Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomimo tego utwardzenia otworów CA, to ja jednak bym się na sklejkę w tym miejscu nie odważył. Dlaczego nie zdecydowałeś się na dural albo laminat? W końcu różnica w wadze byłaby naprawdę nieistotna. Przy tych elementach z duralu w razie czego poleciałyby zębatki w serwie. To się da wymienić bezboleśnie. A w tym projekcie polecą te elementy sklejkowe i będziesz musiał pruć.

Opublikowano

Pomimo tego utwardzenia otworów CA, to ja jednak bym się na sklejkę w tym miejscu nie odważył. Dlaczego nie zdecydowałeś się na dural albo laminat? W końcu różnica w wadze byłaby naprawdę nieistotna. Przy tych elementach z duralu w razie czego poleciałyby zębatki w serwie. To się da wymienić bezboleśnie. A w tym projekcie polecą te elementy sklejkowe i będziesz musiał pruć.

 

To są elementy cięte ze sklejki lotniczej przez P.J.Suchockiego. Laminatu z tego co wiem laserem się nie wytnie. W skrzydłach Standard pracują już poprawnie takie same zawiasy. Jeżeli ma coś się zniszczyć od zablokowania to najpierw nie uciągnie serwo a w locie na pewno nic się nie stanie. Na klapach nie występują duże siły, klapy wychylają się łagodnie, co innego na lotkach.

 

Pewnie wolałbym laminat lub plastik, ale tak "krawiec kroi jak mu materii staje ......"

Opublikowano

lamianat doskonale tnie sie woda

Można też frezować na ploterze.

Lub piłką włośnicową ;) osobiście bym dał gotowe zawiasy kupione ze sklepu mniej roboty a mocowanie pewniejsze np. http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_26&products_id=10344

Laminat węglowy piłką włośnicową tak, ale Laminat szklany już gorzej.

 

Zawiasy klap są wykonane ze sklejki lotniczej 5 warstwowej i nie uznałem za konieczne ich wzmacniania.

Opublikowano

Szklany wlosnicowa tez wycinalem, nie ma dramatu. Cialem woda grubszy weglowy laminat i w kilku miejscach mialem rozwarstwienia, jezeli cnc to moze rzeczywiscie frezowanie lepsze. Przy cieciu laserem grubszych sklejek czesto krusza sie krawedzie, sprawdzil bym przed wklejeniem

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Szklany wlosnicowa tez wycinalem, nie ma dramatu. Cialem woda grubszy weglowy laminat i w kilku miejscach mialem rozwarstwienia, jezeli cnc to moze rzeczywiscie frezowanie lepsze. Przy cieciu laserem grubszych sklejek czesto krusza sie krawedzie, sprawdzil bym przed wklejeniem

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Węgiel 0,5 do 1 mm tnę drobną piłką włośnicową do metalu i problemu nie mam poza tym, że piłka szybki się tępi.

 

Laminat szklany jest gorszy ponieważ szybko się nagrzewa i topi klinując piłkę. Dlatego używam grubej piłki z zębami na około  tnąc z zapasem. Zapas ten muszę potem doszlifować do dokładnego wymiaru.

 

Taki są moje doświadczenia - ale może ktoś ma lepszą technologię, chętnie wykorzystam.

 

Naprawdę się o te zawiasy nie martwcie Koledzy, znacie mnie z tego, że raczej z zasady wzmacniam konstrukcie więc lipy tu nie puszczam  - ale te zawiasy są akurat tak wytrzymałe jak cała klapa. 

Opublikowano

Piotr ma rację.Dodatkowo zawiasy sklejkowe mają tą zaletę że bez problemu kleją się do konstrukcji.Laminat i węgiel już nie.

A dla pełni szczęścia to kawałki rurki mosiężnej w osiach obrotu aby się za szybko nie wycierały i masz wieczny zawias.

Opublikowano

Piotr ma rację.Dodatkowo zawiasy sklejkowe mają tą zaletę że bez problemu kleją się do konstrukcji.Laminat i węgiel już nie.

A dla pełni szczęścia to kawałki rurki mosiężnej w osiach obrotu aby się za szybko nie wycierały i masz wieczny zawias.

Zamiast rurek mosiężnych jest właśnie utwardzane otworu rzadkim Cjakiem, który po stwardnieniu należy rozwiercić na wymaganą średnicę.

Opublikowano

Sposób na ładne, prostokątne obrobienie boków klap i lotek:

 

Przyrząd do cięcia piłą płatnicą i klocek drewniany oklejony papierem ściernym

 

post-5634-0-59431400-1458421946_thumb.jpg

 

post-5634-0-43447000-1458421947_thumb.jpg

 

Opublikowano

No i dwa skrzydła pokryte  - pozostało  wsadzić serwa, zamocować zawiasy klap, lotek i całość wyregulować - czyżby miało się już  ku końcowi  :)

 

 

Tę konkretną relację z budowy skrzydeł starałem się poprowadzić w miarę szczegółowo i technicznie (to ponad zamieszonych 50 fotografii). Robiłem to  z myślą, że może kiedyś komuś taka ogólna wiedza się przyda przy budowie własnych konstrukcji. 

 

 

post-5634-0-27833200-1458999654_thumb.jpg

 

 

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych, życzę wszystkim Kolegom wspaniałych chwil spędzonych rodzinnie,  pomyślności wszelakiej - i tej modelarskiej także. 

 

Pioterek

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie mogłem odmówić sobie przyjemności pierwszej przymiarki nowych skrzydeł Popylacza. Pokój mały, zdjęcia zrobione z małej odległości więc jest widoczne skażenie proporcji ale coś tam widać :)

 

 

post-5634-0-98266100-1459015889_thumb.jpg

 

post-5634-0-23368800-1459015891_thumb.jpg

Opublikowano

Uzbroiłem dzisiaj skrzydła w napędy. Waga dwu skrzydeł Akro uzbrojonych do lotu wyszła 1,45 kg.

 

post-5634-0-76686100-1459188863_thumb.jpg

 

 

Waga skrzydeł tradycyjnych Popylacza wynosi 1,66 kg - chyba zrobiłem postępy  :)


Napęd lotki:

 

post-5634-0-46730300-1459190678_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.