać.

 

Opublikowano

A końcówka jest ubrudzona ziemią? albo porysowana... nie zawsze się ułamie, ale w takim układzie to u mnie często śmigło albo jest złamane albo sam wał w silniku wykrzywiony! Jak w ogóle silnika nie wyrwie podczas lądowania. Dlatego robię teraz płozy ślizgowe aby śmigło nie miało możliwości dotknięcia ziemi.

12 minut temu, kesto napisał:

Latam tym modelem już 7 lat ...cały czas na tym samym śmigle.:)

A jakie jest śmigło? ile ma cali?

Opublikowano

11X5,5  jakieś chińskie "no name".

Przed lądowaniem wyłączam silnik i śmigło nie jest połamane, ubrudzone ziemią, a wał nie jest skrzywiony. Nie zdarzyło mi się też wyłamać silnika przy lądowaniu.

 

Opublikowano

A no właśnie... malutkie ! W moim spitfire 2021 jest 14x7 dobrane pod silnik i pakiet. Wtedy mam największy ciąg na 3s, ale powinienem może zamontować 12x6 i dać pakiet 4s tak jak to teraz robię w A6M ZERO. Model na 3s lata dość wolno ale mocy nie brakuje na pętlę czy inne akrobacje.

Opublikowano

Zacząłem się zastanawiać, czy można by ten model trochę odchudzić?. Kadłub jest oklejony, więc raczej nie będę go ruszał, ale skrzydła może dałoby radę. Tak sobie myślę, że cześci skrzydeł, które są poza podwoziem, mógłbym wykonać z pianki. Tylko czy gra warta świeczki? Teraz wygląda tak. 

IMG_20210822_102514.jpg

Opublikowano
13 minut temu, micsur napisał:

 Tak sobie myślę, że cześci skrzydeł, które są poza podwoziem, mógłbym wykonać z pianki. Tylko czy gra warta świeczki?

 

Nie. Zostaw jak jest.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.