Skocz do zawartości

Piaggio Aero MPA 1:8


Rekomendowane odpowiedzi

Robercie, teoretycznie się da. Ale znalazłem niedrogo 2 nowe skrzydła do Pioneera, powinny jutro do mnie dotrzeć. 

 

A teraz z innej beczki, żeby wątek był odpowiednio wesoły. 

 

Ponieważ nie mam wsparcia rodzinnego, to jak wiecie nie ma mi kto rzucić. To raz, a dwa , że jednak obawiam się o stan wiosenny naszego lotniska i start silnikowy z podwoziem napawa mnie obawą. Stąd decyzja podjęta po całodziennych przemyśleniach - będzie katapulta do startu z silnikami.

 

Mam dwa miejsca wzmocnione w kadłubie, do których mogę zamocować ślizgi do katapulty. Jutro jadę do OBI po rurki do karniszy  :D Będzie wesoło, obiecuję....

 

Katapulta, kusza, czy proca? Tak czy inaczej zapoluj na gumę z HK (Silicon Rubber Bungee). Ponoć warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcję wyrzutni zrób z konkretnych rur kanalizacyjnych 32mm lub nawet większych, nie może się telepać.W kadłubie hak w okolicach 60-70% między dziobem a SC. Bardziej przy dziobie a nie SC.

Co do gumy Z HK to polecam ją. Hol składa się z gumy i linki, nie z samej gumy. Naciąg gumy ok 5 razy waga modelu.

Jakbyś chciał wersję mobilną to możesz zrobić taki system jak ja przy Su-22, start z gumy z ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszu, dołóż OBOWIĄZKOWO montaż kamery. Najlepiej jakiejś możliwie szybkiej. Katastrofy ślicznie wyglądają w "slow motion" :D

 

Jeżeli dobrze odczytałem Twoje intencje, to będzie napędzany wózek, a nie model, tak jak na filmikach wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak katapulta nie jest taka prosta. Szkoda czasu. Poza tym trzeba być twardym, będzie oblot silnikowy z podwozia. 

 

Silniki i podwozie zainstalowane i przetestowane, ciąg w granicach 1000-1050g. Czyli 0,6 wagi modelu. Powinno się udać.

 

16626865531_438b5277a2_c.jpgDSCN8716 by TeBeWAW, on Flickr

 

16601991896_06ebe07429_c.jpgDSCN8717 by TeBeWAW, on Flickr

 

Oblot prawdopodobnie w piątek, bo w weekend będzie za duży wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblot na Koczargach, lotnisko po zimie jest w bardzo dobrym stanie.


 


- silniki EMAX CF 2812 1543kV


- śmigla Master Airscrew 7x4 trzyłopatowe


- regulatory REDOX 20A 2 sztuki


- zasilanie 1xLiPo 3300mAh 3S


 


Coś mi nędzny ten ciąg wyszedł. Jutro sprawdzę jeszcze raz.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblot na Koczargach, lotnisko po zimie jest w bardzo dobrym stanie.

To fajnie. Ciekaw jestem jak stan płyty ;) u nas, w Piastowie.

- silniki EMAX CF 2812 1543kV

- śmigla Master Airscrew 7x4 trzyłopatowe

- regulatory REDOX 20A 2 sztuki

- zasilanie 1xLiPo 3300mAh 3S

 

Coś mi nędzny ten ciąg wyszedł. Jutro sprawdzę jeszcze raz.

Producent podaje max ciąg na 2-łopatowym 7x6 ok. 800-850g, więc faktycznie coś mało Ci wyszło.

Jaki masz pobór prądu na tym zestawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam. 

Poklikałem sobie w ecalcu i rzeczywiście, oporność wewnętrzna regulatora ma potężny wpływ na uzyskiwany ciąg. A to tylko oporność, nie mówiąc już o timingu. No ale przed oblotem już wyposażenia dotykał nie będę. 

Dziś tylko jak sugeruje Bartek zmierzę prąd pobierany, żeby upewnić się co do przewidywanego czasu lotu  :P

 

PS. To jednak napęd pchający, wpływ krawędzi spływu na śmigło też może być znaczący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Dziś tylko jak sugeruje Bartek zmierzę prąd pobierany, żeby upewnić się co do przewidywanego czasu lotu  :P

 

PS. To jednak napęd pchający, wpływ krawędzi spływu na śmigło też może być znaczący.

Moim pytaniem o prąd zmierzałem w kierunku konstatacji, którą juz poczyniliście. Regulator to morze być wąskie gardło tego układu. W sensie wydajnościowym. Sam zapas Amperów to nie wszystko.

 

Zmierzyłeś ten ciąg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podglądam ten temat od dłuższego czasu. Pora przemówić.

 

Oblot udany, ale umknęło mi gdzie masz ustawiony środek ciężkości oraz jakie kąty.

 

Zastanawiam się, czy masz dobre pochylenie silników. Z tabelki robertusa wywnioskowałem, że śmigło trzyłopatowe 7x4 to za dużo dla tego silnika. Sugerowałbym zwykłe 7x4 lub 3 łopaty 6x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katy zaklinowania płata głównego i płata przedniego są takie same i wynoszą 3,5 stopnia. Kąt zaklinowania silników jest taki sam, równoległy do cięciwy płata. Nie wiem, czy to dobrze.

 

16632340262_5df953a3b0_z.jpgDSCN8718 by TeBeWAW, on Flickr

 

Kąt zaklinowania płata przedniego mogę zmieniać w locie za pomocą regulacji wysklepienia profilu.

 

16311057827_d754af5ee7_z.jpgP1040242 by TeBeWAW, on Flickr

 

Środek ciężkości mam ustawiony 73mm przed krawędzią natarcia - cięciwa płata 200mm, czyli 36% cięciwy przed krawędzią natarcia. Ale to jest funkcja proporcji powierzchni skrzydła głównego i przedniego.

 

Śmigła są dobrane prawidłowo, nie są za duże, liczone w ecalcu. Ale to się potwierdzi po południu, muszę dokupić złącza XT60 to wattmetru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pomiary na pakiecie załadowanym do 3,9V na celę, czyli poziom NORMAL wg ecalca.

Łączny pobór prądu - 24A, czyli 12A/silnik. Nędznie. Niestety nie mam innych regulatorów, żeby sprawdzić porównawczo.

Za chwilę zrobię pomiar na pakiecie załadowanym na FULL.

 

EDIT. Na pakiecie załadowanym na FULL, czyli 4,18V/celę łączny prąd 25A, czyli 12,5A/silnik. Wygląda na to, że te regulatory więcej nie potrafią. Przynajmniej wiem, że mogę dać drąga na maxa i się nie przejmować  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bliski decyzji o rozpruciu centropłatu, wywaleniu wszystkiego, co ma napisane EMAX i REDOX i włożeniu tam silników i regulatorów, które maja takie parametry, jakie podaje producent. Bo jednak 1300g ciągu, a 1000g ciągu przy masie modelu 1600-1700g to jest zasadnicza różnica.

Prześpię się z tym do jutra  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.