TeBe Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 - bez silników i podwozia, z małym pakietem do oblotu z ręki - 1100g - z silnikami, docelowym pakietem, do startu z ręki - 1520g - z silnikami i podwoziem - 1690g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Robercie, teoretycznie się da. Ale znalazłem niedrogo 2 nowe skrzydła do Pioneera, powinny jutro do mnie dotrzeć. A teraz z innej beczki, żeby wątek był odpowiednio wesoły. Ponieważ nie mam wsparcia rodzinnego, to jak wiecie nie ma mi kto rzucić. To raz, a dwa , że jednak obawiam się o stan wiosenny naszego lotniska i start silnikowy z podwoziem napawa mnie obawą. Stąd decyzja podjęta po całodziennych przemyśleniach - będzie katapulta do startu z silnikami. Mam dwa miejsca wzmocnione w kadłubie, do których mogę zamocować ślizgi do katapulty. Jutro jadę do OBI po rurki do karniszy Będzie wesoło, obiecuję.... Katapulta, kusza, czy proca? Tak czy inaczej zapoluj na gumę z HK (Silicon Rubber Bungee). Ponoć warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Najpierw muszę wykonać prowadnice i ślizgi. Gumę zastosuję taką, jak do napędu F1B. Projektuję pewien rodzaj wózka startowego na 2 rurowych prowadnicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Konstrukcję wyrzutni zrób z konkretnych rur kanalizacyjnych 32mm lub nawet większych, nie może się telepać.W kadłubie hak w okolicach 60-70% między dziobem a SC. Bardziej przy dziobie a nie SC. Co do gumy Z HK to polecam ją. Hol składa się z gumy i linki, nie z samej gumy. Naciąg gumy ok 5 razy waga modelu. Jakbyś chciał wersję mobilną to możesz zrobić taki system jak ja przy Su-22, start z gumy z ręki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Taką katapultę zbudował kolega, części wycięte na własnoręcznie zrobionej maszynie cnc, głównie aluminium. Do obejrzenia w okolicach Rumi w sezonie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 ten dwuplat to zarcik z referencja do ilosci platow jakie kupiles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Tomaszu, dołóż OBOWIĄZKOWO montaż kamery. Najlepiej jakiejś możliwie szybkiej. Katastrofy ślicznie wyglądają w "slow motion" Jeżeli dobrze odczytałem Twoje intencje, to będzie napędzany wózek, a nie model, tak jak na filmikach wyżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Jednak katapulta nie jest taka prosta. Szkoda czasu. Poza tym trzeba być twardym, będzie oblot silnikowy z podwozia. Silniki i podwozie zainstalowane i przetestowane, ciąg w granicach 1000-1050g. Czyli 0,6 wagi modelu. Powinno się udać. DSCN8716 by TeBeWAW, on Flickr DSCN8717 by TeBeWAW, on Flickr Oblot prawdopodobnie w piątek, bo w weekend będzie za duży wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Bardzo fajnie, że zdecydowałeś się na oblot z tradycyjnym startem. Przypomnij jakie masz silniki i śmigła. Gdzie będziesz oblatywał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2015 Oblot na Koczargach, lotnisko po zimie jest w bardzo dobrym stanie. - silniki EMAX CF 2812 1543kV - śmigla Master Airscrew 7x4 trzyłopatowe - regulatory REDOX 20A 2 sztuki - zasilanie 1xLiPo 3300mAh 3S Coś mi nędzny ten ciąg wyszedł. Jutro sprawdzę jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Oblot na Koczargach, lotnisko po zimie jest w bardzo dobrym stanie. To fajnie. Ciekaw jestem jak stan płyty u nas, w Piastowie. - silniki EMAX CF 2812 1543kV - śmigla Master Airscrew 7x4 trzyłopatowe - regulatory REDOX 20A 2 sztuki - zasilanie 1xLiPo 3300mAh 3S Coś mi nędzny ten ciąg wyszedł. Jutro sprawdzę jeszcze raz. Producent podaje max ciąg na 2-łopatowym 7x6 ok. 800-850g, więc faktycznie coś mało Ci wyszło. Jaki masz pobór prądu na tym zestawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Polutuję końcówki do miernika mocy i zbadam. Ecalc podaje, że na hamowni powinienem mieć ciąg w okolicach 1200g. Ale może się okazać, że to wina lowcostowych regulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 800gram to raczej emax cf2822 ten 2812 ma coś koło 550gram przy dobrych wiatrach. Jeszcze bym sprawdził na innym regulatorze, pamiętasz sytuację z moim Migiem-29? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Pamiętam. Poklikałem sobie w ecalcu i rzeczywiście, oporność wewnętrzna regulatora ma potężny wpływ na uzyskiwany ciąg. A to tylko oporność, nie mówiąc już o timingu. No ale przed oblotem już wyposażenia dotykał nie będę. Dziś tylko jak sugeruje Bartek zmierzę prąd pobierany, żeby upewnić się co do przewidywanego czasu lotu PS. To jednak napęd pchający, wpływ krawędzi spływu na śmigło też może być znaczący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 ...Dziś tylko jak sugeruje Bartek zmierzę prąd pobierany, żeby upewnić się co do przewidywanego czasu lotu PS. To jednak napęd pchający, wpływ krawędzi spływu na śmigło też może być znaczący. Moim pytaniem o prąd zmierzałem w kierunku konstatacji, którą juz poczyniliście. Regulator to morze być wąskie gardło tego układu. W sensie wydajnościowym. Sam zapas Amperów to nie wszystko. Zmierzyłeś ten ciąg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teo Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Podglądam ten temat od dłuższego czasu. Pora przemówić. Oblot udany, ale umknęło mi gdzie masz ustawiony środek ciężkości oraz jakie kąty. Zastanawiam się, czy masz dobre pochylenie silników. Z tabelki robertusa wywnioskowałem, że śmigło trzyłopatowe 7x4 to za dużo dla tego silnika. Sugerowałbym zwykłe 7x4 lub 3 łopaty 6x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Katy zaklinowania płata głównego i płata przedniego są takie same i wynoszą 3,5 stopnia. Kąt zaklinowania silników jest taki sam, równoległy do cięciwy płata. Nie wiem, czy to dobrze. DSCN8718 by TeBeWAW, on Flickr Kąt zaklinowania płata przedniego mogę zmieniać w locie za pomocą regulacji wysklepienia profilu. P1040242 by TeBeWAW, on Flickr Środek ciężkości mam ustawiony 73mm przed krawędzią natarcia - cięciwa płata 200mm, czyli 36% cięciwy przed krawędzią natarcia. Ale to jest funkcja proporcji powierzchni skrzydła głównego i przedniego. Śmigła są dobrane prawidłowo, nie są za duże, liczone w ecalcu. Ale to się potwierdzi po południu, muszę dokupić złącza XT60 to wattmetru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Grunt, żeby się nie grzały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Pierwsze pomiary na pakiecie załadowanym do 3,9V na celę, czyli poziom NORMAL wg ecalca. Łączny pobór prądu - 24A, czyli 12A/silnik. Nędznie. Niestety nie mam innych regulatorów, żeby sprawdzić porównawczo. Za chwilę zrobię pomiar na pakiecie załadowanym na FULL. EDIT. Na pakiecie załadowanym na FULL, czyli 4,18V/celę łączny prąd 25A, czyli 12,5A/silnik. Wygląda na to, że te regulatory więcej nie potrafią. Przynajmniej wiem, że mogę dać drąga na maxa i się nie przejmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Jestem bliski decyzji o rozpruciu centropłatu, wywaleniu wszystkiego, co ma napisane EMAX i REDOX i włożeniu tam silników i regulatorów, które maja takie parametry, jakie podaje producent. Bo jednak 1300g ciągu, a 1000g ciągu przy masie modelu 1600-1700g to jest zasadnicza różnica. Prześpię się z tym do jutra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi