Skocz do zawartości

TommyTom

Rekomendowane odpowiedzi

:)  


Co do felernego Altisa to zrobiłem jak Wiesław podpowiadał czyli sformatowałem Altisa i wgrałem nowo ściągnięte oprogramowanie 5.6. I o dziwo pomogło od ręki bez konieczności gmerania w ESC. Nie mniej spróbowałem wyłączyć tą autokalbeację, ale jakoś nie wyszło mi z punktem 25% bo silnik stawał całkowicie. O dziwo Altis tego nie odnotowywał jako wyłączenie silnika i spokojnie mogłem włączyć silnik ponownie. Śmiesznie to wyglądało, ale naprawdę działało. Nie wiem czy aby nie zrobić sobie tak na stałe. :)

Teraz tylko jakiś dzień lotny i sprawdzę w praniu jak to będzie na lotnisku funkcjonować.

 

Wielkie dzięki za pomoc Wiesławie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robisz jakieś zawody we Wrocławiu?

W tym roku raczej nie będzie to możliwe. Szukam jeszcze miejsca, ale na tą chwilę w dwóch dostałem odmowę.

Nie wiem czy wiesz, ale w Awr są zmiany. Obecnie rządzi Kamila  :) i jest na nie. Czekam na nowego dyrektora i na jego wizję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzisiaj to sa zgloszone dwa. Zielona Góra i Szczecin. Szczecin to eurotour zaliczany do PP. Jak nie bedzie jeszcze jednego PP ti i PP nie bedzie. Głowny problem to MP. Do tej pory nie ma chętnych. Zaangażowania ze strony opiekuna klasy i komisji modelarskiej tez nie ma. Mozemy to zrobic - tj. Pomóc w organizacji ale wszystkiego nie zrobimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagania dla zegara:

- ma być czytelny ze 100 m

- ma akceptować protokół mmss \r

- ma działać z gliderscore (protokół mmss\r

 

Mozesz przystosowywać swój. Bylo by dobrze mieć dwa.

 

Żeby było jasne - koszt profesjonalnego na zamówienie to ok 15k zł. Sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie muszą być duże cyfry żeby były widoczne? Zresztą to może zrobić ktokolwiek inny. Protokół się uzgodni

Protokół mmss\r (jego opis) będę miał to się zrobi. Byle to przetestować. Mój teraz wysyła dane (więcej informacji niż u Was-czas lotu, czasy na każdej bazie, wiatr i kierunek, i jakieś inne duperele) na f3xvault. Zarządzenie by było z PCta (Win, Mac, Andek - co kto woli)  lub z tabletu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że im większe tym lepsze :-) :-)

 

Protokól jest prosty - na jakiś com wychodzi mmss \r (to \r to carragie return)

Mnie wychodzi kost „mojego” na poziomie 1k pln wiec komercja jest mało konkurencyja. Jedyny problem żem jest kpt.ż.w. a nie elektronik. Ale damy rade. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhmmmmmmmm... jakby to było takie proste to każdy by miał. 

 

Zegara nie mają na wielu zawodach eurotouru w europie (Toldijk i Oberpullendorf to tylko przykład) 

 

Do roboty jest tylko wyświetlanie czasu z któregoś COM z USB. Problem jednak jest bo w tym roku na Słowacji very-pro zegar się zwieszał, przekłamywał czas i potrafił zrobis 1.5 sek zwis na 5 sek przed końcem. Tu niestety musi być pełna synchronizacja wyświetlacza i "gadanego" czasu no i się  okazuje problem jednak jest. 

 

Próbuję zrobić całkowicie własny zegar. Miniaturowy model do testu z gadaniem pewnie bedę miał za dwa tygodnie. Jak pisałem, paru rzeczy jeszcze nie wiem ale optymistycznie patrząc to toto powinno działać. Się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no i ma dokładność do 0.001-0.002sek. Czy jakoś tak. Bo musi

No tyle to styknie :) U nas z dokładnością to do 1s ale tak jak pisał Wiesław, byle się nie zawieszał w najważniejszym momencie.

Jak się zawiesi gdy jest 9 czy 8 min do lądowania to jeszcze pikuś ale jak już gada po sekundzie i nagle brakuje 2 z 5 to stres jak cholera bo nie wiesz kurna co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaangażowania ze strony opiekuna klasy i komisji modelarskiej tez nie ma.

Ani KM, ani trener nie jest od organizowania zawodów.

Kalendarze PŚ i EC w każdej z klas są dość napięte. Ledwo można upchnąć w roku kilka polskich imprez do pucharu, tak żeby terminy pasowały chętnym organizatorom. A skoordynować dodatkowo na raz kilka klas szybowcowych? Wydaje się niemożliwe, choć oczywiście spróbować można. Sporo terminów się jednak nałoży, ale pewnie kilka uda się rozdzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.