Gość wotoma Opublikowano 26 Marca 2016 Opublikowano 26 Marca 2016 Biała 93 Siergiej Fiodorowicz Dolguszyn to ten z wąsem w środku.
Shock Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 A nie było opcji wycięcia otworu,wpuszczenia serwa w tej ciemnej ,dolnej części domku ,tam gdzie wskazuje ta narysowana strzałka ?
mecenas Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 No ,Sebek, kurcze, szybować to nie będzie jak obetnie silnik . Liczyłeś jakie będzie obciążenie powierzchni?
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Jak już chcesz liczyć (moim zdaniem nie ma powodu się martwic ciężarem) to ciężar modelu w gr. dzielisz przez powierzchnię płata w dm2. Do powierzchni płata zazwyczaj wlicza się też jego część pod kadłubem. Z racji na obrys proponowałbym Ci wpisać skrzydło (lewe/prawe - obojętne) w jak najbardziej dopasowany trapez.
mecenas Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 No tak, przy takim obciążeniu szybował na pewno nie będzie, a lądowanie będzie wyzwaniem. Jak to mówią -" prędkość zabija!", ale nie w tym wypadku, tu będzie ratować życie modelu. Sebek, tu na 200% musisz zawsze mieć sprawny napęd. Obciążenie pow. nośnej jest to masa (w modelach wyrażana w gramach) oddziałująca na jednostkę powierzchni (dm2) wytwarzającą siłę nośną przy określonej prędkości. To tak w skrócie. Czyli czym mniej gram na dm2, tym lepiej i mniejsza prędkość lądowania. Rozpiętość już znam, podaj mi max. cięciwę skrzydła to policzę ci dokładnie powierzchnię.
Gość horn3t Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Tak na moje oko ta powierzchnia powinna być ciut większa przy tej skali, proponuje na spokojnie skorzystać prostego paragramu ze strony podanej w linku do liczenia SC (przy okazji tez będziesz miał informacje o jego połozeniu) i wyjdzie całkowita powierzchnia nośna skrzydeł i usterzenia. I dalej będzie można liczyć obciążenie bardziej wiarygodnie. http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm
skippi66 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 P = 1/2 ( a + b )h - wzór na pole trapezu. h - wysokość trapezu czyli długość jednego skrzydła. a - podstawa czyli cięciwa przy kadłubie ( względnie pod kadłubem ) b - druga podstawa czy w naszym przypadku cięciwa ostatniego żebra ( przekroju skrzydła ) Zaokrąglone końcówki możemy pominąć, całek nie znamy i nie lubimy. Wszystko bardzo proste, wiedza z podstawówki i szybciej policzysz na piechotę niż programem. Jak by co, to pytaj.
Gość horn3t Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Zaokrąglone końcówki możemy pominąć, całek nie znamy i nie lubimy. Wszystko bardzo proste, wiedza z podstawówki i szybciej policzysz na piechotę niż programem. Jak by co, to pytaj. I tak chyba Sebastian policzył tylko możliwe, że się mylę coś mała ta powierzchnia jak na tej wielkości model mi się wydaje
TeBe Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Daj zdjęcie od spodu i rozpiętość, scałkuję Ci :-)
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Krzysiek, dlaczego w powierzchnię nośną wliczasz usterzenie?
skippi66 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Sebastian, rozpiętość już znamy. Podaj jeszcze cięciwę pod kadłubem i cięciwę końcówki skrzydła, to Ci policzę. Zaś pow, statecznika zostaw w spokoju, tam masz profil symetryczny zdaje się i zaklinowany na zero, jak mniemam.
coster Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Opublikowano 30 Marca 2016 Sebastian, rozpiętość już znamy. Podaj jeszcze cięciwę pod kadłubem i cięciwę końcówki skrzydła, to Ci policzę. Zaś pow, statecznika zostaw w spokoju, tam masz profil symetryczny zdaje się i zaklinowany na zero, jak mniemam. pod kadłubem 700mm końcówki tak jak na zdjęciu widac to 200mm
skippi66 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Wyszło mi 110,4 dm2 w przybliżeniu. Razem z końcówkami przyjmijmy że 112 dm2. Teraz masę podziel przez te 112 i będziesz miał obciążenie pow. nośnej. Wyszło zdaje się jeszcze mniej niż z programu. Będziesz miał błyskawicę a nie model. Ale może źle policzyłem...
grafitxt Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Model o rozpiętości 2450 mm i wadze ponad 18 kg., więc taki jaki masz Ty lata bardzo ładnie:
skippi66 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Tak więc Twoje obciążenie to 160 - 161 gr/dm2 ( zależy jak tam Ci wyjdzie waga końcowa ), a więc zupełnie normalnie i przyzwoicie. Choć wolny raczej nie będzie, ale to w końcu ruski, bardzo dobry myśliwiec, do cholery.
skippi66 Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Ło brachu, przy prawie 10 kucach będzie zapieprzał jak dobra, poszóstna kareta. Tfu, podziesięciorna...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Myślę, że będzie pięknie latał, ale i tak coś mi mówi, że skończysz go i nie oblatawszy, znów zaczniesz budowę czegoś jeszcze większego No bo jak ma tu być jakiś sens, to najpierw powinien być oblatany Spit. Dobrze pamiętam, że jeszcze nie jest?
Shock Opublikowano 30 Marca 2016 Opublikowano 30 Marca 2016 Przecież to jakiś pasażerski ,kabina jak na 2 pilotów aż nienaturalnie długa...
Rekomendowane odpowiedzi