Kaspian Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 Witam serdecznie.To moje drugie podejście do esiaków, wcześniej był BF 109, którym obecnie bawi się brat. Bestia w ostatnim czasie miała aż dwa razy bardzo bliski kontakt w powietrzu z moimi deproniakami więc postanowiłem wyrównać szanse w kraksach i też zasiąść za ESiAkiem. Padło na Hurricane od p. Marka.Potrzebuję trochę porad odnośnie malowania. Na początku jednak trochę tego co chciał bym mieć ja.1) 318 dywizjon "Gdański". Latał od 1943 w Afryce, na początku na hurricanach. Zapewne mieli malowanie pustynne + większy filtr powietrza. Tu wersja z działkami, dla esiaka będzie wersja mk I. 2) Hurricat/Sea Hurricane - czyli wersja morska. Zapewne wersja IB, bo z działkami jak wyżej.Poniżej - ciekawy kolor wylotów powietrza. Ktoś jest w stanie coś o tym powiedzieć? 3) Ewentualnie jako ostatnia opcja malowanie nocne. Czas na garść przemyśleń i pytań: Najchętniej latał bym polskim morskim.a. Czy Polacy latali na wersjach morskich? Jeśli tak to jak ich znaleźć? Może ktoś dysponuje źródłem?b. Czy malowanie morskie (2) jak wyżej nie będzie mi się gubiło na niebie?c. Malowanie nocne (3) ma na pewno najbardziej kontrastowy kolor z niebem (lepszy chyba był by tylko czerwony. ). Jednak obawiam się, że na piance nie uzyskam zadowalającego mnie efektu. Jednolita czerń zostanie zmasakrowana przez przebijającą się strukturę pianki.d. Czy model pustynny (1) będzie dobrze widoczny na niebie?Do tej pory w tej skali latałem ciemnozielonym BFem, spitem IX w malowaniu mk.392 (z pasami inwazyjnymi) i gołymi zielonymi deproniakami. Bardzo nie lubię tych sekund, gdy gubię model lub tracę orientację ustawienia. Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że do zobaczenia w powietrzu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 W swoim P40 wybrałem wersje pustynną. Bardzo dobrze kontrastuje z zielonymi lasami i trawą, jak równiez z niebem,. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 O jakich wylotach powietrza mówisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Poniżej - ciekawy kolor wylotów powietrza. Ktoś jest w stanie coś o tym powiedzieć? Mam namyśli rury wydechowe przy silniku. Są jasne? Podczas gdy widać osmolenia za nimi? Z czego były? Nie powinny być przegrzane i osmolone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Rysownikowi pasowało to do kuncepcji artystycznej A serio, to na tym zdjęciu widać wydechy "nówki, nie śmigane" (przynajmniej dwa tylne): A tu masz już po bożemu przepalone i spracowane: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 To osmolenie za rurami na rysunku też wydaje mi się być fantazją autora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 OK. Dzięki wielkie. A jest ktoś może kto miał model pomalowany w kolory podobne do tych 'morskich' hurrek? Czy w praktyce giną one na niebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Myślę, że nie bardziej niż w przypadku Spitfire'a malowanego w plamy zielono-szare. Jak się stoi na ziemi i lata samolotem widocznym na tle nieba to nic nie ginie. Chyba, że leci bardzo wysoko, ale jak się go śledzi wzrokiem to się niemal nie zdarza. Gorzej jest czasem z rozróżnieniem gdzie góra a gdzie dół, bo szare na górze i szare na dole, niby różne a jakieś takie podobne... Ale znów - jak się śledzi samolot podczas latania cały czas to nie ma z tym problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Nawet jak ciemno niebiesko-szare na górze i białe na dole, to w powietrzu czasami wszystko wygląda jak czarne. Jak się pogubię, to delikatnie kołyszę skrzydłami, lub robię delikatny zakręt, żeby się zorientować w położeniu modelu. Wybierz malowanie, które Ci się po prostu podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Skoro to ESiAk to wolał bym nie tracić czasu na dochodzenie w jakiej jestem pozycji. A czasem wzrok od niego oderwać by wypadało aby zorientować się, gdzie się w kotle jest.W takim razie dzięki za podpowiedzi! Mam nadzieję, że tym razem esiaka uda mi się 'odpicować' na tyle, aby nie odstawał od innych. ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Tak czy siak jak latasz na zawodach to model masz w odległości 50m od siebie. Musiałby być szklany, żeby go nie widzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 To, że to esiak, moim zdaniem, akurat Ci sprzyja. Ciągłość wykonywanych manewrów, takie "krótkie trzymanie" modelu w dynamicznym szybkim lataniu, ułatwia jego kontrolowanie. Dla mnie, najgorzej jest wykonać manewr (skręt) po paru sekundach ustalonego lotu, kiedy model oddala się/jest już oddalony. Wtedy traci się tą "ciągłość kontaktu i czucie modelu" i zdarza się na moment "zgłupieć" . Przynajmniej mi, ale wiem, że to nie tylko moje odczucia. Tak czy siak, ja bym tu za bardzo nie deliberował. Rób, jak Ci w duszy gra! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Dobrze jest różnicować kolory góry i dołu. Malowanie nie jest problemem gdy lata się modelem i cały czas kontroluje jego położenie. Jeżeli jednak wystartujesz w zawodach i będziesz próbował zobaczyć nieco więcej niż swój model to szybko się przekonasz, że taka drobna rzecz jak kamuflaż pomaga lub przeszkadza w opanowaniu modelu. Mój czerowny Hellcat niegdy nie zaliczył kreta na treningu albo w treningowej walce trzech modeli. Wysoka sylwetka pomogała w orientacji ale na zawodach ostro poszedł w glebę gdy walka toczyła się w oddaleniu, z wiatrem od strefy..... nie wiedziałem gdzie góra a gdzie dół :-) ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Mirek ma rację ,mimo sporego doświadczenia w kombacie na ostatnich zawodach pomyliłem górę z dołem i to w WWI co skończyło się kretem. Podobny przypadek miał Marek Dawidowicz na zawodach zaraz po tym jak zdobył Mistrzostwo Świata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 No to wiem już na co zwrócić szczególną uwagę. Dzięki wielkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Najlepiej cos w stylu - ciemna gora (zielony/brazowy), jasny (jasno niebieski - bialy) dol. Mozna tez zastosowac wielkie ordynarne przewymiarowane pasy inwazyjne na spodzie... Model ma odpowiadac malowaniem i przypominac oryginal - nie musi byc wierna kopia. Inaczej ta klasa nie nazywalaby sie E"SIMPLE"A. Zgodnie z regulaminem kolor bialy tez musi byc malowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 17 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 W poniedziałek dotarła do mnie paczka od npn. Wszystko w komplecie i porządnej jakości. Mam dziś chwilę czasu a pogoda do lotów nie sprzyja - zabieram się za krojenie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaspian Opublikowano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 W kilka wolnych chwil pomiędzy nauką do egzaminów udało mi się przygotować Hurkę do lotu. Nie jest jeszcze w pełni skończona (chciał bym dodać linie podziału blach, wymienić wyloty spalin i zrobić oszkloną kabinę), ale do harców już się nada. W ten weekend uciekam z bratem na kaszuby, będzie wiele okazji do sprawdzenia jak się w locie zachowuje. Z wyważenia wychodzi trochę za ciężka na nos (mocno do przodu wysunięty jest akumulator) ale zobaczymy jak będzie w praniu. Do lotu z pakietem 1300 wyszło jej 375 g.Kolory nie są zbyt autentyczne (szczególnie zielony - trawiasty) ale mi to nie przeszkadza. Model malowany próbnikami farb lateksowych, za radą Krzyśka. Od brzuszka, za radą Przemka, dałem przewymiarowane pasy inwazyjne. Całość brzuszka jest szara - tak jak kabina. Pasy wymagają korekty (coś mi maski poprzepuszczały ^^') więc brzuszkiem się dziś nie pochwalę.PS. zapomniałem przed zdjęciem dodać lusterka wstecznego, ale jest! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2015 Super wyszedł. Mam nadzieję, że uda się kiedyś spotkać i powalczyć. Czekamy na jakieś zdjęcia, a najlepiej na filmik z lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi