robertus Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Za bardzo ufasz ecalcowi. Zacznij od regulatorów, potem śmigła na dwułopatowe, potem silniki. Ale nie spodziewałbym sie 700g ciągu z jednego silnika 2812. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Pojadę jutro na Bitwy Warszawskiej i kupię jeden regulator Jeti. Będę miał przynajmniej pojęcie, co zawiodło. http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p986,advance-18-plus-jeti Robert, chcę z tych silników wyciągnać tylko tyle, ile podaje producent. Czyli 730g ciągu w locie i 16A na ziemi. A za chwilę dam mu przewymiarowane śmigło i zobaczę, czy pociągnie powyżej 12,5A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japko95 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 http://abc-rc.pl/EMAX-CF-2812 570g ciągu przy 10,5A na śmigle 7x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Nie licz Tomku że uzyskasz na tych silnikach po 700g ciągu ,silniki są ok ale trzeba brać dużą poprawkę na opis... Na swoim egzemplarzu uzyskałem troszkę ponad 600g ciągu na zwykłym śmigle 7x5 (7x 4,cośtam ) i to był max jaki uzyskałem (regulator -jakiś najzwyklejszy TowerPro ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Piszesz o tej tabelce Tomku? To tylko taka sugestia prodcenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Używam Drive Calculator. Niestety nie ma w bazie Twoich regulatorów. Natomiast na założonych przez Ciebie śmigłach to w wyniku jest tylko mielenie powietrza... Najlepsze jakie znalazłem w bazie to 8x4. Wynik o ponad połowę lepszy. Rezultaty z tego programu pokrywały się ze zmierzonymi przeze mnie w granicach 10%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Znalazłem w zasobach jedno śmigło dwułopatowe APC 7x6 E. Powiesiłem za ogon na hamowni wędkarskiej, podpiąłem watmetter.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 W programie wyskoczyło "znajdź mniejsze śmigło..." Dla APC 7x5E ciąg powiniem wyjść w granicach 625g. Jaki masz akumulator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Niniejszym przepraszam firmy EMAX i REDOX za nieuzasadnione podejrzenia. Wyniki są następujące: - wg producenta ten napęd ze śmigłem APC 7x6 E powinien pobierać 15,5 A i dawać 730g ciągu - po uruchomieniu wattmeter pokazał 15A , a waga wędkarska 690g ciągu (pakiet był już lekko rozładowany) - ecalc wyliczył mi (dla pakietu NORM, nie FULL) 14,5A i 830g ciągu z zaznaczeniem, że będzie zerwanie strug i na ziemi mi tyle nie wyjdzie Wygląda więc na to, że na śmigłach 7x6 będzie tyle, ile mówi fabryka, muszę jeszcze tylko znaleźć jutro lewe. Wypadałoby jeszcze przetestować 8x4 bo takie mi się maksymalnie zmieszczą, dadzą taki sam ciąg, a byłyby troszkę wolniejsze (74km/h, na 7x6 wychodzi 115km/h, to troszkę za dużo). Bartku, akumulator mam 3300 3S 30/45C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 A producent? W tym "moim" programie jest to istotne do obliczeń... Chociaż przy tym co podałeś, to chyba nie bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Znaleźć parki L/P w tym rozmiarze nie jest łatwo. Znalazłem i zamówiłem APC 7x5 E L/P i MA 8x4 LP. Mam nadzieję, że do piątku dojdą. Bartku, pakiet to Turnigy 3300 3S 30/40C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Z całej tej akcji z napędami mam na razie taką nauczkę, że warto przed przystąpieniem do budowy modelu zbadać planowany napęd na hamowni. Tu akurat mogę założyć śmigło o cal większe, ale nie zawsze musi się udać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Śmigła doszły, przedstawiam wyniki testów: Pakiet załadowany do 12V, czyli 4V/cela, wszystkie śmigła dwułopatowe APC Electric 7x5 - ciąg 610g, 12A Master Aiscrew 7x5,5 - ciąg 500g, 15,5A APC Electric 7x6 - ciąg 640g, 14A Master Aiscrew 8x4 - ciąg 600g, 16A Do pełnego porównania przydałby się jeszcze miernik obrotów, ale nie posiadam. Zdecydowałem, że do oblotu użyję APC 7x5. Za chwile sprawdzę jeszcze ile to śmigło wyciągnie na pakiecie w pełni załadowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Słabe te smigła MA, biorą prąd a nie ciągną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Tak Robercie, kiepsko to wygląda dla MA. Na 2 śmigłach APC 7x5E, pakiecie naładowanym do pełna - łączny ciąg 1350g, pobór prądu 27A. Taką konfigurację zostawię, jest ona bezpieczna zarówno dla napędu jak i dla modelu. Jeśli prognozy się utrzymają, to najlepsze okno do oblotu mam w piątek w okolicach 15:00. Minimalny wiatr z południa po długim pasie , który w tamtym kierunku nie ma drzew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Czemu oblot nie na APC 7x6, na którym, przy częściowo rozładowanym pakiecie, miałeś prawie 700g ciągu? Brakuje APC 8x5. Mogłoby być optymalne. Odpowiednik MA faktycznie słabiutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Dlatego nie na APC 7x6, bo nie udało mi się znaleźć lewego i mam tylko prawe. APC 8x4 mógłbym rzeczywiście wypróbować, 8x5 za duże. Ale nie znalazłem pary 8x4 APC, tylko MA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Cześć każdy lepszy silnik zniesie większe śmigło i tym samym więcej A i da większy prąd. Choć osobiście tego nie praktykuję. P.S. miałem raz śmigło MA, słaby ciąg, duży prąd i paskudnie - nieprzyjemnie głośne. Jak dla mnie liczy się APC, Xoar, Graupner, VOX. Jak będę miał większe model to pewnie dojdą inne marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Dlatego nie na APC 7x6, bo nie udało mi się znaleźć lewego i mam tylko prawe. APC 8x4 mógłbym rzeczywiście wypróbować, 8x5 za duże. Ale nie znalazłem pary 8x4 APC, tylko MA. Sorki, miałem właśnie na myśli APC 8x4, jako odpowiednik MA. Jaki jest kod handlowy tego lewego APC co potrzebujesz? To pusher? każdy lepszy silnik zniesie większe śmigło i tym samym więcej A i da większy prąd. Choć osobiście tego nie praktykuję. Podejrzewam, że problem jest w reglach. Edit: Piszą, że dostępne. Zgaduję, że sprawdzałes i d..a? http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/APC-7x6-Pusher.html?pa=13&producer=3092&ob=p.cdate&od=ASC Edit 2: Mają też lewe i prawe APC 8x4.7, ale w wersji SF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Hehe, albo wczoraj w nocy przegapiłem, albo dziś dodali. Ale na razie zostawię tak jak jest, 1300g ciągu mi wystarczy, a na 7x6 ten napęd pracuje na granicy. P.S. miałem raz śmigło MA, słaby ciąg, duży prąd i paskudnie - nieprzyjemnie głośne. Jak dla mnie liczy się APC, Xoar, Graupner, VOX. Jak będę miał większe model to pewnie dojdą inne marki. Mam MA 10x6 w FunCubie, pracuje dobrze i cicho. Może tylko w małych śmigłach im się nie udało? Ale fakt, nie mierzyłem go. Jak już dorobię się hamowni, to pobawię się pomiarami wszystkiego, co mam. Żeby nabyć wiedzę udokumentowaną :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi