Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Krzysiek,

Jedrek wyprzedzil mnie o kilka sekund.

 

Tlumik stanowi stosunkowo duza mase na duzym ramieniu od silnika i spowodowal wylamanie w sztywnym miejscu polaczenia.  Najlepiej zastosowac gietkie (flexible) polaczenie pomiedzy silnikiem i tlumikiem.

 

Mozna by tez zmienic troche szczegoly tlumika aby zmniejszyc wplyw karbu (ta plytka do przykrecania do silnika powinna bardziej stopniowo zmieniac grubosc).

 

Albo podeprzec tlumik elastecznie do kadluba (troche bardziej ryzykowne).

 

Czolem

Opublikowano

Krzysiek,

Jedrek wyprzedzil mnie o kilka sekund.

 

Tlumik stanowi stosunkowo duza mase na duzym ramieniu od silnika i spowodowal wylamanie w sztywnym miejscu polaczenia.  Najlepiej zastosowac gietkie (flexible) polaczenie pomiedzy silnikiem i tlumikiem.

 

Mozna by tez zmienic troche szczegoly tlumika aby zmniejszyc wplyw karbu (ta plytka do przykrecania do silnika powinna bardziej stopniowo zmieniac grubosc).

 

Albo podeprzec tlumik elastecznie do kadluba (troche bardziej ryzykowne).

 

Czolem

Masz rację ! popełnilem bląd i postaram sie go naprawić w projekcie oraz budowie następnego tłumika.

Co z tego wyniknie? zobaczymy... przecież to jest tylko zabawa z konstruowaniem, oraz z budową nowego tlumika.

Opublikowano

Podsumowalem błędy, które popelniłem przy budowie tłumika:

Wygrzana blacha zyskała  na elastyczności - za to straciła na  wytrzymałości !!! Efekt karbu miał drugorzędne znaczenie. 

Następny tłumik ktory wykonałem ma zdecydowanie prostszą konstrukcję , a przy tym niepotrzebne było wygrzewanie blachy.  

Myślę ,że zdjęcia najlepiej przedstawią caly proces budowy. Podczas najbliższych lotów okaże sie, jaka będzie jego skuteczność, oraz dźwięk.

post-1964-0-12311500-1464980286.jpg

post-1964-0-30713400-1464980310.jpg

post-1964-0-28036200-1464980345_thumb.jpg

post-1964-0-25804600-1464980382.jpg

 

Tym razem tlumik wygląda--jak tlumik, a nie jakieś rokokoko.( na zdjęciu brakuje nakrętek mocujących boczne dekielki) Wszystkie polączenia bocznych dekielków oraz kolektora uszczelniłem klejem Distal. 

Pozdrawiam Krzysztof

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Widziałem na żywo REWELACJA 

DSC_1202_zps3hailgbw.jpg

 

I Krzysiek nakręcił zegarek ;)

 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Z czego jest tłumik? Jeśli z aluminium to nie wystarczy tego wygrzać :) zależnie od gatunku blachy trzeba wygrzać przez ok 40 min w 450 stopniach i potem postarzyć w temp 123 stopni przez 24 h. wtedy jest idealnie :)

Opublikowano

 

Witaj !

 

Obserwuje wątek Zlinaod początku,i powiem Ci - odstawiłes kawał pięknej roboty!

Zyczę Ci aby Twój Zlin latał długo i szczęśliwie.

 

 

 

Pozdrawiam Lucjan

Opublikowano

Dziękuję za miłe słowa . Po  kilku oblotach,trwają regulacje skłonu silnika. Tłumik sprawuje się bardzo dobrze. Zostało jeszcze troche pracy nad ukończeniem kabiny,ale tu mam problem...

post-1964-0-89375300-1473362295_thumb.jpg

jak w prosty sposob uzyskać zielonkawy kolor alodynowanego aluminium. Najprościej byłoby zastosować jakąś farbę ,,metalizer?"  W modelarstwie plastikowym, oraz w rodzajach farb, niestety nie mam doświadczenia.

Myślę również o anodowaniu, i już poczyniłem pewne kroki w zgromadzeniu odczynnikow itd. Długie zimowe wieczory, pomogą znaleźć rozwiązanie problemu, a ostatnio na modelarstwo zwyczajnie nie mam czasu.

Pozdrawiam Krzysztof

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cześć

Jeszcze nigdy szczęka mi tak szybko nie opadła :-), już myślałem że to "umeblowana" kabina Twojego Zlin-a.

Pozdrawiam

Tomek

  • 6 lat później...
Opublikowano

@herkristo fantastyczna robota, od dłuższego czasy przymierzam się do zrobienia samolotu z laminatu, niestety ciężko w sieci o jakiekolwiek plany, a sporo się naszukałem. Najbardziej mnie zastanawia kwestia czy stosuje się wręgi w kadłubie? Twój model raczej ich niema, rozumiem że przekładka z herexa wzmacnia konstrukcję plus płaty tkaniny węglowych w odpowiednich miejscach?

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 13.11.2015 o 21:23, herkristo napisał:

Opiszę teraz jak powstały zewnętrzne poszycia skrzydła . Zastosowałem znaną technologię przekładki , w worku próżniowym. Nie będę już opisywać stosowania rozdzielaczy( wszystko już wcześniej opisałem.)

Pierwsza warstwa podkład  Boll, następną warstwą jest  bezbarwny lakier poliuretanowy + tkanina 48 g/m2)

 

Następną warstwą jest Herex 1,5 mm + tkanina 33 g/m2  Pasmo dźwigara tkanina węglowa 80 g/m2 jednokierunkowa

 

 Następnie użyłem tkaninę do delaminażu ,ręcznik papierowy itd. itp.  czyli podobnie jak przy laninowaniu lotki.

 

post-1964-0-71546500-1447445805.jpg

post-1964-0-09599000-1447445822.jpg

 

 

 

wszystko gotowe do uzbrajania płata w dźwigar ,żebra itd...

 ale to następnym razem.

pozdrawiam Krzysztof

 

Naszukałem się trochę, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, a nurtuje mnie pytanie co z nadmiarem żywicy pod herexem?

Opublikowano
Godzinę temu, grabek1985 napisał:

Naszukałem się trochę, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, a nurtuje mnie pytanie co z nadmiarem żywicy pod herexem?

Nadmiar żywicy jest wpijany w matę odsysającą.

Opublikowano
3 minuty temu, Michal3013 napisał:

Nadmiar żywicy jest wpijany w matę odsysającą.

chodzi mi o żywicę z tkaniną szklaną pod herexem, nie miałem tego materiału jeszcze w ręku, ma on pory przez które żywica przepłynie do maty/ręcznika odsysającego?

Opublikowano

Tak, jak skończysz laminowanie, po ostatniej tkaninie daje się folie perforowana lub solid. Na to idzie breather( kocyk który ciągnie powietrze w worku). Nadmiar żywicy przejdzie przez folie perforowana i zostanie związany w breather.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.