Vesla Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 Mam tylko w pdf. Wysłane.
Michal83 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Witam. Czy jest jakaś szansa abym i ja mógł otrzymać plany patyczaka? mcimochowski@gmail.com
PabloCossi Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Witam. Jeżeli jest możliwość, również poprosiłbym o plany. pawel.kozlowski81@gmail.com
szynk Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Witam, czy mógłbym (jeśli tylko jest taka możliwość) prosić o plany? zachary_salej@wp.pl
RyżyKoń Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 PATYCZAK coś pięknego. Czy i ja mógłbym prosić o plany? mis7777666@onet.eu
ssuchy Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Dla miłośników patyczaków ostatnio wygrzebany z neta, całkiem spory: CERNOCH Main settings:1005mm wing910mm lengthweight 182gServo - 2x HXT500Receiver - Schulzeregulator - MGM 7Abattery - LiPol 2S610mAh (flight time 30 minutes)engine - HCS 23/8 / 12E cernoch.pdf (autor: Pavel Dvorak) Źródło: AEROFRED
jarek996 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Folia "śniadaniowa" (ta sprzedawana w rolkach, w sklepach spożywczych) chyba jest wygodniejsza. Nie będzie się tak przesuwać, jak koszulki. Wg mnie najlepszu jest celofan ( taki jak w kwiaciarniech ) . Mozna kupic w 50 m rolce ( sa rozne szerokosci ) Dla miłośników patyczaków ostatnio wygrzebany z neta, całkiem spory: cernoch.png cernoch.pdf (autor: Pavel Dvorak) Źródło: AEROFRED Jurek ; toz to GIGANT , ponad metr rozpietosci !!!
Vesla Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Opublikowano 25 Lutego 2018 Przy takiej rozpiętości to już Patyk nie Patyczak :-) Zwęzić i wydłużyć skrzydła i będzie ładny szybowiec :-)
Mgła Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Niesamowity projekt Aleksandra jest moim powrotem po 30 latach do modelarstwa. Muszę przyznać rację Michałowi z Łodzi , że każdy powinien wyciąć , złożyć , oblatać model , aby zasłużyć na miano modelarza , nie tylko "latacza". Model prawie złożony . Czekam na elektronikę , a ja mam pytania do Was , którzy zbudowaliście "patyczaki". Czy elementy 9 I 10 nie powinny miec jedno ramie dłuższe-wyższe ? Dźwignia steru kierunku jest wyżej zamocowamoa /wklejona/ niż steru wysokości. Czy wygięcie pręta węglowego w górę około 8-9 mm nie spowoduje pogorszenia pracy serwa? Czy jest cel modyfikować element 9 I 10 ? Pozdrawiam . Tomek
Vesla Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Opublikowano 27 Lutego 2018 U mnie popychacze są z drutu 1mm. Starałem się mocować to tak żeby ugięcie drutu było najmniejsze. Stosowałem elastyczne podejście do tematu starając się wprowadać zmiany tam gdzie to było wymagane.
Olecki75 Opublikowano 27 Lutego 2018 Opublikowano 27 Lutego 2018 Czy elementy 9 I 10 nie powinny miec jedno ramie dłuższe-wyższe ? Dźwignia steru kierunku jest wyżej zamocowamoa /wklejona/ niż steru wysokości. Czy wygięcie pręta węglowego w górę około 8-9 mm nie spowoduje pogorszenia pracy serwa? Czy jest cel modyfikować element 9 I 10 ? Pozdrawiam . Tomek Wszystko powinno się zejść bez ugięć węglowych popychaczy. Trudno coś więcej powiedzieć gdyż każdy może zastosować trochę inne serwa, beczułki na nich czy też snapy na dźwigniach przy sterach. Najlepiej by uniknąć ugięć (ja tak robię z każdym kolejnym zbudowanym na modelarni) to przewlec popychacze przez elementy 9 i 10 (nie przyklejając ich na razie), połączyć serwa ze sterami (u mnie zazwyczaj na serwach są beczułki skierowane w dół) i wtedy bez ugięć dobrać miejsca przyklejenia 9-ki i 10-ki do kadłuba. Ugięcia mogą nawet zablokować stery gdyż węgiel się łuszczy na otworach elementów 9 i 10. Jak nie spasuje to oczywiście zmodyfikuj.
