Skocz do zawartości

Olej...


jetfan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ nie mam doświadczeń więc mam pytanie do Praktyków :)

czy ten olej:'Bel-Ray H1R Synthetic 2-Stroke' będzie odpowiedni do pierwszych lotów (czyli jeszcze na dotarciu)?

 

Czy ma ktoś doświadczenia z tym specyfikiem i może się podzielić czy też lepiej użyć np. Castor'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotarcie to raczej producenci przewidują mineralny,

No już niekoniecznie :) .

Np. nowe silniki DLA producent zaleca docierać na oleju syntetycznym , paliwo o liczbie oktanowej max 95 ! ,   paliwo o wyższej czyli 98 może spowodować spadek osiągów silnika ...

Nigdy nie korzystałem z oleju Bel-Ray ,jakoś tak wyszło, natomiast stwierdzam iż syntetyczny olej Castrol 2T jak najbardziej zdaje egzamin w benzyniakch modelarskich.Sam używam już w 5-tym silniku i jest ok,ponadto większość kolegów również używa i sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne Rafał miał na myśli olej Castrol Power 1 Racing 2T 

 

https://www.castrolmoto.com/pl/products/power1_racing_2t.php

 

sam go leję do paliwa mojego DLA56 i nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

natomiast do docierania używałem Castrola 2T mineralny (czerwony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne Rafał miał na myśli olej Castrol Power 1 Racing 2T 

 

Dokładnie :) . Tego Aqua Race nie znam..

Co do docierania również zawsze używałem mineralnego,potem docelowo syntetyk, natomiast ostatnie silniki DLA 116 /58 docierałem na syntetyku (większa ilość) i po prostu chodzą idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten olej:'Bel-Ray H1R Synthetic 2-Stroke' będzie odpowiedni do pierwszych lotów (czyli jeszcze na dotarciu)?

Mozesz spokojnie docierac na syntetyku. Tyle, ze docieranie powinno wowczas trwac znacznie dluzej, anizeli na oleju mineralnym. Prawdopodobnie z tej przyczyny wielu dociera silniki na olejach mineralnych. Ja uzywam wylacznie (a wiec takze do docierania) olejow syntetycznych.

 

 

dotarcie to raczej producenci przewidują mineralny

Mnie to pachnie mitem, wiec zapytam, z jakiej przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz instrukcję do silnika? Skoro (jeśli) masz to jest napisane co i jak. I w czym problem ? Zastosuj i nie szukaj dziury w całym. Producent nie podaje sobie na złość nieprawidłowego oleju .

 

Pytasz o olej. Ale skąd  weźmiesz 90 0ct. benzynę? Tu jest problem ! No i popatrz jakie kłopoty masz z tym silnikiem ! 

Dodatkowo nie wiadomo czy to ma być ołowiowa czy bezołowiowa. Ale myślę, że jak będzie stukać w silniku to ołowiowa bo związki ołowiu są dodatkami przeciwstukowymi . No chyba, że za duży  luz na korbie lub jakaś muterka się obluzowała ale to już jest groźne bo może zarynksztosować i lipa z erpeemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze oleje do silników podaje producent silnika a to zależy od tego z kim ma podpisaną umowe :P ot i cała tajemnica i filozofia tematu . w początkach napedów lotniczych jedynym stosowanym olejem była rycyna i też było dobrze . nie miałem do czynienia z benzynkami ale gdy chodzi o nie wysilone silniki napewno można stosować wszystkie dostepne oleje mieszalne z benzyną . aha przypomne że standartowe paliwa modelarskie do najbardziej wyczynowych silników oparte są dalej na rycynie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Bel-Ray H1R moim zdaniem to dobry olej, ja latam od początku tylko na tym oleju i powiem że z silnikami nie miałem nigdy większych problemów, jedynie pierwszy benzynowy DLA 32 to była porażka, ale później okazało się że była to kwestia wymiany gaźnika, kolega z Kęt Kazek doprowadził go do porządku.

Docieranie na Bel-Ray to mieszanka 1:25 i dwa razy dłużej i będzie ok. ja tak zrobiłem z DLE 55 i silnik chodził zaje.......

Mam kilku znajomych którzy docierają silniki tylko na syntetyku.

Widzę że nawet Rafał (Shock) docierając wcześniej  silniki na oleju mineralnym, uznał wyższość syntetyku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed olejem Castrol 2T Racing ostrzegał mnie jeden z kolegów aby nie zostawiać paliwa na zimę, ponieważ  olej ten jest higroskopijny i wał silnika może korodować  . Osobiście do docierania używam jednak mineralnego a później syntetyk np. Husqvarna HP i mój DLA 32 pracuje już 4 sezon bez zająknięcia ,a latam również zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nawet Rafał (Shock) docierając wcześniej  silniki na oleju mineralnym, uznał wyższość syntetyku.

Damian ,ja tam nie uznaję żadnej wyższości jednego oleju nad drugim :) .

Owszem docierałem zawsze na mineralnym, jednak staram się czasem stosować do zaleceń producenta ;)  i skoro on wskazuje syntetyk jako olej do docierania to go stosuję i to chyba normalne.

 

Przed olejem Castrol 2T Racing ostrzegał mnie jeden z kolegów aby nie zostawiać paliwa na zimę, ponieważ  olej ten jest higroskopijny i wał silnika może korodować 

A widzisz Szczepan,gdzieś na forum (jak znajdę) jest taki wpis ale o oleju Bel-Ray H1R.Jest też napisane że po tym oleju silnik jest czysty w środku co się potwierdza a po Castrolu jest trochę nagaru co też się potwierdza :D .

Mnie tam po stosowaniu Castrola przez ok.5 lat nic nie pordzewiało...Damianowi po Bel reyu raczej też wiec to takie informacje typu "znajomy mi powiedział bo usłyszał od znajomego.."

 

Generalnie nie słyszałem opinii że po zastosowaniu obecnych oleji u kogokolwiek wystąpiły kłopoty z silnikiem ,no chyba że było go sporo za mało lub za dużo :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.