jetfan Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Ponieważ nie mam doświadczeń więc mam pytanie do Praktyków czy ten olej:'Bel-Ray H1R Synthetic 2-Stroke' będzie odpowiedni do pierwszych lotów (czyli jeszcze na dotarciu)? Czy ma ktoś doświadczenia z tym specyfikiem i może się podzielić czy też lepiej użyć np. Castor'a?
jetfan Opublikowano 14 Października 2014 Autor Opublikowano 14 Października 2014 do jakiego silnika? Benzynowy, RCGF 26 ccm,
grafitxt Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 dotarcie to raczej producenci przewidują mineralny, ja używam STHIL czerwony a później można ten http://www.ef3m.pl/143,olej-sportowy-bel-ray-h1r-synthetic-2-stroke.html ale wydaje mi się że cena dość wysoka.
Shock Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 dotarcie to raczej producenci przewidują mineralny, No już niekoniecznie . Np. nowe silniki DLA producent zaleca docierać na oleju syntetycznym , paliwo o liczbie oktanowej max 95 ! , paliwo o wyższej czyli 98 może spowodować spadek osiągów silnika ... Nigdy nie korzystałem z oleju Bel-Ray ,jakoś tak wyszło, natomiast stwierdzam iż syntetyczny olej Castrol 2T jak najbardziej zdaje egzamin w benzyniakch modelarskich.Sam używam już w 5-tym silniku i jest ok,ponadto większość kolegów również używa i sobie chwali.
Marcin K. Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 Mówisz o Castrol 2T aqua race?
andrzej351 Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 zapewne Rafał miał na myśli olej Castrol Power 1 Racing 2T https://www.castrolmoto.com/pl/products/power1_racing_2t.php sam go leję do paliwa mojego DLA56 i nie mam żadnych zastrzeżeń. natomiast do docierania używałem Castrola 2T mineralny (czerwony)
Marcin K. Opublikowano 14 Października 2014 Opublikowano 14 Października 2014 A co sądzicie o tym oleju który podałem?
Shock Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 zapewne Rafał miał na myśli olej Castrol Power 1 Racing 2T Dokładnie . Tego Aqua Race nie znam.. Co do docierania również zawsze używałem mineralnego,potem docelowo syntetyk, natomiast ostatnie silniki DLA 116 /58 docierałem na syntetyku (większa ilość) i po prostu chodzą idealnie.
pawel Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 Mam DLE 55 i ZDZ 40. Oba silniki docierałem na półsyntetyku (zielonym) Husqvarny. Następnie H1R. Trochę drogi olej. Zmieniłem na Castrol Power 1 Racing 2T. Silniki nadal pracują idealnie!
Jimmy_hh Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 ja docieram na mineralnym oleju Husqvarna, a później latam na Bel-Ray H1R Synthetic 2-Stroke. Mogę polecić ten olej.
andrzej351 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 coś mi się wydaje że zanosi się na kolejny temat rzeka... przecież na forum jest kilka wątków wyczerpujących dogłębnie zagadnienia doboru olejów do naszych silników.
woj123 Opublikowano 15 Października 2014 Opublikowano 15 Października 2014 coś mi się wydaje że zanosi się na kolejny temat rzeka... przecież na forum jest kilka wątków wyczerpujących dogłębnie zagadnienia doboru olejów do naszych silników. możesz napisać, które?
BRoman Opublikowano 16 Października 2014 Opublikowano 16 Października 2014 Masz instrukcję do silnika? Skoro (jeśli) masz to jest napisane co i jak. I w czym problem ? Zastosuj i nie szukaj dziury w całym. Producent nie podaje sobie na złość nieprawidłowego oleju . Pytasz o olej. Ale skąd weźmiesz 90 0ct. benzynę? Tu jest problem ! No i popatrz jakie kłopoty masz z tym silnikiem ! Dodatkowo nie wiadomo czy to ma być ołowiowa czy bezołowiowa. Ale myślę, że jak będzie stukać w silniku to ołowiowa bo związki ołowiu są dodatkami przeciwstukowymi . No chyba, że za duży luz na korbie lub jakaś muterka się obluzowała ale to już jest groźne bo może zarynksztosować i lipa z erpeemem.
symon5 Opublikowano 17 Października 2014 Opublikowano 17 Października 2014 najlepsze oleje do silników podaje producent silnika a to zależy od tego z kim ma podpisaną umowe ot i cała tajemnica i filozofia tematu . w początkach napedów lotniczych jedynym stosowanym olejem była rycyna i też było dobrze . nie miałem do czynienia z benzynkami ale gdy chodzi o nie wysilone silniki napewno można stosować wszystkie dostepne oleje mieszalne z benzyną . aha przypomne że standartowe paliwa modelarskie do najbardziej wyczynowych silników oparte są dalej na rycynie .
humanek Opublikowano 28 Lutego 2015 Opublikowano 28 Lutego 2015 Witam Posiadam dotarty model reely carbon i mam pytanie odnośnie oleju do mieszanki. Mogę taki olej Mobil Extra 2T zastosować czy polecacie jakiś inny.
Damian73 Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Bel-Ray H1R moim zdaniem to dobry olej, ja latam od początku tylko na tym oleju i powiem że z silnikami nie miałem nigdy większych problemów, jedynie pierwszy benzynowy DLA 32 to była porażka, ale później okazało się że była to kwestia wymiany gaźnika, kolega z Kęt Kazek doprowadził go do porządku. Docieranie na Bel-Ray to mieszanka 1:25 i dwa razy dłużej i będzie ok. ja tak zrobiłem z DLE 55 i silnik chodził zaje....... Mam kilku znajomych którzy docierają silniki tylko na syntetyku. Widzę że nawet Rafał (Shock) docierając wcześniej silniki na oleju mineralnym, uznał wyższość syntetyku.
instruktor Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Przed olejem Castrol 2T Racing ostrzegał mnie jeden z kolegów aby nie zostawiać paliwa na zimę, ponieważ olej ten jest higroskopijny i wał silnika może korodować . Osobiście do docierania używam jednak mineralnego a później syntetyk np. Husqvarna HP i mój DLA 32 pracuje już 4 sezon bez zająknięcia ,a latam również zimą
Shock Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Widzę że nawet Rafał (Shock) docierając wcześniej silniki na oleju mineralnym, uznał wyższość syntetyku. Damian ,ja tam nie uznaję żadnej wyższości jednego oleju nad drugim . Owszem docierałem zawsze na mineralnym, jednak staram się czasem stosować do zaleceń producenta i skoro on wskazuje syntetyk jako olej do docierania to go stosuję i to chyba normalne. Przed olejem Castrol 2T Racing ostrzegał mnie jeden z kolegów aby nie zostawiać paliwa na zimę, ponieważ olej ten jest higroskopijny i wał silnika może korodować A widzisz Szczepan,gdzieś na forum (jak znajdę) jest taki wpis ale o oleju Bel-Ray H1R.Jest też napisane że po tym oleju silnik jest czysty w środku co się potwierdza a po Castrolu jest trochę nagaru co też się potwierdza . Mnie tam po stosowaniu Castrola przez ok.5 lat nic nie pordzewiało...Damianowi po Bel reyu raczej też wiec to takie informacje typu "znajomy mi powiedział bo usłyszał od znajomego.." Generalnie nie słyszałem opinii że po zastosowaniu obecnych oleji u kogokolwiek wystąpiły kłopoty z silnikiem ,no chyba że było go sporo za mało lub za dużo .
Rekomendowane odpowiedzi