Skocz do zawartości

Cessna 337 Skymaster 206cm


Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie ma przeciagniecia? model w poziomym locie wyraźne zwalnia do predkości poniżje minimalnej i przechyla się na dziób i lewe skrzydło. To nie jest piankowy model gdzie kąt przeciągnięcia to 30 stopni dziobu w górze a predkosc 20 na godzinę. Nie każdym modelm da się wylądować na obrotach jałowych i jeszcze z dużymi klapami.

Wydaje mi się że przy okzaji troszkę boczny wiatr "pomógł".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma przeciagniecia? model w poziomym locie wyraźne zwalnia

Ja na filmie widzę płytkie nurkowanie, ale może mam coś z oczami/oczyma/oczymi. ;)

I przy tym nurkowaniu to przeciągnięcie mnie zastanawia, ale nie byłem na miejscu, więc to tylko takie luźne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model nie lata za szybko. Lata tak jak na dwusilnikowca przystało.

 

Natomiast klapy do lądowania włącza się pierwszy raz gdy już się wie, po wszechstronnych próbach na bezpiecznej wysokości, jak model na klapy reaguje.

 

Napraw i będziesz się cieszył z fajnego modelu, bo on taki jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model nie lata za szybko. Lata tak jak na dwusilnikowca przystało.

 

 

Też tak to widzę. W 1:30 na filmiku na klapach prawie się zatrzymał, a pierwsze lądowanie było przecież udane - bez klap chyba i prędkość spoko do ogarnięcia... 

W locie prezentuje się super i wygląda nietuzinkowo, to nie jest jakiś tam kolejny piankolot FC (bez urazy dla fanów pianki, sam się zaliczam ;) ...).

Czynnik Ludzki przesadza z tym brakiem umiejętności, bo pierwszy lot dowodzi czego innego.

To był tylko jeden mały błąd - za nisko te klapy... No i pech, że się zwalił dość nagle.

FC XL zrobił mi ten sam numer, ale raczej od asymetrii aero klap, nie od przeciągnięcia. W instrukcji napisali, co i jak z tymi klapami robić w locie. Gdyby nie 100 metrów wysokości, to byłby koszmarny kret.

Odbuduj i czekamy na następne udane lądowania  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawych surówka z dźwiękiem silników. Asymetria klap raczej wykluczona, sprawdzałem kilkakrotnie. Ześlizg na skrzydło nastąpił zaraz po tym jak Czynnik Ludzki zbytnio zredukował gaz. Asymetria płata i lewackie tendencje nie są wykluczone, ale skoro miał za małą prędkość, to na któreś skrzydło musiał się zwalić. I dobrze, że na lewe , bo po prawej stały dwa auta :-) Wiatr miał z prawej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ciekawych surówka z dźwiękiem silników.

Za co Ci bardzo dziękuję.

 

Oczywiście tamte filmy oglądałem z wyłączoną "tą muzyczką", która nie miała nic wspólnego z tym co na ekranie, ale oglądanie modelu latającego bez dźwięku jest jak patrzenie na królową bez korony.

 

PS: I nie jestem ciekawy/wski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizowałem ten film kilku krotnie i tak sobie mysle ze problem może być w zasięgu? zakłóceniach?Rotory od drzew i liczba Reynoldsa przy malej predkości lapie sie w zakres krytyczny.Miałem kiedyś model który zachowywał sie jak Tomka.Na predkosci latał pięknie ale podczas ladowanie odwalał cuda.poczytaj moze cos pomoże

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/10453-liczba-re-rejnoldsa/

Model na pewno nie jest krzywy bo na wczesniejszych filmach ladował normalnie tyle ze miał predkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak się dzielnie broniłeś. Nie jeden poległby przy pierwszym przechyle na skrzydło. Już ziemia była blisko. Tomek gratuluję wytrwałości. 

 

Gdybym natychmiast po dodaniu gazu zamknął klapy, to bym go wyciągnął, bo mocy na pokładzie było dość. Ale spanikowałem i zapomniałem o zamknięciu  klap.

 

PS. Zachęcony przez Kolegów rozważam odbudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, a sam  wysuw klap masz na jakimś 'spowalniaczu' czy nie?

Jak sądzisz, czy powolne wysuwanie klap pomogłoby w czymś? tzn mógłbyś w odpowiednim momencie 'poczuć' że model robi się niestabilny i zaniechać wysuwania, wręcz schować je spowrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy były na spowalniaczce. To zresztą widać i słychać na filmie. Po zakręcie wypuściłem klapy i nic złego się nie działo.  Wg mnie moim błędem było zbyt agresywne zdjęcie gazu i próba lądowania na zbyt małej prędkości. No cóż, człowiek się uczy całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, nie jesteś sam do tego pucharu : właśnie dziś roz... pieprzyłem Fun Cuba XL. Zgłaszam akces do klubu  :D ...

 

No cóż, człowiek się uczy całe życie.

Nie tylko "się", innych przy okazji też czasem  ;).
Dzięki za tę relację, jak dla mnie to cenna. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odbudowy to muszę się z tym przespać. Bo kadłub istnieje od podwozia do tyłu. Od podwozia w przód niczego nie ma :-)

 

post-14226-0-52297600-1489003895_thumb.jpg

 

post-14226-0-67227000-1489003902_thumb.jpg

 

 


Tomek, nie jesteś sam do tego pucharu : właśnie dziś roz... pieprzyłem Fun Cuba XL. Zgłaszam akces do klubu  :D ...

 

A to już jest duża sztuka :-) Zrobisz osobny wątek?

post-14226-0-52297600-1489003895_thumb.jpg

post-14226-0-67227000-1489003902_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

A to już jest duża sztuka :-) Zrobisz osobny wątek?

Już powątpiewałem w swój talent...  ;). Wszystko przez Czynnik Ludzki (głównie) i szybko rosnące drzewa z magnesami...

Jak zwykle byłem sam na sam z dobrą pogodą, więc nie mam filmu. Wartość tekstu wątpliwa - bez filmu się nie liczy :( ...

Ale ciekawe, bo zwalił mi się na skrzydło też w lewo i nagle, wcale nie było zbyt powoli... Awaria wstępnie wykluczona.

Węszę Lewe Demony :o  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądnąłem filmik.Prędkość podejścia była według mnie wystarczająca.Bardziej podejrzewał bym elektronikę.Wygląda jak nagłe wychylenie lotki,zakłócenie (miałem taką sytuację w dwóch modelach uwiecznione na filmach) lub źle stykająca wtyczka też mi się zdarzyła.Tym bardziej że oglądając lot wydawało się ,że co jakiś czas kontrujesz w prawo niezależnie od położenia modelu względem wiatru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.