Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piotr też czekam na okienko i chwilę czasu żeby polatać z Tobą i nacieszyć oko popylaczem a mój młody też chce zobaczyć Popylacza w akcji .

A podwozie spokojnie wytrzyma bo model bedzie prawie sam ladował przy tej powierzchni jak coś to się zdzwonimy na lotnisko ☺

 

 

Model pewnie będzie dobrze lądował, tylko nie wiem jeszcze jak pilot  :)

Film z próby mechaniki modelu:

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zauważyłem w swoich modelach, że im wolniej klapy idą w dół, tym samolot płynniej zwalnia i nie skacze jak głupi do góry. Oczywiście w miarę rozsądku, wystarczy 3 sek. U Ciebie schodzą dość szybko, nie możesz ich jakoś spowolnić, czy w większych modelach nie ma takiej potrzeby?

Opublikowano

Zauważyłem w swoich modelach, że im wolniej klapy idą w dół, tym samolot płynniej zwalnia i nie skacze jak głupi do góry. Oczywiście w miarę rozsądku, wystarczy 3 sek. U Ciebie schodzą dość szybko, nie możesz ich jakoś spowolnić, czy w większych modelach nie ma takiej potrzeby?

Tak oczywiście mogę zwolnić że będą się opuszczały i 10 sek. Ale do oblotu muszę mieć szybszy ruch, bo będę musiał klapy na chwilę w powietrzu włączyć i wyłączyć, żeby dobrać odpowiedni mix. ze sterem SW - jeżeli będzie potrzebny.

Opublikowano

Kontrola napięcia odbiornika.

 

Do swoich dużych modeli używam osobnego zasilania odbiornika. Chodzi o odizolowanie odbiornika od wysokiego 33V napięcia pakietów zasilających LiPol. Są to pakiety NiMh które mają swoje zalety ale i wady. Pakiety te z czasem tracą swoją pojemność i trzeba je poddawać regeneracji lub jak to się mówi popularnie "przecyklowaniu", które przywraca utraconą pojemność. Przy silnym obciążeniu chwilowym (np. start dużego serwa/serw) pakiety NiMh łagodzą prąd podawany serwu, czyli pod obciążeniem zmniejszają nieznacznie swoje napięcie. Tak jest gdy pakiet jest w pełni naładowany i odświeżony. Jeżeli mamy do czynienia z pakietem niedoładowanym lub o obniżonej pojemności wahnięcie napięcia potrafi być znaczne i w skrajnym przypadku może rozbindować odbiornik.

 

Do kontroli napięcia pakietów NiMh używam tylko linijek diodowych a nie innych wskaźników napięcia.

 

post-5634-0-80190100-1445510053_thumb.jpg

 

Dlaczego tylko linijek - tylko linijka diodowa jest w stanie pokazać dynamiczne zachowanie się źródła napięcia. W momencie pracy serw widać wyraźnie zmiany napięcia w postaci zapalania się kolejnych diod z zakresu Goog i Low Bat. Jeżeli pakiet jest dobry to nawet przy energicznych ruchach serw nie zapalą się diody z poziomu Low Bat - możemy lecieć. Jeżeli zapalają się diody czerwone (Low Bat) pakiet jest do lotu nie w pełni sprawny i wymaga doładowania lub regeneracji.

 

Spotkałem się również z cyfrowymi miernikami napięcia pakietów NiMh i nie polecam ich, ponieważ nie jesteśmy w stanie odczytać stanu faktycznego pakietu - sama wartość napięcia nie wystarczy a zmian napięcia pod obciążeniem miernik ten nie jest w stanie pokazać ze względu na zbyt długi czas od odczytu i obróbki do wyświetlenia mierzonego napięcia .

 

post-5634-0-77660900-1445510054_thumb.jpg

 

A jakie są inne doświadczenia ?

Opublikowano

A tak przy okazji Piotrze wskaźnik który pokazałeś na pierwszym zdjęciu jest przeznaczony do LiFe I LiPo.Do NiMh jest inna wersja tego wskaźnika 4,8-6V

Opublikowano

w ostatnich 2 modelach przeszedlem na telemetrie stanu kazdej celi, mam alarmy w nadajniku mowiace o zejsciu ponizej wartosci niskiej i krytycznej oraz online odczyt.

A co Ci pomoże telemetria jak radio się rozbinduje?

Poza tym ja piszę o osobnym pakiecie NiMh radia a Ty o pakietach napędowych z których radio bierze zasilanie i tu radiu nic nie grozi bo regler wcześniej odetnie silnik i dla radia energii jeszcze starczy.

 

Linijką Led kontrolujesz model przed startem, telemetrią w powietrzu.

 

 

A tak poza tym zmierzyłem ciąg statyczny napędu Popylacza. Przy naładowanym pakiecie wyszło 6,5 kg /55A. Myślę że opływowa i mała maska modelu poprawiła osiągi napędu o 0,4 kg w porównaniu z SE 5a

Opublikowano

odpowiednie ustawienie poziomu powoduje ze radio sie nie rozbinduje, wzglednie po wlaczeniu zacznie od razu krzyczec o niskim poziomie napiecia

 

Ale o czym Ty piszesz o pakietach napędowych i BEC czy o osobnym pakiecie NiMh ??? 

 

Ja też monitoruję telemetrycznie napięcie radia i napięcie pakietów napędowych, bo to jest wbudowane w radiu.

Opublikowano

A tak poza tym zmierzyłem ciąg statyczny napędu Popylacza. Przy naładowanym pakiecie wyszło 6,5 kg /55A. Myślę że opływowa i mała maska modelu poprawiła osiągi napędu o 0,4 kg w porównaniu z SE 5a

Hmm... Nigdy nie słyszałem, aby pomiary ciągu samego napędu były różne od pomiarów w modelu.

Wg mojej skromnej wiedzy śmigło zasysa model do przodu, a nie odpycha do przodu (no może w minimalnym stopniu), poza tym śmigło wytwarza ciąg końcówkami łopat.

Opublikowano

Ja stwierdzam tylko fakt jaki mi wyszedł z pomiarów. Napęd jest taki sam jak w SE 5a różnią się tylko maski. Popylacz ma smukłą maskę i strumień zaśmigłowy nie natrafia na żaden opór.

 

Widzę że masz umysł dociekliwy i często szukasz teorii. Ja natomiast jestem praktykiem wiec najpierw prubuję i zastanawiam się nad wynikiem.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.