endriuRC Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Teraz to już tylko latac, jestem pewny że będzie śmigać jak szalona .
Elkojote Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 No to przesuwanie pakietu jest właśnie zmianą położenia środka ciężkości, po to przynajmniej to robiłem. To trochę nawyk z dużego lotnictwa, tam zmieniamy położenie środka ciężkości rozlokowaniem bagażu, czy też pasażerów, a nie koniecznie wyważaniem całego samolotu. Tym bardziej, że w trakcie lotu, gdy ubywa paliwa położenie środka ciężkości zmienia się. Wszystko się zgadza tylko koledze chodziło bardziej oto abyś ten SC ustalił raz a porządnie i już nie przesuwał pakietu .
Crazy_Jacek Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Opublikowano 31 Marca 2015 Wszystko się zgadza tylko koledze chodziło bardziej oto abyś ten SC ustalił raz a porządnie i już nie przesuwał pakietu . Tak rzeczywiście zrobię, tym bardziej, że wtedy mogę go ustalić w jeszcze bardziej tylnym położeniu, dzięki.
Pietuh Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Pamiętaj, że w Becie na dziobie jest ciężarek i stosując większy pakiet należy go usunąć, zaznacz na skrzydle sc i sprawdzaj przed każdym lotem. Sępi dziób możesz włożyć na chwilę do wrzątku i go wyprostujesz. Zamiast męczyć ludzi w serwisie poczytaj trochę tematów o Becie, Pionierze, Sky Surwerze 1400 bo to te same modele, a na naszym forum jest tego mnóstwo z ciekawymi usprawnieniami, bo każdy model z pudełka trzeba trochę poprawić. Powodzenia.
Crazy_Jacek Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Pamiętaj, że w Becie na dziobie jest ciężarek i stosując większy pakiet należy go usunąć, zaznacz na skrzydle sc i sprawdzaj przed każdym lotem. Sępi dziób możesz włożyć na chwilę do wrzątku i go wyprostujesz. Zamiast męczyć ludzi w serwisie poczytaj trochę tematów o Becie, Pionierze, Sky Surwerze 1400 bo to te same modele, a na naszym forum jest tego mnóstwo z ciekawymi usprawnieniami, bo każdy model z pudełka trzeba trochę poprawić. Powodzenia. Dzięki, tak zrobię. Wodę na wrzątek już nastawiam. Pozdr., Jacek
bart07 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Ja napiszę po raz kolejny. Wyważenie szybowca sprawdza się rzucając go bez napędu. Ma łagodnie wylądować "na kółku". Dla bety SC nie będzie w 65mm (pomimo takiej informacji w instrukcji), a w okolicy 80 - 90 mm.
sagitt Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 To i ja dorzucę 5 groszy. Łopata śmigła ma podobny profil do skrzydła i jako stary lotnik bez trudu powinieneś rozpoznać którą stroną do przodu. Proponuję ci obcąć trochę pianki naokoło silnika żeby poprawić opływ powietrza w środkowej części śmigła.
Crazy_Jacek Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 To i ja dorzucę 5 groszy. Łopata śmigła ma podobny profil do skrzydła i jako stary lotnik bez trudu powinieneś rozpoznać którą stroną do przodu. Proponuję ci obcąć trochę pianki naokoło silnika żeby poprawić opływ powietrza w środkowej części śmigła. Dzięki za fotkę, przynajmniej jestem pewien, że śmigło teraz jest dobrze założone, ciągle nie rozumiem jednak, dlaczego instrukcje załączone do modelu zalecają i pokazują to odwrotnie. Po Twojej uwadze sprawdziłem też profil łopaty śmigła, tego od Bety, z całą pewnością nie jest to profil aerodynamiczny, to poprostu wygięty kawałek plastiku, który zresztą działa w inny sposób niż prawdziwe samolotowe śmigło. Kilka słów na temat profilu aerodynamicznego i sposobu w jaki wytwarza się na nim siła aerodynamiczna mówi moja córka na załączonym filmie (2:04): https://www.youtube.com/watch?v=etnF9bz3m_g Jak tylko przestanie duć, wykonam próby w locie, styropian też podskrobię, to bardzo cenna rada - dzięki
robertus Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Wygięty kawałek plastiku to tez profil - wklęsły. 1
Crazy_Jacek Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Proponuję ci obcąć trochę pianki naokoło silnika żeby poprawić opływ powietrza w środkowej części śmigła. Obcięte . Dzięki! P.S. Po zrobieniu zdjęcia, dodatkowo pociągnąłem obcięty brzeg silikonem. Jest teraz znacznie mniej chropowate. Niestety wrzątek na sępi dziób nie pomógł. Chyba, że coś znów źle zrozumiałem.
bart07 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Nie wrzątek na dziób a dziób do wrzątku. Na kilkanaście sekund. Przygotuj sobie łyżkę metalową (dużą) do prasowania bąbli. W swoim elektronikę owijałem na czas operacji folią. Drobne zniekształcenia prostuję opalarką (z daleka).
