Skocz do zawartości

Relacja z budowy modelu Ultimate AMR (nac) 1m depron


Rekomendowane odpowiedzi

Robercie, źle się czuje jak nie latam więcej niż trzy dni  :)

Zimą ponadto lata mi się jakoś lepiej  :blink:. Może dlatego, że powietrze gęstrze?

 

Dziś montowałem w Ultimacie nowo nabyte od jednego z forumowiczów pakiety 1300mAh zamiast 2200mAh jak zwykle. Samolot jakby odmłodniał (chyba schudł  :P) - beczki i pętle nawet na tym silniku to czysta przyjemność nie wspominając o kręceniu ciasnych ósemek tuż nad ziemią  :D. Lot plecowy niestety odpada bo mniejszy pakiet wypada przez klapę, trzeba wymodzić mocniejsze mocowania. Wylatałem tylko te dwa 1300mAh (w kieszeni czekał jeszcze ten większy) bo palce mi zamarzały. 

 

Muszę sobie sprawić coś takiego (żeby pasowało mi do kurtki  :P) Oraz oczywiście jakieś skórzane rękawice 

post-14749-0-83344800-1417721192.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trzy wyjścia na lotnisko - trzy wpadki: zgubiona klapka, górny płat odmaszerował (reverse), lewy dolny płat odmaszerował (w okolicy pasa startowego był jeden kamień - musiałem przydzwonić)

 

Dziś jednak sfatygowanym Ultimatem wybrałem się na lotnisko i co u mnie nie spotykane spotkałem operatora kamery i fotografa  :)

Zdjęcia zamieszczam ale na film trzeba będzie troszkę zaczekać  :)

 

post-14749-0-56710400-1422979498_thumb.jpg

post-14749-0-90995800-1422979784_thumb.jpg

 

kto go znajdzie?  :)

post-14749-0-60670900-1422979636_thumb.jpg

 

post-14749-0-59031700-1422979939_thumb.jpg

post-14749-0-98316400-1422980069_thumb.jpg

post-14749-0-73266200-1422980210_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film niestety wyszedł gorszy niż z breloka....  :( chyba nie będę go zamieszczał

 

Buduje się wersja V2, po zamieszczonym zdjęciu chyba nie muszę pisać dlaczego. I rodzi się kolejny dylemat, wersja v2 w zamyśle jest pancerna=ciężka + (skutek uboczny) bardziej odporna na wiatr. Silnik z v1 (ze zdjęcia) na pewno będzie za słaby. I teraz tak, rozebrać v1 na drobne części i dokupić silnik, czy dokupić części i silnik i cieszyć się kolejnym dylematem co zabrać na lotnisko: nieodrapany, którym aż szkoda lądować czy zmęczony męczący oczy widzów? Widzicie jakie to wszystko skomplikowane  :P

 

post-14749-0-15825100-1423335049_thumb.jpg

 

A tak na poważnie, jaki silnik będzie odpowiedni do tego cuda? masę przewiduję około 750g

mam typy:

http://www.banggood.com/DYS-BE2208-1400KV-Brushless-Motor-High-Torque-For-RC-Airplanes-p-941617.html (nie wiem czy on taki znowu mocny, przy 3s ledwo 835g ciągu statycznego...)

http://www.banggood.com/DYS-BE2208-1800KV-Brushless-Motor-High-Torque-For-RC-Airplanes-p-941630.html (jakoś się nie przekonałem do wysokoobrotowych)

http://www.banggood.com/DYS-BE2208-1070KV-Brushless-Motor-High-Torque-For-RC-Airplanes-p-941622.html

 

a może coś z polski? (Emax budget ostatnio mi podpadł)

http://abc-rc.pl/c/135/od-200w-do-500w-silniki-elektryczne.html

 

I jak to jest z tą darmową wysyłką z chin jakieś duże ryzyko zaginięcia czy co? Bo że długo czekać to wiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio się przyjmuje że na 1kg samolotu typu trenerek potrzeba około 200W mocy silnika - dla akrobata jest to 400W a modelu 3D min 500W :)


Twój model najbardziej przypomina akrobata czyli na 1kg modelu (z wyposażeniem) 400W mocy silnika.

Twój model waży 850g czyli 85% z 1kg.

400W*0.85=345W.

Aby model latał poprawnie i silnik nie był ani za mocny ani za słaby potrzebujesz silnika o mocy 345W. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem silnik http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_765&products_id=12193

Od razu warto napisać że nie tak łatwo go przełożyć do montażu przed wręgą <_<. Nie wiem jak zrobiła by to osoba nie mająca dostępu do maszyn ale ja się trochę natrudziłem: wytoczyłem tulejkę w której schowa się oś, potem nie wyjmując tulejki z uchwytu przecisnąłem oś na drugą stronę za pomocą konika tokarskiego i kawałka twardego metalu. Oś puściła pod dużym oporem, młotkiem by wszystko się pokrzywiło a na prowizorycznej prasie też pewnie równo by nie wyszło... nie polecam

 

post-14749-0-41942900-1424468985_thumb.jpg

 

Ale z 3 łopatowym śmigłem GWS 9x5 prezentuje się świetnie :)

poza tym to moja pierwsza piasta stała

 

post-14749-0-80338000-1424469069_thumb.jpg

 

Parę fotek modelu na chwilę obecną

w kadłubie biegną listewki 3x5 dla wzmocnienia, stateczniki i skrzydła i łączniki płatów z kanapki depronu 3mm i 5mm, wzmocnienie na końcu kadłuba, owiewka będzie z Pet'a w wersji CJ w kabinie posadzę styrodurowego pilota albo żadnego. Oświetlenie białe po środku krawędzi natarcia każdego skrzydła i zielone na każdej końcówce, zasilane będzie z wtyku balansera, a czerwone plamy to próbki koloru RC styro - docelowego

 

post-14749-0-37920800-1424469141_thumb.jpg

post-14749-0-80146500-1424469198_thumb.jpg

post-14749-0-90273000-1424469257_thumb.jpg

post-14749-0-67159300-1424469324_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Modelik prawie gotowy, jak coś zrobiłem źle to wytknijcie mi to z każdej strony 

 

Farba RC styro jest dobra ale znalazłem jeszcze lepszą ''ECO styro spray'' z allegro 10zł za 400ml (20 z przesyłką). Kryje może troszeczkę gorzej ale powłoka jest śliska i trudniej się rysuje/brudzi no i ta cena :D

 

Jeszcze tylko czarne pasy na natarciu i detale przy kabinie.

 

post-14749-0-49568300-1425418903.jpg

post-14749-0-15105000-1425418911.jpg

post-14749-0-19492200-1425418918.jpg

 

Masa? Patryk miałeś rację, jednak 850g wyjdzie, ale na pocieszenie mam że silnik na nie pełnym pakiecie aż z ręki się wyrywa  :D

 

No i mam problem ponieważ zastosowałem śmigło 3 łopatowe 9x5 GWS a do tego silnika zalecane są zwykłe 9x6 do 10x5

Ciągnie ładnie lecz martwię się prądami a nie mam czym zmierzyć... Jest jakaś metoda aby to policzyć?

próbowałem już z ''drive calculator'' ale nie ma redox'ów w ofercie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem model  :D (prawie bo jeszcze maska)

 

Wiem że przyjemniej się pisze i czyta o Wicherkach i innych klasykach, ale mam nadzieję, że ktoś tu jeszcze zagląda  ;)

 

Jak widać na załączonych zdjęciach pomalowałem krawędź natarcia wszystkiego na czarno co podkreśla LED'y  :D

Odbył się próbny lot, mocno wiało (i po co zdecydowałem się na start...) model wydał się bardzo szybki i zwinny trochę trudny do opanowania, może dlatego, że miesiąc latałem tylko parkflyerem?

