Marcin_Matejko Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Jasny szary, to słaby wybór na powierzchnie dolne jedenastki. Tutaj akurat wielkich sporów wśród badaczy pisma nie ma, powinien być jasny błękitny. W Lerojmerlenie kupisz takiego spraja o satynowej powierzchni, powinien dosyć dobrze wyglądać, na pewno lepiej jak jasny szary. Łamana trójka posiada standardowe kamo nanoszone w PZL na wszystkie płatowce, dopiero potem dodano łaty o regularnych łamanych kształtach na to co już było, z tego co pamiętam z opracowań to w ramach testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Ten szary powinien mieć odcień niebieskawy (błękitny). To niemalże kanon, niezależnie od trudności w dopasowaniu farby konkretnego producenta. Jedni piszą o szarym z błękitnym odcieniem, inni o wręcz jasnym błękicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2007/05/stuff_eng_polish_colours.htm Grey-blueFS 26329Used for lower camouflage of the aircraft mentioned above. This colour also faded - towards FS 25530 or even FS 36495. Colour samples FS 26329 is believed to closely match the undersurface grey-blue. This colur could fade towards towards a lighter and less saturated FS 25530or even FS 36495. See all three shades together for comparison Odpowiednik tego ostatniego FS36495 w RAL to mój słaby szary I zasadniczo w tym modelu nie przejmuje się za bardzo kolorystyką ważne żeby spód nie był różowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Krzysiek, dlaczego? Pięknie odwzorowujesz powierzchnię płatowca - a potem rypniesz byle co po wierzchu??? Dlaczego? Mnie by takie coś przy każdym locie szarpało. Rozumiem że to nie makieta, ok - ale kolor każdy kładzie się podobnie. Trzeba tylko chwilę dłużej poszukać odpowiedniej farby... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 I zasadniczo w tym modelu nie przejmuje się za bardzo kolorystyką ważne żeby spód nie był różowy Ekspertem w kolorach nie jestem, ale było by miło jeśli kolor byłby bardziej niebieski niż szary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Dzięki za konstruktywne słowa biorę je do serca póki model nie skończony nic nie jest jeszcze pewne A swoją drogą najbezpieczniej to P.11 pomalować jak poniżej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Tu zdania czy to jest czerwony, amarantowy, karmazynowy,rubinowy, szkarłatny czy karminowy również mogą wzbudzić żywą dyskusję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Akurat łatwo sprawdzić numery kolorów polskiej flagi ☺ Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 A w Krakowie nie stoi PZLka w oryginalnym malowaniu? Wystarczy poprosić kolegów z Krakowa o zdjęcie kolorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Mam kilkanaście zdjęć i na każdym zdjęciu kolor p-11-ki jest inny, Na starszych zdjęciach z dużego hangaru kolor jest zdecydowanie ciemniejszy, na zdjęciach z nowego budynku jest jaśniejszy a przecież nikt samolotu nie przemalował. Dużo zależy od chwilowego oświetlenia a dokładniej od proporcji światła sztucznego do naturalnego. Obawiam się, że na każdym komputerze też będzie to inaczej wyglądać a wydruk zmieni kolor jeszcze bardziej, zatem lepiej polegać na podanych powyżej oznaczeniach kolorów niż na zdjęciach. Dobierając kolor do mojego RWD-21 miałem taki sam dylemat. Byłem trzy razy w ML aby podglądać detale i zawsze robiłem zdjęcia ale oglądając potem materiał w komputerze nie potrafiłem określić które zdjęcie oddaje rzeczywisty kolor oryginału Dobierałem potem lakier bazowując na własnej pamięci i odczuciu a nie na zdjęciach które po wydruku zupełnie mi nie odpowiadały. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Miałem na myśli nie zdjęcie z aparatu a zdjęcie koloru z samolotu za pomocą wzornika kolorów dostępnego w każdym sklepie z farbami. Wypożyczyć na chwilę u mnie pozwalają to może i w Krakowie też dadzą. Wystarczy ustalić u jakiego producenta będą mieszane farby i gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 No najlepiej byłoby mieć Federal Standard Color Chart, ale niezłe efekty można uzyskać robiąc zdjęcia próbek kolorów z białą kartką, aby móc skalibrować balans bieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 No forum modelarskim ta P11 jest zjechana od góry do dołu. Podobno (podkreślam to słowo) nie ma oryginalnych kolorów, nawet nie leżały koło oryginalnych. Ma kolor hełmu francuskiej piechoty a nie polskiego samolotu. Trzeba też pamiętać, że ten samolot trochę przeżył, i jako eksponat w Berlinie, i później w Polsce, jakieś remonty były. Nie był odmalowywany oryginalną farbą. Nie ma sensu chodzić dookoła niego z próbnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Czyli jakim kolorem nie pomalujesz to i tak nie wiadomo czy złym czy dobry o ile nie jest to różowy czy fluksja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_Matejko Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Jest taki spec, badacz pisma, i najtrafniej określił te barwy na podstawie wieloletnich analiz.. Więc w zasadzie dokładnie wiadomo jakie były. Na podstawie tych informacji czeska firma Agama wydała farbki modelarskie (akryle) tak zwane autentyki jako set do malowania polskiego sprzętu latającego z końca lat trzydziestych. Oczywiście sam autor tych badań nie wyklucza jakichś rozbieżności, ale myślę że będą one niewielkie. Pan ten nazywa się Krzysztof Sikora, jest wydawca czasopisma modelarskiego "MINI REPLIKA". Jako dodatkowe źródło informacji polecam też Pana Jana Hofmana, kustosza MLP w Krakowie, uznany specjalista i historyk polskiego lotnictwa. Temat barw polskich samolotów jest mi szczególnie bliski gdyż buduję ich miniaturowe repliki od ponad 25 lat i zbudowałem ich kilkadziesiąt różnych. Barwa naszych samolotów jest częstym dylematem przed którym niestety często załamuję ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Też czytałem, że Agama ma ładnie trafione kolory dla polskich maszyn tego okresu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 Krakowska P.11 wydaje mi się że została pomalowana tym co było akurat w magazynie (bardzo podobne ubarwienie do pojazdów LWP z tego okresu) i nikt się nie przejmował dokładną kolorystyką podczas remontu tak jak ja w swoim modelu. Pracowałem parę lat w lotnictwie wojskowym i wiem jakie było podejście do barw najważniejsze, że samolot miał być lotny i podejrzewam że przed wojną też tak było. Osobiście wydaje mi się że nigdy nie dojdziemy jakie było ubarwienie z tego okresu. A jak już umaluje mój model to zobaczymy jak będzie faktycznie wyglądał i jak te kolorki będę się prezentowały Ps. Przepraszam, że zaśmieciłem wątek nie zdawałem sobie sprawy że jeden kolor wywoła tyle emocji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard58 Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 Jeżeli mogę to wrzucę swoje dwa słowa . Rozmawialem z kolegami ,pracującymi w ML i dowiedzialem sie ze P-11 jeżeli chodzi o malowanie jest skopana , Po ostatnim remoncie w Warszawie samolot został pomalowany w złych odcieniach ,Sa one po prostu nie autentyczne . Dlatego będą ją przemalowywac na prawidłowe kolory , Jeżeli chodzi o prawidłowy odcień ktory powinien być na P-11 to jest taki na PWS 26 ,który po remoncie byl malowany w warsztatach muzeum z dbałościa o prawidłowy odcień . I to tyle co wiem od pracowników muzeum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi