Skocz do zawartości

RESPECT - z laickiego punktu widzenia


mmarkow

Rekomendowane odpowiedzi

Marku mam pytanie.

 

Czy wazyles naped (silnik z przekladnia) ?

 

Ciekaw jestem czy waga silnika Jeti Phasor Race 2026/3600 podana przez producenta 303 g wraz z przekladnia odpowiada rzeczywistej wadze napedu ?

 

Pytam poniewaz w przypadku mojego silnika New 1509G waga katalogowa 310 g to waga w opakowaniu !

Silnik wraz z przekladnia, ku mojej radosci, zwazyl sie na 280 g.

 

Jak ida prace ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace posuwają się zgodnie z planem czyli ...

 

tak jak napisałem w pierwszym słowie pierwszego postu tego wątku "Powoli"  :D

 

Ostatnio lutowałem "goldy". Starałem się to zrobić z należytą starannością, gdyż prądy zapowiadają się znaczne.

 

Zważyłem napęd:

 

- Jeti Phasor Race 2026/3600 - 304g (z goldami),

- Jeti Mezon 165 OPTO Lite - 146 (również już z goldami).

 

Trochę ważą te graty :mellow:

Z tego co już widzę całość wyjdzie mi ok. 2864g.

 

I to jest chyba dobra wiadomość.

 

Jak mi się uda to jeszcze dziś zamontuję napęd, a w następnych dniach poeksperymentuję z pakietami.

Pomierzę prądy i sprawdzę spadki napięcia.

Ciągu mierzył nie będę bo raz, nie wiem jak to zrobić, a dwa nie wiem czy do czegoś ta wiedza będzie mi potrzebna.

Sprawdzę w rękach czy ciągnie należycie.

 

EDIT:

Troszkę się pośpieszyłem z tym planowaniem.

Najpierw muszę zaprogramować regiel.

Niestety jeszcze nie wiem jak to zrobić więc muszę się tego nauczyć.

A to może trochę potrwać  :mellow:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info.

 

Troche wazy ten silnik. Dziobek wyjdzie ciezki.

Widze, ze zasilanie serw bedzie musialo pojsc w ogon. Wiekszy kolpak ?

 

Jesli chodzi o programowanie Jeti Mezon (duza ilosc ustawien) i nie dysponujesz radiem Jeti to najlepsze rozwiazanie to Jeti Box.

Kilka minut i po sprawie ;)

Dostepny u naszego przedstawiciela Jeti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak złożę model do kupy to wtedy się okaże co robić dalej.

Nie chcę wkładać ołowiu w tyłek, więc być może przytnę trochę dzioba  :)

Liczyłem się z tym od początku, wiedziałem, że silnik powinien ważyć ok. 250g i regiel też powinien być lżejszy.

 

Czas pokaże. Na razie bawię się w pseudo programowanie  ;)

 

Robiłem dziś próby z programowaniem regla (tu podziękowania dla kolegów, którzy pomogli mi prawidłowo podłączyć regiel do Jeti BOX mini).

Opcji do ustawienia jest od groma, a ja nawet nie wiem do czego służy większość z nich ... no czarna magia powiem Wam  :(

 

Ustawiłem: Timing 8st. (8-12), przekładnię 1:6,7, liczbę pól 4, częstotliwość 8kHz (8-12) (tak pisze instrukcja od silnika)- reszty nie ruszałem.

 

Co sądzicie o takich ustawieniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcże ustaw hamulec, na początek soft, z uwagi na przekładnię. Rozważyłbym tez soft start silnika, ale tu jest rożna technika. Do ustawienia masz cut off na pakiecie - 3,8V na początek i wersja soft cut off hard lub soft pakietu. Soft polecam, ale trzeba ustawić timer czasu działania silnika, żeby nie przegrzać pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec też ustawiłem, z tym że medium. Masz Tomku rację, z uwagi na przekładnie zmienię na soft.

Cut off na pakiecie jest ustawione chyba na 3,2V. Reszty ustawień na razie nie rozumiem.

 

Jak założę śmigło i zrobię na świeżym powietrzu stół do testów, wtedy będzie mi łatwiej zrozumieć co się z napędem dzieje, przy zmianie poszczególnych ustawień.

 

Tu chyba najcenniejsze będzie własne doświadczenie, aby dobrze wczuć się w napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec to jedno ale start czyli rozpędzanie śmigła tak samo obciąża przekładnie jak hamulec typu hard. Jak masz start (nie wie jak jest u ciebie czy normal czy hard) to przekładnia dostaje w kość identycznie jak przy hamulcu. Ja mam w swoich wszystkich silnikach z przekładnią start soft. U mnie jeszcze idzie podać części sekundy lub całe sekundy zwłoki w której to silnik ma osiągnąć maksymalne obroty. Tyle, że ja latam z silnikiem na przełączniku czyli od razy mam silnik na 100% no na 95%. Problemu ze startem nie ma jak masz gaz na drążku.

Druga uwaga to 3,2V to jak dal mnie strasznie mało. Zajedziesz pakiety dość szybko, chyba że to dla Ciebie nie problem. Proponowane przez Tomka 3,8V jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gaz będzie na drągu. W innych modelach mam zrobiony soft start silnika, więc i tu pewnie zrobię.

 

Napięcie 3,2V było domyślnie ustawione i też wydaje mi się za niskie ... zmienię na 3,6 - 3,8V.

Doczytam jeszcze co poniżej tego progu regiel może mi zaproponować (np. ograniczenie mocy?).

 

Wiedzy do przyswojenia mam trochę ... nie sądziłem, że będę w takie kwestie kiedykolwiek wnikał  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzy do przyswojenia mam trochę ... nie sądziłem, że będę w takie kwestie kiedykolwiek wnikał  :)

No i bardzo dobrze ucz się ucz. A na poważnie to z 80-90% będzie nie do wykorzystania dla szybowców. Soft pisany jest uniwersalnie i dla silnikowców i dla helikopterów. Ja jestem fanem Castle i tam jest też od groma wszystkiego. Ustawiam kilka podstawowych parametrów a reszty nie tykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś lekko drgnęło z robotą ... właśnie wklejam serwa w skrzydła.

 

post-10390-0-25761300-1465594687_thumb.jpg

 

post-10390-0-41363100-1465594709_thumb.jpg

 

Zastanawiałem się dlaczego ta robota idzie mi jak przysłowiowa krew z nosa ...

 

Jak wyjaśnił mi przyjaciel cierpię na dość popularną w moim wieku dolegliwość ... dysfunkcję systemu motywacyjnego.

 

Podobno da się z tym żyć  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

RESPECT w zasadzie gotowy jest do lotu  :)

 

Krótkie podsumowanie poniżej, a zdjęcia może jutro lecz jeszcze nie z oblotu.

 

W konfiguracji zaplanowanej z pakietem 5S 2700mAh, żeby wyważyć model musiałem wsadzić w kuper 50g ołowiu. Pakiet ładnie wchodzi pod skrzydło.

Model do lotu waży ok. 2900g. Nie mam dokładnej wagi więc podaje tak trochę na oko. Waga jak do planowanego zastosowania czyli szybszej zabawy wydaje się być ok.

Z dupereli dołożyłem dodatkowo telemetrię EAM, której pierwotnie nie planowałem. Wielki klamot z tego EAM, porobię pomiary i pewnie wywalę.

 

Chcę jeszcze zrobić próby naziemne napędu i połączeń elektrycznych i może z 2-3 tygodnie RESPECT poleci  :)

 

No cóż ... nie będę ukrywał ... mam pietra przed ulotnieniem  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.