Gość horn3t Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Zarobiony jestem pod koniec tygodnia może wstawie jakiś film /zdjęcia. Lubię prostotę rozwiązania. Pokrywy luku podwozia mam wklejone na zwykłe płaskie zawiasy, jak które kiedy trzeba powinny puścić. Zamykanie na zwykłe gumki recepturki. podobnie jak poniżej:
mavericknt Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Hej mam taki patent z gumkami w Ventusie z TM. Recepturki szybko parcieją jak masz starą dętkę to utnij cieniutkie paseczki i z niej zrób.
Gość horn3t Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Rady o gumkach będę miał na względzie bo zawsze świeża guma daje większą gwarancję Poskładałem elementy podwozia w całość miałem mały problem z czego zrobić takie sprytne haczyki na klapkach - wymyśliłem, że zrobię to z haftek krawieckich jak ktoś nie wie w czym rzecz wujek google pomoże - Krossowi dziękuję że miał w swojej pasmanterii Na klapkach od wewnątrz przykleiłem paski foli samoprzylepnej dla lepszego ślizgania (zmniejszenia oporów tarcia - tak bardziej po modelarsku ) się widelców koła które je otwierają. Trzeba będzie jeszcze wszytko poregulować ale na razie mam notoryczny brak czasu ze względów zawodowych. Dodam, że na koło wsadziłem serwo prawie 9 Kg, będzie ono też jednocześnie obsługiwało wyczep holu . https://www.youtube.com/watch?v=Rl9TtLYt9oI&feature=youtu.be 2
mike217 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Krzysztof w roli gumek sprawdzi się doskonale amortyzator gumowy stosowany w wyczynowym wędkarstwie spławikowym. Jest z lateksu i nie parcieje , przy okazji dostaniesz kawałek. Fajnie to działa.
Kross Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Ja kto powiadają prawdziwy "majstersztyk",a czasami to nawet najbardziej wyszukane rozwiązania i "materiały lotnicze" czyhają na nas tam, gdzie nawet byśmy się ich nie spodziewali.
Gość horn3t Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Uczymy się całe życie a kreatywność nie zna granic pod warunkiem uruchomienia myślenia i korzystania wiedzy innych dzięki przy okazji skorzystam z wyczynowych rozwiązań wędkarskich
Gość horn3t Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Sobotnie prace w domowej modelarni Wracając do tematu wyczepu okazuje się, że Diana jak większość szybowców ma dwa wczepy na dziobie do holu za samolotem i pod kadłubem do holu za wyciągarką. Ostatecznie po poradach i przemyśleniach wstawiłem wyczep w dziób parę zdjęć z tych zabaw oraz przy okazji przy pracach nad holownikiem VP-1. - 1/3
PilotM Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Super Ci idzie!!! a ja własnie w Bocianie wiercę otwór na wyczep bo sobota to tak jak piszesz trochę czasu aby majsterkować w modelarni.
Gość horn3t Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Marek czekam abyś też coś pokazał Teraz czas na prace przy skrzydłach Ps. Rano modelarnia po południu latanko http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44643-lotnisko-bydgoszcz-fordon/page-57&do=findComment&comment=549629
BRoman Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Proszę zrób mi grzeczność i podaj grubość krawędzi spływu skrzydła. Pozdrawiam
Gość horn3t Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Praktycznie najważniejsze prace przy kadłubie zrobione. Pozostało tylko zrobienie balastu i mocowania pakietów zasilających ale to na koniec. Teraz zaczynam prace przy skrzydłach rozważając wariant napędu lotek i klap na prosty czyli od dołu lub bardziej skomplikowany z wypuszczeniem popychacza od góry. Robię grzeczność spływ ma koło 0,9 mm
Konrad_P Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Wychodzi na to że kółko będzie otwarte aż do momentu wyczepu. Nie będzie to przeszkadzało podczas wznoszenia modelu na holu.
Gość horn3t Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Wychodzi na to że kółko będzie otwarte aż do momentu wyczepu. Nie będzie to przeszkadzało podczas wznoszenia modelu na holu. Mi nie ale nie wiem jak innym a co mają powiedzieć Ci, którym się kółko nie chowa z racji konstrukcji modelu
Konrad_P Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 ..... a co mają powiedzieć Ci, którym się kółko nie chowa z racji konstrukcji modelu Też prawda. Mi w Minimoa się nie chowa i jakoś lata
Gość horn3t Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Konrad to wszystko z wrodzonego lenistwa i biedy bo nie mam kasy na kolejny serwomechanizm. Ale jest opcja startu ze schowanym podwoziem z wózka wówczas popychacz wyczepu jest zapiety z drugiej strony dźwigni serwa. Przy wyczepianiu zostanie na chwilę wysuniete podwozie a potem schowane i liczę , że nikt tego nie zauważy jak model będzie na 300 m i wszyscy będą zadowoleni Koniec fantazji to jest żart
Wiesiek Opublikowano 1 Marca 2015 Opublikowano 1 Marca 2015 Krzysiek piekna jest ta Diana-2 i az sie prosi o ceflix-a http://www.ceflix.de Widzialem to na targach jakis czas temu,500-setka wynosi Diane.2 (6 m) jakby nic nie wazyla Ps:Interesuje mnie cena Twojej Diany,na PW jesli to nie tajemnica i najwazniejsze jaki jest czas oczekiwania?
Konrad_P Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Kurcze fajne te napędy. No ale dla nas to ceny mają zaporowe, szkoda bo miałbym zastosowanie dla jednego.
wojt1125 Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 A wracając do połączenia mechanizmów wczepu i podwozia - weź pod uwagę, że jeśli podwozie z jakiegoś powodu zablokuje się przy starcie i nie będzie chciało się schować, to nie wyczepisz modelu. Proponuję dać jednak osobne serwo.
Gość horn3t Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Co do ceny modelu to temat polskich producentów i ich polityki cenowej był niejednokrotnie wałkowany i nie mam zamiaru dyskutować w tej sprawie. Jak nie mam ceny na stronie producenta a jestem czymś zainteresowany to piszę mail lub dzwonię. Często tego typu kontakt skutkuje ustaleniem indywidualnej ceny . Wystarczy zadzwonić do ModelPartner i cena będzie znana możliwe, że inna jak w moim przypadku. Napęd piękny ale poza moim zasięgiem finansowym taką kasą wolał bym przeznaczyć na inne modele. Co do serwomechanizmu wczepu Wojtku racja bez dyskusji zawsze może coś pójść nie tak, jestem jednak świadomy tego rozwiązania i ryzyka. Dodam, że przy pracy serwomechanizmu podczas chowania podwozia jest ono ciągnięte za pomocą sprężyny. Ale się jeszcze zastanowię bo zapaliłeś mi czerwone światło
RenoFlo Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Konrad to wszystko z wrodzonego lenistwa i biedy bo nie mam kasy na kolejny serwomechanizm. Ale jest opcja startu ze schowanym podwoziem z wózka wówczas popychacz wyczepu jest zapiety z drugiej strony dźwigni serwa. Przy wyczepianiu zostanie na chwilę wysuniete podwozie a potem schowane i liczę , że nikt tego nie zauważy jak model będzie na 300 m i wszyscy będą zadowoleni Koniec fantazji to jest żart kólko otwarte czy zamknięte w trakcie holu to nie problem. zastanawiam się tylko jak zapiąć hol mając jedynie dwie (wersja optymistyczna) ręce? bez pomocnika albo stojaka na starcie nie da rady.
Rekomendowane odpowiedzi