dawid.1234 Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października Miałem chwilę czasu dzisiaj wiec odpaliłem enye zamontowana pionowa i powiem tyle ze ja chyba wymiękam. Odkręciłem iglice wysokich obrotow o 5 obrotow I dodałem gaz na full. Obroty zmierzone około 5600. Powoli skręcałem i mierzyłem. Przy 3 obrotach wykrecenia iglicy obroty osiagnely max czyli jakies 7400. Przy jakis 2,5 obrotow wykręcenia iglicy prędkość sie juz nie zmieniła a silnik juz zdechl czyli osiągnąłem skrajna pozycję. Śruba wolnych obrotow cały czas wykręcona o okolo 1,5 obrotu. Przy czym silnik co drugie odpalenie kopie tak ze trzeba ponownie dokręcać smiglo. Przy włączonym zarzeniu obrotu wzrastają i praca jest bardziej stabilna a przy wyłączonym zarzeniu czuć ze praca nie jest stabilna, czasami słychać jak na wysokich obrotach delikatnie faluje a na wolnych obrotach bardzo łatwo gasnie. Niby chodzi ale trochę strach na takim latac bo czasem tez ot tak sobie z gasnie. Jak ktos ma jeszcze jakieś pomysły co mlze byc przyczyną ze silnik dalej kopie czyli najpewniej dalej jest zalewany to chetnie wyslucham. ponizej zdjecie mojej enya na stanowisku testowym.
witold_pi Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października ja bym sprawdził ustawienie rozrządu.... 1
Grzesiek Opublikowano 25 Października Opublikowano 25 Października Tak jak Witek sugeruje sprawdzić rozrząd.Ustawienia krzywek i luzy zaworowe.Widzę Dawid ze jesteś z Legnicy mam do Ciebie jakieś 15km mogę podjechać i pomóc. 1
dawid.1234 Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Zdjąłem pokrywę i ustawiłem rozrząd według instrukcji czyli teraz jest ok a jak było wcześniej to nie wiem bo zdejmując pokrywę to ściągnąłem ją juz z jedną z zębatek wiec nie miałem możliwości stwierdzić jak było wcześniej. Luz na zaworze ssącym na moje wychodził okolo 0.13 mm. Zmniejszyłem i jest teraz mniej więcej 0,08mm a instrukcja podaje ze powinno być między 0,05 a 0.1mm Póki co na zaworze wydechowym nic nie zmieniam żeby zobaczyć czy zmiana na zaworze ssącym coś zmieniła i czy bedzie lepiej czy gorzej. Jakoś w tygodniu postaram sie odpalic wiec zobaczymy co sie bedzie działo.
FockeWulf Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Ja bym od razu ustawił oba zawory według instrukcji, szkoda czasu.
SowaFSO Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października Witam, wpadł mi ręce taki silniczek Enya 20X. W naprawdę ładnym stanie. Czy ma ktoś wiedzę o jego parametrach? Latach produkcji? Jestem całkowicie zielony w temacie takich rodzynków
Grzesiek Opublikowano 26 Października Opublikowano 26 Października https://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Enya 21X TV.html
Grzesiek Opublikowano 28 Października Opublikowano 28 Października DAWID.1234 I co jest jakiś progres?
dawid.1234 Opublikowano Środa o 15:43 Opublikowano Środa o 15:43 19 godzin temu, Grzesiek napisał: DAWID.1234 I co jest jakiś progres? Tak, myślę ze spokojnie mogę powiedzieć ze jest progres. Na pełnym gazie mam teraz okolo 7600 czyli okolo 200 rpm zyskałem i po wyłączeniu podtrzymania zarzenia nie gasnie. Rzadziej kopie ale jeszcze czasami zdarzy sie ze kopnie przy odpaleniu. Także jest progres ale wydaje mi sie ze może byc jeszcze troszkę lepiej. Podejrzenia mam w luzie na zaworze wydechowym bo praktycznie takowego tam nie ma i liczę po cichu ze jak ustawie tam luz to bedzie juz w ogóle elegancko ale to się okaże przy następnej probie. Po filmik jak silnik obecnie pracuje. Jeszcze pytanie do Was, tak wiec czym mocujecie przedłużkę wydechu ? Mocuje zawsze taka silikonowa rurkę jako przedłużkę (na filmiku jej nie widać bo juz wczesniej odpadla) ale za każdym razem dosyć szybko odpada. Czy ściskam trytkami czy metalowa obejma srubowa to zawsze prędzej czy później odpadnie. https://youtube.com/shorts/iXXciuK66pc?si=cMSGhwjubFKsWmfL
MASK Opublikowano Środa o 18:22 Autor Opublikowano Środa o 18:22 2 godziny temu, dawid.1234 napisał: Tak, myślę ze spokojnie mogę powiedzieć ze jest progres. Na pełnym gazie mam teraz okolo 7600 czyli okolo 200 rpm zyskałem i po wyłączeniu podtrzymania zarzenia nie gasnie. Rzadziej kopie ale jeszcze czasami zdarzy sie ze kopnie przy odpaleniu. Także jest progres ale wydaje mi sie ze może byc jeszcze troszkę lepiej. Podejrzenia mam w luzie na zaworze wydechowym bo praktycznie takowego tam nie ma i liczę po cichu ze jak ustawie tam luz to bedzie juz w ogóle elegancko ale to się okaże przy następnej probie. Po filmik jak silnik obecnie pracuje. Jeszcze pytanie do Was, tak wiec czym mocujecie przedłużkę wydechu ? Mocuje zawsze taka silikonowa rurkę jako przedłużkę (na filmiku jej nie widać bo juz wczesniej odpadla) ale za każdym razem dosyć szybko odpada. Czy ściskam trytkami czy metalowa obejma srubowa to zawsze prędzej czy później odpadnie. https://youtube.com/shorts/iXXciuK66pc?si=cMSGhwjubFKsWmfL To jakaś katastrofa. Na tym śmigle ten silnik powinien kręcić 10k, a stabilne wolne obroty powinny być na poziomie 2-2,2k Regulowanie zaworów nic tu nie da.
