modelarz115 Opublikowano 8 Listopada 2014 Autor Opublikowano 8 Listopada 2014 Czy takie taśmy LED będą odpowiednie? http://abc-rc.pl/LED-wodoodporna-biala Mają być w miarę możliwości widoczne w dzień, dobrze by było aby nadawały się do latania po zmroku (bardzo pomocne zimą), czy mam zbyt wygórowane oczekiwania?
Y/F-22 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Mam taką z abcrc ale czerwoną, często po lotach fpv gdy już się ściemni to dla zabawy wpinam ją pod wolny już fpvowy pakiet 7,4V (połowę taśmy czyli 6 diod), widać bardzo ładnie. Też sobie weź czerwoną, polecam ale uważam, że nie będą widoczne w dzień. Przynajmniej mojej czerwonej nie widać. Fajnie się sprawdzają od momentu przed zachodem słońca, wtedy już prezentują się ciekawie na modelu.
modelarz115 Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 Na jakiekolwiek zamawianie na razie nie mogę sobie pozwolić ale okazało się, że w jednym z pobliskich ''elektryków'' dostępne są diody 10mm (wszędzie gdzie się pytałem, śmiali się i odsyłali do allegro) . Więc z kupiłem kilka - dwie białe, zieloną i czerwoną, zrobiłem parę prób i okazało się, że się świetnie nadają. Zamontowałem białe na krawędzi natarcia a kolorowe na końcach skrzydeł. Będą podpięte pod wtyk prądowy z pakietu napędowego. Do prób podpięte na krótko Wagowo wyszło ni tak strasznie, masa z najmniejszym pakietem to 450g czyli tak jak przewidział producent, a model na jeszcze uszy. Full opcja (największa masa jaką udało mi się osiągnąć) to 590g, a pioneer z którego mam silnik ważył 650g Tak wygląda instalacja w skrzydle, w kadłubie jest jeszcze kipisz . Planuję jeszcze jedną diodę pomarańczową na spodzie kadłuba oraz jedną niebieską z tyłu. Efekt ''wieczorem'' Efekt ''nocą'' Przesadziłem trochę z wycinaniem okien, jedno by mi się przydało na odbiornik, trudno będzie miał lepsze chłodzenie
modelarz115 Opublikowano 19 Listopada 2014 Autor Opublikowano 19 Listopada 2014 Niedawno doszły do mnie wtyki od kolegi Robertusa - jeszcze raz bardzo dziękuję Z tej okazji we wnętrzu trochę ogarnąłem, jest wyprowadzony jeszcze jeden kabel do diody żółtej na spodzie i białej na ogonie - właściwie jakiego koloru powinna być ta dioda na ogonie? schemat: kabel zasilania diod idzie od wtyku DEAN + na przełącznik, - od razu na rozgałęzienie. Dalej jest kabel z wtyczką do skrzydła i kabel idący na ogon Uwzględniając latanie na TGY 3S 2200mAh zrobiło się ciasnawo Edit. W domyśle chcę latać na jak największej rozpiętości pakietów; od 700mAh 3s, przez 2200mAh 3S i li-Ion 2S 4300 mAh (od mini DVD). Ciekawe czy model zniesie masę tego ostatniego
modelarz115 Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 Grawitacja widocznie bardzo lubi lewe skrzydło - ciągnie do dołu jak by był tam kamień. Po starcie z ręki od razu skontrowałem aż zabrakło wychylenia lotek. W powietrzu udało się nawet na chwilę wyrównać - fakt model słabo a raczej ociężale reaguje na lotki ale jednak reaguje, dawało się w miarę kontrolować zakręty aż do zwalenia korkociągiem w ziemię Co przychodzi mi do głowy to krzywo wklejony SK, nierówny kąt natarcia uszu i zbyt małe wychylenie lotek oraz zbyt delikatny ich napęd... lub wszystko naraz Teraz z pozytywów, oświetlenie jest świetnie widoczne
robertus Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 To, ze jest taki ociężały na lotki to przez te uszy.
sławek Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Sprawdź tez czy masz odpowiedni pochyl i przechyl silnika , przy takich uszatych skrzydłach ster kierunku jest niezbędny -uruchomiłeś go ? bo wspominałeś że jest tylko wklejony . ster pionowy więcej zdziała jak lotki w tym przypadku ,wiem to ze świeżej autopsji http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49268-to-masz-polska-odpowied%C5%BA-na-magnuma/page-2&do=findComment&comment=529588 ten model niema lotek ......a jest dolnopłatem ! (no-prawie)
modelarz115 Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 To że będzie słabiej reagował na lotki to wiedziałem, ale o sterze kierunku nie . Na razie nie chodzi o skręcanie lecz o lot prostoliniowy. Mam ustawiony fabryczny skłon i wykłon a mniejsze śmigło - po mojemu efekt powinien być odwrotny do tego co występował... trudno się mówi, przykleiłem już ogonek, załatałem skrzydło. Ma ktoś pomysł jak pomysł jak sprawdzić czy kąty natarcia uszu są takie same? teraz zajmuję się poprawieniem działania lotek.
sławek Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Z lotkami niewiele zdziałasz ,uruchom kierunek!!. Do uszu przyczep na ich końcach pod profilem gumkami lekkie długie proste listewki . Widok z boku na tak uzbrojony model pokaże ewentualne krzywizny.
modelarz115 Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Sprawdziłem kąty - wszystko OK, parę rzutów w pole - wszystko OK Jak będzie pogoda to spróbuję zrobić oblot Z nudów dodałem diody pod maską i w d.... Teraz świecą tak
modelarz115 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Żeby nie było ze zapadłem w sen zimowy - zrobiłem oblot Wrażenia: -zbyt duży skłon (cały gaz lecę, pół spadam, bez gazu pięknie szybuje) -narty OK -ster kierunku niezbędny (mieliście rację) -pobiłem rekord prędkości Zdjęcie z przed startu (przepraszam za jakość bo robione młotkiem) a filmik z breloka na pokładzie się uploaduje
modelarz115 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 Obiecany filmik (przepraszam za jakość, model wydawał się nieposkromiony)
Rekomendowane odpowiedzi