Crazy_Jacek Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 To śmigło jest dobrze założone ? No własnie wiatr ciągle za silny, żeby to sprawdzić w locie, jutro i pojutrze też niestety kicha, będą podmuchy do 20 m/s. Założone jest tak jak wszyscy radzą, zarówno koledzy z pfmrc, jak i pracownicy serwisu, a przeciwnie niż podaje instrukcja polska i angielska, włącznie z załączonym w instrukcji zdjęciem. Zdjęcie ukazane w tym wątku sugeruje, że tak jest dobrze. Na logikę tego nie rozbiorę, nadal twierdzę, że to śmigiełko niewiele ma wspólnego z aerodynamiką, raczej działa jak wiosło w kajaku. Ponieważ jednak caly wątek rozpoczął się od dość czytelnych objawów w locie, szukamy jakiejś przyczyny. Się zobaczy! P.S. Właśnie zrobiłem próbę "na ziemii". Tak jak jest na zdjęciu i tak jak rodzili koledzy jest OK, wg instrukcji - kupa! Przy takim założeniu śmigła jak teraz (wypukłością w stronę nosa) przy manetce na 50 % model przesuwa się po dywanie, przy odwrotnym pozostaje w jednym miejscu nawet przy maksymalnym wychyleniu gazu. To roztrzyga sprawę
nazar1703 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Najlepszy sposób by sprawdzić czy śmigło jest dobrze założone ja robiłem tak 1 Silnik ma się obracać w tę stronę żeby zaciskał nakrętkę na piaście 2 Wiatr ze śmigła ma być do tyłu modelu Sprawdzisz nawet w domu prościej się nie da tylko uwaga na ŚMIGŁO
Crazy_Jacek Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2015 2 Wiatr ze śmigła ma być do tyłu modelu Niestety tak to nie działa, strumień zaśmigłowy powstaje w obydwu przypadkach, tyle, że przy zlym założeniu smigła ciąg jest sporo mniejszy.
cebulator Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 1 Silnik ma się obracać w tę stronę żeby zaciskał nakrętkę na piaścieW przypadku napędu pchającego to nie jest już tak oczywiste. A co do kierunku zakładania śmigła to przecież ewidentnie widać w którą stronę śmigło zgarnia powietrze.
polpakpol Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 A co do kierunku zakładania śmigła to przecież ewidentnie widać w którą stronę śmigło zgarnia powietrze. Dokładnie, ja nie wiem dlaczego do drugi forumowicz ma z tym problem, przecież to jest oczywista oczywistośc. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale wystarczy spojrzeć na śmigło i wszystko staje się jasne. (fizyka na poziomie podstawówki ) 1
Crazy_Jacek Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Dokładnie, ja nie wiem dlaczego do drugi forumowicz ma z tym problem, przecież to jest oczywista oczywistośc. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale wystarczy spojrzeć na śmigło i wszystko staje się jasne. (fizyka na poziomie podstawówki ) Szczerze mówiąc najdziwniejszym sposobem argumentowania jest powoływanie się na "oczywistości", na "fizykę na poziomie podstawówki" - (w podstawówce nie ma w ogole fizyki, zaczyna się ona dopiero w gimnazjum, podczas gdy w kursie gimnazjum i liceum, a więc do matury, aerodynamika wcale nie jest wykładana), narzekanie na "problemy co drugiego forumowicza", czy też odwoływanie się do doświadczenia "starego lotnika", tego co widać i co staje się jasne. Bez urazy Jestem kompletnym nowicjuszem jeśli chodzi o modelarstwo, ale dość szybko ogarnąłem, że tego typu smigło, założone odwrotnie też daje ciąg i to na tyle duży, że można na tym latać. Co więcej "zagarnia" tak samo powietrze. Było to dla mnie dużym zaskoczeniem, wynikającym właśnie z odwoływania się do "oczywistości". Sam tego jednak nie wymysliłem, była to uwaga serwisanta, pisałem o tym wcześniej. Być może to ostatnie słowo ("zagarnia") jest kluczem do zrozumienia tego zjawiska, ponieważ "zagarnianie" powietrza nie jest sensem aerodynamiki, jak napisałem wcześniej, bardziej przypomina wiosłowanie niż latanie. Przypomnę tylko, że w powstawaniu siły aerodynamicznej znacznie większy udział ma podciśnienie powstające nad profilem, niż nadciśnienie powstające pod nim. Myślę, że najwięcej racji jest w wypowiedzi kolegów, którzy radzą założyć śmigło o profilu aerodynamicznym, co czym prędzej zrobię. Nie mniej dzięki tej dyskusji wyjaśniło się wiele kwestii. Z wyjątkiem jednej..., dlaczego instrukcje i ryciny pokazują odwrotnie? Ktoś wie?
cebulator Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Ja bym to porównał do łyżki. Chyba jasne z której strony się nabiera? Nie ubliżam nowicjuszom ale trzeba czasem trochę pomyśleć. To pomaga. A to że w instrukcji jest odwrotnie to już trudno się mówi, błędy się zdarzają. A co do drugiego akapitu to płaska płytka pod odpowiednim kątem też wytwarza siłę nośną. Zauważ, że skrzydła też są zaklinowane pod jakimś kątem. 1
andrzej_t Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Z wyjątkiem jednej..., dlaczego instrukcje i ryciny pokazują odwrotnie? Ktoś wie? Połóż śmigło na stole raz jedną, raz drugą stroną i popatrz z boku a będziesz wiedział, które wypukłości autor instrukcji i rysunku miał na myśli.
Rekomendowane odpowiedzi