dukeroger Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 chcialem powiedziec ze ja tez sie szykuje na skladanie P.11, fajnie bedzie ich wiecej
Emhyrion Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Chyba zaśmiecamy Piotrkowi temat :-) Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Pioterek Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 Piotr też czekam na okienko i chwilę czasu żeby polatać z Tobą i nacieszyć oko popylaczem a mój młody też chce zobaczyć Popylacza w akcji . A podwozie spokojnie wytrzyma bo model bedzie prawie sam ladował przy tej powierzchni jak coś to się zdzwonimy na lotnisko ☺ Model pewnie będzie dobrze lądował, tylko nie wiem jeszcze jak pilot Film z próby mechaniki modelu: 1
Emhyrion Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Zauważyłem w swoich modelach, że im wolniej klapy idą w dół, tym samolot płynniej zwalnia i nie skacze jak głupi do góry. Oczywiście w miarę rozsądku, wystarczy 3 sek. U Ciebie schodzą dość szybko, nie możesz ich jakoś spowolnić, czy w większych modelach nie ma takiej potrzeby?
Pioterek Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 Zauważyłem w swoich modelach, że im wolniej klapy idą w dół, tym samolot płynniej zwalnia i nie skacze jak głupi do góry. Oczywiście w miarę rozsądku, wystarczy 3 sek. U Ciebie schodzą dość szybko, nie możesz ich jakoś spowolnić, czy w większych modelach nie ma takiej potrzeby? Tak oczywiście mogę zwolnić że będą się opuszczały i 10 sek. Ale do oblotu muszę mieć szybszy ruch, bo będę musiał klapy na chwilę w powietrzu włączyć i wyłączyć, żeby dobrać odpowiedni mix. ze sterem SW - jeżeli będzie potrzebny.
Pioterek Opublikowano 22 Października 2015 Autor Opublikowano 22 Października 2015 Kontrola napięcia odbiornika. Do swoich dużych modeli używam osobnego zasilania odbiornika. Chodzi o odizolowanie odbiornika od wysokiego 33V napięcia pakietów zasilających LiPol. Są to pakiety NiMh które mają swoje zalety ale i wady. Pakiety te z czasem tracą swoją pojemność i trzeba je poddawać regeneracji lub jak to się mówi popularnie "przecyklowaniu", które przywraca utraconą pojemność. Przy silnym obciążeniu chwilowym (np. start dużego serwa/serw) pakiety NiMh łagodzą prąd podawany serwu, czyli pod obciążeniem zmniejszają nieznacznie swoje napięcie. Tak jest gdy pakiet jest w pełni naładowany i odświeżony. Jeżeli mamy do czynienia z pakietem niedoładowanym lub o obniżonej pojemności wahnięcie napięcia potrafi być znaczne i w skrajnym przypadku może rozbindować odbiornik. Do kontroli napięcia pakietów NiMh używam tylko linijek diodowych a nie innych wskaźników napięcia. Dlaczego tylko linijek - tylko linijka diodowa jest w stanie pokazać dynamiczne zachowanie się źródła napięcia. W momencie pracy serw widać wyraźnie zmiany napięcia w postaci zapalania się kolejnych diod z zakresu Goog i Low Bat. Jeżeli pakiet jest dobry to nawet przy energicznych ruchach serw nie zapalą się diody z poziomu Low Bat - możemy lecieć. Jeżeli zapalają się diody czerwone (Low Bat) pakiet jest do lotu nie w pełni sprawny i wymaga doładowania lub regeneracji. Spotkałem się również z cyfrowymi miernikami napięcia pakietów NiMh i nie polecam ich, ponieważ nie jesteśmy w stanie odczytać stanu faktycznego pakietu - sama wartość napięcia nie wystarczy a zmian napięcia pod obciążeniem miernik ten nie jest w stanie pokazać ze względu na zbyt długi czas od odczytu i obróbki do wyświetlenia mierzonego napięcia . A jakie są inne doświadczenia ?
dukeroger Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 w ostatnich 2 modelach przeszedlem na telemetrie stanu kazdej celi, mam alarmy w nadajniku mowiace o zejsciu ponizej wartosci niskiej i krytycznej oraz online odczyt.