Grzesiek Opublikowano Czwartek o 05:29 Opublikowano Czwartek o 05:29 Strasznie ten silnik chodzi.Coś go ewidentnie boli.
dawid.1234 Opublikowano Czwartek o 13:40 Opublikowano Czwartek o 13:40 No to nieźle. Generalnie czułem ze to jeszcze nie jest to i ze ten silnik może pokręcić szybciej ale 7600 rpm to faktycznie jakies nieporozumienie w porównaniu z 10000 rpm. Czyli to musi byc jakis duży bubel. Rozrząd sprawdziłem, specem nie jestem ale nacięcie na walkach rozrządu poznać i ustawić w jednej linii umiem wiec tu chyba nie ma problemu. Glowice ostatnio zdjalem i do zaworów tez ciężkości sie przyczepić bo nagaru nie ma i zamykają sie i otwierają bez oporów. Tłok tez nie wyglądał podejrzanie choć może rozkręcę go i przyjrzę mu się jeszcze raz.pozostaje jeszcze sam gaznik ale nie wiem w jaki sposób sprawdzić czy dziala on prawidłowo. Także sprawdzę układ tłok cylinder plus zajrzę moze do skrzyni korbowej ale jeśli tam nic nke znajdę to czy coś jeszcze oprócz gaznika mkze wpływać na tak słabe wyniki ? Ewentualnie kojarzy ktos skąd można kupić gaznik do enya 120 4c ? Ponkzej zdjecie zaworów i walkower rozrządu.
bynek Opublikowano Czwartek o 15:09 Opublikowano Czwartek o 15:09 Może ten filmik pomoże w ustawieniu rozrzadu/ Na śmigle APC 16x6 Enya 120 ma około 8300-8400 obr/min . I chyba nie ma prostszego gażnika do regulacji jak gażnik Enya .
Grzesiek Opublikowano Czwartek o 18:53 Opublikowano Czwartek o 18:53 Z tego co widzę ta enya moze pracowac w lewo jak i w prawo.Moze coś jest napiepszone z tym rozrządem.Kola ni z kompletu itp.
FockeWulf Opublikowano Piątek o 16:38 Opublikowano Piątek o 16:38 A paliwo świeże? Kiedyś się męczyłem z odpaleniem i się okazało, że na nowym świeżym paliwie bez porównania.
dawid.1234 Opublikowano Niedziela o 14:30 Opublikowano Niedziela o 14:30 Filmik obejrzalem ale nic nowego co juz wiem nie wnosi. Co do paliwa to bylo kupowane jakies 2 miesiace temu, gotowa mieszanka wiec raczej nie tu jest problem. Lacznie mam chyba 3 swiece os max F wiec przy nastepnej probie sprobuje z inną żeby wykluczyć ewentualny wpływ świecy. Ja mam zwykła enye 120 a nie ta r120 wiec tu raczej zadne lewe czy prawe ustawienie rozrządu nie wchodzi w grę. Sprobuje jeszcze raz odpalic na innej świecy i ustawie luz na zaworze wydechowym. Wiem ze raczej nagle tym 2500 rpm nie zyskam ale bardziej z ciekawości jak to wpłynie na osiągane obroty. Potem pewnie zostanie mi rozkręcić cały silnik i szukać przyczyny. Mlze w taki sposób coś znajdę.
jarek996 Opublikowano Niedziela o 19:42 Opublikowano Niedziela o 19:42 5 godzin temu, dawid.1234 napisał: Ja mam zwykła enye 120 a nie ta r120 wiec tu raczej zadne lewe czy prawe ustawienie rozrządu nie wchodzi w grę. Wszystkie silniki ENYA 4T mozna przestawic.
dawid.1234 Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu 17 godzin temu, jarek996 napisał: Wszystkie silniki ENYA 4T mozna przestawic. W instrukcji jest tylko jeden wzór ustawienia tzw. walki mają tylko jedne nacięciea wiec w takim razie skąd wziąć informacje jak przestawić kierunek obrotow ?
Grzesiek Opublikowano 12 godzin temu Opublikowano 12 godzin temu z Timingu 4 takta.Tak na poważnie składalem w latach 90 Junaka i mialem 2 kola rozrzadu sące zalozylem i nie pasowały, ale przeanalizowałem i załozylem z przesunięciem cech. Chodził jak zły. przeanalizuj sówy pracy i poustawiaj dobrze koła nie sugerujac się cechami. Pamiętaj zaczynasz wszystkie fazy od dołu a na górze ma być wszystko pozamykane. Bo inaczej zawory dostaną po dupie ,a może i cały silnik. Chyba nie muszę Tobie tłumaczyc w jakim sówie jak maja być ustawione zawory?
Rekomendowane odpowiedzi