mikrus193 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Czy mam rozumieć że profil statecznika poziomego jest płasko-wypukły ? Seba wkleił nie swoje zdjęcie ,przecież pisze
pacek Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Czy mam rozumieć że profil statecznika poziomego jest płasko-wypukły ? po zrobieniu jednej strony odwracasz i robisz to samo z drugiej
kesto Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 zdjecie z budowy innego la7 w tej samej skali on zrobil konstrukcje na balsie ja na sklejce 1,5mm No i on zrobił dobrze, a Ty przegiąłeś. Po co ta sklejka, skoro balsa wystarczy? Boisz się, że model wyjdzie za lekko?
Iras 11 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Sebastian ale nic nie piszesz jaki silnik chcesz w nim zamontować ?
coster Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 Sebastian ale nic nie piszesz jaki silnik chcesz w nim zamontować ? co do silnika to albo benzynowy DLE 85 albo DLE 111V3 , w planach jest ze od 60cc do 80cc ,a znowu czytalem na RCSCALEBUILDER i inych forach wiekszosc osob daje tak miedzy 100cc a120 i nie wiem jeszcze zobaczymy a co do statecznika to tak jak napisal pacek to jest tylko jedna strona po oklejeniu przewruce na druga strone i zrobie tak samo a czemu zrobilem na sklejce ?robie wiekszosci tak jak jest na planach i azuruje ,a po drugie to jest moj 2gi samolot jaki robie tak ze jeszcze nie mam takiego doswiadczenia w budowaniu musicie zrozumiec
Iras 11 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Ja w Junkersie który jest dużo większy zainstalowałem silnik o pojemności 80 cm przyznam szczerze że jest to na granicy latania ale za to lata realistycznie . Nie przesadzaj z wielkością silnika , przy tej wielkości zostań przy pojemności 80 cm , wiele osób wsadza duże silniki i modele te zapindalają po niebie jak akrobaty i co z tego że model wygląda pięknie i realistycznie jak w locie razi to w oczy . A co do krytyki nie przejmuj się tym na forum jest wielu modelarzy teoretyków którzy mają wiele do powiedzenia a w rzeczywistości w swoich osiągnięciach mogą pochwalić się kilkoma chińczykami które udało im się złożyć. Powodzenia w pracy nad ławoczkinem
kesto Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Staraj się nie wprowadzać swoich modyfikacji jeśli nie masz doświadczenia w tego typu konstrukcjach. Zastępowanie balsy sklejką , nawet ażurowaną nie wpłynie pozytywnie na ciężar, a o to powinieneś walczyć. Musisz to zrozumieć
Irek M Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Rozpuszczanie formy styro w laminacie nie jest doskonałym rozwiązaniem. Wlewając rozpuszczalnik masz masę mazi, z którą nie wiadomo co robić - przecież styropian nie wyparowuje. Ja ile się dało wycinałem lub wydłubywałem, a to co zostało właśnie zalewałem. 1
coster Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 Staraj się nie wprowadzać swoich modyfikacji jeśli nie masz doświadczenia w tego typu konstrukcjach. Zastępowanie balsy sklejką , nawet ażurowaną nie wpłynie pozytywnie na ciężar, a o to powinieneś walczyć. Musisz to zrozumieć nie wprowadzam zadnych swoich modyfikacji tylko czytam i podgladam jak inni robia tu masz inne zdjecie tego samego modelu statecznik jest zrobiony z 3 czesci wzmocniony aluminiowymi rurkami tez na sklejce azurowanej i zebrami ze sklejki Rozpuszczanie formy styro w laminacie nie jest doskonałym rozwiązaniem. Wlewając rozpuszczalnik masz masę mazi, z którą nie wiadomo co robić - przecież styropian nie wyparowuje. Ja ile się dało wycinałem lub wydłubywałem, a to co zostało właśnie zalewałem. nie pomyslalem o tym zastosuje sie do twojej rady wydrapie ile sie da i dopiero zaleje
kesto Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 to dlaczego wybierasz najcięższe rozwiązania? Co do styropianu, to stan_m dobrze Ci poradził, abyś przed laminowaniem okleił styropian folią. Wtedy łatwiej go odkleić od laminatu i nie trzeba wytapiać acetonem.