Mgła Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 Niestety musze wydłużyć jedno z ramion . Wklejenie dźwigni steru kierunku przed dopasowaniem serw I popychaczy , zmusza mnie do tego. To jest drobiazg , bo cały projekt jest doskonale wykonany I wszystko pasuje jak w puzlach. Tomek
Olecki75 Opublikowano 28 Lutego 2018 Opublikowano 28 Lutego 2018 Niestety musze wydłużyć jedno z ramion . Wszystko byle nie tarło
Vesla Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Opublikowano 26 Listopada 2018 Wiecie co? Jakby nie patrzeć to to wygląda na takiego patyczaka razy 9 :-) https://www.youtube.com/watch?v=mrJgoQz5wSU Ciekawy jest jeden z komentarzy (tutaj przetłumaczony na szybko): "Byłem w programie lotów samolotem Pathfinder i Helios, od 1992 do 2007 roku. Wyznaczyliśmy kilka rekordów wysokościowych przy użyciu skrzydeł, takich jak tutaj. Kwestie stabilności i kontroli są interesujące, ale pod koniec ustaliliśmy absolutny rekord wysokości 96 963 stóp w sierpniu 2001 r. Skręt skrzydeł i kąt dwuścienny są dwoma krytycznymi czynnikami dla stabilnego lotu. Ten ostatni osiągnęliśmy, wykonując latające panele zewnętrzne pod większym kątem natarcia w stosunku do wewnętrznej części skrzydła. " Ciekawe wyzwanie :-)
jarek_aviatik Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Wiecie co? Jakby nie patrzeć to to wygląda na takiego patyczaka razy 9 :-) https://www.youtube.com/watch?v=mrJgoQz5wSU Ciekawy jest jeden z komentarzy (tutaj przetłumaczony na szybko): "Byłem w programie lotów samolotem Pathfinder i Helios, od 1992 do 2007 roku. Wyznaczyliśmy kilka rekordów wysokościowych przy użyciu skrzydeł, takich jak tutaj. Kwestie stabilności i kontroli są interesujące, ale pod koniec ustaliliśmy absolutny rekord wysokości 96 963 stóp w sierpniu 2001 r. Skręt skrzydeł i kąt dwuścienny są dwoma krytycznymi czynnikami dla stabilnego lotu. Ten ostatni osiągnęliśmy, wykonując latające panele zewnętrzne pod większym kątem natarcia w stosunku do wewnętrznej części skrzydła. " Ciekawe wyzwanie :-) Pozwoliłem sobie załączyć treść oryginału - przepraszam, ale po polsku tego nie rozumiem, zwłaszcza przedostatnie zdanie. (edit: próbowałem przez PW, ale nie mogłem wysłać wiadomości) I was on the Pathfinder and Helios solar-powered airplane program, from 1992 until 2007. We set several altitude records using span-loaded flying wings such as you have here. The stability and control issues are interesting, but at the end of the day we set an absolute altitude record of 96,863 feet in August, 2001. Wing twist and dihedral angle are two critical factors for stable flight. The latter we achieved by flying the outer panels at higher angle of attack relative to the inner portion of the wing.
Vesla Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Opublikowano 27 Listopada 2018 Tak właściwie to istotne jest to, że stosowali na zewnętrzych większy kąt natarcia. Tak mi się wydaje. Tak właściwie to istotne jest to, że stosowali na zewnętrzych większy kąt natarcia. Tak mi się wydaje.
jarek_aviatik Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Tak właściwie to istotne jest to, że stosowali na zewnętrzych większy kąt natarcia. Tak mi się wydaje. Tak właściwie to istotne jest to, że stosowali na zewnętrzych większy kąt natarcia. Tak mi się wydaje. To ostatnie zdanie. Ale poprzednie: Wing twist and dihedral angle are two critical factors for stable flight. The latter we achieved by flying the outer panels at higher angle of attack relative to the inner portion of the wing. Ja to rozumiem tak (oba zdania): Zwichrzenie skrzydła oraz kąt jego wzniosu są dwoma krytycznymi czynnikami dla stabilnego lotu. To ostatnie osiągnięto przez większy kąt natarcia części zewnętrznej skrzydła w stosunku do wewnętrznej.
Vesla Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Opublikowano 17 Lutego 2019 Historia zatacza koło :-) Pięć lat temu zaczynałem moją wspaniała przygodę z modelami RC i zbudowałem Patyczaka żeby nauczyć się latać. Mój syn miał wtedy cztery i pół roku i raczej nie myślał o lataniu ale bardziej o zabawie modelem. :-) Po latach, sfatygowany ale nadal dobrze latający Patyczak służy Jemu do stawiania pierwszych kroków w tej wspaniałej przygodzie. Ciekawe dokąd to Jego zaprowadzi?
Rekomendowane odpowiedzi