Andrzej Klos Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Krzysiek, Jedrek wyprzedzil mnie o kilka sekund. Tlumik stanowi stosunkowo duza mase na duzym ramieniu od silnika i spowodowal wylamanie w sztywnym miejscu polaczenia. Najlepiej zastosowac gietkie (flexible) polaczenie pomiedzy silnikiem i tlumikiem. Mozna by tez zmienic troche szczegoly tlumika aby zmniejszyc wplyw karbu (ta plytka do przykrecania do silnika powinna bardziej stopniowo zmieniac grubosc). Albo podeprzec tlumik elastecznie do kadluba (troche bardziej ryzykowne). Czolem A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Krzysiek, Jedrek wyprzedzil mnie o kilka sekund. Tlumik stanowi stosunkowo duza mase na duzym ramieniu od silnika i spowodowal wylamanie w sztywnym miejscu polaczenia. Najlepiej zastosowac gietkie (flexible) polaczenie pomiedzy silnikiem i tlumikiem. Mozna by tez zmienic troche szczegoly tlumika aby zmniejszyc wplyw karbu (ta plytka do przykrecania do silnika powinna bardziej stopniowo zmieniac grubosc). Albo podeprzec tlumik elastecznie do kadluba (troche bardziej ryzykowne). Czolem A Masz rację ! popełnilem bląd i postaram sie go naprawić w projekcie oraz budowie następnego tłumika. Co z tego wyniknie? zobaczymy... przecież to jest tylko zabawa z konstruowaniem, oraz z budową nowego tlumika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Podsumowalem błędy, które popelniłem przy budowie tłumika: Wygrzana blacha zyskała na elastyczności - za to straciła na wytrzymałości !!! Efekt karbu miał drugorzędne znaczenie. Następny tłumik ktory wykonałem ma zdecydowanie prostszą konstrukcję , a przy tym niepotrzebne było wygrzewanie blachy. Myślę ,że zdjęcia najlepiej przedstawią caly proces budowy. Podczas najbliższych lotów okaże sie, jaka będzie jego skuteczność, oraz dźwięk. Tym razem tlumik wygląda--jak tlumik, a nie jakieś rokokoko.( na zdjęciu brakuje nakrętek mocujących boczne dekielki) Wszystkie polączenia bocznych dekielków oraz kolektora uszczelniłem klejem Distal. Pozdrawiam Krzysztof 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmalolat23 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 No Panie Krzysztofie wydech będzie pierwsza klasa!!! Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Widziałem na żywo REWELACJA I Krzysiek nakręcił zegarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Panie Krzysztofie jakieś nowe wiadomości o zlinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slimas Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Z czego jest tłumik? Jeśli z aluminium to nie wystarczy tego wygrzać zależnie od gatunku blachy trzeba wygrzać przez ok 40 min w 450 stopniach i potem postarzyć w temp 123 stopni przez 24 h. wtedy jest idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Witaj ! Obserwuje wątek Zlinaod początku,i powiem Ci - odstawiłes kawał pięknej roboty! Zyczę Ci aby Twój Zlin latał długo i szczęśliwie. Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Dziękuję za miłe słowa . Po kilku oblotach,trwają regulacje skłonu silnika. Tłumik sprawuje się bardzo dobrze. Zostało jeszcze troche pracy nad ukończeniem kabiny,ale tu mam problem... jak w prosty sposob uzyskać zielonkawy kolor alodynowanego aluminium. Najprościej byłoby zastosować jakąś farbę ,,metalizer?" W modelarstwie plastikowym, oraz w rodzajach farb, niestety nie mam doświadczenia. Myślę również o anodowaniu, i już poczyniłem pewne kroki w zgromadzeniu odczynnikow itd. Długie zimowe wieczory, pomogą znaleźć rozwiązanie problemu, a ostatnio na modelarstwo zwyczajnie nie mam czasu. Pozdrawiam Krzysztof 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Cześć Jeszcze nigdy szczęka mi tak szybko nie opadła :-), już myślałem że to "umeblowana" kabina Twojego Zlin-a. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 Nie bądź taki niecierpliwy. Długie ,zimowe wieczory przed nami, to i na kabinę przyjdzie czas. Pzdr. Krzysztof 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabek1985 Opublikowano 2 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2023 @herkristo fantastyczna robota, od dłuższego czasy przymierzam się do zrobienia samolotu z laminatu, niestety ciężko w sieci o jakiekolwiek plany, a sporo się naszukałem. Najbardziej mnie zastanawia kwestia czy stosuje się wręgi w kadłubie? Twój model raczej ich niema, rozumiem że przekładka z herexa wzmacnia konstrukcję plus płaty tkaniny węglowych w odpowiednich miejscach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabek1985 Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września W dniu 13.11.2015 o 21:23, herkristo napisał: Opiszę teraz jak powstały zewnętrzne poszycia skrzydła . Zastosowałem znaną technologię przekładki , w worku próżniowym. Nie będę już opisywać stosowania rozdzielaczy( wszystko już wcześniej opisałem.) Pierwsza warstwa podkład Boll, następną warstwą jest bezbarwny lakier poliuretanowy + tkanina 48 g/m2) Następną warstwą jest Herex 1,5 mm + tkanina 33 g/m2 Pasmo dźwigara tkanina węglowa 80 g/m2 jednokierunkowa Następnie użyłem tkaninę do delaminażu ,ręcznik papierowy itd. itp. czyli podobnie jak przy laninowaniu lotki. wszystko gotowe do uzbrajania płata w dźwigar ,żebra itd... ale to następnym razem. pozdrawiam Krzysztof Naszukałem się trochę, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, a nurtuje mnie pytanie co z nadmiarem żywicy pod herexem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal3013 Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września Godzinę temu, grabek1985 napisał: Naszukałem się trochę, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, a nurtuje mnie pytanie co z nadmiarem żywicy pod herexem? Nadmiar żywicy jest wpijany w matę odsysającą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabek1985 Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września 3 minuty temu, Michal3013 napisał: Nadmiar żywicy jest wpijany w matę odsysającą. chodzi mi o żywicę z tkaniną szklaną pod herexem, nie miałem tego materiału jeszcze w ręku, ma on pory przez które żywica przepłynie do maty/ręcznika odsysającego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmodel Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września Tak, jak skończysz laminowanie, po ostatniej tkaninie daje się folie perforowana lub solid. Na to idzie breather( kocyk który ciągnie powietrze w worku). Nadmiar żywicy przejdzie przez folie perforowana i zostanie związany w breather. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi