Skocz do zawartości

"Popylacz" z modelesuchocki.pl - czyli jeden model w kilku odmianach


Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie myślę, że gość w wersji sportowej powinien latać w kasku, inaczej będzie miał problem z zatokami...

 

W moim Spcewalkerze II  latają od trzech lat bez kasków i nie chorowali mi jeszcze :)  Ale masz rację coś w tym jest

 

post-5634-0-74864600-1445966784_thumb.jpg

 

Oblot:

 

Jak zauważył Krzysztof pogoda była wymarzona ze względu na zdjęcia jak i na loty. Planowałem ten wtorek od kilku dni śledząc prognozę pogody w Radawcu. Na początku jak zwykle parę fotek przed lotem (tak na wszelki wypadek) i do roboty. Najpierw kołowanie i bieg po linii prostej. Model kołuje b.dobrze, robi ciasne manewry  a jak się rozpędzi to trzyma kierunek. Próba podniesienia ogona też wypadła dobrze, więc wypadało wystartować.

 

Start krótki jak na pierwszy raz, bardzo ładny. W powietrzu trymowanie SW (model zadzierał do góry) i tyle …… nic więcej. Silnik (jego kąty) ustawione prawidłowo. Próba klap - opuszczone i model nie zmienia poziomu,  więc pierwsze lądowanie zrobiłem od razu na klapach. Pierwsze lądowanie było jednocześnie testem podwozia, wyszło twardo i sprężyny w podwoziu miały nad czym popracować.  Następne lądowania już poprawne. Model chyba wyważony optymalnie po zdjęciu gazy łagodnie obniża lot. Lot od 50%  do 100% gazu poziomy.

 

Miałem dzisiaj tylko Mobiusa więc złożę jakiś mały film z oblotu, żeby trochę modelu było widać a na film „prawdziwy” poczekam na Gregory.

 

Latałem z dwoma kabinami i Sport wydaje mi się, że ma jakby zauważalnie mniejszy opór – przy tym samym położeniu gazu model jest szybszy. Wylatałem 3 kpl. pakietów każdy po 5,5min w powietrzu. Przed wymianą pozostawało jeszcze w pakiecie 30% pojemności.  Latałem raczej ostrożnie, żeby się do modelu najpierw przyzwyczaić (do jego dynamiki) - ale na jedna pętlę sobie pozwoliłem.

 

Dzisiejsze loty  to było sprawdzanie symetrii zakrętów i ćwiczenia startów i lądowań. Model mimo, że duży i wydawałoby się ciężki to startuje szybko i z dużą elegancją. W ostatnim locie domiksowałem SK z lotkami i trochę polatałem ostrzej – zakręty bardzo ładne. Wszystkie mocowania na magnesy wytrzymały, niczego w powietrzu nie zgubiłem – przydała się wcześniejsza odrobiona  lekcja z PZL P.24.

 

Klapy – lądowałem na klapach w pełni wychylonych (90 deg). Klapy są skuteczne (skuteczniejsze od moich dotychczasowych) mogłem włączyć je nad skrajem lotniska i  przyziemić już na ¾ jego długości przy pogodzie bezwietrznej .  Jak napisałem wcześniej wychylenie klap nie zaburza równowagi podłużnej modelu. Wykonałem również parę startów na półklapach – ok.

 

Myślę że to model konstrukcyjnie bardzo udany.

 

Tyle pierwszych wrażeń z lotów, model lata dobrze a jego pilot RC się szkoli co by pokazać więcej  :)

 

post-5634-0-88145800-1445969580_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje.

Ładny model,teraz nic tylko odwiedzać wszelakie pikniki i dawać pokazy :) .

 

Najbliższy pokaz modelu w przedszkolu Wnuczki w wersji Dusty - dopytują mnie i dopytują  :)

 

Myślałem, że na pokazy to SE 5a bardziej ?

 

 

post-5634-0-47972300-1445970080_thumb.jpg

 

Nie bardzo wiem skąd trawa - śmigło wysoko nad ziemią, może to od kół ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obiema kabinkami samolot wygląda równie dobrze nie wyglądają jakby były doklejone na siłę. Obie są naturalnie pasujące do reszty kadłuba.

Gratuluję oblotu.

 

Dziękuję za wszystkie gratulacje, warto było popracować przez 8 miesięcy nad modelem, żeby przeżyć dzisiejszy dzień :) . 

 

post-5634-0-86972500-1445970698_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trawa jest od kół. Ostatnio miałem takie piękne ślady na Me-262 - piękne, ciemne zabrudzenia... Zostawiłem je, dodają uroku, prawie jak ślady "dymu" z działek :)

 

Model ładny to pewnie i ładnie lata. Naprawdę fajnie wygląda, podoba mi się. Czekam na film :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRATULACJE Piotr !!! Pogoda wymarzona do oblotu model prezentuje się super cieszę się że przez chwilkę mogłem popatrzeć jak stoi na murawie naszego lotniska,nie chciałem przeszkadzać w oblocie też wole w skupieniu zrobić to sam bez podpowiadaczy,a film nakręcimy jak już się wylanszujesz na tym typie modelu  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRATULACJE Piotr !!! Pogoda wymarzona do oblotu model prezentuje się super cieszę się że przez chwilkę mogłem popatrzeć jak stoi na murawie naszego lotniska,nie chciałem przeszkadzać w oblocie też wole w skupieniu zrobić to sam bez podpowiadaczy,a film nakręcimy jak już się wylanszujesz na tym typie modelu  :)

 

Dzięki Grzesiu, że rozumiesz. Budowanie  modelu na forum to jest duże obciążenie, no bo z definicji musi się udać.  A przecież tak nie koniecznie może być - ziemia ciągle przyciąga.   :)

 

post-5634-0-61799800-1445979793_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Budowanie  modelu na forum to jest duże obciążenie, no bo z definicji musi się udać.  A przecież tak nie koniecznie może być - ziemia ciągle przyciąga.   :)

 

 

Ani przez chwilę nie pomyślałem,że Ci się nie uda, nie Tobie :) Model piękny perfekcyjnie wykonany (jak wszystkie Twoje modele) wszystko przemyślane, obliczone ,wyważone,pilot doświadczony,opanowany. To murowany sukces. Gratuluję kolejnego wspaniałego modelu. Myślę,że nie tylko w kraju ale i na świecie nie ma takiego drugiego. Czekam na film, a może uda się zobaczyć lot Popylacza na żywo? Będę w Lublinie 2/11/2015. Pozdrawiam Lech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani przez chwilę nie pomyślałem,że Ci się nie uda, nie Tobie :) Model piękny perfekcyjnie wykonany (jak wszystkie Twoje modele) wszystko przemyślane, obliczone ,wyważone,pilot doświadczony,opanowany. To murowany sukces. Gratuluję kolejnego wspaniałego modelu. Myślę,że nie tylko w kraju ale i na świecie nie ma takiego drugiego. Czekam na film, a może uda się zobaczyć lot Popylacza na żywo? Będę w Lublinie 2/11/2015. Pozdrawiam Lech

 

Dzięki Leszku za ciepłe słowa. Myślę, że jest to też i dobra robota J.Suchockiego, który konstrukcję "Popylacza" zaprojektował i dostarczył KIT. 

 

Oczywiście zapraszam na lotnisko, albo na kawę do mnie w zależności od pogody i Twoich możliwości. :)  

 

post-5634-0-25490100-1445982306_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecany film z oblotu:



Podoba się ?

 

Na filmie widać moje pierwsze niezbyt udane lądowanie. Pisałem wcześniej dużo na temat podwozia w modelu  no i w sposób niezamierzony poddałem swoje podwozie weryfikacji. Gdybym nie miał założonych sprężyn, podwozie rozgięłoby się i pewnie oblot na ten dzień zostałby zakończony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on tak wolno lata czy to film w zwolnionym tempie?

To jest rzeczywiste tempo jakim latałem. Ale będzie bardziej dynamicznie, jak poczuję się pewniej. :)

 

A nie zastanawiałeś się dlaczego tak wolno latają np. Antki - wloką się na niebie niemiłosiernie 190-250 km/h. To sprawa perspektywy z której patrzysz, obok Ciebie przeleci szybko daleko w perspektywie będzie się wlókł.

 

Model "Made by Pioterek" zawsze poleci :) . Gratulacje i podziękowanie za kolejną świetlną relację z budowy, która stanowi niezłe kompendium wiedzy na temat budowy modeli RC.

Dziękuję Rafale i życzę Ci również wiele radości z naszego hobby.

 

post-5634-0-81180600-1446048541_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co słychać u Małych Sprawców tematu Popylacza ?

 

Od rozpoczęcia budowy modelu minęło 8 miesięcy. To dużo w rozwoju małego człowieka. Wnuk pozostał wiernym kibicem tematu, Wnuczka - no cóż tu natury nie da się oszukać, po fascynacji mechanicznymi zabawkami, przeżywamy obecnie okres Disney  "Frozen"  a więc mamy dużo mocy. :)

 

post-5634-0-76514700-1446106003_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.