coster Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 to dlaczego wybierasz najcięższe rozwiązania? jak najciezsze ? zrobilem na azurowanej sklejce a reszta czyli zeberka z balsy, plyta jest wyazurowana wiecej na zdjeciu tego niema bo zdjecie robione bylo w trakcie azurowania ,bateria padla od wkretarki
wapniak Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Rozpuszczając tak jak napisałem, na końcu wyciągniesz taki spory, miękki flak ze styroduru. To będzie ta część, która nie miała bezpośredniego kontaktu z rozpuszczalnikiem nitro(aceton jest znacznie gorszy w działaniu).Rozpuszczalnik ma płynąć tylko po laminacie, a nie na wskroś.Dlatego trzeba tym powoli obracać i obserwować co się dzieje..Tego rozpuszczalnika to trzeba niewiele, może z 50 ml. Wydłubanie też jest dobre, ale to sporo więcej roboty. Po wydłubaniu aceton nie działał u mnie.
jpd Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Dalej twierdzę że można to zrobić 2x lżej i 4x mocniej. To że zastosowałeś ażurowaną sklejkę zamiast pełnej balsy to dowaliłeś wagi i zmniejszyłeś wytrzymałość ... Na skręcanie wytrzymałość tej konstrukcji jest żadna ... na zginanie marna. Jeśli już koniecznie chciałeś zmieniać plany to trzeba było zrobić żebra dźiwgarek i okleić całość balsą 0,6 i mógłbyś sąsiadowi łeb tym rozwalić. A jak koniecznie chciałbyś do tego dowalić masy to calość laminujesz 2x 40g - wtedy można nawet brzozy kosić. ew. w środku jako wzmocnienie mocowania do kadłuba dać szerokie żebro balsowe. 1
coster Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 ale co wy sie tak uparliscie ze zmieniam plany ? wszystkie modele jakie ogladalem na forach w tej skali maja robione SW na sklejce azurowanej to zdjecie co wrzucilem ze jest na balsie statecznik zrobiony jest z balsy 2,5mm jedna strona i druga strona jest zrobiona tak samo czyli balsa po zlozeniu 2polowek ma 5mm i chcesz mi powiedziec ze to jest lzejsze ?to tego jeszcze klej miedzy tymi 2polowkami ,nadal bedziesz twierdzil ze jest lzejsze? 1
jpd Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Dlatego twierdze ze dziwna ta konstrukcja tych stateczników. I EOT
coster Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Opublikowano 20 Listopada 2014 Dlatego twierdze ze dziwna ta konstrukcja tych stateczników. I EOT skoro tak jest na planach to czemu mam to zmieniac ?
Kazimierz_A Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 skoro tak jest na planach to czemu mam to zmieniac ? Jeśli nie masz konstruktorskiego doświadczenia, to nic nie zmieniaj. Jak rozumiem, korzystasz z planów dość popularnych i latają modele tak zbudowane ? Jeśli tak, to i Tobie się powiedzie. Nie zmienia to jednak faktu, że Jacek ma rację i z punktu widzenia lotniczej sztuki konstruktorskiej, to te stateczniki są (bardzo delikatnie mówiąc) dziwne !
olo Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 skoro tak jest na planach to czemu mam to zmieniac ? Może budowę trzeba było zacząć dopiero wg.innych,lepszych planów? Chociaż to też jest wyjście z tej sytuacji bo potem będziesz narzekał że plany były do d.....
f-150 Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Nie widzę w wykonaniu tych stateczników nic dziwnego poza sklejką która jest przerostem formy nad treścią.Sam w ten sposób zrobiłem końcówki skrzydeł i kompletne stery.Sposób dość powszechny przy cienkim profilu.
Irek M Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Może się przyda Lavochkin_La-7.pdf
Rekomendowane odpowiedzi