Pioterek Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Opublikowano 6 Listopada 2014 Ja nie eksperymentowałem z podgrzewaniem, ale zapewniam że w temperaturze pokojowej też ładnie łapie, nigdy mnie nie zawiódł. Ale to o czym pisze Michał bardzo ciekawe. Dzięki za radę właśnie taki UHU dzisiaj nabyłem
Pioterek Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Malowanie i oklejenie jest dość mozolne.
Viper Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Buduj, buduj, 12-tego będę w Lublinie
Pioterek Opublikowano 7 Listopada 2014 Autor Opublikowano 7 Listopada 2014 Buduj, buduj, 12-tego będę w Lublinie Aż się boję - wpadaj, wpadaj oczywiście Cały spód kadłuba ma już kolor jasno szary. Krawędzie kadłuba, skrzydeł i stateczników będą wykończone wąskimi czerwonymi lamówkami podkreślającymi sylwetkę samolotu. Na razie dużo czerwonego, ale znaczenie tego koloru przygaśnie kiedy pojawią się białe powierzchnie - i wtedy czerwony będzie ozdabiał duże białe i monotonne powierzchnie.
Viper Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 Z największą przyjemnością, dziękuję
Pioterek Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Opublikowano 9 Listopada 2014 Dzisiaj skończyłem pokrywać folią SW modelu. Wzmocnienie mocowania SW. Ze względu na sporą szerokość steru 80 cm zdecydowałem się go ustabilizować dodatkowo prętami gwintowanymi na koncu na M2,5. Widok na całą "mechanikę" sterów: SW to niezła łopata - trzeba uważać przy przenoszeniu między pokojami - ledwo mieści się w poziomie A tak obecnie wygląda kadłub: Mam do Kolegów pytanie, gdzie można zdobyć grubościenną silikonową rurkę do zabezpieczenia snapów ? A może jest inny patent ? Moją "modelarnię" odwiedziła dzisiaj Wnuczka, więc pilot z SE 5a musiał wyemigrować a jego miejsce w kabinie zajął Kolega Misio
samolocik Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Wężyk do paliwa 4/7mm? Koszulka termokurczliwa? Te są w przeróżnych średnicach. Sprężynka nasuwana? Przerobienie na snapa kulowego?
Pioterek Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Wężyk do paliwa 4/7mm? Koszulka termokurczliwa? Te są w przeróżnych średnicach. Sprężynka nasuwana? Przerobienie na snapa kulowego? Dziękuję za radę Dla Kolegów zainteresowanych, chciałbym zwrócić uwagę na mocowanie odciągu SW. Rozwiązanie na zdjęciach poniżej jest stosowane powszechnie w wielu fabrycznych modelach ARF (stąd i ja posiadam to mocowanie). Jak słusznie kiedyś zauważył jeden z Kolegów mocowanie to ma jednak pewną wadę lubi się poluzować. Chodzi o to że metalowe talerzyki mocowania wgniatają się w miękką balsę i z czasem luzują połączenie (jest taka możliwość) . Jeżeli jest to napęd steru to siły działające na to mocowanie nie są wielkie, natomiast w moim przypadku siły w przypadku zahaczenia sterem o ogólnie pojętą przeszkodę będę większe. Dlatego moje mocowanie przygotowałem trochę specjalnie. Śruba M3 mocowania przechodzi przez otwory w dwóch węglowych rowingach rozwierconych ciasno i prostopadle (ze statywu) a następnie przegwintowanych. 2 mm balsa na pokryciu w okolicy mocowania aluminiowego talerzyka została nasączona cjakiem o średniej gęstości, ażeby nie zapadała się zbyt łatwo po dokręceniu mocowania. To drobne szczegóły, ale w tym konkretnym przypadku istotne. Wykonywanie dokładnych otworów w węglowych elementach zachęcam robić szlifierką wysokoobrotową z diamentowym narzędziem - robienie otworów wiertłem jest nieprecyzyjne i tępi błyskawicznie narzędzie.
Pioterek Opublikowano 10 Listopada 2014 Autor Opublikowano 10 Listopada 2014 Czy można zajmować się prawie cały dzień wydawałoby się skończonym statecznikiem SK ? Niestety tak. Pokrywanie modelu folią wymaga przygotowania wszystkich "niewygodnych" zakamarków modelu tak aby pokrycie głównej powierzchni było jak najprostsze. Zacząłem od tego że postanowiłem zrobić porządne mocowanie SW z kadłubem przy pomocy "obcego pióra" . W tym celu trzeba było wykonać rowki pod "obce pióro" zrobione ze sklejki 2 mm. Poszło to dość sprawnie przy zastosowaniu takiego sprzętu: Można było wkleić pióro W części ogonowej kadłuba zrobiłem podobny rowek, tak że SK po wciśnięciu otrzymał solidną stabilizację na boki. Następnie zabrałem się za wykonanie płynnego przejścia końcówki kadłuba na SK: SK przypasowany do końcówki kadłuba i pokryty folią a z kadłubem wygląda tak: no i zeszło prawie cały dzień
Pioterek Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Dzięki Pietka za wężyk silikonowy
Pioterek Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Zważyłem dzisiaj gotowy SW - wyszło mi 210 g. Myślę, że jak na ster o szerokości 800 mm chyba nie jest najgorzej.
