Jump to content
Sign in to follow this  
endi007

Quadrocopter + 4 silniki szczotkowe ( komutatorowe )

Recommended Posts

Witam wszystkich, od pewnego czasu zajmuję się konstrukcją quadrocoptera. Jako że jestem z wykształcenia elektronikiem nie korzystam z gotowych rozwiązań a wszystko tworzę projektuje sam ( mam tu na myśli kontrolery położenia, program sterujący, odbiornik, nadajnik ). Gdyby ktoś pytał dlaczego to odpowiedź jest prosta - robię to dla frajdy i wiedzy. Mam jednak problem z doborem silników gdyż moja wiedza w tej dziedzinie jest niewystarczająca. Cała konstrukcja bez silników i akumulatora jest niewielka około 30 cm rozpiętości i też nie wiele warzy około 80 gram. Chcę to tego dobrać jakieś w miarę tanie silniki i śmigła jednak kompletnie nie wiem jak się za to zabrać. Z tego co wyczytałem silnik musi być też taki aby nie potrzebował dodatkowej przekładni i mógł pracować z założonym śmigłem. Sprawa może była by łatwiejsza gdybym mógł przebierać w silnikach bez szczotkowych ( trójfazowych ) niestety kontroler który wykonałem umożliwia sterowanie tylko i wyłącznie silnikami szczotkowymi/komutatorowymi. ( i bardzo bym nie chciał przenosić się na trójfazowce )  

Morze ktoś obeznany w temacie mógłby wskazać jakiś produkt najlepiej dostępny w Polsce który poradził by sobie z bezproblemowym uniesieniem modelu. Byłbym BARDZO wdzięczny gdybym otrzymał link do stosownego silnika i śmigieł. 

PS. Jako że nie mam jeszcze akumulatora napięcie przy jakim ma pracować silnik jest na tę chwilę dowolne. ( oczywiście w granicach rozsądku jak na tak mały model ) 

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By rosik
      Witam serdecznie szanownych forumowiczów - modelarzy .