f-150 Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 A tak przy okazji Piotrze wskaźnik który pokazałeś na pierwszym zdjęciu jest przeznaczony do LiFe I LiPo.Do NiMh jest inna wersja tego wskaźnika 4,8-6V
Pioterek Opublikowano 22 Października 2015 Autor Opublikowano 22 Października 2015 w ostatnich 2 modelach przeszedlem na telemetrie stanu kazdej celi, mam alarmy w nadajniku mowiace o zejsciu ponizej wartosci niskiej i krytycznej oraz online odczyt.A co Ci pomoże telemetria jak radio się rozbinduje?Poza tym ja piszę o osobnym pakiecie NiMh radia a Ty o pakietach napędowych z których radio bierze zasilanie i tu radiu nic nie grozi bo regler wcześniej odetnie silnik i dla radia energii jeszcze starczy. Linijką Led kontrolujesz model przed startem, telemetrią w powietrzu. A tak poza tym zmierzyłem ciąg statyczny napędu Popylacza. Przy naładowanym pakiecie wyszło 6,5 kg /55A. Myślę że opływowa i mała maska modelu poprawiła osiągi napędu o 0,4 kg w porównaniu z SE 5a
dukeroger Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 odpowiednie ustawienie poziomu powoduje ze radio sie nie rozbinduje, wzglednie po wlaczeniu zacznie od razu krzyczec o niskim poziomie napiecia
Pioterek Opublikowano 22 Października 2015 Autor Opublikowano 22 Października 2015 odpowiednie ustawienie poziomu powoduje ze radio sie nie rozbinduje, wzglednie po wlaczeniu zacznie od razu krzyczec o niskim poziomie napiecia Ale o czym Ty piszesz o pakietach napędowych i BEC czy o osobnym pakiecie NiMh ??? Ja też monitoruję telemetrycznie napięcie radia i napięcie pakietów napędowych, bo to jest wbudowane w radiu.
dukeroger Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 Mea culpa. O napedowych, nie stosuje osobnego zasilania radia Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 A tak poza tym zmierzyłem ciąg statyczny napędu Popylacza. Przy naładowanym pakiecie wyszło 6,5 kg /55A. Myślę że opływowa i mała maska modelu poprawiła osiągi napędu o 0,4 kg w porównaniu z SE 5a Hmm... Nigdy nie słyszałem, aby pomiary ciągu samego napędu były różne od pomiarów w modelu. Wg mojej skromnej wiedzy śmigło zasysa model do przodu, a nie odpycha do przodu (no może w minimalnym stopniu), poza tym śmigło wytwarza ciąg końcówkami łopat.
Pioterek Opublikowano 22 Października 2015 Autor Opublikowano 22 Października 2015 Ja stwierdzam tylko fakt jaki mi wyszedł z pomiarów. Napęd jest taki sam jak w SE 5a różnią się tylko maski. Popylacz ma smukłą maskę i strumień zaśmigłowy nie natrafia na żaden opór. Widzę że masz umysł dociekliwy i często szukasz teorii. Ja natomiast jestem praktykiem wiec najpierw prubuję i zastanawiam się nad wynikiem.
robertus Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 Bartku, w Corsirze robiłeś przewiewy między cylindrami nie po to aby zmniejszyć opory powietrza za śmigłem?
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Października 2015 Opublikowano 22 Października 2015 No cóż, ciekawy wynik. A robiłeś może porównanie ciągu na hamowni i w modelu? Też są różnice? Robercie, robiłem, ale z zupełnie innego powodu, o którym zresztą dużo pisałem.
Pioterek Opublikowano 22 Października 2015 Autor Opublikowano 22 Października 2015 Ja badam napęd w gotowym modelu w jego rzeczywistych warunkach pracy na ziemi.
Pioterek Opublikowano 23 Października 2015 Autor Opublikowano 23 Października 2015 Dzisiaj skończyłem kabinę Sport. Wyszła następująco:
Emhyrion Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 zrób jeszcze na krawędzi jakiś pasek (ramkę) kończący szybę. Namaluj, czy naklej... Będzie się lepiej odcinać, teraz jest słabo widoczna
robertus Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 Wg mnie tak jest ok. Przypomina wiatrochron od motocykla, który też nie ma ramki u góry.
Rekomendowane odpowiedzi