Irek M Opublikowano 11 Listopada 2014 Opublikowano 11 Listopada 2014 Lekki nie jest. Mój od Nieuporta 11 podobnych wymiarów ale ciężko wykonany przeze mnie waży 180g, kolejny lżejszy nie wiele mniej. Dlaczego prócz kształtu maski silnika i kadłuba nawet ster poziomy nie jest podobny do oryginału?
Pioterek Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Nie mam porównania do innych modeli, dlatego waga wydawała mi się odpowiednia dla tej wielkości steru. Ster wysokości do PZL P.24 mniejszy i lekko wykonywany wyszedł mimo wszystko 160 g. Ster Prząśniczki też płytowy i cieńszy bo 8mm a nie 10 mm jak w SE5a, wykonany z pianki okrawędziowanej balsą wyszedł wagowo 130 g. Jego powierzchnia jest o 40% mniejsza od powierzchni steru SE 5a, więc gdyby proporcjonalnie do powierzchni przeliczyć ciężar to wyszłoby ze 180 g przy grubości 8 mm. Dla grubości steru 10 mm myślę, że wyniki ciężarów byłyby już porównywalne. "Dlaczego kształt maski silnika i kadłuba i nawet ster poziomy nie jest podobny do oryginału ?" - dlatego, że robię model wg. zestawu J.Suchockiego. Myślę że z tym ciągłym wypominaniem, że nie jest to makieta trochę przesadzasz - to nie będzie pełna makieta o czym wielokrotnie piszę, piszę i piszę. Bardzo chętnie podejrzałbym Twojego Nieuporta 11 na którego często się powołujesz, ale żadne ze zdjęć w tym temacie się nie otwiera - a może byś coś z tym zrobił ?
Pioterek Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 Zrobiłem zamocowanie zagłówka pilota. Mocowanie wykonałem na kołkach bukowych fi 4mm. Po pokryciu grzbietu kadłuba folią wystarczy przedziurawić w folii otwory i wkleić zagłówek na stałe.
M.Ch. Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Witaj Piotrze, piękna robota! Dobrze się ogląda Twoje relacje Z tego SW faktycznie niezła łopata. W kwestii wagi, osobiście uważam, że jest naprawdę bdb. Ja zawsze ważę modele wszystkie cześci a później gotowe modele, i np. w Escapade .61 Great Palnes ( 1725mm x 1485mm) ster wysokości i statecznik poziomy waży (bez zawiasów) 134 g, a jest naprawdę zauważalnie mniejszy niż Twój. Nie mierzyłem go, ale załączam poglądowe zdjecie: https://www.dropbox.com/s/6bipan5jcv9xtmd/1.png?dl=0
pacek Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 ten jest wielkości jak Twój bo skala 1/4 i to co na zdjęciach waży 150g.
Viper Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Miałem dziś okazję zobaczyć model Piotra, piękna robota. Zapowiada się fajny model. Jeszcze raz Piotrze bardzo dziękuję za zaproszenie
Pioterek Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 ten jest wielkości jak Twój bo skala 1/4 i to co na zdjęciach waży 150g. No jest różnica w wadze myślę, że to przez pokrycie nieruchomej części steru balsą przez co ster jest bardzo sztywny ale i cięższy. Mój ster został wykonany o 4 mm cieńszy niż zaprojektowany przez P.Jarka Suchockiego, gdybym wykonał go o grubości 14 mm zgodnie z planami byłby jeszcze cięższy. A tak przez ciekawość ile wyszła Ci waga steru kierunku - bo tu już konstrukcje są podobne. Mój SK waży 74 g. Witaj Piotrze, piękna robota! Dobrze się ogląda Twoje relacje Z tego SW faktycznie niezła łopata. W kwestii wagi, osobiście uważam, że jest naprawdę bdb. Ja zawsze ważę modele wszystkie cześci a później gotowe modele, i np. w Escapade .61 Great Palnes ( 1725mm x 1485mm) ster wysokości i statecznik poziomy waży (bez zawiasów) 134 g, a jest naprawdę zauważalnie mniejszy niż Twój. Nie mierzyłem go, ale załączam poglądowe zdjecie: https://www.dropbox.com/s/6bipan5jcv9xtmd/1.png?dl=0 Dziękuję za ocenę. Staram się przy okazji opisywać trochę mojej "kuchni" modelarskiej zgodnie z zapowiedzią złożoną przy rozpoczynaniu tematu . Miałem dziś okazję zobaczyć model Piotra, piękna robota. Zapowiada się fajny model. Jeszcze raz Piotrze bardzo dziękuję za zaproszenie Miło że wpadłeś, szkoda tylko że w przelocie. Wymiana doświadczeń bardzo mi się przydała.
pacek Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 waga tego co na zdjęciu to 44g. pozostało jeszcze namalować kokardę na sterze kierunku ale to kilka gram
Pioterek Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Opublikowano 14 Listopada 2014 Parę zdjęć z oklejania kadłuba. Boki dzięki prostemu kształtowi można był zrobić z jednego kawałka. Część listwowana będzie trzecim kawałkiem folii. Jeej pokrycie wiąże się już z trwałym zamocowaniem SW. i przymiarka graficzna do malowania przodu kadłuba: i bardziej wzbogacona:
Rekomendowane odpowiedzi