Skocz do zawartości

LA7 skala 1:5 rozpiętość 2,45


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pic_35.jpg

 

Biała 93 Siergiej Fiodorowicz Dolguszyn to ten z wąsem w środku.

Opublikowano

A nie było opcji wycięcia otworu,wpuszczenia serwa w tej ciemnej ,dolnej części domku ,tam gdzie wskazuje ta narysowana strzałka ?

Opublikowano

No ,Sebek, kurcze, szybować to nie będzie jak obetnie silnik :wacko: .

 

Liczyłeś jakie będzie obciążenie powierzchni?

Opublikowano

Jak już chcesz liczyć (moim zdaniem nie ma powodu się martwic ciężarem) to ciężar modelu w gr. dzielisz przez powierzchnię płata w dm2. Do powierzchni płata zazwyczaj wlicza się też jego część pod kadłubem.

Z racji na obrys proponowałbym Ci wpisać skrzydło (lewe/prawe - obojętne) w jak najbardziej dopasowany trapez.

Opublikowano

No tak, przy takim obciążeniu szybował na pewno nie będzie, a lądowanie będzie wyzwaniem.

Jak to mówią -" prędkość zabija!", ale nie w tym wypadku, tu będzie ratować życie modelu.

 

Sebek, tu na 200% musisz zawsze mieć sprawny napęd.

 

Obciążenie pow. nośnej jest to masa (w modelach wyrażana w gramach) oddziałująca na jednostkę powierzchni (dm2) wytwarzającą siłę nośną przy określonej prędkości. To tak w skrócie. Czyli czym mniej gram na dm2, tym lepiej i mniejsza prędkość lądowania.

 

Rozpiętość  już znam, podaj mi max. cięciwę skrzydła to policzę ci dokładnie powierzchnię.

Opublikowano

Tak na moje oko ta powierzchnia powinna być ciut większa przy tej skali, proponuje na spokojnie skorzystać  prostego paragramu ze strony podanej w linku do liczenia SC (przy okazji tez będziesz miał informacje o jego połozeniu) i wyjdzie całkowita powierzchnia nośna skrzydeł i usterzenia. I dalej będzie można liczyć obciążenie bardziej wiarygodnie. :)

http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm

Opublikowano

P = 1/2 ( a + b )h - wzór na pole trapezu.

h - wysokość trapezu czyli długość jednego skrzydła.

a - podstawa czyli cięciwa przy kadłubie ( względnie pod kadłubem )

b - druga podstawa czy w naszym przypadku cięciwa ostatniego żebra ( przekroju skrzydła )

Zaokrąglone końcówki możemy pominąć, całek nie znamy i nie lubimy. :)

Wszystko bardzo proste, wiedza z podstawówki i szybciej policzysz na piechotę niż programem.

Jak by co, to pytaj. :)

Opublikowano

Zaokrąglone końcówki możemy pominąć, całek nie znamy i nie lubimy. :)

Wszystko bardzo proste, wiedza z podstawówki i szybciej policzysz na piechotę niż programem.

Jak by co, to pytaj. :)

I tak chyba Sebastian policzył ;) tylko możliwe, że się mylę coś mała ta powierzchnia jak na tej wielkości model mi się wydaje :)

Opublikowano

Sebastian, rozpiętość już znamy. Podaj jeszcze cięciwę pod kadłubem i cięciwę końcówki skrzydła, to Ci policzę. Zaś pow, statecznika zostaw w spokoju, tam masz profil symetryczny zdaje się i zaklinowany na zero, jak mniemam.

Opublikowano

Sebastian, rozpiętość już znamy. Podaj jeszcze cięciwę pod kadłubem i cięciwę końcówki skrzydła, to Ci policzę. Zaś pow, statecznika zostaw w spokoju, tam masz profil symetryczny zdaje się i zaklinowany na zero, jak mniemam.

pod kadłubem 700mm końcówki tak jak na zdjęciu widac to 200mm 

Opublikowano

Wyszło mi 110,4 dm2 w przybliżeniu. Razem z końcówkami przyjmijmy że 112 dm2. Teraz masę podziel przez te 112 i będziesz miał obciążenie pow. nośnej. Wyszło zdaje się jeszcze mniej niż z programu. Będziesz miał błyskawicę a nie model. :)

Ale może źle policzyłem...

Opublikowano

Tak więc Twoje obciążenie to 160 - 161 gr/dm2 ( zależy jak tam Ci wyjdzie waga końcowa ), a więc zupełnie normalnie i przyzwoicie. Choć wolny raczej nie będzie, ale to w końcu ruski, bardzo dobry myśliwiec, do cholery. :)

Opublikowano

 Myślę, że będzie pięknie latał, ale i tak coś mi mówi, że skończysz go i nie oblatawszy, znów zaczniesz budowę czegoś jeszcze większego :D

No bo jak ma tu być jakiś sens, to najpierw powinien być oblatany Spit. Dobrze pamiętam, że jeszcze nie jest?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.