 

Niemniej nie ucierpiał w locie ani awaryjnym lądowaniu lecz na ziemi gdy dźwignią gazu trąciłem o skórzaną kurtkę  ......na skutek czego model wpadł przepięknym trójłopatowym śmigłem w równie skórzane jak kurtka buty (i całe szczęście bo w adidasach było by mniej przyjemnie  :ph34r:) łamiąc je i ogon na skutek uderzenia w mniej przyjemne rejony ciała  <_<

 

post-14749-0-90536900-1425683344.jpg

post-14749-0-87392300-1425683353.jpg

 

Po naprawie i wymianie śmigła na 9x6 model gotowy do dalszych prób. I tu też nie obyło się bez strat... krzywo wkręciłem piastę i śmigło 10x5 dostaje bicia (przy aktualnym jest OK) to mój pierwszy kontakt z tego typu piastą.  Na początku nie potrzebnie ją tak mocno dokręciłem za pomocą kombinerek, teraz widzę że powinno być lżej i stopniowo...

 

Łatki na lakierze położę jak zrobię maskę, na razie nie mam weny i wracam ażurowania wręg mojego Wicherka  :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze loty wypadły prawie pomyślnie  :D

Lot ociężały jak prawdziwa maszyna, ale jak przełączę D/R z 50 na 70 zaczyna się zabawa (ale realistyczna ociężałość zostaje)  :D

 

Każdemu, kto robi ten model polecam robić go z mocnym silnikiem i na ciężko, dodaje to właśnie realizmu lotu  :)

 

post-14749-0-47391200-1425934480.jpg

post-14749-0-43660400-1425934488.jpg

 

Teraz wady... Jestem załamany jakością nowej serii podkładów cezara. Model klejony ze wzmocnieniami a i tak pęka z byle powodu - nie było tego w V1. Z tego powodu myślę że nie ma sensu zbytnio tego modelu upiększać bo się zaraz wykruszy będzie latał znacznie krócej od V1... ehh i złamałem śmigło podczas rozbiegu, dalsze próby z jeszcze mniejszym 8x6  :(

 

Zamieszczać filmik? marny to marny (bo kręcony) czapką ale jest  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ten, mój jest "NAC"  ;)

Proszę przeczytać 2 post tematu a najlepiej cały wątek  :D

 

Mam wiele zastrzeżeń do oryginału, a że mam wenę to parę wypiszę:

-brak wzmocnień

-brzydkie (dla mnie) ostre krawędzie 

-rozpiętość za mała o 50mm na stronę

-trzeba dać kanapkę depronu 5 i 3 na stery i powierzchnie nośne (w oryginale jest 7mm  taki ciężko dostać...)

-pełna kabina (wolę cabrio  ;))

-napęd sterów (lepiej serwa w kabince, a lotki centralnie jednym serwem)

-mała masa (!) (większy pakiet załatwia sprawę)

-skrzydło bezprofilowe (po zastosowaniu grubego KMF 2 lata lepiej i nie wisi na silniku a lata na skrzydle)

-brak oświetlenia ( ;) można dołożyć wedle uznania) 

-minimum silnik 280W (mniejsza masa i mniejszy silnik to nie to samo)

 

Jak zastosuje się te zmiany (a parę pewnie pominąłem) mamy model idealny, latający jak makietowy akrobat  :)

 

Edit. 

Nie zauważyłem, Wojciechu edycji, już jest dobrze :-)

 

Andrzeju, jak przeczytasz cały temat, to zobaczysz że ten model wiele wybacza  :D

 

Filmik jednak jutro, przesiadka na innego kompa, brak kodeków do filmów z breloczka, ogólnie opóźnienia  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dostania są chyba podkłady 6mm. Dodać proste wzmocnienie i już.

U mnie nie ma 6mm sa 5mm, myślałem żeby zrobić tak że: skrzydło z  5mm depronu, na natarcie dam kawałek depronu 3mm do połowy szerokości skrzydła  + listewka sosnowa 6x3 przez całe skrzydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.