Skocz do zawartości

Piaggio Aero MPA 1:8


Rekomendowane odpowiedzi

Pojadę jutro na Bitwy Warszawskiej i kupię jeden regulator Jeti. Będę miał przynajmniej pojęcie, co zawiodło. 

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p986,advance-18-plus-jeti

Robert, chcę z tych silników wyciągnać tylko tyle, ile podaje producent. Czyli 730g ciągu w locie i 16A na ziemi.

A za chwilę dam mu przewymiarowane śmigło i zobaczę, czy pociągnie powyżej 12,5A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz Tomku że uzyskasz na tych silnikach po 700g ciągu  ,silniki są ok ale trzeba brać dużą poprawkę na opis...

Na swoim egzemplarzu uzyskałem troszkę ponad 600g ciągu na zwykłym śmigle 7x5  (7x 4,cośtam :) ) i to był max jaki uzyskałem (regulator -jakiś najzwyklejszy TowerPro )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Drive Calculator. 

Niestety nie ma w bazie Twoich regulatorów. Natomiast na założonych przez Ciebie śmigłach to w wyniku jest tylko mielenie powietrza...

post-8981-0-80060000-1424805392_thumb.jpg

 

Najlepsze jakie znalazłem w bazie to 8x4. Wynik o ponad połowę lepszy.

 

post-8981-0-59440300-1424805394_thumb.jpg

 

Rezultaty z tego programu pokrywały się ze zmierzonymi przeze mnie w granicach 10%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niniejszym przepraszam firmy EMAX i REDOX za nieuzasadnione podejrzenia. Wyniki są następujące:

 

- wg producenta ten napęd ze śmigłem APC 7x6 E powinien pobierać 15,5 A i dawać 730g ciągu

- po uruchomieniu wattmeter pokazał 15A , a waga wędkarska 690g ciągu (pakiet był już lekko rozładowany)

- ecalc wyliczył mi (dla pakietu NORM, nie FULL) 14,5A i 830g ciągu z zaznaczeniem, że będzie zerwanie strug i na ziemi mi tyle nie wyjdzie

 

Wygląda więc na to, że na śmigłach 7x6 będzie tyle, ile mówi fabryka, muszę jeszcze tylko znaleźć jutro lewe. Wypadałoby jeszcze przetestować 8x4 bo takie mi się maksymalnie zmieszczą, dadzą taki sam ciąg, a byłyby troszkę wolniejsze (74km/h, na 7x6 wychodzi 115km/h, to troszkę za dużo).

 

Bartku, akumulator mam 3300 3S 30/45C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całej tej akcji z napędami mam na razie taką nauczkę, że warto przed przystąpieniem do budowy modelu zbadać planowany napęd na hamowni. Tu akurat mogę założyć śmigło o cal większe, ale nie zawsze musi się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigła doszły, przedstawiam wyniki testów:

 

Pakiet załadowany do 12V, czyli 4V/cela, wszystkie śmigła dwułopatowe

 

APC Electric 7x5 - ciąg 610g, 12A

Master Aiscrew 7x5,5 - ciąg 500g, 15,5A

APC Electric 7x6 - ciąg 640g, 14A

Master Aiscrew 8x4 - ciąg 600g, 16A

 

Do pełnego porównania przydałby się jeszcze miernik obrotów, ale nie posiadam.

 

Zdecydowałem, że do oblotu użyję APC 7x5. Za chwile sprawdzę jeszcze ile to śmigło wyciągnie na pakiecie w pełni załadowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Robercie, kiepsko to wygląda dla MA.


Na 2 śmigłach APC 7x5E, pakiecie naładowanym do pełna - łączny ciąg 1350g, pobór prądu 27A. Taką konfigurację zostawię, jest ona bezpieczna zarówno dla napędu jak i dla modelu. 

Jeśli prognozy się utrzymają, to najlepsze okno do oblotu mam w piątek w okolicach 15:00. Minimalny wiatr z południa po długim pasie , który w tamtym kierunku nie ma drzew  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

każdy lepszy silnik zniesie większe śmigło i tym samym więcej A i da większy prąd. Choć osobiście tego nie praktykuję.

 

P.S. miałem raz śmigło MA, słaby ciąg, duży prąd i paskudnie - nieprzyjemnie głośne. Jak dla mnie liczy się APC, Xoar, Graupner, VOX. Jak będę miał większe model to pewnie dojdą inne marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie na APC 7x6, bo nie udało mi się znaleźć lewego i mam tylko prawe. APC 8x4 mógłbym rzeczywiście wypróbować, 8x5 za duże. Ale nie znalazłem pary 8x4 APC, tylko MA.

Sorki, miałem właśnie na myśli APC 8x4, jako odpowiednik MA. Jaki jest kod handlowy tego lewego APC co potrzebujesz? To pusher?

 

 

każdy lepszy silnik zniesie większe śmigło i tym samym więcej A i da większy prąd. Choć osobiście tego nie praktykuję.

Podejrzewam, że problem jest w reglach.

Edit:

Piszą, że dostępne. Zgaduję, że sprawdzałes i d..a?

http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/APC-7x6-Pusher.html?pa=13&producer=3092&ob=p.cdate&od=ASC

Edit 2:

Mają też lewe i prawe APC 8x4.7, ale w wersji SF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, albo wczoraj w nocy przegapiłem, albo dziś dodali. Ale na razie zostawię tak jak jest, 1300g ciągu mi wystarczy, a na 7x6 ten napęd pracuje na granicy.


 

P.S. miałem raz śmigło MA, słaby ciąg, duży prąd i paskudnie - nieprzyjemnie głośne. Jak dla mnie liczy się APC, Xoar, Graupner, VOX. Jak będę miał większe model to pewnie dojdą inne marki.

 

Mam MA 10x6 w FunCubie, pracuje dobrze i cicho. Może tylko w małych śmigłach im się nie udało? Ale fakt, nie mierzyłem go. Jak już dorobię się hamowni, to pobawię się pomiarami wszystkiego, co mam. Żeby nabyć wiedzę udokumentowaną :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.